Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Ikke en spesielt god metafor; hvor er kriminelle nordmenn plassert i det scenarioet der for eksempel?

 

Kriminelle nordmenn er vårt problem. Vi har mer enn nok med å hanskes med kriminelle nordmenn, så vi trenger faktisk ikke å importere dem. Jeg ser at det var vanskelig for deg å svare på problemstillingen. Du kan se på nordmenn som dine egne barn om du vil. Jeg ville nok ikke kastet mitt eget barn på gata, men en kompis - han hadde vært ute før han hadde fått tenkt seg om. Etter å ha fått en runde med balltre, selvsagt.

 

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg vil heller jobbe for at kriminelle skal kunne tjene samfunnet enn å flytte problemet til et annet sted.

 

Jeg vet ikke med deg, men jeg synes ikke det er norges oppgave å rehabilitere alle verdens kriminelle. Vi har som sagt, mer enn nok av de kriminelle som er født og oppvokst her i landet, da de er problem nok. Vi trenger ikke å importere dem fra utlandet. Vi har fengselskøer som ikke ligner grisen, politiet har knapt nok ressurser - hvorfor trenger vi å importere kriminelle fra utlandet?

 

Kriminelle innvandrere kommer ofte fra krigsherjede steder; de har psykiske problemer og får ikke god nok oppfølging etter de kommer til Norge.

Så det holder ikke å gi dem gratis; husrom, lommepenger, psykiatrisk behandling, kurs, mat, trygghet, frihet og alt det de ikke hadde i hjemlandet sitt? Det du sier er jo at vi i så fall tar inn alt for mange, siden vi ikke klarer å følge dem opp. Jeg er for å stille enkelte krav til innvandrere jeg. Selv så var jeg med i ansettelsesprosessen av en person her hvor jeg jobber. Vedkommende ble valgt nettopp fordi at vedkommende var innvandrer, kom fra et krigsherjet land og hadde dårlige forutsetninger, men faktisk så ut til å ha orket å gjøre en innsats selv. Det har jeg ikke angret på i ettertid. Vedkommende er flink, hyggelig og oppfører seg som folk. Det er ikke innvandrere som ham som er problemet, det er de som ikke klarer å skjønne at det ikke er legitimt å stikke ned 20 stykker på bussen, dra frem en pistol og skyte folk fordi en dørvakt ikke slipper deg inn på et utested. Oppfølgingen og hjelpen er der, det er bare et spørsmål om folk gidder å ta tak i en hjelpende hånd.

 

Det er også ekstremt vanskelig for en innvandrer å få seg jobb i norge nettopp fordi folk har den fremmedfrykten FrP spiller på. Folk VIL ikke bli kriminelle. De tyr til kriminalitet fordi de er lutefattige, frustrerte og arbeidsløse.

Det er vanskelig for nordmenn å få seg jobb også. Jeg gikk f.eks arbeidsledig i 1,5 år - etter endt utdanning. Jeg har toppkarakterer i alle fag, men ble knapt nok tatt inn til intervju. Jeg var på 4-5 jobbintervjuer og var nær ved å gi opp - før jeg fikk den jobben jeg har i dag.

 

Gikk jeg rundt og rana folk? Nei!

Gjorde jeg brekk hjemme hos folk? Nei!

Solgte jeg dop til småunger? Nei!

Solgte jeg dop? Nei!

Ranet jeg banker? Nei!

 

Det finnes ingen unnskyldning, det er ikke synd på kriminelle ... det er ofrene deres det er synd på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen innvandrere lager dårlig rykte for andre!
Riktig og disse burde vi kvitte oss med og ikke belønne slik man gjør idag.

 

Tenk om vi hadde vært mere selektive og faktisk straffet de som utnyttet systemet, da kunne alle tenkt at dette er en skikkelig person som har gjort en innsats og bidratt positivt til Norge når de ser en innvandrer.

