Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Tamiler er et eksempel på god integrering av ikke vestlige innvandrere og det viser det er mulig. Å blande in disse demonstrasjonen med integrering er idotisk. Vi har et ansvar ovenfor andre land å.

 

Hvorfor er det idiotisk? Uten invandrere som kommer fra krigsoner ville vi aldri hatt demonstrasjoner som tigger oss om å gripe inn i deres land, fordi vi liksom skal ha ett ansvar for deres egent hjemland bare fordi vi tar inn noen enkelt individer. Norge burde ikke ha ansvar for noen av landene vi godtar invandrere fra. Det er heller de som burde være takknemlig for at de får bli her. Ja, tamiler er godt integrert, men i mine øyne mister de veldig mye av den respekten jeg har for dem når de kommer og ber oss om å ta oss av deres problemer, spesielt når det er en krigshandling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor blir det ikke for meg et spørsmål om å være imot eller for innvandring. Uansett hva folk sier, er dette generelle trekk i verdenssystemet og det er faktisk ganske lite vi kan gjøre med det. Eller, er det lurt å gjøre noe med det?
Vi ønsker et høyt nivå på velferdsstaten. Og i fremtiden må vi velge mellom å redusere innvandringen eller å senke nivået på sosiale ytelser.
Lenke til kommentar
Tamiler er et eksempel på god integrering av ikke vestlige innvandrere og det viser det er mulig. Å blande in disse demonstrasjonen med integrering er idotisk. Vi har et ansvar ovenfor andre land å.

 

Hvorfor er det idiotisk? Uten invandrere som kommer fra krigsoner ville vi aldri hatt demonstrasjoner som tigger oss om å gripe inn i deres land, fordi vi liksom skal ha ett ansvar for deres egent hjemland bare fordi vi tar inn noen enkelt individer. Norge burde ikke ha ansvar for noen av landene vi godtar invandrere fra. Det er heller de som burde være takknemlig for at de får bli her. Ja, tamiler er godt integrert, men i mine øyne mister de veldig mye av den respekten jeg har for dem når de kommer og ber oss om å ta oss av deres problemer, spesielt når det er en krigshandling.

Skulle likt å hørt fra deg hvis du hadde vært i den samme situasjonen. Så lenge de bidrar til norge noe som de gjør ved at de jobber og betaler skatt synes jeg vi skal bry oss.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan halvveis kategoriseres som innvandrer, og ser ikke noe som helst galt med å være i mot innvandring dersom man han er reel grunn for det.

Foreksempel, folk som sier at alle innvandre er kriminelle og har det som sin grunn, vil jeg ikke kunne ta seriøst. Det er som å si at alle norske prester er pedofile.

Men generelt så føler jeg at folk som er i mot det, har hatt dårlig erfaringer med innvandre..kanskje han derre i oppgangen bråker, eller kanskje den gjengen ved kiwi henger og røyker.

For min del så spiller det overholdet ingen rolle om en person er i mot eller for.

Dersom vedkommende er i mot, så føler jeg bare det er hans problem og ser ikke noe grunn til å legge meg opp i det, og i hvertfall ikke noe grunn til å bruke tid på det.

så svaret mitt er, joda.. det er greit å være i mot innvandring.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit med et flerkulturelt miljø her i Norge, men rasismen øker stadig, når nye innvandrere kommer. Jeg har gode erfaringer med innvandrere. Jeg kjenner en rekke ungdommer som er høflige, produktive, lever et sunt liv og trener mye, som har røtter fra Afghanistan og midtøsten. Slike folk som det er det ingen grunn til at skal henge i sitt hjemmeland, men uproduktive, uhøfflige ungdommer som lever sitt liv desperat med røyking og narkotika, burde holdes tilbake. Innvandring er et vanskelig tema å snakke om og å lage en lang post om.

Endret av Abraham Lincoln
Lenke til kommentar

Nei, innvandring er et velding enkelt tema, kort oppsummert ...

 

Vi har bruk for innvandring og innvandrere har bruk for oss. Noen fordi at det ikke finnes jobber i deres land, noen er ikke trygge på grunn av diktatoriske regimer osv. Det er veldig få i dette landet som er motstandere av innvandring generelt, de fleste som er motstandere av innvandring er motstandere av at vi importerer kriminelle. De fleste ønsker å stille noen krav til innvandrere, i motsetning til hvordan det er nå - hvor det ikke stilles noen krav. Derfor er det kun noen enkle grep som bør gjøres i dette landet:

 

1. Folk som kommer hit uten gyldige papirer, bør stenges ute ved grensen og sendes tilbake dit de kom fra.

2. Kriminelle innvandrere, asylsøkere eller flyktninger bør umiddelbart etter dom, kastes ut fra Norge til evig tid. Noe som innebærer at de ikke soner på hotellene vi har her, men automatisk kastes ut av landet og umiddelbart sendes tilbake om de kommer seg inn igjen. Dette uavhengig av om området de kommer fra er trygt eller ikke. Vi kan ikke beskytte de som svarer med å forgripe seg på samfunnet som prøver å hjelpe dem.

