Gå til innhold

Kommentar: Sonys E3-presentasjon (PS3/PSP)


Anbefalte innlegg

Jeg LO da jeg leste artikkelen. Det er en sånn ironi-greie for sarkasme-mennesker.

Jeg LO enda BEDRE da jeg leste kommentarene, for HOMOR er tydeligvis UT for tida!

 

 

Jeg fatter virkelig ikke at dere GIDDER å klage; er det ikke moro, så SLUTT Å LES!

 

 

plz?..

Pluss for denne! :tease: sykt morsomt å lese kommentarer :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte all ironien her, men prikken over i'en var egentlig tilbake-kommentarene! ^^

yep :D

 

Jeg gir meg over. Dere er en gjeng ubrukelige nisser! Skjønner dere ikke at dere har tapt når dere skal angripe teksten til Tryggve? Jeg kan tenke meg at han sitter og ler seg halvt ihjel hjemme på promperommet, når han leser dritten dere klarer å komme med.

HAHA xD

Lenke til kommentar
I tillegg signaliseres det ikke på den ene at det er en av de mindre interessante "kommetar/blogg" artiklene før man allerede er inne og på vei med lesingen.

Se på bildet ditt igjen, forran overskriften på kommentaren. Det står da tydelig "KOMMENTAR:" rett ovenfor overskriften. Det er ikke noe mellomrom mellom "Tidenes peneste kjæledyrsimulator annonsert" og "Sonys E3-presentasjon" engang, så jeg skjønner ikke... Ehh.. Eeøhh.... WHhææhæææ! Neida, skal ikke det så morsomt. Litt unødvendig, de tre siste ordene der, men jeg føler bare for å ha dem med.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller virker det som artikkelforfatter hater Sony/PS3?

 

Ser ikke helt poenget med "ironiske" artikler (hvis det var det det var) ... jeg kommer hit for nyheter ikke dårlig humor. Nei tror det blir lenge til jeg leser noe fra spillverket igjen.

Endret av shaker
Lenke til kommentar

Tror nok folk overser Kommentar: og leser artikkelen som om den var en seriøs anmeldelse av Sony's E3 presentasjon.

 

Problemet med artikkelen's bruk av ironi/satire er at den ikke er nyansert eller variert. Den blir like interessant å lese som kommentarene i VG/Dagbladet.. Faktisk minner den meg om en middelmådig stil fra 9ende klasse. Men det er jo en subjektiv sak å mene noe om noe.

 

Men.. ris til egen bak å lese kommentarer. I fremtiden blir Trygves kommentarer elegant hoppet over. Ikke at han ikke bør fortsette på sin måte, jeg fant den bare hverken morsom eller bra skrevet, og han har tydligvis sin skare av fans..

 

Ha en fortsatt fin dag :D

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker det som artikkelforfatter hater Sony/PS3?

 

Ja da, og han hater X360/MS og Wii/DS/Nintendo også. Han har skrevet tilsvarende saker om de to andre pressekonferansene.

 

Temmelig sikker på at vi enten har med en PC fanboy å gjøre, mer spesifisert en Apple fanboy (han skriver tross alt negativt om MS). Eller så snakker vi om en skribent som antageligvis avskyr all form for spilling som foregår på elektronisk måte. Altså en brettspillentusiast.

Lenke til kommentar
Bare å lese kommentarene fra starten av.

Det hjelper ikke.

 

Her har jeg samlet alle de negative kommentarene fra de to første sidene. Vær så snill, vis meg hvor du finner konstruktiv kritikk på stil og/eller form.

 

 

 

Tryggve er en liten Nintendo fanboy med andre ord.

 

 

Haha Gran Turismo er lekebil simulator ja? Det sier jo litt om hvor mye du vet om spill. Det er uten tvil den beste og mest realistiske bilspill serien på markedet nå.

 

Og dårlig at du ikke nevnte Final Fantasy XIV, selv om det sikkert blit like kjipt som FFXI. Og du kunne sikekrt ha nevnt at Final Fantasy VII, som vi alle vet er verdens objektivt sett beste spill blir utgitt på PSN.

 

 

Det var usedvanlig så negativ vinkling fra skribenten her. Ble jo nesten deprimert av å lese det.

 

 

Dette var ytterst elendig journalistikk.

 

 

Dette var ytterst elendig journalistikk.

Tiltredes. Meningsløst å ha en fanboi (ja, med i) fra en eller begge de andre konsollene til å skrive om Sony.

