Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår det sånn at dette er ikke noe man kan diskutere. Enten så tror man, eller så gjør man det ikke. Akkurat som religion :p

 

Jeg orker ihvertfall ikke å diskutere med fjompenisser som faen ikke klarer å lese. Enuff of this.

Kan du bevise det? Nei. Du\dere kommer med en påstand, dere kan ikke backe den opp. Når sånt som dette skjer, blir det gang på gang bevist at det er noe naturlig(noen glememr å lukke døren, glemmer at de har åpnet døren etc etc.) Men greit at du ikke gidder å diskutere mer, slipper vi deg i denne tråden hvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg heller hverken til den ene eller den andre siden i denne saken, det er jo veldig merkelig når dere ikke har vært i nærheten av disse tingene (vinduet, døren osv).

 

Noen av de andre tingene(mannen i gangen for eksempel) er jeg litt mer skeptisk til.

Skjedde dette etter at dere hadde begynt å lure på hva som var årsaken til bevegende vinduer osv?

For jeg vet hvor lett jeg har for å innbille meg ting om natten når jeg er småredd. Hvis jeg hadde sittet i mørke og lurt på om det var spøkelser i huset, hadde nok jeg også lett sett for meg et eller annet. Kan være hjernen/fantasien som smører litt tjukt på/leser for mye i skygger osv.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1, må jeg be debattanter ærbødigst, holde seg til trådens tema. Mener du en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette den aktuelle tråd, men rapporter. I henhold til retningslinjene ble '5' innlegg slettet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
Dette var spennende. Uansett om det er babyen deres som er på bildet, hvem tok bildet ? :blink:

 

Ja enig! Syke saker! Ser jo egentlig ikke ut som en baby engang :S Ser ut som en alien (sorry :p)

 

Stemmer så sykt for at du setter opp et videokamera! :D Da blir det tidenes tråd her på forumet.

 

Hun er snart 7 mnd gammel. Men det ligner ikke på henne heller. Men det er det nærmeste jeg kommer en rasjonell forklaring :) Prøver alltid å finne det.

 

Jeg stiller meg sterkt skeptisk til alt.

Før du kommer med håndfaste beviser, kan jeg ikke tro på disse "spøkelsene" dine.

 

Jeg er helt enig :) Alt har nok en rasjonell forklaring, jeg har bare ikke klart å finne den.

 

Og prøv å si det der til dama mi du ;) hehe. Hun har sett for mye på FEM.

Lenke til kommentar
Skal vi se.

 

1. Ulåst dør på gløtt = Spøkelse som vil ta seg en luftetur?

2. Åpent vindu som "aldri" blir åpnet = Spøkelse vil ha frisk luft?

3. Dame ser en liten feit mann når hun er alene hjemme = Spøkelse som føler seg ensom?

4. Nærvær på soverommet når man er alene hjemme = Spøkelse som lider av insomnia?

5. Elektriske problemer på barnerommet = Spøkelse som bor i veggen?

6. Kidden sitter og koser seg og ler litt for seg selv = Spøkelse som driver med pekaboo.

---------------------------------------------------------------------

 

Dette tror jeg:

 

1. Vi glemte å lukke døren, men vi husker det ikke noen av oss.

2. Det kan ha vært besøket vi hadde innom kvelden i forveien som åpnet vinduet. Men vi har faktisk spurt og de sier de ikke har åpnet noe vindu.

3. Sannsynligvis innbilning

4. Hjernen som spiller oss ett puss

5. Sannsynligvis fysiske problemer med flere av barnelekene + radioen.

6. At barnet stirrer ut i luften og ler for seg selv beviser ingen ting :) Kanskje hun så noe rart i rommet som hun syntes var morsomt.

 

Det som ikke gjør at jeg får helt ro er at det skjer såpass mye snåle ting på kort tid. Men det er vel bare tilfeldigheter:)

Lenke til kommentar
Jeg heller hverken til den ene eller den andre siden i denne saken, det er jo veldig merkelig når dere ikke har vært i nærheten av disse tingene (vinduet, døren osv).

