Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Det er morsomt å registrere i denne diskusjonen her at det til stadighet snakkes om rasisme. Hva med innvandrerne? De er ofte de største rasistene, og kan si hva de vil om Norge og den vestlige kulturen fordi vi har ytringsfrihet. Greit nok, men da må ikke de som setter en kritisk pekefinger på Islam og kulturen i muslimske land bli stemplet som rasister.

 

At andre er dumme, betyr det også at du/jeg må være dum?

Argumentet om at andre er rasister derfor kan vi også gjøre det er et sandkasseargument som tilfører null i fremdriften over hva som er akseptabel oppførsel eller ei.

Poenget er at innvandrere kan slenge så mye dritt og være så kritiske til Norge som bare det, uten at noen reagerer - men så snart en nordmann viser litt kritikk mot Islam/kulturen i muslimske land, så blir han stemplet som rasist. Ganske ironisk egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at innvandrere kan slenge så mye dritt og være så kritiske til Norge som bare det, uten at noen reagerer - men så snart en nordmann viser litt kritikk mot Islam/kulturen i muslimske land, så blir han stemplet som rasist. Ganske ironisk egentlig.

 

Kan de?

Si meg, hva slags reaksjoner møter de som nå for tiden ikke vil følge Rajas forslag?

Eller vår kjære taliban-leder-i-drammen, som slenger litt med leppa?

 

Stakkars, de rasistene som synes de ikke får lov til å si hva de vil.

Lenke til kommentar
er vel mer utslag av den gamle goe norske selvgodheten, der invandrere og speciellt dem med mørk hud antas ha ett sett med regler og ytringsfrihet en hva norske,hvite borgere selv synes dem ska ha,selvsagt er det mil mellom de to set med standarder :p

Det er ikke selvgodhet, men naivitet som gir innvandrere helt andre regler enn nordmenn for hva de kan si og gjøre.

Lenke til kommentar

Er imot innvandring selv, ihvertfall nesten (med innvandring tenker jeg på pakistan/østen slik som de fleste mener).

 

De som kommer til Norge, lærer seg flytende norsk og får en god utdannelse og bra jobber, lever på norsk måte etter norsk kultur og som respekterer loven, de vil jeg mer enn gjerne ha her. De lager jo ingen skade.

 

De andre derimot, vil jeg gjerne ha ut fort som fy. Da tenker jeg på de som kommer hit, ikke gidder å lære seg skikkelig norsk (eksempel en imam det sto om i VG, han hadde bodd i Norge i 40 år men trengte fremdeles tolk for å kunne konversere med folk), krever ditt og datt som f.eks. kjønnsdelt undervisning, egne alkoholfrie ukedager osv. osv. Norge gir etter for det. Tror ikke at om vi hadde dratt til Pakistan og krevd kirker der, at det hadde blitt noe av. Vi hadde vel blitt steina eller noe sånt? Og nesten alle sammen lukter vondt, enten det er overkrydra mat eller svette, særlig disse gamle kjukke damene som går med 10 gardiner på seg året rundt.

De som ikke klarer å holde seg unna bråk og kriminalitet. Nå har jeg aldri bodd i Oslo, men leste i VG for noen uker siden at Politiet hadde tatt mange dopselgere i Oslo. Alle sammen var av utenlandsk opprinnelse. De skal alltid yppe til bråk og leke "tøffe".

"Yo yo, motherfucka westside yo liksom".

 

Har man fått lov til å komme hit til Norge (de fleste kommer vel fordi det er krig og bråk i deres eget land), så skal man jammen respektere loven og være takknemlige.

 

/rant

Endret av timb
Lenke til kommentar
De som kommer til Norge, lærer seg flytende norsk og får en god utdannelse og bra jobber, lever på norsk måte etter norsk kultur og som respekterer loven, de vil jeg mer enn gjerne ha her. De lager jo ingen skade.

At vi som kommer inn til landet, må lære oss språket, det er bare et verktøy som blir nyttig, loven må alle følge uansett, men kort fortalt kan du fortelle meg hva norsk kultur er?

De skal alltid yppe til bråk og leke "tøffe".

"Yo yo, motherfucka westside yo liksom".

Leker jeg tøff nå? :cool:

Det er ikke selvgodhet, men naivitet som gir innvandrere helt andre regler enn nordmenn for hva de kan si og gjøre.

Kan du utdype deg?

