Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Vel jeg pruter som oftest på klær...

 

Jeg har satt meg fast pris på hva jeg er villig til å betale for forskjellige plagg

 

Bokse: 500

Genser: 300

Tskjorte: 100

osv, osv..

 

Så ser jeg feks en genser jeg har lyst på men som si koster 400 eller 500 tar jeg med genseren til kassa og sier. Jeg betaler gledelig 300 for denne. Lar det seg gjøre?

 

Dette har fungerer overraskende godt flere ganger... Spesielt om det si er bare 100kr..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

erfaring fra meg som kunde idag:

 

jeg er så drittlei gamle damer som PRESSER seg inn forann deg når man går mot kassa, enda jeg bare har 1 brød og litt pålegg i kurven, mens ho har stabbafull vogn og bruker en evighet på å legge opp varene og betale

 

 

litt frustrerendes da at det bare er 1 kasse åpen av 7 :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Fullt navn, folkens. Jeg kan nærmest garantere deg at minst én kunde bare i dag, i denne aktuelle butikken, heter Dahl til etternavn.

 

Jeg bodde i lengre tid i en knøttlite sted der vi ikke har asfaltert vei engang fordi det er for få folk som bor her, og selv vi har to med etternavnet Dahl. Så a, bruk hele navnet. :p

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fullt navn, folkens. Jeg kan nærmest garantere deg at minst én kunde bare i dag, i denne aktuelle butikken, heter Dahl til etternavn.

 

Jeg bodde i lengre tid i en knøttlite sted der vi ikke har asfaltert vei engang fordi det er for få folk som bor her, og selv vi har to med etternavnet Dahl. Så a, bruk hele navnet. :p

 

Jeg husker vi pleide å ta etternavn og postnummer, sånn for enkelhetsskyld. Om kunder hadde supervanskelige navn, pleide jeg å ta så mye informasjon fra dem som de ville gi.

 

Til sist skal man bare kunne sansynliggjøre et kjøp for å kunne gjøre en reklamasjon gjeldende, men du verden så sykt mye enklere man gjør det for seg selv om gidder å ta vare på kvitteringen.

 

Har hatt nok av kunder ved disken som har kjøpt et produkt i sitt navn "I 20109, sier jeg!!!", så viser det seg at de har kjøpt det i 2006, og at ettersom det var en gave til kona, står det i hennes navn.

 

Jeg er glad for at jeg har et navn jeg deler med 10000er av andre... :( - Heldigvis har kona et etternavn som bare 225 andre har :D

 

:)

Lenke til kommentar

Var ute og "vindushoppet" i går som eg alltid gjør dagen derpå(en dårlig uvane). En konsekvens er at eg alltid ender opp med å kjøpe noe. En butikk eg gikk forbi var en som solgte musikkintrumenter og lydutstyr. Kom da på at eg kunne stikke innom og se om de hadde mindre/rimelige miksebord. Har i lengre tid tenkt på å kjøpe et for å gjøre det enklere å dele et høytalersett og headsett mellom to datamaskiner.

 

Siden det var lørdag var alle i butikken opptatt med kunder så eg gikk og kikket litt selv. Av en eller annen grunn får eg alltid en god følelse i slike butikker, til tross for at eg ikke eier musikksmak, rytmesans og er tonedøv. Tiden gikk og to ansatte spurte meg om eg trengte hjelp. Eg koste meg med å se, så eg takket nei.

 

Etter ei stund kom eg til avdelingen for miksepulter og DJ-utstyr. Til min glede fant eg miksebord i min størrelse og prisklasse. 3 kanaler(mic + 2 stereoinnganger) med tilkobling for headsett og høytalere. Pris ca 495,-. Fornøyd som eg var tok eg det med meg til kassen, fant frem noen kabler eg trengte(har tross alt ikke XLR-kontakter i PC'en). For å sikre litt kvalitet på lyden kjøpte eg også en Abrahamsen D/A konverter med USB. Noe som tredoblet prisen. Men ok, bakfull og lite dømmekraft.

