Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Sludder, det går fint an å ødelegge hele folkeslag ved å promotere ideer om likhet, multikulturalisme og menneskerettigheter, hvilket på sikt fører til tapet av den største rettigheten av de alle, nemlig selve livet.

 

Dessuten blir folk drept pga innvandringen, i all hovedsak så dreper de hverandre, men de har drept sikkert over hundre ganger så mange av oss som vi har drept av dem.

 

Hele hensikten med hele alle de problemene vi ser som følge av innvandringen er en villet effekt, dette vet de som søker sannheten, hensikten er å fragmentere norge, samt ødelegge vårt folks identitet.

 

Folkemord kalles det, jeg gir faen i om du gjør det i det skjulte eller det åpne.

 

Alt dette på den nye verdensordens alter.

 

det er på tide at hoder ruller, de skyldige må bli stilt til ansvar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe galt i det, jeg er imot det.

 

Hadde de ungdommene klart å oppføre seg så hadde jeg vært mer positiv til de, men jeg har _nesten_ bare hatt dårlige erfaringer med de, og kunne klart meg VELDIG bra uten dem.

 

Polakker er de eneste jeg syntes det er positivt at vi tar inn, de kommer her for å jobbe. De fortjener samme lønn som nordmenn, de er alltid hyggelige.

 

Mens serbia folk er noen tullinger, de går rundt å lager bråk overalt de går.

Serbia folket går rundt i gjenger å skal banke alle som ser rart på de, en erfaring jeg har med disse "gangsterne" er når de gikk bort til en kompis, rev kababen hans ut av hendene hans og løp avsted med den, det er ikke helt normalt!

Endret av wallawalla
Lenke til kommentar

Hvilke karakteristikker folk her gir på forskjellige folkegrupper kommer av hvor gode disse er til å tilpasse seg hva vi belønner folk for å gjøre. Når vi i Norge belønner innvandrere for kriminalitet og snylting kan vi få en helt annen oppfatning av for ekempel somaliere enn hva de har i USA hvor de må oppføre seg og livnære seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Saken dreier seg vel egentlig om at hvis jeg som etnisk norsk hadde gjort brøkdelen av hva jeg personlig har opplevd at de gjør, så ville jeg vært fengslet resten av livet.

Men sier man fra om det de faktisk gjør, så blir man kallt rasist og lignende og fokuset skifter fra hva de gjør til den som påpeker at det er galt at de gjør det.

En annen sak som også provoserer meg er at det svært ofte, om ikke alltid, er de som enten aldri har sett en innvandrer elelr som er blandt de få som ikke har opplevd problemene med dem som skal lære de som opplever de negative sidene om hvordan de egentlig er.

For meg så blir det som om en tysker forteller en jøde at ikke alle vaktene i konsentrasjonsleirene var slemme.

En tredje side er at man gir faen i å gjøre noe nå mens det ennå er mulig å gjøre noe.

Det er jo typisk at man venter til det er for sent med å tenke hva man burde ha gjort mens man kunne.

Er det hull i båten som man kan tette før det lekker inn for mye vann, er det dumt å vente til båten synker før man gjør noe.

 

http://www.jewsagainstzionism.com/antisemi...ustmillions.cfm

 

Er det virkelig meningen at det norske skal dø ut i stillhet uten at noen bryr seg????

Lenke til kommentar
Saken dreier seg vel egentlig om at hvis jeg som etnisk norsk hadde gjort brøkdelen av hva jeg personlig har opplevd at de gjør, så ville jeg vært fengslet resten av livet.

Men sier man fra om det de faktisk gjør, så blir man kallt rasist og lignende og fokuset skifter fra hva de gjør til den som påpeker at det er galt at de gjør det.

En annen sak som også provoserer meg er at det svært ofte, om ikke alltid, er de som enten aldri har sett en innvandrer elelr som er blandt de få som ikke har opplevd problemene med dem som skal lære de som opplever de negative sidene om hvordan de egentlig er.

For meg så blir det som om en tysker forteller en jøde at ikke alle vaktene i konsentrasjonsleirene var slemme.

En tredje side er at man gir faen i å gjøre noe nå mens det ennå er mulig å gjøre noe.

Det er jo typisk at man venter til det er for sent med å tenke hva man burde ha gjort mens man kunne.

Er det hull i båten som man kan tette før det lekker inn for mye vann, er det dumt å vente til båten synker før man gjør noe.

 

http://www.jewsagainstzionism.com/antisemi...ustmillions.cfm

 

Er det virkelig meningen at det norske skal dø ut i stillhet uten at noen bryr seg????

 

I Norge skal det ganske mye til før man blir dømt til livstid, det er vel nesten bare i forbindelse med groteske eller flerfoldige mord dette praktiseres. Vil det si at du har opplevd flere mord utført av "de"? Det er i såfall ikke noe jeg unner noen.

