Gå til innhold

Tror leiligheten er hjemsøkt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dama mi er overbevist om at leiligheten vi bor i er hjemsøkt. Jeg er mer av typen som tror på logiske forklaringer. Men jeg skal innrømme at det har vært noen merkelige hendelser siden vi flyttet inn:

 

- En gang var terrassedøra ulåst på morgenen, og stod på gløtt. Dette enda vi ikke hadde vært ute på terrassen dagen i forveien og vi alltid er nøye med å låse den døra siden vi bor på bakkeplan.

- En annen gang var ett vindu i stuen som vi aldri åpner på gløtt. Ingen av oss kan huske å ha åpnet det. Vi har aldri brukt det vinduet for å lufte så lenge vi har bodd i leiligheten.

- Vanndispenseren på gnager-buret er festet med 2 låsemekanismer til gitteret og sitter såpass godt fast at man må åpne de før man kan rikke på flasken. Plutselig en kveld landet den med ett smell ca 3 meter bort i gangen. Klarer ikke helt å forklare det.

- Samboeren min satt oppe sent en kveld, jeg sov på ett annet rom. Hun hadde døra på gløtt og det var mørkt i gangen. Plutselig ser hun konturene/skyggen av en lav og feit mann, som ser på henne. Han står der i 1-2 sekunder og forsvinner plutselig i løse luften.

- Vi har begge merket ett "nærvær" på soverommet. Selv om jeg ikke tror på slik må jeg innrømme at jeg også har merket det. Det er akkurat som om noen beveger seg hvileløst frem og tilbake ved fotenden av sengen og skaper uro i rommet. Dette har vi merket flere ganger, som oftest når vi sover alene på soverommet. Jeg merket det en gang hun var i oslo, før hun hadde nevnt for meg at hun også hadde merket det. Plutselig forsvinner følelsen, og det blir rolig igjen.

- Vi har stadig opplevd at lys, radio, uroen over sengen til baby, andre barneleker, plutselig slår seg på av seg selv.

 

Og disse to tror jeg egentlig har helt naturlige forklaringer, men tar de med likevel:

- Bikja vår har iblandt begynt å bjeffe mot gangen, og knurre flere ganger. Uten grunn. Jeg har hele tiden trodd hun har hørt noen i korridoren utenfor.

- Babyen vår kan plutselig stirre ut i løse luften, og plutselig begynner hun å le og smile, akkurat som hun gjør når vi dikker henne.

 

Jeg er veldig skeptisk. Tror egentlig alt enten kan forklares eller at hodene våre spiller oss ett puss. Men vil vite hva dere tror. Trenger vi husrensing? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eg hadde undersøkt litt om kven som hadde budd der som dere bur no. Dei skal sikkert lage nye episoder av åndenes makt.

 

Leilighetskomplekset er nyoppført i 2005. Det har vært 1 eier før oss, ett ungt par som lever i beste velgående (ihvertfall såvidt jeg vet) i et annet fylke.

 

Tidligere har det vært skog der. Ca 10 meter fra terrassen vår går det en gammel "sten-mur" langs ett jorde, denne sten-muren er fra 1600-tallet såvidt jeg vet. Tilhører en gammel gård som ligger i området.

Lenke til kommentar
- En gang var terrassedøra ulåst på morgenen, og stod på gløtt. Dette enda vi ikke hadde vært ute på terrassen dagen i forveien og vi alltid er nøye med å låse den døra siden vi bor på bakkeplan.

- En annen gang var ett vindu i stuen som vi aldri åpner på gløtt. Ingen av oss kan huske å ha åpnet det. Vi har aldri brukt det vinduet for å lufte så lenge vi har bodd i leiligheten.

- Vanndispenseren på gnager-buret er festet med 2 låsemekanismer til gitteret og sitter såpass godt fast at man må åpne de før man kan rikke på flasken. Plutselig en kveld landet den med ett smell ca 3 meter bort i gangen. Klarer ikke helt å forklare det.

- Samboeren min satt oppe sent en kveld, jeg sov på ett annet rom. Hun hadde døra på gløtt og det var mørkt i gangen. Plutselig ser hun konturene/skyggen av en lav og feit mann, som ser på henne. Han står der i 1-2 sekunder og forsvinner plutselig i løse luften.

