Gå til innhold

En guide til Twitter - for Diskusjon.no sine brukere


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Haha...heftig tråd det her :D Bør vel begynne å tvitre snart selv...men kan noen forklare meg hva som er poenget med grensen på 140 tegn?

 

Haha...heftig tråd det her :D Bør vel begynne å tvitre snart selv...men kan noen forklare meg hva som er poenget med grensen på 140 tegn?

 

Og jeg lurte også på - hva slags tweets syns dere er mest interessant å lese?

Lenke til kommentar

Det at det er en grense på 140 tegn er jo hva hele twitter bygger på. De legger opp til at vi skal formidle korte meldinger. Man får uansett formidlet ganske mye gjennom 140 tegn så lenge man har url shorter. Det er en ekstrafunskjon til tweetdeck som gjør at man kan skrive lengre tweets, men det gjør at man må trykke på en link for å lese hele tweeten, og det gidder folk sjeldent.

 

 

 

Alle tweets som ikke inneholder typiske facebook-oppdateringer. Ikke skriv "Skal snart på jobb/skolen", "nettopp trent i 2 timer" osv. :-)

Lenke til kommentar

Det at det er en grense på 140 tegn er jo hva hele twitter bygger på. De legger opp til at vi skal formidle korte meldinger. Man får uansett formidlet ganske mye gjennom 140 tegn så lenge man har url shorter. Det er en ekstrafunskjon til tweetdeck som gjør at man kan skrive lengre tweets, men det gjør at man må trykke på en link for å lese hele tweeten, og det gidder folk sjeldent.

 

Begrensninger kan skape muligheter =)

Lenke til kommentar

Twitter var ment som en mikrobloggingsplattform, noe det fortsatt er. At det er nøyaktig 140 tegn har sitt grunnlag i at en SMS er 180 tegn, og da tenkte de at 40 tegn til å ha med brukernavn/passord/kodeord eller lignende i starten av SMSen (for å hindre uatorisert oppdatering) ville være passende, og som alle klarer å regne ut blir 180-40=140.

 

Ikke verre enn det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bumper denne tråden!

Har blitt rimelig twitter-hekta i det siste. Facebook er ikke like interessant lenger, og twitter er mye greiere. For nå er det liksom kampen om å bli fulgt av flest mulig, og kanskje tweete mest mulig. Runder snart 1000-grensa på tweets og 100 på followers! :D

 

Bare å følge meg. Jeg følger alltid tilbake :D

 

Hermthorstensen

Lenke til kommentar

Haha...heftig tråd det her :D Bør vel begynne å tvitre snart selv...men kan noen forklare meg hva som er poenget med grensen på 140 tegn?

 

Haha...heftig tråd det her :D Bør vel begynne å tvitre snart selv...men kan noen forklare meg hva som er poenget med grensen på 140 tegn?

 

Og jeg lurte også på - hva slags tweets syns dere er mest interessant å lese?

Alt annet enn "jobb 7-10" "trening daaaeh" "slitsom gym i dag leom" osvosvosv Det hører til på fæjsbukk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...