Gå til innhold

Dato for Windows 7 RC bekreftet


Anbefalte innlegg

Oppdaterings pathen? Forklar :)

 

Sitter på build 7068, men får ikke til å få inn en upgrade til 7100.

 

Du kan oppgradere fra beta build 7077 pr default, men fra tidligere versjoner så må du endre på en ini fil i isoen for RCen. Oppskrift og forklaring på hvorfor de har sperret for dette finner du på den offisielle Engineering win 7 bloggen til MS.

 

oppskrifta kort og greit:

1. Download the ISO as you did previously and burn the ISO to a DVD.

2. Copy the whole image to a storage location you wish to run the upgrade from (a bootable flash drive or a directory on any partition on the machine running the pre-release build).

3. Browse to the sources directory.

4. Open the file cversion.ini in a text editor like Notepad.

5. Modify the MinClient build number to a value lower than the down-level build. For example, change 7100 to 7000 (pictured below).

6. Save the file in place with the same name.

7. Run setup like you would normally from this modified copy of the image and the version check will be bypassed.

 

Jeg bare pakka ut iso fila(winrar yaaay) til en annen partisjon enn os partisjonen, gjorde endringen og kjørte oppgraderinga inne i windows. Ikke nødvendig å brenne den ut. Hadde build 7068.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjører på RCen hjemme og den funker veldig fint. Selv via oppgraderings pathen fra tidligere beta builds. Du kan fortsatt finne enkelte veldig spesifikke menyfeil og displayfeil her og der, men selve oset fungerer og er dønn stabilt. Kjører 64bit versjona og bruker mest vista64bit drivere, men de går inn glatt.

 

Oppdaterings pathen? Forklar :)

 

Sitter på build 7068, men får ikke til å få inn en upgrade til 7100.

Du kopierer over alle installfilene på imaget til win7 rc1 til disken din eller en usbenhtet. Så går leiter du frem fila cversion.ini(om jeg husker rett). Og der endrer du build nr fra 7077 til 7000. Da kan du oppgradere fra eldre versjoner av Win 7 beta.

Lenke til kommentar
Kjører på RCen hjemme og den funker veldig fint. Selv via oppgraderings pathen fra tidligere beta builds. Du kan fortsatt finne enkelte veldig spesifikke menyfeil og displayfeil her og der, men selve oset fungerer og er dønn stabilt. Kjører 64bit versjona og bruker mest vista64bit drivere, men de går inn glatt.

 

Oppdaterings pathen? Forklar :)

 

Sitter på build 7068, men får ikke til å få inn en upgrade til 7100.

Du kopierer over alle installfilene på imaget til win7 rc1 til disken din eller en usbenhtet. Så går leiter du frem fila cversion.ini(om jeg husker rett). Og der endrer du build nr fra 7077 til 7000. Da kan du oppgradere fra eldre versjoner av Win 7 beta.

 

Takk for hjelpen, begge 2.

Mulig bare jeg som sliter litt.

Har gjort hva man skulle gjøre, men setup.exe nekter å starte opp. Trykker, og etter 3 sek loading, null response. Trykker jeg på setup.exe en gang til, får en jeg autodl.dll (.no) feil. Jaja, vente til 5.mai da ;)

Lenke til kommentar
Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

ser ikke for meg at den støtter noe mer enn VirtualPC allerede gjør

Lenke til kommentar
Støtter denne XP-modusen 3D-grafikk og lyd ogs likt? Mao kan man bruke det til å spile spill? Det er isåfall en relativt stor fordel. Pleier det å være slik at man kan oppgradere fra RC til final, eller må man reinstallere da? Regner med det er en god stund til final kommer, så det kan jo vurderes å kjøre RC fram til den kommer.

 

AtW

ser ikke for meg at den støtter noe mer enn VirtualPC allerede gjør

 

Ok, da støtter det jo mao ikke 3d-akselerasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det er nok først og fremst programmer som bedrifter bruker som ikke per dags dato finnes i nyere versjoner. Typiske programmer er jo regnskapsprogrammer, telefonsystemer og saksbehandlingssystem. Slike kritiske programvare som er avgjørende for om et firma går over til Windows 7 eller ikke.

 

Dette er faktisk en ren genistrek fra Microsoft om det faktisk fungerer så godt som de vil ha oss til å tro.

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte å oppgradere fra build 7068 til RC, etter å ha fulgt oppskriften som også er gjengitt ovenfor.

 

Installasjonsprogrammet ga meg beskjed om at ATI-driverne kunne skape kompatibilitetsproblemer, så jeg fjernet dem først. Deretter gikk installasjonen fint (men tok naturlig nok ganske lang tid).

 

Da installasjonen/oppgraderingen var helt ferdig, og systemet skulle restarte, fikk jeg imidlertid blåskjerm - som forsvant før jeg rakk å lese hva som sto der.

 

Heldigvis ble systemet mitt automatisk og plettfritt gjenopprettet til forrige versjon, så nå ser det ut til at jeg blir sittende på 7068 i et par-tre måneder til...

Lenke til kommentar

Har kjørt Win7 siden betaen kom ut. Må si jeg er meget imponert. Alt er akkurat slik det skal være, enkelt og kjapt. Ingen problemer til nå, ikke ett kræsj. Tror dette blir et svært godt OS, siden betaen alt er langt bedre enn XP og Vista. Blir nok ikke Ubuntu igjen for min del.

La inn 7077 for ei uke siden. Brukte 13 min fra jeg boota fra CDen til jeg var inne i nyinstallert Win7!

Endret av Warwick
Lenke til kommentar
Hurra for Xp sine muligheter som kjøres fra minnepinne nå.

http://www.dinside.no/812108/naa-kan-du-putte-xp-i-lomma

Det er ikke en "XP mulighet" og har vært tilgjengelig i lang tid allerede på andre måter. Du har eks. kunnet kjøre XP fra minnepinne/CF/dvdr osv i mange år allerede.

 

Du har også kunnet gjøre akkurat dette spesifike med VMWare Player i mange år!

 

I tillegg:

Det betyr at det ikke spiller noen rolle om du har kun har begrenset tilgang på PC-en du jobber på, noe som ofte er tilfelle på skoler og offentlige steder. Du trenger bare tilgang til en ledig USB-port som du kan sette minnepluggen i.
Fullstendig feil, i mange tilfeller er også USB inngangen begrenset på tilgang pga. virus og trojaner trusler via dette. Det samme med cdrom. Dette har vært en sikkerhetsstandard så lenge USB har vært tilgjengelig.

 

Deretter kjører du programmet "Portable VirtualBox" direkte fra minnepluggen, og straks vil du kunne starte opp Windows XP i sitt eget, beskyttede miljø, i et programvindu på skrivebordet! Hvis du vil kan du maksimere vinduet, og ingen vil oppdage at du egentlig kjører en virtuell datamaskin.
Også fullstendig feil, man ser at prosessen kjøres på vertsmaskinen og i mange domener med høy sikkerhet(medium sådan i mange sammenhenger) får man ikke tillatelse til å kjøre annet enn godkjente prosesser etc.

 

 

 

Konklusjon:

Nyheter og påstander uten å vite hva man snakker om.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...