Lenke til kommentar

Jeg er imot innvandrere som bryter loven eller snylter på trygd og lignende. Men de som faktisk gidder å gjøre noe, de må få bli. Uheldigvis for Norge viser media bare de innvandrerene som gjør ulovlige ting, mens de som gjør noe bra for samfunnet blir utelatt. Dette er sikkert noe de fleste har sagt, men jeg har ikke giddet å lese gjennom over 600 innlegg

Lenke til kommentar
Faktisk har du de som mener at terrorister og andre kriminelle skal få komme hit for å få beskyttelse fra straffen som venter dem i hjemlandet. Jeg lurer på hvordan det blir her når Sør-Amerikanerne oppdager hvor snille vi er her. Da kommer gjengene strømmende hit fra den kanten, det kan dere banne på.

 

Jaha?

Da får vi vel tilbake den ariske tilstrømmingen som var der etter andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
Noen innvandrere lager dårlig rykte for andre!

 

Feil, det er de mange som ødelegger for de få..

Er hvertfall mitt inntrykk etter å ha gått på flere skoler med innvandrere i flertall, byturer, mediadekning, og vennehistorier. Skal ikke tro på alt du hører av venner og media selvfølgelig, men når man ser mye av det selv, så blir det dog mer sannsynlig å se tendenser og sannheter i det.

 

Og før du stempler meg som rasist, NEI! Har muslimsk stefar og muslimsk kjæreste.. Selv om det blir mye krangling og kulturkræsj, så respekterer jeg personen selv om jeg hater religionen. Stor forskjell.

 

Og forresten, RETT UT, med alle de som søker asyl / flyktningehjelp / innvadrer og gjør kriminelle handlinger.

Endret av Moggie
Lenke til kommentar

hvem er de egentlige rassistene? her i Norge stormer det på med innvandrere som krever egne rusfrie dager for muslimene? kjønns-delte svømme basseng? bruk av hijab i politiet?? islam-bank uten betaling av renter og mye mer, mye av det her blir godkjent.. er det riktig at innvandrere skal ta med religionen sin til vårt land og nærmest ødelegge kulturen ved å gjøre landet vårt islamsk?

om vi hadde immigrert til landa de kommer fra så hadde vi ikke hatt rettigheter i det hele tatt, tatt i betrakting er utlendingene jævla heldige som får være her, og holde på som de gjør.

jeg støtter FRP.

Lenke til kommentar
Noen innvandrere lager dårlig rykte for andre!

 

Feil, det er de mange som ødelegger for de få..

Er hvertfall mitt inntrykk etter å ha gått på flere skoler med innvandrere i flertall, byturer, mediadekning, og vennehistorier. Skal ikke tro på alt du hører av venner og media selvfølgelig, men når man ser mye av det selv, så blir det dog mer sannsynlig å se tendenser og sannheter i det.

 

Og forresten, RETT UT, med alle de som søker asyl / flyktningehjelp / innvadrer og gjør kriminelle handlinger.

som om jeg skulle sagt det selv. +1

Lenke til kommentar
hvem er de egentlige rassistene? her i Norge stormer det på med innvandrere som krever egne rusfrie dager for muslimene? kjønns-delte svømme basseng? bruk av hijab i politiet?? islam-bank uten betaling av renter og mye mer, mye av det her blir godkjent.. er det riktig at innvandrere skal ta med religionen sin til vårt land og nærmest ødelegge kulturen ved å gjøre landet vårt islamsk?

om vi hadde immigrert til landa de kommer fra så hadde vi ikke hatt rettigheter i det hele tatt, tatt i betrakting er utlendingene jævla heldige som får være her, og holde på som de gjør.

jeg støtter FRP.

Ikke noe av det du nevner er "godkjent". Det stormer altså på med innvandrerer som krever dette? Har du snakket med alle eller baserer du det på at en leder i islamsk råd e.l har nevnt dette?

Ikke overraskende at du støtter FrP utifra måten du skriver på og hvor lite kunnskap du har.