 

 

Virket som at han prøvde å drite sony ut så mye som mulig i artikkelen. Gadd ikke å lese hele engang. For eksempel der han skriver

''God of War 3-traileren gjorde det klart at der i gården har ingenting skjedd siden sist, spillet handler nok en gang om en sinna mann som denger monstre fra gresk mytologi. Serien har av en eller annen grunn vokst seg stor på en spillopplevelse som dreier seg om å mose firkant og trekant inntil du vinner''

 

Har du i det hele tatt spilt God of war? Det virker ikke slik når du sier at alt du trenger å gjøre er å trykke på firkant og trekant. Du kommer ikke langt i spillet om du bare slåss slik. Det er bare basic angrep. Så får du nye krefter og slikt underveis. Og det er ikke bare til å drepe fiende etter fiende. Jeg har for eksempel måtte bruke walktrough-filmer mange ganger fordi at eg ikke klarer å finne ut hva jeg skal gjøre for å komme videre. Det kan være ting som å klare å finne ut hvilke retning man skal snu noen statuer for å komme videre. God of War har en veldig god historie også.

 

Og det du skrev om motion kontrollen. Det at du mener den ser ut som en glødende dildo er no greit. De sa at det var en prototype, noe du også skrev i artikkelen.

 

Men ting som:

 

''Innretningen ble så klart demonstrert, for anledningen av en ingeniør som var så nervøs at det halve kunne være nok.''

 

''det visuelle inntrykket hintet om at dette var noe som var slengt sammen i hui og hast for å rekke E3. Grafikken så ut til å være fra cirka 1999, for eksempel.'' 1999? Hvilke spill var det du spilte i 1999? Grafikken var helt grei til å vise oss litt hva som kan gjøres med motion kontrollen

 

 

''Uansett, Sony demonstrerte tydelig at de ble tatt med buksene nede av Wii-ens suksess, og at de tror det var selve kontrollsystemet som var nøkkelen. Noen burde kanskje fortelle dem at det ikke holder med verdens beste kontrollsystem så lenge du ikke har noen artige spill å bruke det til.''

Du vil ikke prøve å skjule litt bedre hvor mye du missliker sony? Valgte du frivillig å skrive artikkel om hva sony sa på E3 så du kunne slenge mye drit om det, eller var det noen som tvang deg til å skrive om det?

 

''Metal Gear Solid: Peace Walker blir neste MGS-spill til PSP, og traileren hinter om at dette blir nok et MGS-spill med en usammenhengende og kjedelig historie.'' Ehm...

 

 

''Videoen som ble vist inneholdt blant annet verdens dårligste helikopterskytter, som ikke klarte å stoppe Nathan selv om det var et stridshelikopter som ble benyttet. Med tanke på at slike helikoptere brukes blant annet til å angripe stridsvogner, er enten Nathan verdens mest hardføre eventyrer eller så er Uncharted 2 enda et spill hvor actionsekvensene blir så overdrevne at det tipper over og blir kjedelig. Med tanke på hvordan det første spillet var, heller jeg mot det siste alternativet.'' Dere ga no det første Uncharted 8 av 10

 

Hvis alt dette var ment som ironi, hvorfor skrive på slutten :

''La oss glemme alt dette, for Sony viste også fram det som kommer til å bli den fremste grunnen til å kjøpe en PlayStation 3: The Last Guardian.''??

 

 

Enda mer slakt av Sony fra denne redaksjonens side... Jeg er ikke overrasket. Det kommer mer i fremtiden og :)

 

 

TryggveS: det der blir jo som å si at "min kulepenn er større enn din, ergo er den bedre"... eller "min pappa er sterkere enn din pappa.

 

Kanskje selger de mindre, men er mindre = dårligere? Er Ferrari Enzo en dårligere bil enn Golf 1.9 turbodiesel fordi Ferrari ikke selger like mange biler som VolksWagen?

 

 

Herregud for en journalistikk. Dette blir bare værre og værre.. Fullstendig ensidig uten en gang forsøk av å se presentasjonen med ett enkelt fnugg av objektivitet. Artikkelen fremstår som fanboivrøvvel av verste sort.

 

vel vel.. Welcome to teh internets i guess..

 

 

....skal ikke slikt være objektivt? Med mindre jeg får en advarsel i ingressen om at dette er skrevet i en fanbois øyne? Håper du ikke fikk penger for dette mølet, nå gidder jeg iallefall ikke lese noe mer fra spillverket.no. Your loss, others' win :)

 

 

Til dere som klager på at det ble litt negativt om Sony denne gang, så har jeg bare dette å si: Hvis dere leser litt i leksikon eller undersøker rene tall og fakta, så vil dere finne ut at Sony faktisk er mye dårligere enn Nintendo! Her trenger vi faktisk ikke gå lenger enn å sjekke salgstall. Nintendo selger mer, tallenes tale er klar. Og det kan vi ikke krangle på! :D

 

Haha! Hvor gammel er egentlig denne gutten?