 

Anekdotiske bevis er forresten ganske verdiløse. Du sier at du har hatt mange problemer med innvandrere, korrekt? Hva hvis jeg sier at jeg ofte har kontakt med innvandrere, men veldig sjeldent har hatt noen problemer? Da er vi like langt. Selvsagt har jeg havnet i noen ukomfortable situasjoner der innvandrere har skylden, men min personlige erfaring er at det nesten utelukkende er etniske nordmenn som står for slik oppførsel. Mener du at dine erfaringer er viktigere enn mine?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Mener ikke nødvendigvis at den enes erfaringer er mer verdt enn den andres, men det irriterer meg at hvis jeg sier at jeg er imot innvandring fordi 99% av erfaringene med dem har vært negative, så blir ikke mine erfaringer tatt hensyn til og jeg blir avfeid som en uvitende rasist.

Jeg opplever også veldig ofte at de som er mest positive til innvandring er de som har minst erfaring med dem.

Saken er jo også at det er gjennomgående i så mange sammenhenger hvor mye innvandrere slipper unna med.

Jeg har for eksempel hatt mange jobber, og opplever ofte at handlinger som for en etnisk nordmann ville ført til skriftlig advarsel og/eller oppsigelse blir feid under teppet fordi man er innvandrer.

Dette er alt fra at man stikker av fra arbeidet for å ta sine bønner mot mekka, det at man nekter å etterfølge ordrer, det at man bevisst omgår regler osv.

Dette skaper også en følelse blandt de ansatte hvor de oppfatter at arbeidsgiver har en beskyttende hånd over innvandrere og derfor tør man ikke si rett ut når innvandreren bryter reglene fordi man av egen erfaring vet at det er den som sier fra som blir straffet og ikke den som begår det straffbare.

Man har også utrolig lett for å henge ut en f.eks politimann som arresterer en innvandrer som rasist, som kun arresterte innvandreren fordi han hadde feil farge, og så ser man ikke på handlingen i seg selv.

For meg så går det på at jeg forlanger en minstestandard på de jeg omgås med, bl.a skal de ikke rane og stikke med kniv, de skal ikke begå æresdrap og tvangsgifte bort dattera til nærmeste fetter, de skal ikke fucke opp stemningen ved å plage andre, og de skal ikke hoppe på en hver stakkar og sparke livskiten ut av han bare fordi de synes at det er gøy.

De skal heller ikke slenge med leppa og kalle enhver jente for hore osv, og de skal heller ikke oppfatte enhver jente som hore som fortjener å bli voldtatt.

Jeg stiller samme krav til alle, men det er kun innvandrerne som bryter disse grunnreglene for skikk og bruk og normal høflighet og respekt.

Jeg er møkk lei av å være redd for å få en kniv i ryggen fordi jeg treffer en somalier, og jeg er møkk lei av å tåle drittslenging fordi jeg vet at hvis jeg svarer kommer 20 innvandrere og hopper på meg.

Nok er nok, og derfor er jeg imot innvandring og jeg er møkk lei av å høre at det er feil.

Få dem ut, sier nå jeg...

Lenke til kommentar
Er det virkelig meningen at det norske skal dø ut i stillhet uten at noen bryr seg????

Nevn en eneste av de tingene du mener er unikt norskt!

Må noe være typisk norsk da? Selv om vi ikke har noe som momentant gir assosiasjoner til norsk kultur betyr ikke det at vi ikke har noen. Vi har vårt eget levesett om ikke veldig likt mange andre europeiske land. Kjøttkaker og brunost er jo klassikerne.

Lenke til kommentar
Må noe være typisk norsk da? Selv om vi ikke har noe som momentant gir assosiasjoner til norsk kultur betyr ikke det at vi ikke har noen. Vi har vårt eget levesett om ikke veldig likt mange andre europeiske land. Kjøttkaker og brunost er jo klassikerne.

Nesten alt folk sier er typisk norsk er noe som kommer fra utlandet. Kjøttkaker finner man mange steder, men brunost ble faktisk utviklet i Norge. Å bevare brunosten er imidlertid et merkelig argument mot innvandring.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Må noe være typisk norsk da? Selv om vi ikke har noe som momentant gir assosiasjoner til norsk kultur betyr ikke det at vi ikke har noen. Vi har vårt eget levesett om ikke veldig likt mange andre europeiske land. Kjøttkaker og brunost er jo klassikerne.

Nesten alt folk sier er typisk norsk er noe som kommer fra utlandet. Kjøttkaker finner man mange steder, men brunost ble faktisk utviklet i Norge. Å bevare brunosten er imidlertid et merkelig argument mot innvandring.

Jeg er enig, men det var du som ba om noe typisk norsk! Og er det slik hvis det finnes et annet sted så er det ikke typisk for det landet? I så fall ryker vel det meste akkurat på grunn av integrering og innvandring?

Lenke til kommentar
Hadde det aldri vært noen innvandring til Norge ville det vært helt folketomt her etter at isen trakk seg tilbake etter siste istid. Og nesten ingenting av kulturen de første hadde med seg hit blir idag sett på som norsk kultur.

