Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^ Bra innlegg.

 

Tror enkelte i denne tråden kan ha godt av denne videoen:

 

Denne var veldig bra, jeg så hele.

 

Her har jeg mulige forklaringer på ting vi har opplevd:

 

1. Åpen terrassedør

Søvngjengeri

 

2. Åpent vindu

Søvngjengeri

 

3. Vanndispenser som "fløy i luften" på rotteburet

Rottene kan på ett eller annet vis ha klart å løfte dispenseren ut av festene sine. Selv om den tilsynelatende sitter for godt til at dette skal kunne gå. Den kan ha landet på kanten av seksjonen buret står på med gummiknotten som er på selve drikkerøret (dvs, laget ikke lyd) og deretter ha truffet parkettgulvet i en slik vinkel at den laget ett smell, og skled resten av veien til der den lå. Den kan ikke ha rullet

 

4. Konturene/skyggen av en feit mann

Dette skjedde etter en del andre merkelige hendelser som har gjort dama mi nervøs. Jeg tror det var innbilning.

 

5. Nærvær på soverommet

Bare hodene våres som har spilt oss begge ett puss. Kanskje soverommet har en slags psykologisk effekt som gjør at man føler seg spesielt utsatt eller lignende når man ligger i sengen og kan fremprovosere følelsen. Det er ganske åpent hvitt rom med parkettgulv og 2 svære speil foran garderoben rett mot sengen. Sengen er en dobbeltseng uten sprinkler eller rammer. I hjørnet ved siden av speilene er en kommode med en tv på, og 2 nattbord.

 

6. Feil med diverse elektriske artikler, totalt 3 - (barneleke, lys og radio)

- Barneleken startes ved fjernstyring, det kan være andre artikler og signaler som virker inn på dette og i så vis starter den.

- På lyset kan brytere ha vært halvveis skrudd av slik at den etter en stund "tippet over" til påskrudd igjen. Bryteren på dette lyset kan være litt sånn når jeg tenker etter.

- Radio har skrudd på seg selv, det kan være feil i selve enheten som forårsaker dette. Den har vekkefunksjon.

 

7. Bikje som bjeffer mot gangen

Den har rett og slett hørt lyder i gangen.

 

8. Baby som stirrer og ler ut i løse luften

Tror ikke det er så unormalt at babyer gjør dette. I en periode lo hun seriøst av alt. Bilder på veggen, håret til svigemor, ting på bordet +++

Endret av trusefar
Lenke til kommentar

Ingen som kan bevise eller motbevise at noe slikt finnes men veldig mange mener å ha opplevd slike ting. Man kan ikke helt utelukke det men jeg skjønner at folk er veldig skeptisk til det før de opplever noe slikt selv eller ser skikkelig beviser. Så et program på TVnorge hvor de drev å testet folk som skulle ha synske evner. Der fikk de i oppgave å finne en fyr som lå kamuflert under et tre i et ganske svært skogsområde. En av deltakerne gikk rett bort og dro vekk noen grener under treet der denne personen lå. Det er ganske rart å få til om ikke det var megaflaks da eller om det var staget av tvnorge.

 

Jeg tror ikke på det før jeg får se det selv, men utelukker ikke...

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen igjen jo :) .

 

Argumentene for begge sider forblir de samme. Ene siden står håndfast på en "naturlig forklaring", mens den andre siden mener at det umulig kan ha en "naturlig forklaring" og dermed må være et spøkelse.

 

Det som fascinerer meg mest med spøkelsene er at de visstnok er en energi som kan føles, men ikke måles. Eller, noen ganger kan de måles som elektromagnetisme, andre ganger kan de måles som lyd og andre ganger ikke. Det som også er noe å ta til ettertanke er hva mediene sier om disse (snakker da om disse som kan "føle ånder" osv osv, sjette sans kan det kalles) åndene. At de har noe uløst eller at de ikke vet at de er døde og de har vært der i flere tiår. Likevel så klarer de å skru på PC-er, åpne word og skrive tekst, eller slå av tastelåsen på en mobiltelefon, flytte telefonen og ta et bilde. Det henger ikke på greip for fem øre.