 

"McDonalds er mye bedre en den privateide burger sjappa nede på gjørnet her ettersom de selger mer."

 

 

Jeg blir bare nødt til å gjenta, dette her var helt elendig journalistikk. Synd at Spillverket lar sånne artikler dukke opp, selv om den var ment som et humoristisk/ironisk innslag. Det eneste artikkelen får til er å vise hvor lite seriøse Spillverket er som spillside og anmelder.

 

 

Fantastisk å påstå at Sony hermer etter Nintendo. Sonys teknologi ligger milevis foran kvasikontrolleren til Wii. Nintendo har lagt hele salgsgrunnlaget på en kontroller som baserer seg på veldig gammel teknologi. Med fullt fokus på motion capture, har de faktisk bare klart å lage en G-aktivert makrobase.

Sony presenterer det man burde forvente at Wii var da den ble lansert.

 

 

Helt elendig forsøk på ironi. Bikker helt klart over, og kan veldig fort leses som en ren "jeg hater Sony og de klarer ikke gjøre noenting riktig" artikkel. Før du poster en artikkel som skal være ironisk burde du nok gå gjennom den litt flere ganger slik at det faktisk er 100% klart at det er ironi, da du tar det alt for langt til at alle ser det er ironisk. Og hvis en ikke ser det er ironisk er det plutselig bare en sony artikkel fra en nintendo fanboy med platt sarkasme i.

 

 

Verre at vi IKKE ler oss halvt ihjel verken av dritten han eller du kommer med. Særlig hvis artikkelen ble skrevet som en ironi/sarkasme :(

 

 

Har ikke fulgt med på Spillverkets E3 dekning, men etter å ha lest dette fjasete blogg innlegget til tryggve så blir dette siste gang jeg leser noe fra lydverket nei eh, jeg mener spillverket.

 

Tryggve (med 2 g'er faktisk) er en god gammeldags douche som ikke eier objektivitet, noe en skribent burde i all høyeste grad ha.

 

Møkkaunge. Snork zZZ

 

 

Ingenting nytter når det ikke er morsomt. Utfra kommentarene her skjønner sikkert Tryggve at dette var bare ikke morsomt. Bare uoriginalt og kjedelig.

 

Men lykke til videre, Tryggve :)

 

 

Hva er egentlig poenget med slike artikler? Kan vi ikke heller bli gitt fakta om hva som blir presentert, så kan Tryggve lage en ranttråd som ikke reflekterer hele spillverket?

 

Jesus! Jeg orker ikke plukke fra hverandre alt det som er galt med denne artikkelen..

 

 

 

Selv teller jeg fem "fanboy" og fire "objektivitet", så det er tydelig at majoriteten av kritikerne ikke har skjønt dette.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Fjerde svaret i Microsoft tråden så har vi jo denne:

 

Nøktern og objektiv analyse?

 

Fikk mer inntrykk av at denne artikkelen var mer:

"jeg digger crackdown og gir F*** i resten!"

 

Du sier ikke et ord om Forza 3, du virker særdeles likegyldig til samarbeidet med Kojima og MS. For deg virket begge lanseringene av Halo et eneste stort gjesp. Jeg synes at Halo: Reach virket som et spennende prosjekt. Kankskje vi får se noe til forhistorien til Master Chief?

 

Så lager du din egen oversetning av Prosjekt Natal og sier at de nok har hentet dette fra portugisisk alfabetet.. Har du sjekket opp om det er noe substans i dette? Jeg vet selv ikke hva det står for, men et raskt søk på google (define: natal) slår det meg at "medfødt" er mer passende for dette prosjektet. MS snakket jo mye om intuiviteten på å bruke Natal sin spillbarhet. De sa at alle som kan bruke kroppen sin kan bruke Natal. (Evnen til å bruke kontrollen er medfødt?). Jeg mener iallefall at denne analysen er mer troverdig enn "Prosjekt Jul..".

 

For å oppsummere synes jeg dette var en rar og litt enerverende artikkel å lese!

 

Så kan man jo lese Tryggve's svar på denne som gjorde at folk skjønte at det å skrive konstruktiv kritikk ikke ville holde i det hele tatt, samt at det kun ville vært bortkastet tid. Da er det litt mer tilfredsstillende å heller mose det han prøver å tjene penger på. For i lengden så har jeg liten tru på at han noengang kommer til å skrive for noen andre enn spillverket, og da er han heldig om han ikke får fyken herifra også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...