Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Neeeeida. Henger like jævlig som tidligere. Reagerer ikke på trykk i det heletatt, spesielt ute. Levere igjen i morgen da. Be om å få ny, er forbanna nå.

Du har nok vært uheldig igjen og fått en mandagstelefon..

 

Sannsynligvis vil det ikke hjelpe noe i det hele tatt og du må ta hele runden på nytt.

 

Var utrolig nok så heldig at jeg fikk en perfekt versjon, ingen store bugs å deppe over, har ikke hengt seg en eneste gang. utrolig men sant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som har byttet glasset på sin n97?

ser selve glasset med rammen ligger på rundt 150kr men usikker på om jeg kan bytte dette uten ødelegge garantien.

 

hadde ikke skjermbeskytter på og klarte legge den i lommen sammen med noe skruer som ikke ble pent, har nå fått mine savnete skjermbeskyttere fra ebay men liker ikke de ripene.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

noen som har byttet glasset på sin n97?

ser selve glasset med rammen ligger på rundt 150kr men usikker på om jeg kan bytte dette uten ødelegge garantien.

 

hadde ikke skjermbeskytter på og klarte legge den i lommen sammen med noe skruer som ikke ble pent, har nå fått mine savnete skjermbeskyttere fra ebay men liker ikke de ripene.

Var jeg deg ville jeg levert den inn på verksted og fått det gjort av Nokia.

 

Når du har fått nytt glass, kan du jo investere i invisibleSHIELD™ til Nokia N97 (Front)

 

Skal visst være veldig bra i følge flere i denne tråden, så den kan nok anbefales.

 

Har bestilt slik selv, men ikke fått den enda.

Lenke til kommentar

Har sett meg lei av den dårlige ytelsen i N97 nå, så her om dagen bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Har derfor begynt å lage min egen firmware til N97. Hvis Nokia ikke gidder slippe en brukbar firmware til telefonen, så får vi ganske enkelt gjøre det selv.

 

Dette er hva jeg har gjort så langt:

 

- Raskere oppstart

- Mer RAM tilgjengelig for bruker (61,5 MB)

- Ovi Maps 3.03 installert på Z:

- Bedre kvalitet på kameraet

- Raskere og mer responsiv kinetic scrolling

- Galleriet reagerer raskere

- Musikkspilleren reagerer raskere

- Overgangseffekter i menyene

- Ingen kameralyd dersom varsletoner er slått av

- Byttet systemfont

- Telefonen tillater installasjon av usignert programvare uten hacking

 

Jobber nå med å få cache over på E: for å frigjøre plass på C:, samt endre plasseringen av standard ringetone fra Z: til C: for alle dere som sliter med NokiaTune buggen.

 

Poster her når jeg føler den er klar for release.

Lenke til kommentar

Har sett meg lei av den dårlige ytelsen i N97 nå, så her om dagen bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Har derfor begynt å lage min egen firmware til N97. Hvis Nokia ikke gidder slippe en brukbar firmware til telefonen, så får vi ganske enkelt gjøre det selv.

De der høres veldig spennene ut altså...

 

Keep us posted

Lenke til kommentar

Herlig! Ingen hakking når man scroller i menyerne heller? Av en merkelig grunn hakker det i menyene hos meg, men ikke mens jeg blar i i galleriet :/

Det går glattere, spesielt i lister, men hovedmenyen går fortsatt ikke så glatt som jeg skulle ønske. Uansett er det lettere å scrolle nå da den er mer responsiv.

 

De der høres veldig spennene ut altså...

 

Keep us posted

Will do :)

Lenke til kommentar

Hei :) Godt jeg fant denne tråden..

 

Har dessverre ikke lest hele tråden, men fått med meg at det er en del problemer med software. Kjøpte en sort Nokia N97 forrige uke på elkjøp, og åpnet den faktisk i dag.

 

Lurte på om det flere som opplever at det kommer en slags slarkelyd fra kameraet/linselokket? Selve skjermen virker litt løs når tastaturet er slått ut. Virker som at delen som holder skjermen er litt løs. Er dette også noe som andre opplever? Kan ikke huske at byggekvaliteten var noe dårlig på utstillingsmodellen jeg prøvde i butikken, virket veldig fast og fin, uten noen ulyder. Lurer på om jeg kanskje skal bytte den inn for en Nokia N900.

