Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

har hatt min N97 i ca 2uker nå og har elendig levetid på batteriet, varer ikke en hel dag engang.

 

når jeg kjøpte den sa selgern det var null problem ta den i bruk med engang og lade over natten etc var gamle batteritypen så satte over simkortet og tok den i bruk med engang.

brukte den rundt 6timer før jeg la den på lading over natten som jeg gjør fast av vane, men det går toppen til 15:00-16:00ish før telefonen slokner uten noe klage på lav strøm, kun brukt til 20-30samtaler resten standby.

 

 

et var fryktelig dårlig batteritid!

Har du prøvd å deaktivere ting du ikke må ha på hele tida? f.eks BT, WLAN og 3G?

Husker en mobil jeg hadde en gang, lurer på om det var N80, der fikk jeg beskjed av en selger at jeg kunne doble batteri tida om jeg slo av 3g, og etter dette har jeg alltid slått av 3g på mine mobiler :p hehe..

 

Jeg har vel også litt problemer med batteriet mitt jeg også.. den kan holde seg full lenge, og gå sakte nedover.. men når jeg kommer under halvt batteri så kan det gå veldig fort nedover.. kan f.eks lade den en dag, og la den stå på i 2-3 dager med mitt bruk, og da er jeg nede på ca halvt batteri.. og plutselig kan den begynne å pipe om lavt batteri nivå, og da er den plutselig nede på 1 strek..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

slått av mye funksjoner jeg ikke har behov for samt fjernet mye drit, så reinstallert alt det andre jeg fikk lov til over på e: som gidde meg 68mb på c: og merkbar forskjell i reaksjonstiden.

 

synest ikke det burde være nødvendig for hver bruker fikse seg ledig minne :thumbdown:

tok samme runden med strømbruk som ser utfor ha vært en suksess, har gått på samme ladingen siden tirsdag nå og er på 5streker.

 

btw, hvilke vesker bruker dere til telefonen?

sett et par forskjellige på ebay men ikke klart bestemme meg helt enda.

Lenke til kommentar

btw, hvilke vesker bruker dere til telefonen?

sett et par forskjellige på ebay men ikke klart bestemme meg helt enda.

 

Jeg prøvde et par før jeg endte opp med Nokia N97 Bugatti Basic Veske. Den passer som hånd i hanske, er av håndsydd lær, og har tykke lærvegger som beskytter telefonen mot fall og skader. Jeg har aldri noensinne hatt en bedre veske på noen mobil! Ikke koster den skjorta heller.

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n97-bugatti-19481p.html

Lenke til kommentar

Da har jeg fått igjen telefonen min igjen, blir spennende å se om de har fikset problemet nå da. 

edit: Niks, den er like gææern fremdeles. Da blir det retur til komplett!

 

Hva var problemet i utgangspunktet med telefonen ?

Den henger seg. Rett som det er, så bare reagerer den ikke på noe. Så når det ringer, så får jeg ikke svart.. Får bare hørt på ringetonen :p Om jeg bruker låseknappen på siden, så stopper lyden i det minste, men får fremdeles ikke trykt på noe. Men etter et minutts tid så er den klar til bruk igjen, og den reagerer som den skal. Meget plagsomt.

Lenke til kommentar

Er det tastelåsen som låser seg? Altså at den ikke går av? Hvis det er det har jeg fikset den buggen i min custom firmware. Kunne nesten ikke tro at buggen var borte så la inn vanlig v21 igjen bare for å se om den kom tilbake, og ganske riktig, etter bare 5 minutter låste telefonen seg igjen og jeg måtte ta ut batteriet. La inn min FW og har ikke opplevd det siden.

Lenke til kommentar

Er det tastelåsen som låser seg? Altså at den ikke går av? Hvis det er det har jeg fikset den buggen i min custom firmware. Kunne nesten ikke tro at buggen var borte så la inn vanlig v21 igjen bare for å se om den kom tilbake, og ganske riktig, etter bare 5 minutter låste telefonen seg igjen og jeg måtte ta ut batteriet. La inn min FW og har ikke opplevd det siden.

Vel, litt vanskelig å svare deg... Når jeg bruker bryteren på siden, så skrur skjermen seg på, tastelås-ikonet forsvinner, men jeg får ikke trykt på noe.  Jeg kan låse den igjen, og låse opp, samme skjer. Dette du mener?