Poenget er at innvandrere kan slenge så mye dritt og være så kritiske til Norge som bare det, uten at noen reagerer - men så snart en nordmann viser litt kritikk mot Islam/kulturen i muslimske land, så blir han stemplet som rasist. Ganske ironisk egentlig.

Igjen så blander folk her rase og relgion, kan dere slutte med det?

Tror du virkelig at jeg kan gå og slenge dritt på jobben, skolen, alle nordmenn jeg møter på uten at noen reagerer?

Siden folk blander inn islam og muslimer skal jeg legge inn et innlegg, min hensikt er ikke å gjøre denne tråden om til en diskusjon om islam det er det nok av, kan legge det i spoiler :)

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

1.Sorte får i hvert samfunn

Alle er klar over at det finnes muslimer som er uærlige, upålitelige, som fusker osv, men media får det til å virke som om det bare er muslimer involvert i slike aktiviteter. Det er sorte får i alle samfunn. Selv i Norge finnes det mennesker som kaller seg muslimer, men verken følger Islams prinsipper eller norske lover.

 

2.Helhetlig er muslimer et godt samfunn

Men til tross for de sorte fårene i det muslimske samfunnet, er muslimer som en helhet allikevel ansett av mange som det beste samfunnet i verden. Helhetlig er muslimene det største fellesskapet av avholdsmenn, dvs. de som ikke drikker alkohol. Muslimer er et av de fellesskap som bidrar mest til veldedige formål i hele verden. Saudi-Arabia som prøver å praktisere islamske lover som utgangspunkt for sin grunnlov, er det landet i verden hvor det begås minst kriminalitet.

 

Sarojini Naidu, en ikke-muslimsk kvinne som også var den første kvinnelige presidenten av det Indiske partiet «Indian National Congress», sa i sitt foredrag The Ideals of Islam:

 

«Rettferdighetsprinsippet er et av de vidunderligste idealene i Islam, for som jeg leser i Koranen finner jeg de dynamiske prinsippene som gjelder livet, ikke mystisk, men praktisk etikk for den daglige atferden i livet som er tilpasset hele verden.»

[speeches and Writings of Sarojini Naidu, Madras, 1918, side 167]

 

3.Ikke bedøm en bil ut ifra sjåføren

Dersom en ønsker å bedømme den nyeste modellen til Mercedes, og en person som ikke kan kjøre bil sitter bak rattet og krasjer bilen, vil man selvsagt klandre sjåføren og ikke kjøretøyet. For å analysere hvor bra bilen er kan man ikke se på sjåføren, en må ta bilens spesifikasjoner i betraktning: Hvor rask den er, antall hestekrefter, drivstofforbruk, sikkerhetstiltak osv. Selv om man skulle være enig i påstandene mot muslimer bare for argumentets skyld, kan man uansett ikke dømme Islam etter dens tilhengere. Hvis man ønsker å bedømme hvordan Islam faktisk er så må en bedømme i henhold til de autentiske kildene, altså Koranen og Sahih Hadith.

 

4.Døm Islam etter den beste muslimen profeten Muhammed (fvmh)

Hvis man i tillegg vil finne ut hvor bra en bil kjører i praksis så setter man en ekspertsjåfør bak rattet. På tilsvarende måte, hvis man vil se hvor bra Islam er i praksis må man se på profeten Muhammed (fvmh), som er den beste og mest eksemplariske muslimen. Skal en dømme Islam etter noe menneske, skal det være ham. I tillegg til muslimer er det mange ærlige og objektive ikke-muslimske historikere som har anerkjent profeten Muhammed (fvmh) som det beste mennesket. Ifølge Michael H. Hart som skrev en bok om de hundre mest innflytelsesrike menn i historien, går den øverste plasseringen til den siste profeten i Islam, Muhammad (fvmh)[1]. Ifølge den ellevte utgaven av Encyclopædia Britannica var Muhammed den mest suksessfulle av alle religiøse personligheter.

 

Diwan Chand Sharma sier i sin bok The Prophets of the East:

 

«Muhammed var godhetens sjel, og hans innflytelse føltes, og ble aldri glemt av dem som omga ham.»

[The Prophets of the East, Calcutta 1935, side 122]

 

George Bernard Shaw sier i sin bok The Genuine Islam:

 

«Jeg har studert ham - den vidunderlige mannen - og etter min mening er han langt ifra noen antikrist, og burde bli kalt menneskehetens frelser.»

