Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekket under senga?

 

Ei venninde kjenner ei som trodde det spøkte.. viste seg at en rømt mental pasient hadde bodd under senga hennes i 3-4 dager. Var rundt om i leiligheten hennes når hun som/var på jobb.

Tuller du? Høres nokså sykt ut.. :ohmy:

 

Dama jeg ble fortalt det fra var iallefall edruelig og seriøs nok. Skikkelig spooky hvis det ikke er en vandrehistorie..

Lenke til kommentar

Skal vi se.

 

1. Ulåst dør på gløtt = Spøkelse som vil ta seg en luftetur?

2. Åpent vindu som "aldri" blir åpnet = Spøkelse vil ha frisk luft?

3. Dame ser en liten feit mann når hun er alene hjemme = Spøkelse som føler seg ensom?

4. Nærvær på soverommet når man er alene hjemme = Spøkelse som lider av insomnia?

5. Elektriske problemer på barnerommet = Spøkelse som bor i veggen?

6. Kidden sitter og koser seg og ler litt for seg selv = Spøkelse som driver med pekaboo.

---------------------------------------------------------------------

 

Skal fortelle noen av mine egne "spøkelseshistorier".

 

Hadde en gang en sånn trådløs datamus, lette over hele rommet mitt etter den. Plutselig så låg den på databenken min. Var det spøkelset som hadde tatt den eller var det jeg som surret? Vurderte jo det første alternativet såklart

 

Ligger og skal prøve å sove i samme rom. Gammelt hus så det knirker i dører og vegger.

Setter i gang tankeprosesser i hodet mitt og før jeg vet ordet av det har jeg skapt nærværet av en mann som står ved siden av sengen min. Kombinert med chills nedover ryggen så var dette bra creepy. Fikk heldigvis klargjort hodet mitt :p

 

Samme rom. Hånda mi henger ned mot gulvet og jeg kjenner noen ta tak i den. Godt mulig jeg drømte det, eller kanskje at jeg hadde mus på rommet som ville klatre på meg.

 

Flere ganger har jeg trodd jeg har gjort noe som for eksempel lukket en dør, lukket et vindu eller trodd jeg ikke åpnet døren /vinduet. Den menneskelige hukommelse er ikke perfekt så at man blir usikker på om man har gjort noe eller ikke er helt vanlig.

 

Av og til hender det også at jeg tenker på noe morsomt slikt at jeg må smile litt.

------------------------------------------

 

Så nei, det er vel tvilsomt at dere er hjemmsøkt. Dere kan begynne å tenke spøkelse når ånden deres begynner å dusje seg, åpne alle skapdører på kjøkkenet, river ned vaser og låser dere inne på badet.

 

Men å ta kontakt med en slik trangsynt person skader nok ikke. Det vil ha en psykologisk effekt som sørger for at dere slutter å knytte rare hendelser opp mot spøkelser.

 

Ånden deres heter forresten Johan, ble drept av et lynedslag i år 1722, var storbonde(derfor feit), hadde et forhold med en av tjeneste pikene på gården og var glad i å leke med småbarn.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
Ja, for dine opplevelser og rotete hjerne eliminerer jo hendelsene til trådstarter. Nice try med å forsøke å latterliggjøre disse. You have failed, try again.

 

Jeg knytter det til logiske forklaringer hvor hjernene kan spille det et puss. Og opplevelsene er jo ikke direkte ulike de trådstarter beskriver. Selv om jeg aldri har sett noen småfeit menn løpende rundt, men det har ikke trådstarter heller.

 

Men om du mener at åpne dører og vinduer betyr spøkelser så gjerne for meg. Du har vel en klarsynt på speed dial som du ringer til hver gang du ser en som unge ler eller smiler?

 

Hvorfor skal noen absolutt forklare merkelige hendelser med spøkelser og ånder som går. Hvorfor heller ikke usynlige grønne mars menn som driver med sosiologiske undersøkelser? Sistnevnte vil jo være mye mer sannsynlig...

Lenke til kommentar
Men om du mener at åpne dører og vinduer betyr spøkelser så gjerne for meg.

Det var snakk om mer enn dette. Og det var snakk om dører og vinduer som ingen av dem hadde rørt. Hvorfor ignorerer du så totalt i det som sies i første post?

 

- Vi har stadig opplevd at lys, radio, uroen over sengen til baby, andre barneleker, plutselig slår seg på av seg selv.

Ja dette må jo ha sin logiske forklaring hvor hjernen spiller et puss. Helt klart.

 

"Åh nei men buuuhhuuuu dette går ikke an, dette må vi latterliggjøre og komme med masse tomprat og skit og lort". Spar meg.

 

Det jeg kan gå med på er at trådstarter faktisk lyver. Men hvorfor skulle han det?

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

ER SÅ LEI AV FOLK SOM DISKUTERER OG TROR DE HAR RETT HELE TIDA! SLUTT Å DISKUTER, HOLD MENINGENE DERES FOR DERE SELV! Ingen bryr seg om en idiotisk video om "open-mindedness" eller et idiotisk diagram fra /b/.

 

Hater å se diskujoner mellom mennesker som ikke en gang vil vurdere den andre sida av saken. (Dette gjelder begge veier)

 

DISKUSJON.NO MÅ NED. :realmad::realmad:

 

 

Aggresjon ut. :D

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...