3. De vi ikke vet hvor kommer fra, men som er kommet seg hit, bør sendes ut til det landet de sist var i, dette fordi flyktninger eller asylsøkere skal flykte til det trygge landet som ligger deres opprinnelsesland nærmest.

4. Vi må sette krav til å lære seg språket. Dette gjelder både skriftlig og muntlig, i tillegg bør vi også kreve at innvandrere lærer seg en del om vår samfunnsstruktur. Både politisk og lovverk. Stryker man på en prøve, som eksempelvis kan avholdes etter 5 år, så fører det til utsendelse, uavhengig av de bånd som måtte ha blitt opprettet i den tiden søkeren oppholdt seg her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ikke galt å være i mot innvandring, derimot å være i mot innvandrere er noe annet.

 

Men dette er nå min mening.

 

 

Hvordan kan man være mot innvandring, men FOR innvandrere? Man er FOR dem, forutsatt at de innvandrer til et annet land...? Da er man vel egentlig mot dem?

 

Får ikke helt taket på den der.

 

 

:hmm:

 

Du mente utenlandske*

 

Men det går fortsatt an det jeg sa. Innvandring = å ta inn folk, innvandrer = en som er tatt inn.

 

Du kan mislike prossessen. Akkurat som Wii er konsollen som forurenser mest når den blir produsert, men også min favoritt konsoll ferdiglaget :)

 

Derav liker jeg ikke prossessen, men resultatet. Men jeg ville ikke hatt 3 wii'er i hjemmet mitt for å si det slik. Det holder med en.

 

Dårlig eksempel, men det fungerer.

 

Men personlig er jeg ikke i mot innvandrere, men derimot i mot masseinnvandring.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt greia med at kriminelle innvandrere bør sendes hjem og utestenges fra norge til evig tid. Hva er forskjellen på en norsk kriminell og en utenlandsk kriminell? Begge har vært.. kriminelle, jeg ser ikke hvorfor noen skal få hardere straff enn andre

 

Dessuten er ikke sånn at "jo hardere straffetiltak, jo bedre". Idèen er rasjonell og grei nok, man skulle tro at kriminelle tar til vettet om de får hard nok straff slik at de kan veie opp konsekvenser; problemet er at kriminalitet er ikke rasjonelt. Kriminelle tenker ikke konsekvenser.

 

Det er rett og slett for inhumant å stenge ute mennesker av landet fordi de har gjort noe galt. Spesielt når det gjelder utelukkende innvandrere.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt greia med at kriminelle innvandrere bør sendes hjem og utestenges fra norge til evig tid. Hva er forskjellen på en norsk kriminell og en utenlandsk kriminell? Begge har vært.. kriminelle, jeg ser ikke hvorfor noen skal få hardere straff enn andre

 

Dessuten er ikke sånn at "jo hardere straffetiltak, jo bedre". Idèen er rasjonell og grei nok, man skulle tro at kriminelle tar til vettet om de får hard nok straff slik at de kan veie opp konsekvenser; problemet er at kriminalitet er ikke rasjonelt. Kriminelle tenker ikke konsekvenser.

 

Det er rett og slett for inhumant å stenge ute mennesker av landet fordi de har gjort noe galt. Spesielt når det gjelder utelukkende innvandrere.

 

Grunnen er hovedsakelig at det er ikke NORGES ansvar å ta inn UTENLANDSKE kriminelle. Vi har VÅRE kriminelle.

Lenke til kommentar

Exactly! Jeg lurer alltid på logikken til enkelte når de argumentere med at vi har kriminelle nordmenn så det at vi ser gjengdannelser og narko/hore/asyl-trafikk er ikke noe å stille spørsmålstegn ved. Det at vi faktisk har kriminelle nordmenn i landet allerede er et anda bedre argument for å sile de som kommer hit slik at de bidrar minst like bra, om ikke bedre, enn de som allerede bor i landet. Og til informasjon så topper faktisk innvandrere mange kriminalitetstatistikker.

 

Og ja en burde få lov til å bosette seg hvor en vil i verden(og det håper jeg innderlig vil kunne skje en gang i framtiden), men få opp øynene og se alt det urettferdige som foregår rundt omkring! Det burde også være en menneskerett å ha nok mat og slippe kriminalitet og krig for å nevne noe. Hva med å oppfylle disse kravene før en stiller krav om ferieturer og bosettingstilatelser rundt omkring i verden? Jeg ville ihvertfall valgt å ha nok mat og slippe krig før jeg ønsket meg rundt omkring i verden, og det tror jeg de aller fleste ville gjort også. Det er bare noen som absolutt skal kverulere over enkelte urettferdigheter når det samme argumentet åpner for så mange større urettferdgiheter enn hvorvidt en bør få bo i Norge eller ikke.