 

Jeg stiller meg skeptisk til ånder, kornsirkler-laget-av-utenomjordiske og andre ting som flere hundretallsganger har blitt dokumentert med falske hendelser som ligner de "visstnok ekte" hendelsene og de "ekte" hendelsene har svada-forklaringer og ikke veldig gode skildringer av hva som har skjedd. "En bok falt ned", jaha? Kanskje en ide og nevne noe om hvordan boka sto, lå den halveis utenfor kanten, har dere husdyr/barn osv osv. Hadde jeg skulle overbevist noen om noe jeg trodde på så ville jeg først og fremst lagt frem hendelsene så detaljert som mulig, og nevnt hva som i et generelt tilfelle kan ha ført til hendelsen.

Det jeg også savner, er avkreftelser på ting som påvirker menneskets hjerne. Jeg snakker da om stoffer en har i hjemmet. For eksempel så vil en seng av jern (pga magnetiske egenskaper) gi en slags klaustrofobi-følelse og kombiner dette med et håp om at huset er hjemsøkt (for det hadde faktisk vært utrolig kult) så har du det gående.

Hva med karbonmonoksid?

Urban pollution

 

Carbon monoxide is a major atmospheric pollutant in urban areas, chiefly from exhaust of internal combution engines (including vehicles, portable and back-up generators, lawn mowers, power washers, etc.), but also from improper burning of various other fuels (including wood, coal, charcoal, oil, kerosene, propane, natural gas, and trash). Along with aldehydes, it reacts photochemically to produce peroxy radicals. Peroxy radicals react with nitrogen oxide to increase the ratio of NO2 to NO, which reduces the quantity of NO that is available to react with ozone.

 

[edit] Indoor pollution

 

In closed environments, the concentration of carbon monoxide can easily rise to lethal levels. On average, about 170 people in the United States die every year from CO produced by non-automotive consumer products. These products include malfunctioning fuel-burning appliances such as furnaces, ranges, water heaters and room heaters; engine-powered equipment such as portable generators; fireplaces; and charcoal that is burned in homes and other enclosed areas. In 2005 alone, CPSC staff is aware of at least 94 generator-related CO poisoning deaths. Forty-seven of these deaths were known to have occurred during power outages due to severe weather, including Hurricane Katrina. Still others die from CO produced by non-consumer products, such as cars left running in attached garages. The Centers for Disease Control and Prevention estimates that several thousand people go to hospital emergency rooms every year to be treated for CO poisoning.

 

Carbon monoxide is also a constituent of tobacco smoke.

 

 

-------------

 

 

 

Some of the phenomena generally associated with haunted houses, including strange visions and sounds, feelings of dread, illness, and the sudden, apparently inexplicable death of all the occupants, can be attributed to carbon monoxide poisoning.[6] Symptoms of carbon monoxide poisoning include listlessness, depression, dementia, emotional disturbances, and hallucinations.[citation needed]

 

In one famous case, carbon monoxide poisoning was clearly identified as the cause of an alleged haunting. Dr. William Wilmer, an ophthalmologist, described the experiences of one of his patients in a 1921 article published in the American Journal of Ophthalmology. "Mr. and Mrs. H." moved into a new home, but soon began to complain of headaches and listlessness. They began to hear bells and footsteps during the night, soon accompanied by strange physical sensations and mysterious figures. When they began to investigate, they found the previous residents had experienced similar symptoms. Upon examination, their furnace was found to be severely damaged, resulting in incomplete combustion that produces carbon monoxide and forcing most of the fumes into the house rather than up the chimney.[6] After the stove was fixed, the family fully recovered and did not experience any further unusual events.

 

A report published in 2005 described a 23-year-old female victim of carbon monoxide poisoning, found delirious and hyperventilating, who claimed to have seen a ghost while in the shower. A new gas water heater had just been installed in her home, apparently improperly, which flooded the house with carbon monoxide when the victim closed all the exterior windows and doors and took a shower.[7]

 

Såklart kan en si "jeg vet hva jeg så" eller at "dette var ikke pga (grunn)". Men da spør jeg, hva gjør en så sikker på dette? Når Ola og Per fikk forklart tilfelle, hva gjør dette tilfelle så spesielt iforhold?

 

Og ja, mennesker er dumme.

Lenke til kommentar

Våre forklaringer på hvordan det kan ha skjedd, høres kanskje tragiske ut. Det er fordi vi ikke har nok informasjon om hva som skjedde.