Lenke til kommentar

Noen som forresten har problemer med Map Loader etter nyeste FW sammen med OVI Maps? Jeg får ikke lastet inn kart eller, programmet finner ikke telefonen i det hele tatt.

Hvis du bruker OVI suite så er det ikke noe problem. Har nettopp lastet ned div.kart derfra og det gikk helt glatt.

Lenke til kommentar

Har et "fersking-spørsmål" relatert GPS til dere: Jeg har hatt tlf siden i høst, og etter å ha fått den tilbake fra rep, (de har skiftet "N97 B-COVER ASSY WHITE", og jeg har en svart telefon, så jeg ringte Deltaservice nå nettopp for å spørre om de i det hele tatt hadde skiftet rammen - og ja, men hun mente reparatør hadde skrevet feil da han tok ut delene - så det får jeg stole på) så tenkte jeg å begynne å bruke GPS for første gang. Har ikke hatt bruk for det før. Prøvde litt, og ser den kobler seg opp til satellitt via tilkobling jeg har valgt som default, og det er via WLAN på min DIR 655.

 

Er det slik at en må være online - enten via WLAN eller telefonoperatørens tellerskritt-nett for å bruke GPS? Eller kan man - som ved GPS jeg har i bilen, være oppkoblet satellitt uten å være på "nett"?

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Har et "fersking-spørsmål" relatert GPS til dere: Jeg har hatt tlf siden i høst, og etter å ha fått den tilbake fra rep, (de har skiftet "N97 B-COVER ASSY WHITE", og jeg har en svart telefon, så jeg ringte Deltaservice nå nettopp for å spørre om de i det hele tatt hadde skiftet rammen - og ja, men hun mente reparatør hadde skrevet feil da han tok ut delene - så det får jeg stole på) så tenkte jeg å begynne å bruke GPS for første gang. Har ikke hatt bruk for det før. Prøvde litt, og ser den kobler seg opp til satellitt via tilkobling jeg har valgt som default, og det er via WLAN på min DIR 655.

 

Er det slik at en må være online - enten via WLAN eller telefonoperatørens tellerskritt-nett for å bruke GPS? Eller kan man - som ved GPS jeg har i bilen, være oppkoblet satellitt uten å være på "nett"?

Du behøver ikke være tilkoblet hverken wlan eller teleoperatør, men da må du ha lastet ned kart for det landet du skal navigere i. Last ned de kartene du trenger, gå inn i "innstillinger" i navigasjonsprogrammet på telefonen, velg "internett",så "tilkobling" og sett denne til frakoblet. Da kan du navigere i frakoblet modus. Ulempen er at diverse søk, foreksempel etter hotell osv, må skje i tilkoblet modus.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke være tilkoblet hverken wlan eller teleoperatør, men da må du ha lastet ned kart for det landet du skal navigere i. Last ned de kartene du trenger, gå inn i "innstillinger" i navigasjonsprogrammet på telefonen, velg "internett",så "tilkobling" og sett denne til frakoblet. Da kan du navigere i frakoblet modus. Ulempen er at diverse søk, foreksempel etter hotell osv, må skje i tilkoblet modus.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Du vil nok oppleve at den kobler seg opp mot operatøren uansett.. dette er pga a-gps'en, som bruker mobil mastene til å finne ut sånn ca hvor den er, for å lettere og kjappere få tilgang til satelittene :)

Det er riktig, men den laster ikke ned noe. Hvis du ser på nedlastningsmåleren, rett over satelittangiveren, så vil du se at den ikke laster ned noe.

Lenke til kommentar

Når du starter GPSen vil du få spørsmål om den skal koble seg til nettverk, velger du nei vil den ikke under noen omstendigheter gjøre dette, men A-GPSen fungerer fortsatt

 

Takker for alle tips. Men: Har nettopp fått den igjen fra service, og hele ramma skal være skiftet - ser at linsedekselet over kamera er nytt, og at puta over glasset ligger høyere. Har og FW21, som jeg og reininstallerte i dag tidlig for sikkerhets skyld.

 

Allikevel: Opplevde speakerphoneproblemer i går, den i andre enden klaget over bortfall av lyd som vanlig, og jeg har lest at andre sier dette er fikset i V20 eller V21, og - GPS virker ikke når jeg skal planlegge rute - den sier "Venter på GPS", og der henger den med en liten blinkende gul indikator på signal-baren nede i display.

 

Andre som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...