Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sant det. Som jeg pleier å si til folk hvis jeg skiller meg ut med ett eller annet; "jeg har jo ikke noe problem med det, det er dere som har et problem med å forholde dere til det."

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis en kunde kommer med 30 pantelapper (for eksempel) på 2,5 hver (1,5 liters flaske), kan man nekte kunden å få utbetalt 3 kroner x 30? :)

Tenker fra 1. mai, når 2,5 vil bli rundet opp til 3 kroner.

Kunden tjener jo tross alt 15 kroner på det (hvis h*n betalte med kort når flaskene ble kjøpt).

Endret av ;_;
Skrevet

All den tid butikkens rolle faktisk bare er å refundere den avgiften kunden har betalt inn (som bare er på 2,50, ikke 3 kroner) vil jeg si at det helt fint er grunnlag for å nekte kunden å forsøke å få igjen mer enn det vedkommende har betalt.

Skrevet

En ting er hva lovverket sier, en annen ting er å slå det inn som en ordre. Altså drite i hva kunden sier, og slå inn beløpet (2,5 + 2,5 = 5, ikke 6). Hva skal hun/han gjøre ? Gå til politiet?

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvis en kunde kommer med 30 pantelapper (for eksempel) på 2,5 hver (1,5 liters flaske), kan man nekte kunden å få utbetalt 3 kroner x 30? :)

Tenker fra 1. mai, når 2,5 vil bli rundet opp til 3 kroner.

Kunden tjener jo tross alt 15 kroner på det (hvis h*n betalte med kort når flaskene ble kjøpt).

Hvis man bruker tid på sånt (som kunde) bare for å tjene 15 usle kroner, så skulle man ikke tatt seg råd til å kjøpe 30 flasker brus.

Endret av Diskutant
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Antakeligvis så vil kanskje pantebeløpene forhøyes rimelig fort. Får håpe det. Jeg gremmes av alle som ikke panter flaskene sine. Ja til 10kr i pant!

Endret av Sexylubb1
  • Liker 3
Skrevet

Antakeligvis så vil kanskje pantebeløpene forhøyes rimelig fort. Får håpe det. Jeg gremmes av alle som ikke panter flaskene sine. Ja til 10kr i pant!

Rydde fra fest. 500 kr tjent.

Lett.

• Liker 7
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Gang antallet flasker med ti da. Da er det 150 kroner. Det klarer man lett å samle sammen på noen måneder.

Skrevet

Gang antallet flasker med ti da. Da er det 150 kroner. Det klarer man lett å samle sammen på noen måneder.

Ja. Og 150 kroner tjener du uansett på under en time. Så why bother? Jeg panter KUN for å få flaskene ut av huset, og jeg kan like godt pante de når jeg skal på butikken som å kaste de. Penger for panting er en vits, og hjelper kun på barn uten inntekt.

• Liker 1
Skrevet

Man skal bry seg fordi det faktisk hjelper å resirkulere. Pengene forsvinner allikevel, men bidraget varer evig.

Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet.

• Liker 3
Skrevet

Panten kunne fint økt. I Tyskland (og resten av euro-landene, regner jeg med) er panten på små flasker 25 cent og på store flasker 50 cent, noe som tilsvarer mer enn panten i Norge, i et land der inntektene og prisene på innholdet i flaskene er betydelig lavere.

• Liker 2
Skrevet

Tenker hvis kunden insistere på å få utbetalt 1 lapp om gangen.

Da scanner du inn en lapp, betaler den ut, og ber deretter kunden pent om å gå ut av kassa, inn i butikken igjen for å stille seg i kø (forhåpentligvis en ekstra lang en...) på nytt med neste lapp... :green:

• Liker 9
Skrevet
Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet.

Foreldrene dine må være stolte.

Er det virkelig det som betyr? Seriøst, om jeg panter de fem flaskene jeg drakk i helgen eller ikke, gjør ikke til at verden går under eller ikke. Vær litt realistisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...