Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er ikke en bug i Symbian. Min gamle N95 8gb spiller av en MP3 fil på flere megabyte - hver gang det ringer. Er definitivt p.g.a. resurser.

 

Oppdaterte til 2.1 i går. En bare en halv time med testing låste telefonen seg med tastelås på og man kunne ikke skru den av med bryteren på siden (altså en kjent bug som ikke er fikset). Måtte dra ut batteriet IGJEN. Jommen sa jeg oppdatering!

 

 

Claus: Have you experienced that this phone has troubles charging by USB? Most of the time I have to disconnect and reconnect the cable at least once before it start to charge, but it always connects properly to my PC even when it doesn't charge.

 

In addition to that it will simply refuse to charge whatsoever to a computer with no drivers installed as long as 'PC suite' mode is selected (but it works in other modes).

 

And perhaps the most annoying part is that the phone will not charge at all while booting. This happens every single time. It charges while off and after starting up completely but never while booting when "Nokia" appears on the screen. This is extremely problematic because Nokia decided to make an auto-boot feature where the phone will turn on by itself when you plug it if it ran out of battery while using it.

 

This means I have to really struggle to get it on and actually have to charge it and after it boots by itself quickly turn it OFF manually before waiting for it to get enough juice to boot on its own.

 

This happened to my first N97 and it happened to my replacement phone from Nokia that I recently got. I have tried multiple cables and computers, and every single firmware ever released for it including 2.1. I realize this is not really related to the FW update but I'm just wondering if you are familiar with the issue.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjeldende øreklokker - jeg har tre Nokia headset med tråd, det ene av dem er det foreward-, play/pause og volumeknapper som skal styre spilleren i telefonen. På det medfølgende hodesettet, så er det og en slik firkantet "kontroller" med Nokia logo øverst, der en skal kunne operasjonalisere selve spilleren på telefonen med. Jeg får hverken stoppet, spolet eller gjort noe som helst med noen kontroller på noen hodesett. På telefonen virker alt som det skal, men ikke via hodesettet, jeg hører fint alt som sies både fra telefonen i samtale og fra musikk som spilles av, men jeg kan ikke bruke funksjonene på kontrollen som henger på ledningene på de ulike hodesett.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Dette hendte meg endel da jeg hadde telefonen. Det var noe med sekvensen ift oppstart og tilkobling. MAO, en bug.

Når det hendte meg, måtte jeg dra ut ledningen og gå ut av mediaplayeren. Sette i fj.kontrollen først, så ledningen, deretter starte opp mediaplayeren, og så skru av hold-knappen på fj.kontrollen. Da pleide det funke. Dette skjedde ikke hver gang, men veldig ofte. Særdeles mye knot.

Lenke til kommentar
Nei, si det. Men jeg synes det er en mangel ved telefonen. Og det er jo meningen at det EGENTLIG skal virke, ellers så hadde det vel ikke vært mulig å definere egen ringetone in the first place. Brukte forøvrig samme ringetone på min forrige mobil, NOKIA 6233, og der funket det uten problemer.

 

Jeg tror det hadde hjulpet hvis alle som hadde dette problemet faktisk leverte telefonen til service, så lenge vi nøyer oss med å klage på diverse forum så skjer det ingen ting..

 

Tok kontakt med Nokia Support om dette, og fikk følgende svar:

 

"Om dette stadig skjer selv etter at du har fulgt rådene på våre nettsider, vil

jeg anbefale deg å ta kontakt med forhandleren der du kjøpte telefonen slik at

de kan få levert den inn på service for deg.

 

500kb er ikke mye for en musikkfil."

 

 

Så da høres det ut som dette er noe som lar seg fikse ved å sende inn til service, så da gjør jeg det.

Lenke til kommentar

En liten mening fra meg: Jeg syns det er dritt med alle bugs og styr på denne N97. PC er og en hobby jeg har, og koser meg med ulike oppdateringer og lignende. Når alle maskiner skinner som en sol og går som klokker, eh, da blir det nesten kjedelig ... Nå er alt ok, nesten, etter at jeg lenge før lansering av i Norge har kjørt originale W7 Pro - fullt lisensierte og lovlige kjøpt via USA - på selv en liten fjott av en TX1000, som jeg ikke før få dager siden fikk siste driver gjeldende chipset til. Men det er en hobby.

 

Telefoner er og nesten som en hobby. Men - og det er her det kommer det største men av dem alle - telefonen skal virke som en telefon skal! Det er i telefonen en mange ganger er 110 % avhengig - jobb, viktige samtaler som kan dreie seg om både det ene og det andre osv - av at det ruller og går på skinner.

 

Alle telefoner kan ha bugs og lignende som en kan rette i ettertid.

 

Nokia N97 var ikke ferdig utviklet da den forlot fabrikken. Konas N97 Mini er mer et ferdigstillet produkt.

 

To avgjørende punkt bør Nokia ha krystallklart foran seg:

 

1. Håper at Nokia aldri mer slipper et beta-produkt på denne måten. Jeg VET med all sikkerhet - også fra forbindelser jeg har i utlandet, at N97 har påført Nokia en solid ripe i lakken.