 

Noen av de andre tingene(mannen i gangen for eksempel) er jeg litt mer skeptisk til.

Skjedde dette etter at dere hadde begynt å lure på hva som var årsaken til bevegende vinduer osv?

For jeg vet hvor lett jeg har for å innbille meg ting om natten når jeg er småredd. Hvis jeg hadde sittet i mørke og lurt på om det var spøkelser i huset, hadde nok jeg også lett sett for meg et eller annet. Kan være hjernen/fantasien som smører litt tjukt på/leser for mye i skygger osv.

 

Jeg er også skeptisk til mannen i gangen, og ja det skjedde etter det med vinduet, døren og at barneleker og lys hadde skrudd seg av og på gjentatte ganger. Det jeg sliter mest med å forklare er drikkeflaska på rotteburet. Den sitter seriøst bom fast og fløy over 3 meter bortover i gangen. Jeg har faktisk sjekket og testet og tenkt ut alle mulige årsaker men kan ikke finne noen. Det eneste jeg kan tenke meg er at den må ha sittet i noe slags spenn og plutselig hoppet ut av seg selv. Men det virker også rart for meg.

 

 

Var det ikke damen hans som så mannen i gangen? Ellers har jeg tatt feil, og da beklager jeg. Leste nesten hele tråden, og da glemte jeg litt av detaljene fra førsteposten.

 

Ja, det var samboeren min som har sett skyggen i gangen. Jeg har ikke sett noe slikt. :)

 

Sikker på at det ikke er en usynlig, flyvende alv som dere har i huset?

 

Ja akkurat det er jeg 100% sikker på :)

Lenke til kommentar

Mhhjjee, Spennende =D

 

Det kan jo være det er at leiligheten er hjemsøkt, men det er vanskelig å få beviser for dette da det kun er "trangsynte" som enkelte her kaller det som kan snakke/se/kommunisere i det hele tatt med disse åndene om de ikke åpenbarer seg for deg, eller om du sitter å har besøk og man faktisk ser at døra går opp av seg selv, ser flyvende babyer og knuste vinduer.

 

Men det jeg kicket litt på er at dere begge to kjenner dette nærværet samtidig når dere er på soverommet? eller leste jeg feil? Jeg mener, dersom dere begge ligger i senga og plutselig får den samme følelsen kan det være noe i det.

 

At dama di så en mann den kvelden kan være ren innbilning. Jeg vet at dersom man dytter/gnukker på øynene så kan det skape "bilder" når man ser. blir litt sånn lysshow aktig. Kan være det, men for all del, vær åpensinnede, og husk å tenk positivt, og ikke vær redd for vedkommende, med mindre han/hun begyner å skade dere på noen måte.

 

-Kent

 

 

Edit:

Det med bildet derimot var litt creepy. Vurdert å sette opp kamera i leiligheten? Tror man kan få en del forklaringer der om man lar dette stå og ta opp i 48 timer eller noe. gjerne uten at dama di vet om det så kan du faktisk sjekke opp mot dette og se hva som faktisk skjer. Trur det skal være mulig å få tak i kameraer som klarer å filme "usynlige" ting.(altså kameraer som fanger opp magnetfelter, og annet som ikke er synlig for det blotte øye.)

Endret av iKent
Lenke til kommentar
Men det jeg kicket litt på er at dere begge to kjenner dette nærværet samtidig når dere er på soverommet? eller leste jeg feil? Jeg mener, dersom dere begge ligger i senga og plutselig får den samme følelsen kan det være noe i det.

 

At dama di så en mann den kvelden kan være ren innbilning. Jeg vet at dersom man dytter/gnukker på øynene så kan det skape "bilder" når man ser. blir litt sånn lysshow aktig. Kan være det, men for all del, vær åpensinnede, og husk å tenk positivt, og ikke vær redd for vedkommende, med mindre han/hun begyner å skade dere på noen måte.

