Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Kanskje litt off-topic, men han som har tatt opp lyden (holdt lydbomen under opptak) i "Jakten på den 6. sans", har jeg som lydlærer nå. Jeg har snakket med han om programmet, og før han startet der, så var han en skeptiker. Men etter at han var med å jobbe i denne serien, så har han blitt litt usikker. Han har sett og hørt veldig mye spessielt under opptak, og mener det er et eller annet der som han ikke kan forklare.

 

Ville bare nevne det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt off-topic, men han som har tatt opp lyden (holdt lydbomen under opptak) i "Jakten på den 6. sans", har jeg som lydlærer nå. Jeg har snakket med han om programmet, og før han startet der, så var han en skeptiker. Men etter at han var med å jobbe i denne serien, så har han blitt litt usikker. Han har sett og hørt veldig mye spessielt under opptak, og mener det er et eller annet der som han ikke kan forklare.

 

Ville bare nevne det :)

 

Og fordi han ikke kan forklare hva en lyd på et random opptak er så er det spøkelser? Nesten ingen klarer å forklare hva lyden på "lyden av norge" på p4 er, likevel er svaret aldri: "spøkelse"

Lenke til kommentar

Poenget mitt var selvfølgelig at: bare fordi man ikke kan forklare en hendelse med de data man har, betyr ikke det automatisk at man må regne med at noe overnaturlig har vært tilstede. Styr unna den dårlige sammenlikningen og fokuser på poenget nå....

Lenke til kommentar
Poenget mitt var selvfølgelig at: bare fordi man ikke kan forklare en hendelse med de data man har, betyr ikke det automatisk at man må regne med at noe overnaturlig har vært tilstede. Styr unna den dårlige sammenlikningen og fokuser på poenget nå....

Du har aldri opplevd noe lignende?

 

Er jo alt etter situasjonen. Men hva annet kan det være? Ingen vet om det finnes gjenferder, eller om det ikke finnes. Så man kan ikke si det er spøkelser når noe skjer, men man kan heller ikke si at det ikke var spøkelser.

 

Jeg tror de fleste endrer syn på gjenferder når de har opplevd noe "ekkelt" eller noe som har satt en støkk i deg, over lengre tid.

Lenke til kommentar

Doffeo. Du vet tydeligvis ikke hva "Jakten på den sjette sans" er. Der er man ikke på jakt etter spøkelser. Jeg skriver at han har hørt og sett mye rart i den forstand at deltakerne av programmet har gjort de utroligste ting på testene og sagt ting som stemmer svært godt når de har "kommunisert" med ånder o.s.v.

 

Merkelig innlegg du kom med! :p wtf...

Lenke til kommentar
Poenget mitt var selvfølgelig at: bare fordi man ikke kan forklare en hendelse med de data man har, betyr ikke det automatisk at man må regne med at noe overnaturlig har vært tilstede. Styr unna den dårlige sammenlikningen og fokuser på poenget nå....

Du har aldri opplevd noe lignende?

 

Er jo alt etter situasjonen. Men hva annet kan det være? Ingen vet om det finnes gjenferder, eller om det ikke finnes. Så man kan ikke si det er spøkelser når noe skjer, men man kan heller ikke si at det ikke var spøkelser.

 

Jeg tror de fleste endrer syn på gjenferder når de har opplevd noe "ekkelt" eller noe som har satt en støkk i deg, over lengre tid.

 

Selv om man opplever en situasjon man ikke kan forklare 100 % betyr ikke det at det ikke har en logisk forklaring...

 

Jeg så en episode av "fornemmelse for mord" en gang. De "klarsynte" var tilnærmet 100 % treffsikre på alt politiet viste fra før, men når det kom til å komme ved mer info for å kunne oppklare saken, ble de plutselig veldig vage, og infoen de ga fra seg var ting som ikke kunne bekreftes eller brukes av noen. Folk som ser slikt på tv og tror på det, er vel det vi kaller godtroende...

Lenke til kommentar
Kanskje litt off-topic, men han som har tatt opp lyden (holdt lydbomen under opptak) i "Jakten på den 6. sans", har jeg som lydlærer nå. Jeg har snakket med han om programmet, og før han startet der, så var han en skeptiker. Men etter at han var med å jobbe i denne serien, så har han blitt litt usikker. Han har sett og hørt veldig mye spessielt under opptak, og mener det er et eller annet der som han ikke kan forklare.

 

Ville bare nevne det :)

 

Og fordi han ikke kan forklare hva en lyd på et random opptak er så er det spøkelser? Nesten ingen klarer å forklare hva lyden på "lyden av norge" på p4 er, likevel er svaret aldri: "spøkelse"

 

Jeg så ett program på discovery en gang, der skeptikere angrep spøkelses-myter...

 

Der hadde eksperter vistnok tatt opp en magnetisk lyd fra hinsides som sa utydelig: "help me...." Og jeg var enig, det hørtes ut som "help me" på opptaket.

 

Men så sa de, hvis du hører nøye etter, så kan det også høres ut som "fluffy..." ... og når de sa det, så syns jeg også det lignet. LoL. ganske komisk i grunn, at et spøkelse får sjangsen til å stå frem på TV og så velger han å si "fluffy" :p

Lenke til kommentar

Jeg tror helt ærlig at det finnes ikke-åndelige energier i vårt daglige liv, som vi ikke enda kan måle vitenskapelig eller dra nytte av på noe vis. Men som likevel kan innvirke og manipulere fysiske objekter. Og på noen steder er energiene sterkere og "merkelige" ting skjer oftere.

Lenke til kommentar
Jeg tror helt ærlig at det finnes ikke-åndelige energier i vårt daglige liv, som vi ikke enda kan måle vitenskapelig eller dra nytte av på noe vis. Men som likevel kan innvirke og manipulere fysiske objekter. Og på noen steder er energiene sterkere og "merkelige" ting skjer oftere.

 

Umm... Vennligst forklar hvordan noe kan ha en effekt på andre objekter, men IKKE kunne måles eller observeres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...