Jeg forstår ikke helt argumentet ditt. For det første var det jo ingen her etter siste istid; altså kunne migrantene flytte hit og leve akkurat slik de ville uten å "krenke" (Jeg setter det i anførselstegn fordi det garantert ville kommet med en kommentar om at innvandrere ikke krenker oss) noen som helst.

 

Og for påstand #2, hvordan var den kulturen? Må si jeg ikke er veldig habil i historie, men den siste istiden sluttet vel ca. 10 000 år før kristus? Var det noen samfunn som hadde en veldig utpreget kultur i det hele tatt da?

 

Mvh. BiNko.

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Det er morsomt å registrere i denne diskusjonen her at det til stadighet snakkes om rasisme. Hva med innvandrerne? De er ofte de største rasistene, og kan si hva de vil om Norge og den vestlige kulturen fordi vi har ytringsfrihet. Greit nok, men da må ikke de som setter en kritisk pekefinger på Islam og kulturen i muslimske land bli stemplet som rasister.

 

Innvandring er positivt for et land. Det tror jeg alle kan være enige i, men problemet er at vi i Norge har et alt for slapt regelverk. Kriminelle innvandrere bør sendes tilbake til landet de kommer ifra - enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt argumentet ditt. For det første var det jo ingen her etter siste istid; altså kunne migrantene flytte hit og leve akkurat slik de ville uten å "krenke" (Jeg setter det i anførselstegn fordi det garantert ville kommet med en kommentar om at innvandrere ikke krenker oss) noen som helst.

 

Og for påstand #2, hvordan var den kulturen? Må si jeg ikke er veldig habil i historie, men den siste istiden sluttet vel ca. 10 000 år før kristus? Var det noen samfunn som hadde en veldig utpreget kultur i det hele tatt da?

Det jeg prøver å si er egentlig ganske enkelt: Befolkningen i Norge har alltid vært en del av verdens befolkning og den har bestandig endret seg ved kontakt og migrering. Norske kultur har likeså bestandig vært en del av verdens kultur og utviklet seg i kontakt med kultur fra resten av verden. Å si at vi skal skalke alle luker for å bevare det norske i befolkning og kultur er derfor en meget merkelig påstand som kun kan komme fra noen som ikke forstår hvordan vi har blitt det vi er idag. Norge har ikke oppstått eller utviklet seg i et vakuum.

Lenke til kommentar

Da henger jeg med. Men poenget til disse som mener det er vel ikke å fjerne all form for nye ideer og tanker, men å ikke erstatte de med andre kulturer sine. Og det er jo det som er problemstillingen her?

 

Mvh. BiNko. (Ser det ikke er så mye å bygge videre på).

Lenke til kommentar
Norske kultur har likeså bestandig vært en del av verdens kultur og utviklet seg i kontakt med kultur fra resten av verden.

 

Jepp, og det meste av den påvirkningen hadde vi vært mye bedre uten. Ta kristningen av Norge som et eksempel og den nå pågående islamiseringen som et annet. Det er ingen grunn til at vi skal tilpasse oss slike barbariske kulturer på noen som helst måte, vi burde heller kjempe med nebb og klør for å bekjempe og nedkjempe slike barbariske holdninger og kulturer som fremmer slike holdninger. Men, våger man å si noe slikt - ja, da blir man stemplet som rasist.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg er ikke i mot innvandring, men jeg mener at å begrense andelen av de som kommer hit hvert år er veldig nødvendig. For innvandrerne selv. Norge i dag mottar så mange at vi har ingen kapasitet til å finne ut hvem som trenger ekstra tilpasningshjelp. Vi må sile ut de som ikke har noe her å gjøre, Mullah Krekar og talibanere blant annet, og virkelig hjelpe de som sliter. Norge har bedrevet en rasistisk politikk overfor enkeltgrupperinger i altfor mange år, ved å prioritere noen og glemme andre, f.eks. somaliske kvinner i Oslo - de er glemt! Mange av de blir holdt innelåst, og aner ikke engang hvilke muligheter de har her. Oppgaven må være å hjelpe disse, det er disse Arbeiderpartiet har oppført seg rasistiske overfor ved å med vilje glemme.

Lenke til kommentar
Det er morsomt å registrere i denne diskusjonen her at det til stadighet snakkes om rasisme. Hva med innvandrerne? De er ofte de største rasistene, og kan si hva de vil om Norge og den vestlige kulturen fordi vi har ytringsfrihet. Greit nok, men da må ikke de som setter en kritisk pekefinger på Islam og kulturen i muslimske land bli stemplet som rasister.

 

At andre er dumme, betyr det også at du/jeg må være dum?

Argumentet om at andre er rasister derfor kan vi også gjøre det er et sandkasseargument som tilfører null i fremdriften over hva som er akseptabel oppførsel eller ei.

 

Innvandring er positivt for et land. Det tror jeg alle kan være enige i, men problemet er at vi i Norge har et alt for slapt regelverk. Kriminelle innvandrere bør sendes tilbake til landet de kommer ifra - enkelt og greit.

 

Den er jeg med på.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...