[The Genuine Islam, vol. 1, nr. 81936]

 

Det finnes atskillige slike eksempler på ikke-muslimer som hedrer Profeten, for eksempel Thomas Carlyle, La-Martine, John William Draper osv.

Lenke til kommentar

Det jeg synes er jævlig irriterende med søppelregjeringa vi har her i landet er det jeg så på nyhetene i går kveld.

 

2 unge mennesker som har bodd i Norge hele sitt liv blir kastet ut på grunn av en formalitet som ble oversett for 17 år siden, men de satans nissene i gjengmiljøene i Oslo, Mullah Krekar, Sohaila Andrawes og deres like - DE har vi plass til. Jeg fatter faen meg ikke problemet til sosialistjævlene i regjeringa, det MÅ en forandring til her.

 

Disse ungdommene så i alle fall ut som skikkelige ungdom, uten at jeg har noe grunnlag for å si noe om det, de snakket i det minste norsk. Nei, sosialistregjeringen hakker på to ungdommer som ikke kan gjøre noe særlig motstand.

Lenke til kommentar
Poenget er at innvandrere kan slenge så mye dritt og være så kritiske til Norge som bare det, uten at noen reagerer - men så snart en nordmann viser litt kritikk mot Islam/kulturen i muslimske land, så blir han stemplet som rasist. Ganske ironisk egentlig.

Igjen så blander folk her rase og relgion, kan dere slutte med det?

Tror du virkelig at jeg kan gå og slenge dritt på jobben, skolen, alle nordmenn jeg møter på uten at noen reagerer?

Det er biologisk sett ingenting som heter rase (selv om enkelte tror det). Grunnen til at jeg dro inn muslimer, er at det ofte (og for guds skyld ikke les dette som bare) er de som utfører de største problemene. La oss ta overfallsvoldtektene som hisset media opp for litt siden; muslimer og mennesker fra den 3. verden var overrepresentert - og det er det ellers i rettsvesenet også. Om du kommer ut av din lille "media-svartmaler"-boble og ser på tall vil du se dette. Det er merkelig at kristne innvandrere klarer seg bedre enn muslimer - og dette gjelder i store deler av europa (Tyskland har problemer med tyrkere, hele verden har problemer med de fra Somalia - og andre muslimske grupper lager også bråk i en rekke land)

 

Og om muslimene har vist seg å være fra gode samfunn, hvorfor er de fleste muslimske land diktaturer der korrupsjon er daglidags? Du kan komme med så mye teori du bare vil, men historisk har det vist seg at det er forskjell på teori og praksis.

 

Når det er sagt er det de få som ødelegger for de mange. Majoriteten av muslimer oppfører seg bra og er en ressurs for samfunnet. Poenget er at vi i Norge må sette en grense et sted, og jeg mener forslagene fra FrP og Høyre er positivt med å sende bort kriminelle innvandrere med en straff på over 3 mnd (lite sier dere - bare tenk på den laveste strafferammen for voldtekt...)

Lenke til kommentar
Det er merkelig at kristne innvandrere klarer seg bedre enn muslimer - og dette gjelder i store deler av europa (Tyskland har problemer med tyrkere, hele verden har problemer med de fra Somalia - og andre muslimske grupper lager også bråk i en rekke land)

Er det egentlig så merkelig som du påstår? Er det ikke slik at kristne innvandrere hovedsaklig kommer fra vestlige land? Hva slags forhold er det i de landene muslimske innvandrere kommer fra? Kommer det like mange kristne asylsøkere som muslimske asylsøkere? Hva slags boforhold har muslimer i Norge? Er utdannelsesnivået like høyt? Har muslimske innvandrere de samme forutsetningene i det norske samfunnet som kristne innvandrere?

Lenke til kommentar
Poenget er at innvandrere kan slenge så mye dritt og være så kritiske til Norge som bare det, uten at noen reagerer - men så snart en nordmann viser litt kritikk mot Islam/kulturen i muslimske land, så blir han stemplet som rasist. Ganske ironisk egentlig.

Er det virkelig slik? Om du leser Aftenposten vil du de siste dagene ha fått med deg de mange diskusjonene rundt omskjæring av jenter. Dette er en muslimsk tradisjon som noen nordmenn fortsatt praktiserer. De fleste nordmenn – muslimer inkludert – fordømmer denne tradisjonen. Jeg har fortsatt til gode å høre noen påstå at slik kritikk er rasisme.

Lenke til kommentar
Nei, utdanningsnivået er samlet lavere, nettopp fordi de ikke gidder å lære seg norsk.