 

Men istedenfor å prøve å finne ut av hva som egentlig skjedde, er dere sikre på at det var "overnaturlige" hendelser, siden det åpenbart er for mye jobb i å finne den virkelige grunnen. IMO er dere alle patetiske folk som velger den enkle løsningen, selv om den er feil.

Lenke til kommentar

Spennende tråd :)

Er selv skeptisk til spøkelser, og tror på det logiske, til tross for at jeg har opplevt et par rare ting i mitt liv.

Et par eksempler er at jeg en gang så en refleksjon i et vindu i blokken som ligger parallelt med vår. I det ene vinduet så jeg en refleksjon av en kvinne med rød jakke og svart bukse som gikk over lekeplassen mellom blokkene. På lekeplassen eller i nærområdet generellt var det ikke et eneste menneske å se noen steder. Refleksjonen var også bare i det éne vinduet, og ikke i de andre som var ved siden av. Rullegardinen på vinduet var tydelig dratt ned, så det kan ikke ha vært noen inni leiligheten. Fortalte det til pappa, og tenkte egentlig aldri noe mer på det igjen.

 

Den andre historien var da jeg engang tok opp rullegardinen på rommet mitt, for så rundt 10 minutter senere å oppleve at den var tatt ned igjen. Ingen andre i leiligheten hadde vært på rommet mitt, og det er helt umulig at den kan ha fallt ned av seg selv.

 

Til tross for dette tror jeg ikke på det overnaturlige, og det er helt sikkert en forklaring på disse to tingene. Et siste eksempel er at da jeg var liten hørte jeg ofte om natten på rommet mitt en melodi spillt med pipelyder, slik som disse bursdagskortene som spiller "happy birthday" når de åpnes. Det hørtes ut som om den kom fra veggen, men etter noen måneder forsvant den. Foreldrene mine skjønte heller ikke hva det var. En god del år etterpå da jeg ryddet, fant jeg en gammel kalkulator i et skap ved samme vegg som denne melodien kom fra. Denne kalkulatoren som jeg trodde jeg hadde mistet, har mulighet for å spille slik simpel musikk (Caio ML-120). Derfor ble dette "mysteriet" løst tilslutt.

 

Konklusjonen er i hvertfall at jeg tror det meste har en eller annen naturlig forklaring.

Lenke til kommentar

Jeg har lite tro på at de programmene som TVNorge kjører om "åndenes makt" og "jakten på den 6. sans" er helt riktig, for meg så får det en følelse på at deler av det er planlagt, og spilt inn slik det skal se ut som ekte.

 

Jeg stiller meg også midt på i denne debatten, siden jeg aldri har opplevd noe selv. Man er vel skeptisk til spøkelser, helt til man opplever nettopp dette selv.

 

Greit nok, så er denne saken til lusefar engangshendelser. Men når noe skjer hver kveld, eller gjentar seg, så begynner man å lure.

 

 

Jeg så et program på discovery/national geographic for en stund siden som endret min syn veldig på gjenferder. Nå er disse kanalene kjent for å være ganske pålitelige med de fleste program, så velger å tro på det som vises. Der kunne de ihvertfall måle bevegelser i rommet, og filmet dette. Der så vi skygger og ting som bevegte seg. Kniver som ble tatt ut av bestikkskuffen, og hver kveld knirket det alltid i trappen, som om noen gikk i den. En kveld når ungen skulle legges, ble det kastet en flaske med oppvaskepulver 3m over rommet, i luften, rettet mot moren som skulle legge ungen, og traff henne i ryggen med en kraft som gjorde at hun fikk et stort blåmerke.

Lenke til kommentar
Jeg så et program på discovery/national geographic for en stund siden som endret min syn veldig på gjenferder. Nå er disse kanalene kjent for å være ganske pålitelige med de fleste program, så velger å tro på det som vises. Der kunne de ihvertfall måle bevegelser i rommet, og filmet dette. Der så vi skygger og ting som bevegte seg. Kniver som ble tatt ut av bestikkskuffen, og hver kveld knirket det alltid i trappen, som om noen gikk i den. En kveld når ungen skulle legges, ble det kastet en flaske med oppvaskepulver 3m over rommet, i luften, rettet mot moren som skulle legge ungen, og traff henne i ryggen med en kraft som gjorde at hun fikk et stort blåmerke.

