Gå til innhold

Billig mat for en fattig student


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt, god helg tilbudet på kiwi kan dekke en hel uke!

 

Kjøtt (kylling, svin, stofe og laks) til 15kr

En pakke saus 10kr

Ris/pasta

 

Kjøp 6x god helg og du er klar for en ny uke, såfremt du har fryser da :D

Kjøp billigere saus enn Toro sin, Rema 1000 har i hvert fall noe Landlord saus som kommer i økonomipakning på 4 pakker til rundt en tier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her var det mange gode tips, skal følge med videre på dette :-)!

 

Når vi virkelig har dårlig råd så pleier vi å ha fiskekaker (koster 20 kr på rema for 10 stk tror jeg) med poteter og raspet gulerot. Eller fiskeboller fra Rema 1000, koster 8,5 kr. Det er middag for to/tre personer, spørs hvor sulten du er. Da lager man en hvit saus og bruker kraften fra fiskebollene, har i masse karri og fiskebollene, spises med ris eller poteter og kokte grønnsaker om man har råd.

 

Det er mye vegetar som er godt også, grønnsakssuppe laget med buljong, om man vil ha lapskaus så kan man bare ha oppi potetmos pulver ;).

 

Bruker og lage tunfisk med tomatsaus også.

 

Kutter opp to tomater med litt størrelse i terninger, hiver alt oppi en stekepane/kjele. Steker det på middelsvarme i ca 7-10 minutter, slik at den blir "bløtere". Krydres med salt, sukker, pepper og soyasaus. Gressløk er godt også hvis du har, har oppi en boks med tunfisk, blandes sammen! Spises med pasta, er to porsjoner dette :).

 

Eller så kan du kjøpe laks, enten koteletter eller file, koster 20 kr for 4 laksekoteletter, men det er ganske mye ben i de. Iallefall, du steker laksen i smør. Tar av laksen, kan gjerne putte den i ovnen for å holde på varmen. Deler opp så mye purre du liker, steker det rast i laksefettet i pannen, heller over fløte og peprer og salter. Det blir da en purresaus :). Kan spises med poteter eller ris, og en agurksalat hvis du har råd til det. :-)

 

FP har kyllingfile til 118,- for 2 kg, det er ganske billig, og euroshopper har sånne små kyllingklubber til 20,- for en kilo :) Man får også kjøpe seifile til 17 kr tror jeg på rema for 400 g. Det kan jo etas med stekt løk og potet eller om man gidder så kan man lage seikaker med de ;)

Endret av cool_water
Lenke til kommentar

For meg er ikke billigst mulig det eneste jeg ser etter.

Maten skal være god, gå fort og lage, lite oppvask. Samtidig som jeg skal slippe å "henge" over maten mens jeg lager den.

 

Derfor blir det veldig ofte med at jeg setter ovnen på, legger inn en grandis og hopper i dusjen når jeg kommer hjem.

Trenger gode forslag her :p

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Vet dere hva jeg bet for en klase bananer i USA , 50 cent dvs 3 kr for 6 (eller var det 9 store bananer).....Norge er bare en eneste stor økonomisk scam :/

Lenke til kommentar

Det er litt avhengig av hvordan man måler, hvis du måler hvor lenge du må jobbe for å tjene nok til en viss mengde mat ligger Norge som nummer to etter Tyskland, hvis du måler prosentandel man bruker på mat ligger Norge øverst (dvs at nordmenn bruker lavest andel av inntekt på mat.) Ingen av målemetodene er perfekte, men når man ser resultatene fra begge to er det trygt å konkludere at sett i forhold til inntektsnivået er mat billig i Norge.

Lenke til kommentar

For meg er ikke billigst mulig det eneste jeg ser etter.

Maten skal være god, gå fort og lage, lite oppvask. Samtidig som jeg skal slippe å "henge" over maten mens jeg lager den. 

 

Derfor blir det veldig ofte med at jeg setter ovnen på, legger inn en grandis og hopper i dusjen når jeg kommer hjem.

Trenger gode forslag her :p

 

 

Herregud da.. du sier du ikke vil høre snakk om jobb, du vil ha god billig mat som du slipper å lage eller oppvask.. håh jeg blir frustrert av sånne som deg! flytt tilbake til mamma og pappa hvis du ikke vil/klarer å gjøre noe somhelst selv..

Lenke til kommentar

De selger marinerte flintsteker på Rema 1000 til 47,50 kr kiloen. Putt de i ovnen i ildfast form på 180 grader i 30 minutter (eller mer, avhengig av størrelsen) eller grillen om været er bra. Av tilbehør så kan du velge det du liker best, selv steker jeg poteter og har en hjemmesnekra salat ved siden av.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er mye man kan lage i ovnen, som lager seg selv. F.eks ovnsbakt laks eller fisk, med grønnsaker. Pakk det i folie. Kok poteter. Dette putrer mens man er i dusjen. Man kan egentlig putte hva som helst av kjøtt eller fisk i ovnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...