Gå til innhold

Nokia N97 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

He he, vanvittig bra jobb av "journalistene" i Amobil som bare siterer dette direkte uten å sjekke det grundigere.

 

Hva er det det er snakk om? Jeg fikk ihvertfall ikke 2.1 før 1 uke etter internasjonal utgivelse, og 2.0 måtte jeg hacke meg til etter å ha ventet flere uker.

 

Og jeg har Telenor Bedrift, ser liten grunn til at deres kunder ikke skulle være "prøvekaniner".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må forresten nevne at den nye telefonen som jeg fikk på garantien, og som jeg da som nevnt fikk utbedret GPS og byttet linse på med en gang fungerer foreløpig helt utmerket.

 

Den har faktisk ikke hengt seg eneneste gang :D

 

Det eneste sære er jo at den fortsatt helt plutselig ikke vil la seg lade eller identifisere via USB plutselig. Det virker som den gir opp etter jeg har installert programmer osv.

 

Det eneste jeg trengr å gjøre for at den skal kunne identifisere USB igjen er å ta en softreset. Jaja... sånn kan det gå.. :D

 

jeg tør ikke installere noe, hacke eller noe som helst lenger jeg :p

Lenke til kommentar

hey, lurte bare på om noen har problemer med nettleseren Digia @Web for tiden? Brukt den et par dager nå, og plutselig sier den at "nei, nå er betaen over, på tide å laste ned ny fra www.digia.com/browser" og lukker seg selv. Jeg tenker "hyggelig å si fra!", avinstallerer Digia @Web, fyrer opp opera mini, laster ned filen, og installerer. Kjører programmet og samme jævla meldinga.

 

Den påstår jeg må laste ned en nyere versjon, men ingen nyere versjon finnes. dobbelt-v-te-æff?

Lenke til kommentar

Skal vi se. Fikk telefonen tilbake fra service i går. Hadde som nevnt tidligere fire kritiske feil på telefonen. GPS som ikke fikk signal, telefonens innebgyde høytaler var død, kameralinse-problemet, samt at folk ikke hørte meg når jeg førte en samtale ved hjelp av de eksterne høytalerene. Alle disse listet jeg opp der jeg leverte telefonen inn.

 

Vel, de har fikset kameraet, samt sistenevnte høytalerproblem. MEN, de har jaggu meg ikke gjort noe med den MEST kritiske feilen av alle, nemlig den defekte interne høytaleren. Med andre ord har jeg en ubrukelig telefon. GPSen funket perfekt frem jeg oppdatert til nyeste Nokia Maps. Nå får jeg kun 1 gul "bar". Inn med telefonen igjen idag..

Lenke til kommentar

Noen her som vet om det går å levere den inn noe sted uten kvittering?

Kjøpte min brukt fra qxl.. og fikk ikke med kvittering (så vidt jeg kan huske).

Vet bare at den er kjøpt fra komplett, og at det mest sannsynlig har vært en demo telefon (står ihvertfall demo på esken)

Lenke til kommentar

Noen her som vet om det går å levere den inn noe sted uten kvittering?

Kjøpte min brukt fra qxl.. og fikk ikke med kvittering (så vidt jeg kan huske).

Vet bare at den er kjøpt fra komplett, og at det mest sannsynlig har vært en demo telefon (står ihvertfall demo på esken)

 

Ingen spurte meg om kvittering da jeg levert inn min på "Mobilfikser'n" i Oslo.

Fikk den tilbake for en uke siden, og nå er GPSen helt suveren. Får lokasjon på under 10 sek, noe som er raskere enn f.eks min tomtom 930

Endret av Fleksnes
Lenke til kommentar

Spurte meg også om kvittering når jeg levert min inn, men det var en smal sak å fikse på mpx.no! Kan vel kanskje logge inn på komplett.no og få en oversikt over ordre?

 

De var forøvrig så snille mens telefonen var på service at de produserte enda en feil. Nemlig at når jeg tar frem tastaturet flimrer skjermen og blir svart. Resultat? Qwerty-stastaturet er ubrukelig.

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Det der med flimringen hadde jeg, og det forverret seg iløpet av etpar dager, slik at det endte med at skjermen var svart konstant. Anbefaler deg å ta en backup (om du ikke har gjort det allerede), og levere den inn. På min byttet de kabelen pluss noe mer ifbm skjermen. Og så tok de en hard reset, flaks for meg hadde jeg jo backup, men allikevel. Er dette noe de gjør som standard på service?

Lenke til kommentar

Spurte meg også om kvittering når jeg levert min inn, men det var en smal sak å fikse på mpx.no! Kan vel kanskje logge inn på komplett.no og få en oversikt over ordre?