Lenke til kommentar

Har du tenkt at dette kanskje vil bli godkjent i framtiden? Det er lov å tenke framover. Hvem ville trodd at enkelte grupper i samfunnet ville krevd eget hodeplagg i politiet eller egne helligdager for bare 10 år siden? Det er slikt sneversynthet folk reagerer på fordi de tenker framover, ikke på dagens situasjon.

 

"Ikke overraskende at du ikke ser dette utifra måten du skriver på og hvor lite kunnskap du har."

 

Norge trenger forøvrig en ny innvandringspolitikk for å bli kvitt lykkejegrne som snylter og istedet hjelpe alle de som blir sendt bakover i køen pga. måten rasistene i Norge forskjellsbehandler etnisiter.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Ikke noe av det du nevner er "godkjent". Det stormer altså på med innvandrerer som krever dette? Har du snakket med alle eller baserer du det på at en leder i islamsk råd e.l har nevnt dette?

Når deres valgte ledere står for disse holdningene, så er det ikke så rart at man antar at de fleste er enige med vedkommende. Akkurat som at man kan anta at de fleste i Norge er enige med den, for meg, merkelige politikken som føres av den rød-grønne regjeringa.

Lenke til kommentar

Jeg syns absolutt ikke at vi skal stopp med å la folk få bosette seg i landet vårt. Vi som bor her nå var bare heldige som ble født akkurat her, vi burde ha litt medlidenhet for folk. Som Goz shar sagt, så er det ikke noen som kan bestemme hvor de ble født. Kommer de fra et land der alt er helt jævlig og de står i fare for å bli drept bare ved å være til, så syns jeg at de definitivt skal få lov til å få seg et bedre liv.

 

Derimot syns jeg innvandrere som kommer hit bare for å voldta og selge dop, bare kan skylde seg selv for det. De burde bli sendt ut umiddelbart. Som noen før her har sagt, er jeg enig i at det hadde vært fint med en grense på x-antall år, og hvis du gjorde noe straffbart før dette, ble du hevet ut.

 

De som kommer hit fra krigsrammede land ol. burde være litt takknemlige, syns jeg. Derfor er jeg ikke akkurat tilhenger av mange de rare forslagene noen kommer med. De er kommet til et nytt land, og da må de skjønne at de ikke kan komme og kreve at dette landet skal begynne å rævsleike religionen deres. Respektere dem skal vi selvfølgelig gjøre, men ikke godta at de helst vi at vi skal bli en ny kopi av hjemlandet deres.

 

Det siste der gjelder heldigvis veldig få.

Endret av Constanse
Lenke til kommentar

Eg for min del synast det sama som dei fleste; jævelar som kjem hit og sel dop, snyltar på trygd, dreper, voldtek, og herjar skal ut. Eg hev inga medkjensle med folk som kjem hit og blir kriminelle. Ut med dei.

Men eg synast no at vi kunne ha sette grensar for kor mange som skal få kome til Noreg. Om få år heiter det ikkje Noreg, men Nordpolen eller Nordistan.

Eg hev førebels ikkje sett nokon fordelar ved eit flerkulturelt samfunn; folk snakkar ikkje norsk ordentleg, folk hev forskjellige kulturar, folk hev forskjellige grensar for kva som er greitt og kva som er galt.

Se på Hidjab til dømes; jenter får Hidjab sette på hovudet, og lærar at det er sånn det skal vere. Men så kjem dei på skulen: "Av med sjalet, hovudplagg er ikkje tillatt på skulen, unge dame". Dessutan meiner mange nordmenn at Hidjab er kvinneundertrykkande og så vidare.

Og dette skjer sjølv om vi berre tek inn folk som ikkje gjer lovbrot.

 

Nei til Polen i Nord, ja til Vegen til Nord!

Lenke til kommentar
Derimot syns jeg innvandrere som kommer hit bare for å voldta og selge dop, bare kan skylde seg selv for det. De burde bli sendt ut umiddelbart.