- Vi har begge merket ett "nærvær" på soverommet. Selv om jeg ikke tror på slik må jeg innrømme at jeg også har merket det. Det er akkurat som om noen beveger seg hvileløst frem og tilbake ved fotenden av sengen og skaper uro i rommet. Dette har vi merket flere ganger, som oftest når vi sover alene på soverommet. Jeg merket det en gang hun var i oslo, før hun hadde nevnt for meg at hun også hadde merket det. Plutselig forsvinner følelsen, og det blir rolig igjen.

- Vi har stadig opplevd at lys, radio, uroen over sengen til baby, andre barneleker, plutselig slår seg på av seg selv.

 

Og disse to tror jeg egentlig har helt naturlige forklaringer, men tar de med likevel:

- Bikja vår har iblandt begynt å bjeffe mot gangen, og knurre flere ganger. Uten grunn. Jeg har hele tiden trodd hun har hørt noen i korridoren utenfor.

- Babyen vår kan plutselig stirre ut i løse luften, og plutselig begynner hun å le og smile, akkurat som hun gjør når vi dikker henne.

 

Det er nokså opplagt at dere har perverse dansker i huset. Dette ville jeg ikke ventet så altfor lenge med å ta fatt i, slike saker har en tendens til å eskalere. Særlig nå som sommertørsten er på vei.

Lenke til kommentar

Hahahaha! Nå fikk du meg til å le godt :!:

 

Det er faktisk veldig sannsynlig at det er en danske som hjemsøker leiligheten vår.

 

Men fra spøk(else) til alvor, jeg gidder ikke bry meg noe om dette når det skjer. Hvis dette er det jeg gjemte meg under dyna for når jeg var liten, så skjønner jeg ikke helt at det er så big deal. Jeg synes ikke det er "skummelt" på noen måte :) Vi får se om det eskalerer når øl-tørsten slår inn i juli. Og når det virkelig begynner å skje ting som gjør det helt åpenbart at leiligheten er hjemsøkt så får vi vurdere å bruke en tusenlapp på en heksedoktor som kommer og utfører voodoo triks og smører inn leiligheten med kvakksalve.

Lenke til kommentar

Kult! :) Kan tenke meg dama di syntes det er litt skummelt? Jeg hadde vært ganske redd hvis jeg hadde sett en mørk skikkelig stå og stirre på meg i min leilighet!

 

Du må oppdatere etterhvert som du opplever noe. Har du videokamera? Du kunne prøvd å filme soverommet en natt. Kanskje du får noe spennende på tape? (tenker på spøkelsen :p)

Lenke til kommentar

Vel, vi oppdaget ett bilde på mobilen min her om dagen. Som vi ikke kan forstå hvor kommer fra. Det ble tatt natt til fredag den 13 mars kl 4 på natten. Denne natten sov jeg og jeg skulle på jobb dagen etterpå. Mobilen ligger som regel i stua.

 

Vi kan ikke fatte hvor det kommer fra. Det er bilde av et ansikt som er helt "forskrudd". Av det som tilsynelatende er en flintskallet halvfeit mann. Jeg tror det er en forklaring på det, og tar det litt med ro. Husker jo ikke så langt tilbake. Men jeg kan faktisk ikke huske å ha tatt noe slikt bilde.

 

Jeg foreslo følgende alternativer for dama, på kødd:

1. Terrassedøren har vært ulåst, og noen har gått inn på natten og funnet seg til rette.

2. Det er ett bilde av ånden som på noe vis har "avprintet" seg på mobilen.

 

Hun friket totalt ut av begge teoriene. Jeg skal prøve å få lastet opp bildet så dere får sett det. ;)

Lenke til kommentar
Dette var spennende. Uansett om det er babyen deres som er på bildet, hvem tok bildet ? :blink:

 

Ja enig! Syke saker! Ser jo egentlig ikke ut som en baby engang :S Ser ut som en alien (sorry :p)

 

Stemmer så sykt for at du setter opp et videokamera! :D Da blir det tidenes tråd her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...