Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

-> Eclipse Firmware til Nokia N97 av Symbian_Pro <-

 

 

Last ned v1.0: http://www.mediafire.com/?im4zl1dejjz

 

Basert på versjon 21.0.045 med følgende endringer:

 

- Raskere oppstart

- Mer RAM tilgjengelig for bruker (61,5 MB)

- Nokia Maps 3.04(115) free edition inkludert på Z:

- Bedre kvaliteten på stillbilder

- Raskere og mer responsiv kinetic scrolling

- Galleriet oppdaterer bildene raskere

- Musikkspilleren oppdaterer biblioteket raskere

- Nye Overgangseffekter i menyene (sett temaeffekter "På")

- Deaktivert kameralyden dersom varseltoner er deaktivert i profilinnstillingene

- Telefonen tillater installasjon av usignert programvare uten modifikasjon (pre-hacked)

- Utsendelse av MyNokia velkomst SMS etter hard reset deaktivert.

- File caching støtte på alle diskene

- Byttet font til Avenir (ligner på fonten i Palm Pre)

- Tastelås-buggen fikset

- RomPatcher+ installert på Z:

- Utdaterte widgets fjernet (nye versjoner kan installeres fra Ovi Store)

- Qik, Vlingo, Boingo og JoikuSpot Demo fjernet

- Inkluderer følgende språk: Engelsk, Svensk, Norsk, Dansk, Finsk

 

 

Jeg har valgt å ikke inkludere nyeste Ovi Store da jeg ikke er sikker på om det vil skape problemer dersom en ny versjon kommer ut. Nyeste Ovi Store kan lastes ned via "Last Ned!" som normalt.

 

De av dere som vet hvordan man installerer firmware med J.A.F. er det bare å kjøre på. Jeg skal skrive en guide til dere andre litt senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Detta virker jo interessant :)

Men har desverre ikke noe kjennskap til J.A.F...

Og jeg har heller ikke fått sendt inn mobilen til service pga gps og linse feil.

Så jeg kan ikke teste før jeg får noe guide, og også hatt den på service.

Tar ikke sjangsen på å sende den inn med uorginal FW :p hehe

Lenke til kommentar

De av dere som vet hvordan man installerer firmware med J.A.F. er det bare å kjøre på. Jeg skal skrive en guide til dere andre litt senere.

 

Ett spørsmål før jeg hiver meg over den der... Kan man bytte tilbake til original firmware senere om man ønsket dette?

 

Utover det så har du meddette fått heltestatus i mine øyne... Det du har her er rett og slett drømme firmware så vidt jeg kan se..

Lenke til kommentar

De av dere som vet hvordan man installerer firmware med J.A.F. er det bare å kjøre på. Jeg skal skrive en guide til dere andre litt senere.

 

Prøver å finne en fungerende versjon av JAF, men alle de jeg finner inneholder trojaner og annet grums :/

 

Om jeg ikke mistorstår trenger man JAF versjon 1.98.64 til å flashe N97, men er absolutt ikke sikker ettersom jeg da ikke har fått testet noen enda.

 

Fint om du intill du får skrevet en guide kan poste en lenke til JAF.

Lenke til kommentar

Det stemmer. Her er en zip med alt du trenger: http://www.mediafire.com/?vzzy3m0d2yy

 

I et nøtteskall:

 

- Installer JAF (i XP kompatibilitetsmodus)

- Kopier JAF mappen som ligger i zipfilen til C:\Programfiler\ODEON og overskriv filene

- Kjør NaviFirm, velg N97, 21.0.045, din egen produktkode og last ned alle filene til følgende plassering: C:\Programfiler\Nokia\Phoenix\Products\RM-505

- Overskriv rofs2-fila fra Navifirm med firmwarefila du har fått av meg. Bytt navn dersom fil-endelsen ikke stemmer

- Kjør OGM_JAF_PKEY_Emulator_v 5.exe i XP kompatibilitetsmodus og trykk GO for å starte JAF

- Velg BB5-fanen, fjern haken for CRT 308. Hak av for Manual Flash. Hak av for Use INI og velg N97 i vinduet som kommer opp. Trykk FLASH og vips er ny firmware installert.

 

Kommer med en mer komplett guide i morgen.

 

Husk forresten å ta backup! Alt på C: forsvinner når du flasher med J.A.F.

 

Edit: magnusbe, nei dessverre. Kun vanlig N97

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Det stemmer. Her er en zip med alt du trenger: http://www.mediafire.com/?vzzy3m0d2yy

 

I et nøtteskall:

 

- Installer JAF (i XP kompatibilitetsmodus)

- Kopier JAF mappen som ligger i zipfilen til C:\Programfiler\ODEON og overskriv filene

- Kjør NaviFirm, velg N97, 21.0.045, din egen produktkode og last ned alle filene til følgende plassering: C:\Programfiler\Nokia\Phoenix\Products\RM-505

- Overskriv rofs2-fila fra Navifirm med firmwarefila du har fått av meg. Bytt navn dersom fil-endelsen ikke stemmer

- Kjør OGM_JAF_PKEY_Emulator_v 5.exe i XP kompatibilitetsmodus og trykk GO for å starte JAF

- Velg BB5-fanen, fjern haken for CRT 308. Hak av for Manual Flash. Hak av for Use INI og velg N97 i vinduet som kommer opp. Trykk FLASH og vips er ny firmware installert.