 

De var forøvrig så snille mens telefonen var på service at de produserte enda en feil. Nemlig at når jeg tar frem tastaturet flimrer skjermen og blir svart. Resultat? Qwerty-stastaturet er ubrukelig.

 

 

Mobilen er kjøpt brukt på qxl, og jeg har ikke info på selgeren lengre.

Og som sagt så skrev selgeren at mobilen var kjøpt på qxl.

Og på esken står det DEMO, så jeg regner med at den har vært demo brukt (og at jeg da sikkert har betalt mer enn hva selgeren gjorde.. med tanke på at komplett solgte ut noen demobrukte N97 til redusert pris da, og det visste jeg ikke om før etter at jeg fikk den i posten).

Så det er ikke så lett å bare skrive ut kvitteringa :(

Lenke til kommentar

Hello everyone,

 

My time as Norwegian blogger must come to an end now.

It has been great to listen in on your discussions and I hope the answers I could provide were useful.

Regarding the questions I could not find a quick answer to, I have set a few investigations in motion within Nokia to find a solution. I have used my internal network and I am hopeful that solutions for the problems will be found and that answers will be given via the Nokia N97 FAQ pages, so keep an eye out for http://discussions.europe.nokia.com/t5/forums/searchpage/tab/message?sort_by=-date&submitted=true&type=message&q=Nokia+N97

Lenke til kommentar
My time as Norwegian blogger must come to an end now.

It has been great to listen in on your discussions and I hope the answers I could provide were useful.

 

Siden mr. NokiaAid har forlatt oss har jeg sendt inn en hendvendelse til Nokia Care Kundesupport og håper med dette at noen kan se på noen endringer til neste firmware.

 

Where do we the customer send request for small fixes and feature requests in upcoming software releases?

 

I have one particular problem, which isnt a bug or anything, but rather a lack of functionality in the N97 phone…

 

I use the phone at work, and have often two or three calls active at the same time, but switching between those is very difficult or at least quite annoying.

 

What any touch phone should have is the possibility to switch between active calls, put them on hold etc. by only touching/tapping the screen.

 

I had an Nokia N95 8G before this phone, and an standard N95 before that, and know that menu system is exactly the same, as the N97 is an symbian of curse.

But the N95 has no touch and the navigation buttons on the front, which N97 dont have, so my old N95 8GB phone was much better to handle many calls at one time.

 

I would think Nokia honor the fact that N97 is a phone with the ability to do much more, and not a gadget with the possibility to use as a phone.

 

My conclusion is therefore that this is something that should have or at lease must be improved in later firmwares.

 

Thank you so much for your time, and hope that this request can be addressed in the correct department :)

 

Regards.

 

Det er jo lov å håpe da :)

 

Sånn utover det er jeg veldig fornøyd med telefonen om dagen og har ikke hatt noen alvorlige bugger etter at jeg fikk ny på garantien. Så kan anbefaleden nå altså :)

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Var det ikke scrolling som skulle bli raskere med 2.1? Min har blitt tregere. Spesielt i hovedmenyen. Alt går grusomt hakkete. Eneste stedet scrolling er kjapt er i musikkspilleren. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gjøre det samme i resten av telefonen. Broren min har en 5230 som er MYE raskere enn dette såkalte flaggskipet, og det er en telefon som koster 1300kr uten abo!

Lenke til kommentar

Windows Live Messenger er borte og har vært borte fra Ovi butikken en stund.

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette, evt hvorfor den ble tatt vekk?

 

Kanskje noen har fila liggende? Finner bare en sånn kinesisk versjon på nette, ikke den som lå på ovi store.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Siden N97 og Mini går hånd i hånd her (eller fordi Mini-en ikke har noe snakkis rundt seg), så legger jeg inn at jeg har Telenor, og har fortsatt ikke fått oppdateringen som kom samme uken som N97 sin oppdatering. Har fått svar fra Nokia at det tar 3-4 uker å få oppdateringen ferdig til min telefon, men dette begynner å bli langtekkelig. Hvor lenge må vi vente på å få oppdatering? Noen erfaringer fra tidligere Nokia telefoner?

Lenke til kommentar

Fikk igjen telefonen min nå etter service, ser veldig bra ut hittil. Synes faktisk touchresponsiviteten har blitt bedre og. Vi får se om alle problemene er løst :]

 

 

 

 

Edit:

 

 

Neeeeida. Henger like jævlig som tidligere. Reagerer ikke på trykk i det heletatt, spesielt ute. Levere igjen i morgen da. Be om å få ny, er forbanna nå.

 

Edit: Jepp, da var den levert igjen. Ihvertfall så bytta dom linsedekselet da, og det blei jo bra. Men er mer opptatt av at den ikke henger :p

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...