Gå til innhold

Billig mat for en fattig student


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har tips for noen andre måltid enn middag? Bruker alt for mye penger på god og sunn frokost,lunsj og mellommåltider, som snacks o.l

 

Skriver meg på denne her, altså.

 

Bruker alt for mye penger om dagene når jeg har hele dager f. eks på lesesalen. Matpakke har jeg selvsagt med, men forslag til andre gode og billige ting man kan spise som er næringsrike og sånn greit nok sunn?

Lenke til kommentar

Er akkurat disse HELE dagene på lesesalen jeg snakker om. Skal man ha tremåltider ute så blir det for 200 kroner, inkuldert matpakke.

 

Ja har begynt å ta med egen vannflaske og fylle på, så jeg slipper 30kr imsdal.

 

Problemet med salater er at det tar lang tid og lage og hvertfall tunfisk salat har jeg erfaring med at blir dårlig etter noen dager.

Lenke til kommentar
Er akkurat disse HELE dagene på lesesalen jeg snakker om. Skal man ha tremåltider ute så blir det for 200 kroner, inkuldert matpakke.

 

Ja har begynt å ta med egen vannflaske og fylle på, så jeg slipper 30kr imsdal.

 

Problemet med salater er at det tar lang tid og lage og hvertfall tunfisk salat har jeg erfaring med at blir dårlig etter noen dager.

 

Det tar vel ikke så lang tid å lage en salat? Bare å kutte opp de grønnsakene du foretrekker, og kylling/tunfisk/pasta osv.

Lenke til kommentar
Er vel endel billigere å feks lage seg en salat med noe tunfisk i og ta med når man har hele dager med lesing. Har selv funnet ut at det blir mad dyrt å kjøpe middag hver eneste dag på universitetet.

 

Det koster mye penger ja, men jeg er ikke så veldig fan av tunfisk akkurat, og kyllingfilet er jo ikke akkurat billig.

 

Tenker mer på ting man kan kjøpe på butikken som ikke er så dyrt og grei mat.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp kyllingfileter, kjøp heller en hel kylling. Der sparer du endel penger for fileter er særdeles dyre i forhold til hva du får. I en salat trenger du heller ikke fineste brystfilet, ta noe annet på kyllingen så sparer du brystene til en god middag. Skroget kan du bruke til å koke kraft til f.eks. en suppe eller en risotto. Eller en saus. Å partere kyllingen er ikke noe problem, du finner sikkert ut av det på egen hånd, men om du er usikker så er det bare å google så finner du både videoer og skriftlig fremgangsmåte. Bare husk på å ha en skarp kniv så slipper du å bruke makt.

Lenke til kommentar

Nå er det faktisk noen av oss som ikke spiser kylling i det hele tatt, av etiske årsaker...;) Kan spise økologisk kylling, men det koster jo svinmasse. Noen andre forslag da? Prøver å bli mer flink med matpakka selv nemlig, og tunfisk liker jeg dessverre ikke. Har selv tenkt på skinke på boks. Og kikerter! Masse proteiner i det også... ;)

Lenke til kommentar
Er akkurat disse HELE dagene på lesesalen jeg snakker om. Skal man ha tremåltider ute så blir det for 200 kroner, inkuldert matpakke.

 

Ja har begynt å ta med egen vannflaske og fylle på, så jeg slipper 30kr imsdal.

 

Problemet med salater er at det tar lang tid og lage og hvertfall tunfisk salat har jeg erfaring med at blir dårlig etter noen dager.

 

Drikk av springen på toalettet, høyere opp er ikke dere studenter uansett. :p

 

Nei, altså...... Bak brød sjøl og smør matpakke.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva skinke på boks koster, men jeg er rimelig sikker på at det er billigere å kjøpe en rå svinesteik (tipper 40-50 kroner kiloen, familieskinke koster vel rundt 200 kroner kiloen) og hive den i steikeovnen med olje, salt og pepper og kanskje litt honning om du er i det eksperimentelle hjørnet. 125 grader i cirkus to timer til kjernetemperaturen er rundt 63 grader. Skjær tynne skiver etter smak og ha på brødskiva eller skjær litt tjukkere skiver og del de i litt mindre biter som du hiver i salaten. Kanskje smart å skjære opp hele steiken med en gang og fryse ned i ukespakker eller noe slikt. Joda, det tar litt mer tid enn å kjøpe ferdig skinke, men så blir det også betraktelig billigere (og bedre).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

"sparer du brystene til en god middag"

 

Beavis : You said boobs.....heh heh heh heh :D

 

Tror Hefner venter til ETTER middag med den slags :D

 

"Jo eldre og seigere høna er jo lengre koketid"

 

Huff for et språg :D

 

Blir litt småuggen i magan av kyckling.......men det er jo sunt :)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...