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Har sett meg lei av den dårlige ytelsen i N97 nå, så her om dagen bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Har derfor begynt å lage min egen firmware til N97. Hvis Nokia ikke gidder slippe en brukbar firmware til telefonen, så får vi ganske enkelt gjøre det selv.

 

Poster her når jeg føler den er klar for release.

 

 

Min N97 gikk med i dragsuget da jeg bytta jobb i desember, og jeg har kvia meg for å kjøpe en ny på grunn av de små bug'ene jeg opplevde selv og leste om her, (selv om den hardwaremessig var den beste telefonen jeg har hatt noen sinne).

 

Men jeg får vel si at får du til dette, kjøper jeg meg en telefon på rappen, og jeg blant de som er villig til å bidra til "utviklingskosten", om du finner det for godt å distribuere :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var min N97 levert inn på reparasjon for tredje gang med ett krav om heving av kjøp.

Levert den inn tre ganger med elendig signal under samtaler (mye knitring, detter ut av samtale osv), dårlig WLAN (kan holde meg på nett i alt fra en time til ti min, men så mister jeg nettverket og finner det ikke igjen), og kamera (får tåke på alle bildene, de er i ufokus osv. Linsedeksel er byttet).

 

Regner med det blir en del byråkrati for å få igjen pengene, men men..

Nå blir det en HTC Desire.

Lenke til kommentar

har enda til overs faktisk finne et wlan med min n97, f.eks nå på kontoret er det ikke mindre enn 6stk tilgjengelig men etter 10min står den fortsatt på "søker etter wlan-nettverk".

kan dette være fordi jeg enda ikke har kjørt noe oppdateringer på den?

 

edit: 30minutter passert og enda ikke noe wlan, starter mistenke den ikke finner noe....

 

skjermen er også ofte usakelig svak så jeg ser der er noe bilde men ikke hva det faktisk er :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg kjøpte meg N97 straks den kom ut våren -09. Hadde en del problemer med den som jeg fikk fikset etterhvert. Bla hadde jeg den inne på verksted 3 ganger for å få ordnet linsedeksel, kameraskygge og GPS. Jeg solgte telefonen og kjøpte meg HTC HD2 for en stund siden, men savner faktisk N97.

 

Er det noen som har erfaring med nye utgaver av Nokia N97? Er det samme problematikken med linsedeksel, kameraskygge og GPS? Eller har dette blitt bedre på nye produksjoner?

 

Er det evt noe jeg må se etter når jeg kjøper? Versjonsnummer, serienummer el?

Lenke til kommentar

har hatt min N97 i ca 2uker nå og har elendig levetid på batteriet, varer ikke en hel dag engang.

 

når jeg kjøpte den sa selgern det var null problem ta den i bruk med engang og lade over natten etc var gamle batteritypen så satte over simkortet og tok den i bruk med engang.

brukte den rundt 6timer før jeg la den på lading over natten som jeg gjør fast av vane, men det går toppen til 15:00-16:00ish før telefonen slokner uten noe klage på lav strøm, kun brukt til 20-30samtaler resten standby.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg kjøpte meg N97 straks den kom ut våren -09. Hadde en del problemer med den som jeg fikk fikset etterhvert. Bla hadde jeg den inne på verksted 3 ganger for å få ordnet linsedeksel, kameraskygge og GPS. Jeg solgte telefonen og kjøpte meg HTC HD2 for en stund siden, men savner faktisk N97.

 

Er det noen som har erfaring med nye utgaver av Nokia N97? Er det samme problematikken med linsedeksel, kameraskygge og GPS? Eller har dette blitt bedre på nye produksjoner?

 

Er det evt noe jeg må se etter når jeg kjøper? Versjonsnummer, serienummer el?

 

Jeg har en av de tidligere modellene, men har ikke hatt problemer, bortsettt fra høytallerfunksjonen, men det ble fikset med firmware oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...