 

:)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Det burde også være en menneskerett å ha nok mat
De som klarer å investere tilsvarende flere gjennomsnittlige årslønner i hjemlandet for å kjøpe seg asylcharter til Norge har de neppe problemer med sult. Det er sikkert ymse måter de får tak i alle pengene, men at pengene som skal kjøpe dem en (i forhold til hjemlandet) luksustilværelse i Norge kunne hjulpet langt flere i hjemlandet er det ingen tvil om. Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja og det er det jeg mener, når enkelte kommer med argumentet om at alle burde få lov til å bosette seg der de vil i verden, fordi det mener faktisk jeg også. Men jeg er oppegående nok til å se at verden ikke er perfekt og slik jeg skulle ønske den var. Det finnes mange større problemer idag enn grensefrihet, og det tror jeg de fleste skjønner også!

 

Start problemløsning i riktig ende, fordi det å åpne grensene er bare et latterlig drømmeforslag av en annen verden!

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri skjønt greia med at kriminelle innvandrere bør sendes hjem og utestenges fra norge til evig tid. Hva er forskjellen på en norsk kriminell og en utenlandsk kriminell? Begge har vært.. kriminelle, jeg ser ikke hvorfor noen skal få hardere straff enn andre

Det er ingen god grunn til å importere kriminelle, da vi har mer enn nok med å hanskes med de kriminelle som allerede befinner seg i dette landet, DET er årsaken til at vi bør kaste ut asylsøkere, flyktninger og andre innvandrere som ikke klarer å holde seg til norsk lov.

 

 

Det er rett og slett for inhumant å stenge ute mennesker av landet fordi de har gjort noe galt. Spesielt når det gjelder utelukkende innvandrere.

La oss sette dette i perspektiv. Se for deg at en kompis av deg, mista leiligheten sin - du lar ham bo hos deg, gratis! I tillegg så gir du vedkommende mat og lommepenger, spanderer busskort på ham og gjerne betaler for kurs og slikt om han ønsker å ta det, for å lettere skaffe seg ny jobb.

 

En dag kommer du hjem fra jobben, finner at TV-en, stereoanlegget, vaskemaskina og kjøleskapet er borte. Det som har skjedd er at kompisen din har solgt inventaret ditt. Er det da, inhumant å kaste vedkommende ut fra leiligheten din? Eller, ville du kanskje klappet ham på skuldra og sagt: "Sorry kompis, jeg vet at jeg ikke har gjort nok for å hjelpe deg, det er min feil at du har stjelt alle tingene mine og solgt dem. Jeg skal prøve å hjelpe deg bedre i fremtiden."

 

Jeg vet hva jeg ville gjort.

Lenke til kommentar

Ikke en spesielt god metafor; hvor er kriminelle nordmenn plassert i det scenarioet der for eksempel?

 

Kriminalitet er fascinerende, ikke bare er det irrasjonelt, men det er også dynamisk. Kriminelle kan komme seg på beina igjen med riktig oppfølging. Innvandrere kan være en ekstremt god arbeidskilde for eksempel, bare vi klarer å motvirke kriminalitet i stor grad. Jeg vet ikke med deg, men jeg vil heller jobbe for at kriminelle skal kunne tjene samfunnet enn å flytte problemet til et annet sted.

 

Det er forøvrig ikke heller sånn at staten i innvandrer-land sitter og sender kriminelle til norge på pur. Kriminelle innvandrere kommer ofte fra krigsherjede steder; de har psykiske problemer og får ikke god nok oppfølging etter de kommer til Norge. Det er også ekstremt vanskelig for en innvandrer å få seg jobb i norge nettopp fordi folk har den fremmedfrykten FrP spiller på. Folk VIL ikke bli kriminelle. De tyr til kriminalitet fordi de er lutefattige, frustrerte og arbeidsløse.

Lenke til kommentar
Ikke en spesielt god metafor; hvor er kriminelle nordmenn plassert i det scenarioet der for eksempel?

 

Kriminalitet er fascinerende, ikke bare er det irrasjonelt, men det er også dynamisk. Kriminelle kan komme seg på beina igjen med riktig oppfølging. Innvandrere kan være en ekstremt god arbeidskilde for eksempel, bare vi klarer å motvirke kriminalitet i stor grad. Jeg vet ikke med deg, men jeg vil heller jobbe for at kriminelle skal kunne tjene samfunnet enn å flytte problemet til et annet sted.

 

Det er forøvrig ikke heller sånn at staten i innvandrer-land sitter og sender kriminelle til norge på pur. Kriminelle innvandrere kommer ofte fra krigsherjede steder; de har psykiske problemer og får ikke god nok oppfølging etter de kommer til Norge. Det er også ekstremt vanskelig for en innvandrer å få seg jobb i norge nettopp fordi folk har den fremmedfrykten FrP spiller på. Folk VIL ikke bli kriminelle. De tyr til kriminalitet fordi de er lutefattige, frustrerte og arbeidsløse.

 

Vi har nok ikke nok ressurser til å behandle så mange personer utenlandske som vi har her i Norge.

 

Det går an å begrense seg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...