Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det har gått greit for min del.

 

Aner ikke hva den rompatcher appen er for noe, men ser ikke ut til å funke. Bare lukker seg igjen. Ellers ser ting ut til å funke veldig bra!

 

 

 

Ønsker for neste fw hvis du gidder symbian_pro:

 

klokke cpu til 550 mhz - så kan jeg teste med min n97.

Fjerne disse applikasjonene hvis mulig: last ned!, hjelp, OM. - Eller så mye plass som overhodet på C:

 

Ellers så det dritbra ut!

Lenke til kommentar

Aner ikke hva den rompatcher appen er for noe, men ser ikke ut til å funke. Bare lukker seg igjen.

Den lukker se bare her også, men om jeg ikke husker helt feil så er jo ikke dette noe program man skal gjøre så mye med da..

 

Den sørger bare for at man kan installere usignerte sis filer, men det fikk ikke jeg til så ett eller annet er det jo...

 

Men kan jeg legge tilbake en backup av de programmene osv jeg hadde før flashingen utan at dette overskriver noe nå?

 

Er bare litt redd for å knote noe til her

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg ekstremt med peiling på dette, men regner med at en backup ikke tuller med selve fw - hvis det er en backup fra ovi eller pc suite?

Kjørte på med backupen jeg :whistle:

 

Ser ut til at det gikk tilsynelatende greit, men accuweather widgeten funket ikke lenger da...

 

Ellers så er jeg usikker på om noe som helst ble endret i den nye firmwaren..

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

 

Kjørte på med backupen jeg :whistle:

 

Ser ut til at det gikk tilsynelatende greit, men accuweather widgeten funket ikke lenger da...

 

Ellers så er jeg usikker på om noe som helst ble endret i den nye firmwaren..

 

...ikke favorittkontakt-widgeten heller ser det ut som. Men det skal bli spennende å prøve ut denne versjonen noen dager. :)

Lenke til kommentar

- Nye Overgangseffekter i menyene (sett temaeffekter "På")

- Telefonen tillater installasjon av usignert programvare uten modifikasjon (pre-hacked)

- Tastelås-buggen fikset

- RomPatcher+ installert på Z:

- Utdaterte widgets fjernet (nye versjoner kan installeres fra Ovi Store)

 

Hahha.. så kult.. fikk ikke helt med meg det der med at man måtte sette temaeffekter på da..

 

EDIT: fikk til å installere usignert fil nå... HIIIHAAAA.. GENIALT!!!

Men RomPatcher+ vil fortsatt ikke starte, selv om det kanskje ikke er meningen..

 

Men en ting jg lurte på.. widgets som ikke fungerer, kan vi bare laste ned "nye" widgets da..?

 

EDIT: Endret litt

EDIT2: tastelåsen er utrolig mye bedre!!!!!!!

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Funker fint her og, bare at det ikke går an å ta opp videoklipp. Får bare opp en melding som lyder slik når jeg velger videomodus:

Det oppstod en uventet feil. Start tlf. på nytt.

 

Har samme problem...

 

auda... det var litt kjedelig egentlig... jeg som skulle filme litt i morgen :/

 

Nei men for svarte da,, hvordan får jeg den tilbake til vanlig fotoaparat igjen.. Ikke såå krise med videobiten, men tar bilder med den på jobb.. krise

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Nei men for svarte da,, hvordan får jeg den tilbake til vanlig fotoaparat igjen.. Ikke såå krise med videobiten, men tar bilder med den på jobb.. krise

 

Fant ut av det der.. Gikk inn på Instillinger->Telefon->Programinstillinger->Kamera->Bilde og gjennopprettet kamerainstillinger.

 

Da gikk den tilbake på vanlig stillbilde.

Lenke til kommentar

Må bare si at bortsett fra at AccuWeather ikke vil fungere samme hva jeg gjør, eller at videokameraet ikke funker så er denne firmwaren ufattelig konge...

 

Har nå fått installert alle de progremmene jeg hadde sist jeg hacket telefonen selv.

 

Håper vi finner en løsning på kamerabiten da og jeg kunne også tenkt meg å forsøke å klokke cpu til 550 mhz.. AccuWeather er ikke viktig da selve programmet fungerer fint

 

Skal jo bare ha den i en begrenset periode likvel, hvem bryr seg vl om man får litt kortere levetid av det. Så lenge den holder i 1-2 år så er det fett nok :p

Lenke til kommentar

Sorry for det med videokameraet. Var sikker på at jeg fikset dette, men tydligvis gikk det i glemmeboka. Er uansett lett å fikse så skal ordne det asap.