 

Å gode gud, du må fortelle hva dette programmet het! Husker du? Jeg må se det. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har lite tro på at de programmene som TVNorge kjører om "åndenes makt" og "jakten på den 6. sans" er helt riktig, for meg så får det en følelse på at deler av det er planlagt, og spilt inn slik det skal se ut som ekte.

 

Det som er problemet med "jakten på den 6. sans" er at programlederen, kamerafolka og alle de andre i rommet, skogen, eller "what not", vet hvor det skjulte er. I tillegg, f.eks det rommet med pappeskene, så skal det ikke mye bevegelse til i en pappeske før det vises. Det er mange feil de gjør i det programmet for at det skal være noen vits i å ta det seriøst i det hele tatt. Rett og slett populær-tv for å tjene penger. Om alle hadde gått på trynet hver gang, så ville ikke programmet solgt like godt, det er derfor også nærliggende å tro, at noe av materialet, kan være klippet, i scenesatt osv, nettopp for å fremstille treffene bedre enn det de er.

Lenke til kommentar
Jeg så et program på discovery/national geographic for en stund siden som endret min syn veldig på gjenferder. Nå er disse kanalene kjent for å være ganske pålitelige med de fleste program, så velger å tro på det som vises. Der kunne de ihvertfall måle bevegelser i rommet, og filmet dette. Der så vi skygger og ting som bevegte seg. Kniver som ble tatt ut av bestikkskuffen, og hver kveld knirket det alltid i trappen, som om noen gikk i den. En kveld når ungen skulle legges, ble det kastet en flaske med oppvaskepulver 3m over rommet, i luften, rettet mot moren som skulle legge ungen, og traff henne i ryggen med en kraft som gjorde at hun fikk et stort blåmerke.

Samme om det er Discovery eller TV3. Begge kanalene har som formål å tjene penger. Selvsagt vil de få folk til å tro på spøkelser! Det betyr høyere seertall.

Lenke til kommentar

Jepp, stikkordet her er etterprøvbarhet. Hvis spøkelser hadde vært reellt, og ikke minst om disse hendelsene hadde vært reelle, så hadde det vært viden kjent i vitenskapelige kretser. Det hadde vært revolusjonerende for de teoriene vi har om verden. At en slik revolusjon ikke har funnet sted, viser at vi enda ikke har noen god grunn til å tro på det overnaturlige.

Lenke til kommentar
Jeg så et program på discovery/national geographic for en stund siden som endret min syn veldig på gjenferder. Nå er disse kanalene kjent for å være ganske pålitelige med de fleste program, så velger å tro på det som vises. Der kunne de ihvertfall måle bevegelser i rommet, og filmet dette. Der så vi skygger og ting som bevegte seg. Kniver som ble tatt ut av bestikkskuffen, og hver kveld knirket det alltid i trappen, som om noen gikk i den. En kveld når ungen skulle legges, ble det kastet en flaske med oppvaskepulver 3m over rommet, i luften, rettet mot moren som skulle legge ungen, og traff henne i ryggen med en kraft som gjorde at hun fikk et stort blåmerke.

 

 

Haha! Discovery channel, kanskje, men NatGeo er jo sensasjons-TV! Har du SETT noen av de dokumentarene de kjører?!

Lenke til kommentar
Jeg så et program på discovery/national geographic for en stund siden som endret min syn veldig på gjenferder. Nå er disse kanalene kjent for å være ganske pålitelige med de fleste program, så velger å tro på det som vises. Der kunne de ihvertfall måle bevegelser i rommet, og filmet dette. Der så vi skygger og ting som bevegte seg. Kniver som ble tatt ut av bestikkskuffen, og hver kveld knirket det alltid i trappen, som om noen gikk i den. En kveld når ungen skulle legges, ble det kastet en flaske med oppvaskepulver 3m over rommet, i luften, rettet mot moren som skulle legge ungen, og traff henne i ryggen med en kraft som gjorde at hun fikk et stort blåmerke.

 

 

Haha! Discovery channel, kanskje, men NatGeo er jo sensasjons-TV! Har du SETT noen av de dokumentarene de kjører?!

Nå..... hadde jeg litt tiltro til Discovery en gang, men sliter litt med det nå.....

Eksempel: Survivor Man! Sitter i hulen og fryser heeelt alene. "Oh, I am hungry, som food would do good". Tre minutter senere "OH, I think i can smell a snake!" Så løper han ut av hulen og spidder en slange og spiser den...... NICE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...