Gå til innhold

Er det galt å være mot innvandring?


Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

En handling i desperasjon kan ikke helt sammenlignes, selv om det selvfølgelig er like kriminelt som mye annet.

desperasjon? Er man desperat rømmer man til nabolandet. Gjennomfører man en reise som koster flere årslønner i hjemlandet for å komme til verdens mest naive og gavmilde land og kvitter seg med papirer ved ankomst og avgir de løgnene man har hørt at de går på så er man ikke desperat, da er man utspekulert.

Etter det jeg har sett av bilder og video fra de landene sør i Europa som mottar mange flyktninger ville jeg saklig sett ikke ønsket å bo i en interneringsleir i Italia, eller Hellas, eller Spania.

 

De landene mottar da også et litt større antall flyktninger enn Norge.

 

 

Men ikke vær redd, når Russland blir diktatorisk og uholdbart kan vi stakkars nordmenn trøste oss med at å komme seg over grensen til Norge blir vanskeligere og vanskeligere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En handling i desperasjon kan ikke helt sammenlignes, selv om det selvfølgelig er like kriminelt som mye annet.

desperasjon? Er man desperat rømmer man til nabolandet. Gjennomfører man en reise som koster flere årslønner i hjemlandet for å komme til verdens mest naive og gavmilde land og kvitter seg med papirer ved ankomst og avgir de løgnene man har hørt at de går på så er man ikke desperat, da er man utspekulert.

 

Tullball.

De fleste mennesker flytter på seg til de stedene man håper man kan få et bedre liv.

Avkvitting med papirer er en reaksjon på at man har 0 sjans til å komme inn i Europa med forklaringen; "jeg ønsker å få et bedre liv for meg og min".

Lenke til kommentar

Bruk kjøkkenmaskin. Ha først i egg og sukker. Piskes til eggedosis. Hell oppi margarin og melk + alt det andre og bland godt sammen.
Fylles i papirformer ca halvfulle.
Stek 10-15 minutter på nederste rille ved 200 grader.
Ha på glasur når de er kjølnet ned.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Tullball.

De fleste mennesker flytter på seg til de stedene man håper man kan få et bedre liv.

Avkvitting med papirer er en reaksjon på at man har 0 sjans til å komme inn i Europa med forklaringen; "jeg ønsker å få et bedre liv for meg og min".

 

Men så er da ikke dette godt nok grunnlag alene for å søke og få asyl og dette skader først og fremst de reelle asylsøkerne som virkelig har behov for beskyttelse.

Lenke til kommentar
De fleste mennesker flytter på seg til de stedene man håper man kan få et bedre liv.

Avkvitting med papirer er en reaksjon på at man har 0 sjans til å komme inn i Europa med forklaringen; "jeg ønsker å få et bedre liv for meg og min".

Og det gir dem rett til å lyge, svindle og misbruke asylordningen?

 

Den ordningen du ser ut til å ønske er en fri innvandring hvor hvem som helst kan søke lykken i Norge. Denne ordningen ble fjernet av et enstemmig Storting i 1975. Du kan jo prøve å få et storingsflertall til å gjenninføre den ordningen, men det tror jeg blir enda vanskeligere idag enn i 1975.

Lenke til kommentar
Tullball.

De fleste mennesker flytter på seg til de stedene man håper man kan få et bedre liv.

Avkvitting med papirer er en reaksjon på at man har 0 sjans til å komme inn i Europa med forklaringen; "jeg ønsker å få et bedre liv for meg og min".

 

Men så er da ikke dette godt nok grunnlag alene for å søke og få asyl og dette skader først og fremst de reelle asylsøkerne som virkelig har behov for beskyttelse.

 

Slik den er definert ja. Men dagens situasjon gjør noe som strider mot menneskets natur. Mennesker flytter på seg, av nød, av kjærlighet, av lyst, av onde tanker osv osv.

Å håpe på noe annet er å bli som en struts, hodet i bakken med betong fylt opp til halsen.

En asylsøker med genuint ønske om å bedre sitt liv, og dermed bidra i samfunnet er den beste ressurs man kan ha.

 

Dog kan man ikke ha det slik at man kan gå rett til sosialen. x tid med støtte og hvis så ikke man har arbeid blir man sendt ut.

Lenke til kommentar
De fleste mennesker flytter på seg til de stedene man håper man kan få et bedre liv.

Avkvitting med papirer er en reaksjon på at man har 0 sjans til å komme inn i Europa med forklaringen; "jeg ønsker å få et bedre liv for meg og min".

Og det gir dem rett til å lyge, svindle og misbruke asylordningen?

 

Vel, det er en reaksjon til den hermetisering av Europa man ser. Den eneste mulige metoden for å prøve å få et bedre liv er ved å juge på seg at man er forfulgt.