 

Eg kom hjem med en god følelse og gledet meg til å montere og nyte godlyd. Skuffelsen var stor når eg kom til miksebordet som viste seg å være både utpakket og sannsyligvis brukt av noen andre. Dette var en opplysning selger elegant hadde droppet å nevne. Det er godt mulig selger ikke visste det, da esken ikke viste noe tegn til dette. Men det viser en klar rutinesvikt hos butikken.

 

Prisen eg betalte var i tillegg fullpris, og eg forventet derfor at produktet var nytt. Dette er småtteri i det store bildet, men det er noe eget med å pakke ut nye gadgets og montere disse. Når tingen er brukt er følelsen noe HELT annet. Eg har ingen problem med å kjøpe brukte ting, men da blir forventningene også deretter, og eg gleder meg ikke til å sette meg ned å pakke den ut som eg gjør med nye ting.

 

Miksebordet fungerte dog helt fint, på alle kanalene, så eg tviler på at eg gidder å gjøre noe med det. Det var og solgt som nytt, noe som kvitteringen også viser, så eg vil jo ha full reklamasjonsrett i samme femårsperiode som om det faktisk var nytt, så betydningen er i praksis minimal. Men i bakhodet lurer det tanker om at tidligere eier har behandlet det dårlig(og gitt det kortere levetid), merket at det var noe galt med det og returnerte det eller lignende svarte tanker. Noe som også ødelegger litt av bruksgleden.

 

Så lite skulle til for å ødelegge lørdagens shoppingtur...

Lenke til kommentar

Den har vært åpnet over tid, men det er ikke sikkert den har vært brukt, nei. Men usikkerheten er der jo, selv om den er tåpelig :)

 

Selve miksebordet var dyttet ned i esken uten noe støtte slik de ofte kommer med. Heller ingen plastikk embalasje rundt. Strømledningen var bare rullet og dyttet nedi rundt miksebordet, noe som gjorde at miksebordet eller strømledningen beveget seg i pakken(noe som ville gjort at eg oppdaget det lenge før eg kom hjem). Manualen var krøllet sammen og har i tillegg en kaffeflekk eller lignende på førstesiden. I tillegg var det litt støv på miksebordet.

 

Dette utelukker ikke at den kun har vært pakket ut i butikken, men eg ville tro at en butikkansatt ville vært langt møysommeligere med opp- og nedpakking.

Lenke til kommentar

Juletid er noe dritt. Hvorfor må kunder åpne opp embalasje på julelys?

Det er utstilt, og det er godt markert på utsiden hva det er. Men de skal alltid åpne det opp, gjerne ved å rive av taben som holder lokket på plass. Og så trøkker de det nedi igjen, og får ofte ikke plass siden de ikke legger det tilbake likt. Deretter tar de ALLTID en ny eske...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var innom den lokale KIWI'en her om dagen før jobb, for å ta med en brus og sjokolade på jobben. Det var litt travelt akkurat da, og for en gangs skyld kø i to kasser. Jeg havner i kø bak en dame med ganske mye varer - deriblant en melpose som det hadde gått hull på, men hun fikk beskjed om at det var bare å hente seg en ny en. Alle varene lot hun ligge igjen i kassa mens hun gikk inn i butikken igjen. At det var en del kø, og kom flere bak, gjorde visst ikke så mye. Syntes heller ikke det så helt nødvendig ut å la ungen sin sitte igjen i vogna i kasseområdet mens man selv er inne i butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I går havnet jeg bak en eldre mann som hadde nesten handlevognen full av varer, og jeg stod der og bare skulle ha 2 småvarer. Spurte da pent om jeg kunne gå før han, og det kunne jeg :D Jeg ble faktisk ferdig med min handel før han hadde fått lagt alle varene opp på båndet.

Skal legges til at jeg spurte i det kunden før han var ferdig, så jeg fikk komme meg kjapt hjem, og han tapte ikke noe tid på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...