Det er ikke så enkelt å gjennomføre om de først er sluppet inn. Vi kan ha problemer med å finne identiteten deres (over 96% kaster id-papirene før de søker asyl), det er utrygt i hjemlandet så de kan ikke sendes dit eller de kan risikere tortur og dødsstraff. Så da blir de værende i landet likevel akkurat som Krekar.

Lenke til kommentar
Ikke noe av det du nevner er "godkjent". Det stormer altså på med innvandrerer som krever dette? Har du snakket med alle eller baserer du det på at en leder i islamsk råd e.l har nevnt dette?

Når deres valgte ledere står for disse holdningene, så er det ikke så rart at man antar at de fleste er enige med vedkommende. Akkurat som at man kan anta at de fleste i Norge er enige med den, for meg, merkelige politikken som føres av den rød-grønne regjeringa.

Er enig i at disse konservative lederne som burde forbys. De fleste muslimer er moderate og velge hva de vil følge i koranen. Så lenge de oppfører seg og jobber har jeg ingen problemer med moderate muslimer.

Lenke til kommentar
Har du tenkt at dette kanskje vil bli godkjent i framtiden? Det er lov å tenke framover. Hvem ville trodd at enkelte grupper i samfunnet ville krevd eget hodeplagg i politiet eller egne helligdager for bare 10 år siden? Det er slikt sneversynthet folk reagerer på fordi de tenker framover, ikke på dagens situasjon.

 

"Ikke overraskende at du ikke ser dette utifra måten du skriver på og hvor lite kunnskap du har."

 

Norge trenger forøvrig en ny innvandringspolitikk for å bli kvitt lykkejegrne som snylter og istedet hjelpe alle de som blir sendt bakover i køen pga. måten rasistene i Norge forskjellsbehandler etnisiter.

 

:)

Poenget er at de ikke er innført nå. Jeg tror også det en konservative muslimske holdninger vil bli utvannet hvis vi gjør at konservative muslimske ledere ikke kommer til.

 

Jeg er enig at de som ikke trenger asyl og de som ikke jobber når de har mulighet til det ikke skal få komme inn til landet. Men vi trenger ikke å drive en heksejakt mot moderate muslimer pga. av noen konservative muslimske ledere som ikke bør få være i landet.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Jeg har mange venner i mange yrker, og mange av dem jobber med eller leder innvandrere.

Til nå har samtlige kun hatt negative erfaringer med innvandrere.

Jeg leser hver eneste dag i avisene og ser nyheter på TV om innvandrere som voldtar, raner, begår voldskriminalitet og gjør gatene utrygge.

Enhver som protesterer mot herjingene blir stemplet som rasist, og venstresiden trekker frem rasismekortet før man får sukk for seg.

Er det da så rart at FRP som er det eneste partiet som tar tak i disse problemene stadig får større oppslutning og må de få rent flertall før folk innser dette?

Er det rart at folk som daglig går til og fra jobb, drar på byen innimellom og ikke føler seg trygge fordi de er redde for innvandrerne og gjengene og at de skal bli neste offer og som har sett hvordan de virkelig er faktisk sier nei til innvandring?

Er det venstresiden som har rett når de sier at de som har sett realitetene tar feil og er uvitende eller er det høyresiden som har rett når de er lei av innvandrere som til stadighet utøver vold?

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article573462.ece

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1992382

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=65434

 

http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/156959/-+...kriminelle.html

 

Jeg spør meg selv hvor innvandrerne selv er oppi alt dette.

Hvorfor skjønner de ikke at det er fornuftig å unngå å skaffe seg et dårlig rykte, og er det greit å la innvandrere ture på som de vil bare fordi man ikke vil bli kallt rasist?

Jeg synes ikke at det er galt eller rasistisk å være imot innvandring. Innvandring medfører utfordringer for samfunnet, og vi må kunne diskutere det og ha meninger om det.

 

Jeg synes at det er galt og rasistisk å gjøre seg opp meninger om ett individ på bakgrunn av etnisitet eller kulturbakgrunn, istedetfor på bakgrunn av dette individets handlinger.

 

Media er generelt lite pålitelig.

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...