 

Den ordningen du ser ut til å ønske er en fri innvandring hvor hvem som helst kan søke lykken i Norge. Denne ordningen ble fjernet av et enstemmig Storting i 1975. Du kan jo prøve å få et storingsflertall til å gjenninføre den ordningen, men det tror jeg blir enda vanskeligere idag enn i 1975.

 

Hvordan i svarte h* vet du hva jeg ønsker meg?

 

Før 1975 hentet dette landet folk fra andre land med den eneste begrunnelsen for at de skulle jobbe, fyi.

Lenke til kommentar
Den ordningen du ser ut til å ønske er en fri innvandring hvor hvem som helst kan søke lykken i Norge. Denne ordningen ble fjernet av et enstemmig Storting i 1975. Du kan jo prøve å få et storingsflertall til å gjenninføre den ordningen, men det tror jeg blir enda vanskeligere idag enn i 1975.
Hvordan i svarte h* vet du hva jeg ønsker meg?

 

Før 1975 hentet dette landet folk fra andre land med den eneste begrunnelsen for at de skulle jobbe, fyi.

Jeg er fullt klar over hvorfor vi hadde regulær innvandring før 1975. Skjønner ikke hvorfor du tror noe annet.

 

Hva du ønsker deg kommer da klart fram fra at du argumenterer for at folk i den 3. verden skal ha mulighet til å komme til Norge med ønske om et bedre liv som eneste begrunnelse. Hvordan du skal få dette gjennomført har jeg beskrevet ovenfor.

Lenke til kommentar
Jeg er fullt klar over hvorfor vi hadde regulær innvandring før 1975. Skjønner ikke hvorfor du tror noe annet.

 

Hva du ønsker deg kommer da klart fram fra at du argumenterer for at folk i den 3. verden skal ha mulighet til å komme til Norge med ønske om et bedre liv som eneste begrunnelse. Hvordan du skal få dette gjennomført har jeg beskrevet ovenfor.

 

Ingenting er bedre enn å få beskrevet hva jeg selv ikke har beskrevet over hva jeg mener.

For slike kunnskaper er jeg av en dyp beundring for.

 

Jeg snakker ikke om hvorfor vi hadde innvandring, jeg snakker om at staten gjennom bedrifter aktivt hentet folk. Hvorfor er arbeidsinnvandring, som ikke er det jeg peker på.

Lenke til kommentar
Vi har sett det er mulig å integrere ikke vestlige innvandrere godt. Tamiler f.eks er en innvandrergruppe som er integrert godt.

 

Som likevel tropper opp i Bergen midt i sentrum med skuespill osv for å prøve å involvere oss i deres krig som vi ikke burde ha noe med å gjøre. Selv om de kan flytende norsk og har jobb og utdanning i Norge føler de seg såpass knyttet til sitt egent hjemland at de står og griner fordi vi ikke involverer oss i deres kriger?

Endret av Brainbaker
Lenke til kommentar
Vi har sett det er mulig å integrere ikke vestlige innvandrere godt. Tamiler f.eks er en innvandrergruppe som er integrert godt.

 

Som likevel tropper opp i Bergen midt i sentrum med skuespill osv for å prøve å involvere oss i deres krig som vi ikke burde ha noe med å gjøre. Selv om de kan flytende norsk og har jobb og utdanning i Norge føler de seg såpass knyttet til sitt egent hjemland at de står og griner fordi vi ikke involverer oss i deres kriger?

Det er en del av ytringfriheten. Så lenge demonstrasjonen er lovlig og den ikke utarter seg voldelig så er det deres rett til å demonstrere. Det er vanskelig å ikke føle seg knyttet til Sri Lanka, når man har familie og venner som lever i livsfare hver dag. Og det er ingen motsetning å være godt intrigert i Norge og samtidig ikke glemme hvor man kommer fra.

Lenke til kommentar
Er det galt å være mot innvandring?

det er galt at en rik gutt i Norge som ikke kjenner noen innvandrere skal sitte å snakke om at han ikke vil he de i landet han bor i. Innvandrere er mennesker som har flyttet fra hjemmene sine og landet sitt opp til et land de ikke har noe forhold til fordi det var deres eneste sjanse til å få et bedre liv.

men mange av dem innretter seg ikke til norske lover.

jeg er ikke i motmen syntes det burde vert strengere og komme inn.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg synes f.eks man kunne startet med å si nei til:

-Folk som har kastet id-papirene sine

-Folk som har filt ned fingetuppene

-Folk som har begått kriminelle aktiviteter

-Folk med tilknytning til kriminelle gjenger og terrorister

 

Man kunne videre innført en prøveordning hvor man ble kastet ut hvis:

-Man begikk kriminalitet de første X år

-Man voldtok

-Man ranet, drepte osv

-Man omskjærte, begikk æresdrap osv

 

Mann kunne hatt en prikkbelastning på passet hvor du ble kastet ut igjen etter f.eks 10 prikker, og gi prikker:

-Hvis man ypper til bråk

-Slenger med leppa, konsekvent kaller jenter hore

-Begår trygdesvindel (masse prikker)

 

Osv

 

Slike grunnregler kunne skapt kjøreregler som var like for alle uansett nasjonalitet eller farge, og var du snill og grei så ble du belønnet med opphold.