Språkproblematikk kan være en medvirkende faktor. Å ta en doktorgrad på pakistansk ville nok de fleste nordmenn hatt problemer med. Men mener du latskap («gidder») er den eneste/utslagsgivende faktoren på innvandrernes utdannelsesnivå? Hva med de andre spørsmålene i den samme posten som du valgte å ikke kommentere?

Lenke til kommentar
Nei, utdanningsnivået er samlet lavere, nettopp fordi de ikke gidder å lære seg norsk.

Språkproblematikk kan være en medvirkende faktor. Å ta en doktorgrad på pakistansk ville nok de fleste nordmenn hatt problemer med. Men mener du latskap («gidder») er den eneste/utslagsgivende faktoren på innvandrernes utdannelsesnivå? Hva med de andre spørsmålene i den samme posten som du valgte å ikke kommentere?

 

Ja, jeg mener latskap er den utslagsgivende faktoren fordi det er nok av innvandrere som gidder - de får det til.

 

Å du mener det irrelevante fjaset om forholdene i hjemlandene deres? Burde ikke forholdene der få dem til å oppføre seg som folk når de kommer til et sted som er trygt? Neida, de skal gjøre det like jævlig å bo her også. Faen heller, jeg nekter å godta det. Kast dem ut, send dem på første fly tilbake dit de kom fra, eller sett dem til hardt straffearbeid i gruver o.l. - på den måten slipper vi at pakket kommer reisende hit fordi fengslene våre er som hotell å regne.

 

Red.: Til sammenlikning så snakker jeg omtrent flytende engelsk og blir mistenkt for å være engelskmann, selv av briter. Tysk kan jeg vel gjøre meg forstått på hvis jeg MÅ. Forskjellen er mengden arbeid jeg har lagt ned i å lære meg de to språkene.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Er det egentlig så merkelig som du påstår? Er det ikke slik at kristne innvandrere hovedsaklig kommer fra vestlige land? Hva slags forhold er det i de landene muslimske innvandrere kommer fra? Kommer det like mange kristne asylsøkere som muslimske asylsøkere? Hva slags boforhold har muslimer i Norge? Er utdannelsesnivået like høyt? Har muslimske innvandrere de samme forutsetningene i det norske samfunnet som kristne innvandrere?

Merkelig at en kristen fra Kongo klarer seg bedre enn en muslim fra Somalia. Og ikke si at han fra Kongo har bedre forutsetninger...

Lenke til kommentar
Merkelig at en kristen fra Kongo klarer seg bedre enn en muslim fra Somalia. Og ikke si at han fra Kongo har bedre forutsetninger...

Disse to skulle jeg gjerne blitt bedre kjent med. Kilder? :)

 

 

Ja, jeg mener latskap er den utslagsgivende faktoren fordi det er nok av innvandrere som gidder - de får det til.

Jeg har vanskeligheter med å komme med andre argumenter enn henvisning til akademisk dømmekraft og reflekterte tanker. Det virker på meg som om du har bestemt deg for at dette er den hele og fulle sannhet, og at selv kilder ikke vil kunne overbevise deg.

 

 

Red.: Til sammenlikning så snakker jeg omtrent flytende engelsk og blir mistenkt for å være engelskmann, selv av briter.

Det samme gjør et familiemedlem på 12 år. Han er samtidig en av de lateste personene jeg kjenner. Om du har slitt for dine engelskkunnskaper vil jeg si «godt gjort!», og samtidig minne deg på at du er født inn i det sosialdemokratiske landet Norge. Å snakke godt engelsk er nesten en selvfølge med de midlene du statistisk besitter.

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener latskap er den utslagsgivende faktoren fordi det er nok av innvandrere som gidder - de får det til.

Jeg har vanskeligheter med å komme med andre argumenter enn henvisning til akademisk dømmekraft og reflekterte tanker. Det virker på meg som om du har bestemt deg for at dette er den hele og fulle sannhet, og at selv kilder ikke vil kunne overbevise deg.

Personkarakteristikkene av meg kan du holde deg for god til å komme med synes jeg. Både du og jeg vet at skolegang er gratis i Norge, i tillegg får utlendinger som kommer hit, betalt for å gå på norskkurs. Like forbanna så gidder de ikke lære seg norsk.