 

Kommer med en mer komplett guide i morgen.

 

Edit: magnusbe, nei dessverre. Kun vanlig N97

 

 

 

Du har ikke mulighet til å lage en versjon som klokker cpuen noe? mener og ha lest at cpuen tåler en 100-200 mhz mer? Veit du noe om dette?

Lenke til kommentar

Nei har ikke hørt noe om det, men hvis du har mer info er jeg interessert og kan prøve å bake det inn i neste versjon :)

 

En annen ting jeg glemte å nevne var at det hadde vært fint om noen med NokiaTune buggen kan teste og se om det fortsatt er samme problem. Jeg håper nemlig at fil-caching skal gjøre susen men har aldri opplevd feilen selv så får ikke testet.

 

Hvis buggen fortsatt er der kan jeg nemlig enkelt endre standard ringetone plassering fra Z: til f.eks. C: slik at den alltid vil lete på C: uansett hvor lang tid det tar :p

Lenke til kommentar

Flashing av fw vil bryte garantien. All uoffisiell mekking på telefonen HW eller SW - messig vil bryte garantien. Når det er sagt, så fikk jeg reparert en n95 8gb på garanti selv om jeg hadde endret produktkode og lagt inn nyeste fw. - Men i utgangspunktet bryter man garantien ja.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som fører til den høyfrekvente lyden ifra skjermen?

Er det selve displayet eller er det andre deler som må skiftes?

Har denne feilen på min telefon, nettopp fått den ifra service, hvor de ikke klarte å reparere feilen, sikkert en på 40 år + som har reparert telefonen som ikke hører slike høyfrekvente lyder.

Så lurer på om det er skjermen som er årsaken, for da tenker jeg å kjøpe ny skjerm selv å bytte.. gidder ikke vente 4 uker på telefonen igjen når det bare er det som er feil.

Ser forøvrig ut som det er samme skjerm som til 5800 bla.

Lenke til kommentar

[...] er jeg interessert og kan prøve å bake det inn i neste versjon :)

 

Hva kan du, og hva er du villig til å legge inn egentlig?

 

Jeg for min del synes at det burde være greit å sponse deg med en hundrelapp eller to om du videreutvikler denne...

 

Dere som ikke skjønner verdien av denne så sparer dere tusenvis av kroner ved at dere kan installere usignerte filer etterpå.. det er bare sååå digg å slippe det der..

 

jeg lurt bare på hvor avanserte endringen du kan gjøre? Som til eksmepel kan du endre på måten en setter samtaler på vent, og henter em inn igjen.

 

Sendte denne inn til Nokia support for en tid tilbake, vet ikke helt hva de kommer til å gjøre med det, men de har nå bekrefet at de har sendt det til rett avdeling i alle fall...

 

Where do we "the customer" send request for small fixes and feature requests in upcoming software releases?

 

I have one particular problem, which isnt a bug or anything, but rather a lack of functionality in the N97 phone…

 

I use the phone at work, and have often two or three calls active at the same time, but switching between those is very difficult or at least quite annoying.

 

What any touch phone should have is the possibility to switch between active calls, put them on hold etc. by only touching/tapping the screen.

 

I had an Nokia N95 8G before this phone, and an standard N95 before that, and know that menu system is exactly the same, as the N97 is an symbian of curse.

But the N95 has no touch and the navigation buttons on the front, which N97 dont have, so my old N95 8GB phone was much better to handle many calls at one time.

 

I would think Nokia honor the fact that N97 is a phone with the ability to do much more, and not a gadget with the possibility to use as a phone.

 

My conclusion is therefore that this is something that should have or at lease must be improved in later firmwares.

 

Thank you so much for your time, and hope that this request can be addressed in the correct department :)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Ky_kun, Du bryter ikke garantien ved å bruke J.A.F. alene, men du bryter den ved å legge inn uoffisiell firmware. Når det er sagt tviler jeg på at reperatøren/Nokia har logg på firmware som har vært installert tidligere og selv om de mot formodning skulle ha det, kan jeg forsikre deg om at firmwaren jeg har laget indentifiserer seg 100% som en helt vanlig versjon 21.0.045. Det er derfor umulig for dem å vite om den har vært installert dersom du installerer vanlig firmware igjen før du leverer den inn.

 

R@ge, Jeg har tilgang til de fleste filene på Z: men ikke alle. Stort sett går endringene ut på å redigere filer som ren tekst. Noe krever hex editor, og andre ting er scripts som er ferdig utviklet av andre hackere. Å endre på hvordan samtaler setter på vent tror jeg ikke er mulig. Skulle gjerne hatt single-tap overalt i menyene også, men tror ikke dette er mulig heller.

 

Komplett guide i første post nå :)

Endret av Symbian_Pro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...