Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Opplever det samme til stadighet selv. Jeg er en relativt liten fyr på 176 cm og et sted mellom 65 og 70 kg. Jeg jobber på lageret i en elektrovarebutikk, og TVer mindre enn 60" utleverer jeg over disk. Mao. går jeg inn på lageret, plukker frem riktig modell, og bærer den ut og setter den på disken. Dette gjelder også 50" plasma-skjermer som kan veie om lag 30 kg.

 

30 kg er ikke allverden, men ta i betraktning at dette er en stor eske på si 120 x 80 x 30 cm. Det er ikke alltid like lett å se hvordan man skal bære en slik eske ut i bilen alene.

Jeg pleier å tilby å hjelpe å bære ut når pakken er over en viss størrelse/vekt (og selvsagt litt avhengig av hvilken person som er kunde, si en 30 år gammel mann vs. en 60 år gammel kvinne). Svært ofte takker de pent, men neitakk, for hvis du klarer å bære den ut hit så må ihvertfall jeg klare den videre ut i bilen. Hvorpå man forsøker å bearhugge hele esken på høykant, og så jokke seg av gårde ut døren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt morsomt i går på jobb:

 

Jeg har vanligvis fri onsdager, men jobba i går pga ferieavvikling. Så like etter jeg hadde kommet på jobb dukker pyskologen opp og sier: "Nå ødela du dagen min. Trodde du hadde fri onsdager, derfor jeg kom i dag". Selvsagt sa han dette med ett smil. Og siden jeg dagen før hadde tulla litt med han og vist han noen sånne sitat fra glasscolaflasker, gjorde det jo bare saken enda bedre ;) jeg bare digger han psykologen.

 

 

Når er bryllupet? :roll:

Lenke til kommentar

Zarac er så jævlig på.

 

Hehe. Jeg spurte fordi grunnen til at menn skal gjøre seg til og bære alt selv, sannsynligvis skyldes at de vil imponere ei jente.

 

Jeg hadde antakelig gjort det samme selv. 40 kg kattesand og to poser er ikke tungt.

 

Regna med det, men kunne ikke dy meg, måtte lage en scene :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko

 

Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør..

 

Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da jeg leste innlegget for noen sider tilbake om flasker som ruller, så kom jeg med en kjempe idé! Hvorfor er ikke brusflasker firkantet? :D

 

"Sodas contain carbon dioxide under pressure: a round container will tolerate pressure much better than a square container"

Lage flasker av stål?

 

Det høres billig ut. Hvor mye skal du ha for en 5L med cola på ståldunk? 15kr? :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko

 

Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør..

 

Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste.

 

Skader da vel ikke å prute på noe? Er ett sted jeg ikke pruter på noe uansett, og det er matbutikker. Om jeg handler klær og sko kan jeg lett prøve å prute om jeg føler for det, også i Norge. Er det umulig driter jeg i det, og betaler vanlig pris. Merker jeg at det er mulig å hente noe eller at selgeren er "et svakt mennesket" presser jeg på litt ekstra. Men har aldri hendt at jeg har droppet det og gått, jeg kjøper det uansett og behandler selgeren med respekt.

Lenke til kommentar

Syntes det er så utrolig festlig at alle skal prute på alt. Foruten om 1 ting: Klær og sko

 

Hvorfor pruter alle på elektronikk, reparasjoner, deler av ymse slag, abonnementer, og andre typer varer, men å betale 2000kr for en hullete olabukse eller 3000kr for stygge sko som uggs, det er det ingen som gjør..

 

Sykt å tenke på når de fleste bransjer har ganske små marginer som det er, mens på klær og sko ofte er opptil mange hundre prosent fortjeneste.

 

Skader da vel ikke å prute på noe? Er ett sted jeg ikke pruter på noe uansett, og det er matbutikker. Om jeg handler klær og sko kan jeg lett prøve å prute om jeg føler for det, også i Norge. Er det umulig driter jeg i det, og betaler vanlig pris. Merker jeg at det er mulig å hente noe eller at selgeren er "et svakt mennesket" presser jeg på litt ekstra. Men har aldri hendt at jeg har droppet det og gått, jeg kjøper det uansett og behandler selgeren med respekt.

 

Det kommer litt an på hvor du handler også da. For min del, som stort sett kjøper (relativt) billige klær på dressmann, tror jeg ikke det ville tatt seg veldig ut å prute ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...