Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Hele denne diskusjonen er direkte latterlig i seg selv, det burde være åpenlyst for enhver at denne må fjernes og republiseres. Jeg håper virkelig redaksjonen ordner opp i dette på mandag.

 

Ikke bare en liten korrigering av noen tekstlinjer, men helst en total omskriving av anmeldelsen. Ta et par lufterunder og begynn på nytt med friskt sinn. Deretter får man informere internasjonal spillpresse om at den forrige anmeldelsen var en glipp og at vi nå har fått den som var ment å publiseres.

 

Jeg håper virkelig ikke vi får lese at "pga. enkelte grupperinger" og mer skyldsetting i den stilen men at man innser egne feil, står fult og helt for det og retter opp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier ikke kommentere på sidene her, men denne anmeldelsen var rett og slett elendig.

 

Jeg har absolutt ingen forventinger til Killzone, kommer ikke til å kjøpe det før det har vært ute en stund, om det er bra. Blitt brent på bla.a GTA4 som var elendig.

 

Men det må da være et minstemål på de som skriver om spill? Det virker som om hele innlegget er skrevet for å provosere, noe som igjen øker interessen. At dette sammenfaller med at gamer.no går egne veier, virker ikke tilfeldig i det hele tatt. Her er det helt tydelig en eller flere skjulte agenda som ligger bak. Vi stakkers forbrukere får nok aldri vite sannheten.

 

Ser også at de andre fra gamer slår ring rundt anmelder. Hva om de heller sa: Jeg har også prøvd det, og jeg synes at spillet er.................

 

Det må da være andre i gamer som har en mening om spillet? Eller skal denne karakteren bli stående i historien som et eksempel på at man tar aldri feil??? Nei, ta og test spillet igjen, om ikke for annet enn å få bekreftet at det er så dårlig som man skal ha det til. Tar dere utfordringen?

 

Det er åpenbart interesse for det, dere vil kun tjene på å gjøre noe slikt. Om dere ikke gjøre det, så viser det at dere bare beskytter deres egne, og ikke har evne til å være fleksibel. Er dere på folkets side eller er det bare om å gjøre å mele sin egen kake?

 

En ting jeg alltid har lurt på , er hvorfor ingen spill får karakter 1-5, selv om mange spill åpenbart fortjener det.

Lenke til kommentar
Hele denne diskusjonen er direkte latterlig i seg selv

Når jeg leste anmeldelsen for første gang uten å vite så mye om spillet og uten å være verken PS3/360/Wii fanboy så tenkte jeg rett og slett at anmelderen gjorde en god jobb i å vise på en morsom måte at han ikke likte spillet. Så sjekket jeg kommentarene og folk var i fyr og flammer, så jeg er enig i det du sier i sitatet...

 

Deretter får man informere internasjonal spillpresse om at den forrige anmeldelsen var en glipp og at vi nå har fått den som var ment å publiseres.

 

Og ja, du overreagerer som bare det, ta det rolig.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hele denne diskusjonen er direkte latterlig i seg selv

Når jeg leste anmeldelsen for første gang uten å vite så mye om spillet og uten å være verken PS3/360/Wii fanboy så tenkte jeg rett og slett at anmelderen gjorde en god jobb i å vise på en morsom måte at han ikke likte spillet. Så sjekket jeg kommentarene og folk var i fyr og flammer, så jeg er enig i det du sier i sitatet...

 

Deretter får man informere internasjonal spillpresse om at den forrige anmeldelsen var en glipp og at vi nå har fått den som var ment å publiseres.

 

Og ja, du overreagerer som bare det, ta det rolig.

 

Faktisk så tror jeg Theo343 ikke overreagerer her, Gamer.no har definitivt fått seg et slaug for baugen når de er de eneste som kommer med en veldig negativ karakter og hvor faktisk flere som nå har spillt spillet ikke kjenner igjen det som blir beskrevet av anmelderen.

