Gå til innhold

En guide til Twitter - for Diskusjon.no sine brukere


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva? Det er jo bare å registrere nummeret sitt i kontrollpanelet, og taksten skal ikke være annerledes enn tekstmeldinger ellers. Husk at det ikke koster mer å sende tekstmeldinger ut av landet, enn det gjør å sende innenfor Norges grenser — det er kun andre veien det svir. Eller?

 

Jeg sender av og til tweets til +447624801423, noe som vel er det britiske nummeret Thlom nevner.

Lenke til kommentar
Husk at det ikke koster mer å sende tekstmeldinger ut av landet, enn det gjør å sende innenfor Norges grenser — det er kun andre veien det svir. Eller?

 

Jeg sender av og til tweets til +447624801423, noe som vel er det britiske nummeret Thlom nevner.

 

Det var nummeret jeg brukte ja. Sjekket telenor sine sider og der var det 3,99,- for å sende sms. Man sender jo til utenlandsk nummer så er jo naturlig at det koster deretter. :)

Lenke til kommentar

Hvilke telefoner bruker dere da.?

Vil tro det er billigere å bruke WAP til å sende inn tweets..

Å sende en tweet skal i teorien ikke ta mange kb, som blir langt under 1kr...

 

Om en sms koster 4kr så er det nesten en Mb med data...

 

På smarttelefoner finnes det twitter-apps vertfall...

iPhone er Twitterkonge-telefon... :w00t:

 

Er det trolig at det finnes java twitter applikasjoner som fungerer på de fleste telefoner.?

(aldri brukt eller lett etter selv)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Jeg kjører Twitterfon på iPhone og Eventbox på Mac. Når jeg er på PC-en på jobben bruker jeg bare Twitter.com.

 

Angående Tweetie. Er det virkelig så mye bedre enn Twitterfon?

 

Edit: Første post er noe oppdatert. PM, @reply meg eller svar i denne tråden om det er noe du savner.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til de aller fleste Symbian-telefoner så er Gravity det beste valget. Fantastisk app med bildeopplasting, søk etc.

 

Til både iPhone og Mac bruker jeg Tweetie med et par lagrede søk.

 

Ellers kan det være greit å nevne at pga. "information overload" så er det en del som oppretter to kontoer er den ene brukes til å følge de aller viktigste personene. Jeg gjør selv dette for å ikke gå glipp av de viktigste personene og for å iverate kommersielle relasjoner (spesielt siden det - i motsetning til TweetDeck - ikke er mulig å opprette grupper av folk i Tweetie eller ellers på twitter.com).

 

Link til min profilprofil finnes i signaturen. :)

 

Kan ellers anbefale følgende kronikk i Aftenposten om Twitter: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle3064999.ece

Endret av Roberto
Lenke til kommentar

En ting jeg savner er små mini-reviews av forskjellige Twitter-klienter. Finnes mye bra, og mye som er mindre bra der ute, så hvis vi kunne hatt bare små reviews av de forskjellige, hadde det vært konge.

Forøvrig bør det også nevnes TwitPic, og kanskje flere tjenester som korter ned URLene dine - bit.ly, tr.im og ow.ly, samt i1.no

Alle disse lager også veldig korte URLer.

 

En annen morsom ting er jo TwitterKeys, hvis man trenger små ikoner for å få plass til alt.

Kan ikke si at jeg bruker det ofte, men det er kjekt å vite om.

 

Har også Twitter-konto, og det er link i signaturen, og for de late; @henrikc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...