 

-Kent

 

Ja, skal fortelle litt mer om den følelsen... Jeg har lenge kjent dette "nærværet" og opplevd det som ubehagelig. Det har jeg titt og ofte kjent mange kvelder/netter også lenge før dama mi flyttet inn. Jeg har ikke tenkt noe på det, og har alltid trodd det var noe med meg, at jeg hadde en dårlig dag eller noe.

 

Jeg fortalte ikke noe om det til dama. Og så plutselig sitter vi og prater med svigemor, og da forklarer dama mi at hu flere ganger har følt det er noe rart når hun har sovet alene. Som gjør at hun ikke får sove. Og da gikk det ett lite støkk i meg, for hun beskrev det helt likt sånn jeg opplever det.

 

Det var virkelig ille for noen uker tilbake, da hun var i oslo. Da følte jeg det som om noen skrek eller kjeftet på meg, uten at jeg kunne høre noe. Jeg klarte ikke å lukke øynene en gang. Tilslutt måtte jeg åpne persiennene for å få litt lys på rommet. Det var særdeles urolig på den venstre siden av sengen. Jeg ristet på hodet og tenkte til meg selv: "for noe tull!! skjerp deg!"

 

Så i et forsøk på å motbevise dette for meg selv, så stilte jeg meg rett opp og ned på venstre side av sengen. Og da fikk jeg værre frysninger enn jeg noen gang har kjent før. Jeg kjente det helt fra nederst i korsryggen og langt opp i nakken. Og hårene stod over hele kroppen. Merkeligste jeg har vært med på.

 

Så skrudde jeg på tv'en på rommet, og skrudde på alle lysene. Da gikk det ca en halvtime og så roet det seg.

 

Merkelig. Tror det var hjernen som spilte meg ett puss. Men jeg tror også at det finnes ikke-åndelige magnetiske strålinger som gjør at folk og fe føler uro. Jeg så et program om det på discovery channel en gang. Det kan hende at vi har slik stråling på soverommet, og at dette forårsaker følelsen vi får...

 

På det programmet hadde de plassert en person på ett mørkt rom, og tatt han ut igjen. Han hadde ikke merket noen ting. Så hadde de skrudd på en maskin som simulerte slik stråling, og når han da kom ut var han redd og hadde følt at det var noen andre i rommet. Men jeg har glemt hva slags stråling det var snakk om, og har ikke klart å google meg frem til det i ettertid. Noen som vet?

Lenke til kommentar

En gang ble jeg vettskremt fordi jeg fant et bilde av en helt fremmed person på mobilen min. Bildet hadde også blitt tatt i noe som ligner på et sykehus, og jeg har ikke vært på noe som ligner på det siden lenge før jeg kjøpte mobilen. Etter en uke husket jeg at jeg hadde tatt bilde av TV skjermen for en stund siden.

 

Leker som slår seg på kan være fordi en ikke hadde skrudd de skikkelig av. En manuell bryter som bare er dyttet halvveis over til "av" posisjon kan sprette tilbake til "på" ved mindre vibrasjoner.

 

Hunder har enormt mye bedre hørsel enn vi mennesker, samt mye skarpere luktesans. De kan ha luktet eller hørt noe de oppfattet som truende langt utenfor huset.

 

Vinduet som var på gløtt kan jo hende aldri var skikkelig lukket, bare nok til at det ikke åpnet seg tidligere. Det kan ha blitt 'utløst' av vind eller vibrasjoner.

 

Sammenroting av hendelser forekommer. Av og til er jeg usikker på om det var "i dag eller i går" jeg gjorde en ting, spesielt om jeg har hatt dårlig med søvn i det siste. Dersom du trodde det var "i dag" så kan du ha forandret minnet du hadde om den saken fra "kanskje i dag" til "sikkert i dag". Dette er ikke noe kun "rotehoder" opplever, selv om det hos noen kan forekomme oftere enn hos andre.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...