 

Kan vi få bekreftet av noen at anmelderen virkelig har hatt tilgang til review copy?

Skal se om jeg får tak i en kontakt innen sony og høre om de kjenner til Marius og om det stemmer at han sitter på en anmelder kopi.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Denne "overreaksjonen" ser ut til å gjelde langt utenfor våre grenser og ønsker man å bli tatt seriøst og som en gjeldende stemme i denne bransjen må man ta konsekvensen av sine handlinger og rette dem opp når man ser det går helt gal vei. Forøvrig å sitere en halv setning ut av sammenhengen, er ikke akkurat en moden diskusjonsteknikk Bruktbilen. Sammenhengen var her det eneste viktige.

 

Malvado:

Jeg tror det kan være en god ide, å gjøre Sony oppmerksom på denne anmeldelsen, det er nok viktig for alle parter. Jeg ville vel slik sett tatt en kopi av den nå i sin publiserte orginale form.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hahaha. Nå har det gått for langt :!:

Merkverdig nok visste jeg at du ville komme til å si det lakus, før jeg kom inn på siden for å se neste post ;) Forøvrig gikk det for langt allerede når anmeldelsen passerte kvalitetssikringen i redaksjonen.

Jeg synes ikke det er spesielt gøy at norsk spillpresse blir latterligjort internasjonalt, mulig andre er mer komfortable med det.

 

Men dette er heldigvis ikke min bransje, min jobb, min redaksjon akkurat nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

siden anmeldelser er subjektivt, alle liker ikke slike spill, kanskje feil anmelder?

men uansett så tro jeg ihvertfall KZ2 er god for en 8/10 kanskje 9

Lenke til kommentar

I et forsøk på å få folk til å forstå hva jeg følte da jeg leste begynnelsen av anmeldelsen, skal jeg her presentere

en fiktiv innledning på en anmeldelse av Final Fantasy 13 (Xbox360):

 

"Så har Microsoft lykkes igjen med dollarsedler-i-trusen-strategien og ordnet seg enda en Playstation-serie på sin konsoll. Microsoft-fansen, eller skrikekoret, kan godte seg over taktikken til M$ mens de venter på å få konsollen tilbake fra reparasjon. "Var det verdt det?" kan man lure på mens man bytter disk for Nte-gang"

 

 

*takes a bow*

Lenke til kommentar

En utrolig ilter anmeldelse dette her. Subjektiv meninger er sikkert feiende flott, men dette er et typisk eksempel på en anmelder som kun vil erte opp en debatt istedet for å gi forbrukerne en noen lunde " nøytral" veiledning til om spillet bør anskaffes eller ei.

 

Anmeldelsen er dog en grei anmeldelse å bruke for de som vil vite hva som er galt med spillet. Anmelderen glemte bare å nevne alt det som er bra itilegg ( ok, det var vel et lite avsnitt der med noe halvpositiv info), og derfor gir anmeldelsen i seg selv et ubalansert bilde av spillet. Men igjen så leser vel de fleste flere anmeldelser før kjøper et spill? Likevel vil vel vær anmelder med respekt for seg selv skrive en så god anmeldelse at flest mulig personer vil være enig hvis de går til en anskaffelse av spillet( gitt at disse personene ikke er fanboys eller hatere) . Noen mener kanskje det er umulig mål, jeg mener det motsatte. Det krever bare at anmelderen prøver å se spillet fra flere ståsteder noe han feiler miserabelt med her.

Lenke til kommentar
Faktisk så tror jeg Theo343 ikke overreagerer her, Gamer.no har definitivt fått seg et slaug for baugen når de er de eneste som kommer med en veldig negativ karakter og hvor faktisk flere som nå har spillt spillet ikke kjenner igjen det som blir beskrevet av anmelderen.

http://www.metacritic.com/games/platforms/...lzone%202#users

 

The average user rating for this game is 6.3 (out of 10) based on 79 User Votes

 

Og ja, det finnes folk som gir 1/10 uten å ha spilt spillet, men det jevner seg ut med de som gir 10/10 uten å ha spilt spillet.