Lenke til kommentar
Jeg synes f.eks man kunne startet med å si nei til:

-Folk som har kastet id-papirene sine

-Folk som har filt ned fingetuppene

-Folk som har begått kriminelle aktiviteter

-Folk med tilknytning til kriminelle gjenger og terrorister

 

Man kunne videre innført en prøveordning hvor man ble kastet ut hvis:

-Man begikk kriminalitet de første X år

-Man voldtok

-Man ranet, drepte osv

-Man omskjærte, begikk æresdrap osv

 

Mann kunne hatt en prikkbelastning på passet hvor du ble kastet ut igjen etter f.eks 10 prikker, og gi prikker:

-Hvis man ypper til bråk

-Slenger med leppa, konsekvent kaller jenter hore

-Begår trygdesvindel (masse prikker)

 

Osv

 

Slike grunnregler kunne skapt kjøreregler som var like for alle uansett nasjonalitet eller farge, og var du snill og grei så ble du belønnet med opphold.

 

Forsovet enig men ting som

-Hvis man ypper til bråk

-Slenger med leppa, konsekvent kaller jenter hore

 

blir vel kansje litt vanskelig å kontrollere? politiet har lite nok ressurser som det er..

Lenke til kommentar
Jeg synes f.eks man kunne startet med å si nei til:

-Folk som har kastet id-papirene sine

-Folk som har filt ned fingetuppene

-Folk som har begått kriminelle aktiviteter

-Folk med tilknytning til kriminelle gjenger og terrorister

 

Man kunne videre innført en prøveordning hvor man ble kastet ut hvis:

-Man begikk kriminalitet de første X år

-Man voldtok

-Man ranet, drepte osv

-Man omskjærte, begikk æresdrap osv

 

Mann kunne hatt en prikkbelastning på passet hvor du ble kastet ut igjen etter f.eks 10 prikker, og gi prikker:

-Hvis man ypper til bråk

-Slenger med leppa, konsekvent kaller jenter hore

-Begår trygdesvindel (masse prikker)

 

Osv

 

Slike grunnregler kunne skapt kjøreregler som var like for alle uansett nasjonalitet eller farge, og var du snill og grei så ble du belønnet med opphold.

Helt enig med deg.

manglet en ting

Undertrykkelse av kvinner.

Lenke til kommentar
Er det galt å være mot innvandring?

det er galt at en rik gutt i Norge som ikke kjenner noen innvandrere skal sitte å snakke om at han ikke vil he de i landet han bor i. Innvandrere er mennesker som har flyttet fra hjemmene sine og landet sitt opp til et land de ikke har noe forhold til fordi det var deres eneste sjanse til å få et bedre liv.

men mange av dem innretter seg ikke til norske lover.

jeg er ikke i motmen syntes det burde vert strengere og komme inn.

 

Men du synes det er greit at du kom inn sjøl?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mye av denne diskusjonen, mye av at jeg ikke orker og pga jeg tror det er mye rart som står her inne. Jeg vil bare komme på mitt synspunkt på innvandring generelt.

 

Innvandring er for meg et produkt av et verdenssystem som er i endring. Globaliseringen har ført til at nasjonalstater er en døende rase, og vi ser en tydelig endring de siste årene. Vi ser en tydelig endring fra nasjonalstater til en mer kontinental-type stater.

 

Derfor blir det ikke for meg et spørsmål om å være imot eller for innvandring. Uansett hva folk sier, er dette generelle trekk i verdenssystemet og det er faktisk ganske lite vi kan gjøre med det. Eller, er det lurt å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Er det galt å være mot innvandring?

det er galt at en rik gutt i Norge som ikke kjenner noen innvandrere skal sitte å snakke om at han ikke vil he de i landet han bor i. Innvandrere er mennesker som har flyttet fra hjemmene sine og landet sitt opp til et land de ikke har noe forhold til fordi det var deres eneste sjanse til å få et bedre liv.

men mange av dem innretter seg ikke til norske lover.

jeg er ikke i motmen syntes det burde vert strengere og komme inn.

 

Men du synes det er greit at du kom inn sjøl?

Synes han har et poeng. Jeg har faktisk en del innvandrervenner som har samme tankegangen og som har fremtredende planer om å stemme FRP.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...