 

Nå skal det også sies at enkelte grupper klarer seg veldig bra, se på vietnamesere f.eks, det hender at det er litt trøbbel med dem, men ytterst sjelden, kinesere, japanere, russere - vi hører lite eller ingenting om dem, men folk fra midt-østen og Afrika er ofte problematiske, jeg undres på om religion er en avgjørende faktor her jeg. For ser man på likhetstrekkene, så er det ikke til å stikke under stol, at de oftest er muslimer.

 

 

 

Å snakke godt engelsk er nesten en selvfølge med de midlene du statistisk besitter.

 

Å lære seg godt norsk er ikke bare nesten en selvfølge, det ER en selvfølge, når man flytter til Norge, får betalt for å ta norskkurs, får gratis husrom, mat, strøm og tv. Ikke bare er det en selvfølge at man da gidder å gjøre såpass at man lærer seg norsk, men også at man ikke stjeler, raner og dreper.

 

Med den politikken som føres nå, så er vi på god vei mot det USA er i dag. De har en befolkning, i hovedsak av Sør-Amerikansk opprinnelse som lever i skjul, ikke snakker engelsk og lever langt under fattigdomsgrensa, fordi de blir utnyttet, ganske enkelt fordi de ikke får vanlige jobber.

Lenke til kommentar
Personkarakteristikkene av meg kan du holde deg for god til å komme med synes jeg.

Om du oppfattet det slik beklager jeg det. Det jeg prøvde å formulere var at jeg får inntrykk av at du ikke klarer å se saken fra flere sider (reflektere). Til sammenlikning avfeier jeg ikke dine argumenter om at språkproblemer er en påvirkende faktor. Du avviser alle argumenter som beveger seg utenfor din virkelighetsoppfatning, og påstår blindt at latskap er den eneste/avgjørende faktoren til at innvandreres utdannelsesnivå er lavere enn gjennomsnittet. Kan du virkelig avfeie alle andre faktorer?

 

 

Å lære seg godt norsk er ikke bare nesten en selvfølge, det ER en selvfølge, når man flytter til Norge

At man får tilbud om norskundervisning er en selvfølge. At alle, uansett forutsetninger og bakgrunn, benytter seg av dette tilbudet er ikke en selvfølge. Prøv å sette deg inn i en asylsøkers situasjon.

 

Om det du sier skal gjelde for alle kan vi strengt talt avvikle eksempelvis støtte til sykemeldte grunnet psykiske lidelser. Med dine argumenter bør en jente som ble misbrukt av sin stefar gjennom oppveksten skaffe seg høy utdannelse på lik linje med en jente med en uproblematisk oppvekst. Begge har tilgang til gratis utdannelse. De må bare «gidde».

 

 

Ikke bare er det en selvfølge at man da gidder å gjøre såpass at man lærer seg norsk, men også at man ikke stjeler, raner og dreper.

Regner ikke med at du forventer at noen vil argumentere mot at man forventer at mennesker ikke stjeler, raner og dreper.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

En annen sak som irriterer meg er at mange unnskylder den voldelige handlingen med at de har kommet fra nød og krig.

Javel? Når ble det å komme fra f.eks sult eller krig godkjent som legitim grunn til å drepe og voldta?

Hvor mye sult eller nød må man oppleve for å slippe unna med sånt?

Er det sånn at man mister alle hemninger hvis en sultkatastrofe rammer og plutselig synes det er logisk og greit å knivstikke noen i det landet man kom til?

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/28/551911.html

 

http://debatt.aftenposten.no/item.php?Grou...ThreadID=269615

 

Hvorfor er det også så mange fra somalia som synes det er helt greit å knivstikke tilfeldige?

Er dette en del av kulturen? Er det sånn at i valget mellom playstation og å knivstikke tilfeldige så synes de det er mer morsomt å knivstikke tilfeldige?

Er det rasistisk å be en somalier om å ikke knivstikke noen? Det virker nesten sånn at enkelte har den oppfatning...

Lenke til kommentar
Merkelig at en kristen fra Kongo klarer seg bedre enn en muslim fra Somalia. Og ikke si at han fra Kongo har bedre forutsetninger...

Disse to skulle jeg gjerne blitt bedre kjent med. Kilder? :)

Ser noen over meg allerede har dratt det frem igjen. Du finner også mange linker tidligere i denne tråden om folk fra Somalia (bl. a i forhold til overfallsvoldtekter, der det var en finfin statistikk på overbryterne etter hvilket land de kom fra - og Somalia var, ikke sjokkerende en av de dominerende landene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...