 

2. De av oss som har N97, MÅ dere i Nokia tilgodese med oppdateringer fremover så kjapt dere kan. Dersom dere forlater oss, og dere ser fremover mot nye mål og glemmer alle de av oss som har betalt 5000, +/- for denne betaen, og håper vi glemmer denne betaen dere slapp på oss - så mener jeg bestemt at det er en av de største tabbene dere kan gjøre. Undervurder IKKE den kunnskapen, med de ringvirkningene det har i markedet, som ligger i forum som dette!

Lenke til kommentar
Rottweilerhannen: Jeg kommer til å kreve pengene tilbake om ikke absolutt 100% av manglene blir utbedret på min ihvertfall :p Må jo vise dem at vi ikke godtar disse manglene :D

Ikke jeg heller...

 

Jeg fikk j som nevnt før en ny telefon på garantien, og når jeg var i butikken for å hente den åpnet jeg esken, konstanterte at den hadde den defekte linsen og leverte den pent tilbake.

 

Jeg kommer til å fortsette å sende inn også den nye telefonen på service om den også fortsetter å krangle på samme møte som den forrige.

 

Jeg synes uansett det er utrolig skuffende at Nokia sender ut nye telefoner med fabrikasjonsfeil de vet om. Hva er poenget med det liksom?

 

Var det ikke fordi jeg følte ikke det var noe egnet alternativ sånn umiddelbart så hadde jeg ikke tatt en ny N97, men jeg turte ikke annet og håper den nye skal være bugfri.

Lenke til kommentar
Du har jo krav på pengene tilbake når du har levert den inn 3 ganger da :) Kanskje på tide du ser deg om etter andre muligheter? Er jo endel telefoner å velge mellom!

Joda.. jeg kunne velge ganske fritt i butikken ja.. men det er jo tross alt en del penger det er snakk om og jeg turte rett og slett ikke hive meg over en ny dings..

 

Min frykt for at denne nye skulle ha dårligere funksjonalitet var for stor..

 

har forsåvidt også huset, bilen og kontoret fullt av ladere osv. så det er ikke såå lett å hoppe av det toget der...

Lenke til kommentar
Så da høres det ut som dette er noe som lar seg fikse ved å sende inn til service, så da gjør jeg det.

 

Hmm, jeg hadde kontakt med Nokia Support en gang tidligere om Nokia tune-feilen, da ble jeg anbefalt en "soft reset", nå ble jeg bedt å om sende telefonen til service. Jeg har kvidd meg for å foreta meg en reset fordi det betyr at jeg må stille inn alt på nytt etterpå. Men jeg bør kanskje gjøre det som et siste forsøk før jeg leverer fra meg telefonen.

 

Er det noen måte å unngå å måtte gjøre dette manuel? Jeg ser i PS Suite at man kan ta backup av kun instillingene. Kan jeg da gjøre det, foreta en reset og legge tilbake denne backupen? Da slipper jeg jo å gjøre alt manuelt.

 

Noen kommentarer på dette?

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt soft, hard og full formatering. Ingen av delene hjelper. I dag ringte samme person meg to ganger i løpet av ti minutter. Første gang var med Nokia Tune og andre gang var riktig tone. Jeg rørte ikke telefonen i mellomtiden, så det er jo veldig rart om det skulle være ressursene til telefonen som gjør om den klarer å hente frem riktig tone eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt soft, hard og full formatering. Ingen av delene hjelper. I dag ringte samme person meg to ganger i løpet av ti minutter. Første gang var med Nokia Tune og andre gang var riktig tone. Jeg rørte ikke telefonen i mellomtiden, så det er jo veldig rart om det skulle være ressursene til telefonen som gjør om den klarer å hente frem riktig tone eller ikke.

 

Hmm, ok. Men måtte du etter soft reset stille inn alt manuelt eller kunne du legge inn en backup av instillingene?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen av de problemene dere snakker om her. Min er rask og helt fri for nykker. Men først ETTER en tur på sercice. Og jeg har lest at GPS skal være treg og litt ustabil. Det gjelder ikke min. Når jeg slår den på, er den online iløpet av max 20 sec, og der blir den. Jeg var først veldig skuffa over denne mobilen. Den lagget og lugget, og GPSèn var en vits. Så leverte jeg den inn til service, og den ble meget bedre. Men fortsatt litt lagging. Så kom den siste oppgraderingen til N97 fra NOKIA, og vips. Du verden. Alt er som smør!

Lenke til kommentar

Stort sett fornøyd med min N97 Mini, men har ett par ting som irriterer litt.

Forskjellige ringetoner når noen ringer til meg.

Høyfrekvent lyd ifra skjermlyset.

 

Er egentlig sistnevnte som irriterer meg mest, for telefonen må antakeligvis sendes inn for å få det reparert.

Ringetoneproblemet antar jeg vil bli fikset i SW.

 

Ellers er jeg knakende fornøyd, god batteritid, knallbra skjerm, helt OK kamera og godt tastatur å skrive på:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...