 

Angående accuweather, går det ikke å laste ned på nytt fra ovi store?

 

RomPatcher+ starter ikke uten "patches" so det er ikke en feil. Disse skal legges i E:\patches (tror jeg). Kan se om jeg får lagt til dette som standard i neste versjon men har ikke satt meg helt inn i hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Sorry for det med videokameraet. Var sikker på at jeg fikset dette, men tydligvis gikk det i glemmeboka. Er uansett lett å fikse så skal ordne det asap.

 

Angående accuweather, går det ikke å laste ned på nytt fra ovi store?

 

RomPatcher+ starter ikke uten "patches" so det er ikke en feil. Disse skal legges i E:\patches (tror jeg). Kan se om jeg får lagt til dette som standard i neste versjon men har ikke satt meg helt inn i hvordan det fungerer.

 

 

Det forklarte jo en del da :)

 

Gleder meg til neste versjon

 

Nei.. accuweather har jeg installert fra OVI, men fungerte fortsatt ikke.. snodig, men ingen krise altså...

Lenke til kommentar

Takk for eclipse firmware, men er to ting jeg ikke likte med denne oppdatteringen. Skrift fonten, hvordan skifter man til default font igjen? Og musikk widget virker ikke.

 

Er ellers fornøyd med firmwaren, sikkelig respons på touchscreenen :)

 

EDIT: Fant åssen jeg skifter font, men hva heter den defaulte fonten til n97?

Og en ting til, det ser ut som musikkbibloteket mitt sliter mer enn før. Altså på både widget på homescreen og selve programmet. Starter treigere, står ingen musikk ved oppstart, men allikevel er det musikk der. Hmm...

 

EDIT 2: Ok, nå sliter hele mobilen for mye. Den restarter hver gang jeg setter på masselagring, nå finner ikke den noe musikk, men finner dem på filbehandling. Åssen får jeg tilbake den offisielle oppdateringen?

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Lillesøster har fått et rart problem etter å ha hatt tlf sin på reparasjon.

Når hun slo den på blinker et SMS-symbol konstant i øvre høyre hjørne. Trykker jeg på symbolet står det "Sim-kort minne fullt". Men hun har bare 11 meldinger i innbox og 13 i sendte meldinger, ingen bilder annet enn noen få hun har tatt etterpå. Ingen store spill eller programmer, telefonen var helt "clean" når hun fikk den tilbake. Men det har blinket sånn helt siden hun slo den på første gang, og blinker fortsatt.

 

Det som irriterer mest er at hun ikke får beskjed om nye innkommende meldinger lengre. Sikkert fordi telefonen tror sim-kort minnet er fullt.

 

Hun får heller ikke navnene fra telefonlista frem når folk ringer eller sender meldinger, selv om den er fullsatt med navnene.

 

Anyone? Jeg har HTC, og aldri hatt en symbian-telefon.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ky_kun, fontene i selve menyene heter s60ssb.ttf og s60tsb.ttf. S60ZDIGI.ttf brukes kun til digitalklokka. Det er også en font som heter s60snr.ttf men har til gode å se hvor denne blir brukt. Syns den standard Nokiafonten er helt grusomt stygg. Derfor byttet jeg den ut med en font som er behagelig og lett å lese, men du kan selv legge inn din egen om du ønsker.

 

Med standard firmware vil telefonen søke på HELE disken etter musikk, noe som er veldig tåpelig og som både gjør søking tregere og at du får med unødvendige lydopptak, ringetoner osv i biblioteket. Min firmware søker kun på plasseringen Nokia Music og Ovi Suite bruker, altså E:\Music\. Hvis du ikke finner noen filer i biblioteket betyr det at filene dine ligger et annet sted.

 

Nå har ikke jeg veldig mange sanger på min telefon for øyeblikket, men min finner sangene raskt. Skal gå over koden hvis du mener dette går treigere enn før. Du har forresten rett i at widgeten ikke fungerer.

 

Har faktisk ikke opplevd en eneste krasj, siden jeg begynte å teste firmwaren så her vil jeg tippe det er en konflikt med filer/programmer på din telefon. Masselagring fungerer også helt utmerket hos meg. Bedre enn før faktisk.

Lenke til kommentar

Merka det nå, alt virker perfekt nå utenom masselagring. Det som skjer er når jeg bruker det, restarter mobilen av seg selv. Virker som den går kaput, som når du skrur av bilderør TVer. Så når jeg skal koble den inn på min PS3 så går den ikke lenger.

 

Merkelig nok at musikk widgeten virker som normalt for meg nå. Hang seg opp da jeg spilte musikk første gang, men etter en restart har det gått greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...