Lenke til kommentar

Utrolig at noen som kaller seg selv anmelder kan skrive noe slikt:

 

Å skaffe seg en banemann til Microsofts Master Chief har lenge hatt høy prioritet hos den japanske giganten – vel, i alle fall hos hylekoret som kaller seg selv Playstation-fans.

 

Trodde ikke fanboys hadde tillatelse til å være anmeldere for seriøse nettaviser...

Lenke til kommentar
Faktisk så tror jeg Theo343 ikke overreagerer her, Gamer.no har definitivt fått seg et slaug for baugen når de er de eneste som kommer med en veldig negativ karakter og hvor faktisk flere som nå har spillt spillet ikke kjenner igjen det som blir beskrevet av anmelderen.

http://www.metacritic.com/games/platforms/...lzone%202#users

 

The average user rating for this game is 6.3 (out of 10) based on 79 User Votes

 

Og ja, det finnes folk som gir 1/10 uten å ha spilt spillet, men det jevner seg ut med de som gir 10/10 uten å ha spilt spillet.

 

Den karakteren er rett og slett helt ubetydelig. Når ingen av partene har spillt spillet så blir det kun en kamp om hvem som kan gi mest negative eller positive poeng og den sterkeste Fanboy gruppa vinner. Hvilken relevans har så da denne karakteren?

 

Tror nok jeg heller stoler litt på de som faktisk har spillt spillet både i betaen og etter. Er allerede et par heldige forumbrukere som sitter og spiller igjennom spillet og som kan komme med tilbakemeldinger ser jeg.

Lenke til kommentar

Må si det er ironisk med Killzone 2-reklamen øverst på denne siden :)

 

Slik jeg har forstått det er det "hylekoret som kaller seg selv Playstation-fans" som har provosert mange og det kan jeg forstå, men en god anmeldelse kan gjerne provosere etter min mening. Uansett innhold og karakter kan man ikke gjøre alle til lags. Tenk bare reaksjonen fra alle X360-fanboys hvis Killzone 2 hadde blitt skrytt opp i skyene som tidenes FPS og fått 10/10.

 

Ellers er det jo synd at siden ble lagt ned akkurat i det øyeblikket Tek/Gamer.no fikk internasjonal oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Når ingen av partene har spillt spillet så blir det kun en kamp om hvem som kan gi mest negative eller positive poeng og den sterkeste Fanboy gruppa vinner.

Ja det er sant ja, spillet har ikke kommet ut enda, glemte det, og selv når det kommer ut så har ikke scores noe å si, siden alt handler om hvor det er flest fanboys.

 

Det eneste man kan gjøre er å se på negative og positive begrunnelsene i reviews og vurdere om det er viktig for deg når du skal spille spillet, som man skal gjøre.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

User Votes har desverre blitt enda ein del av fanboy krigføringen føler eg. LPB,R2,GeOW2 og sist KZ2 herpes på nettet som følger av disse tafatte idoiotene som tror de gjør sin konsoll ein stor tjesten ved å spamme ned sine konkurrenters eksklusiver, gjerne lenge i forkant av lansering.

Lenke til kommentar
*snip*

Det eneste man kan gjøre er å se på negative og positive begrunnelsene i reviews og vurdere om det er viktig for deg når du skal spille spillet, som man skal gjøre.

 

Det er noe alle er enige i. Selve karakteren i en anmeldelse kan godt fjernes helt for min del, da gjør mer vondt enn godt. Men det er vanskelig å veie opp positivt mot negativt når man nesten utelukkende får servert negative synspunkter. :p

Lenke til kommentar

Jeg kunne skjønt Hylekor i C dur hadde dette vært en omtale påstått å være objektiv. Men nå er dette en omtale skrevet i subjektiv øyemed. Derfor klarer jeg ikke å skjønne hylingen.

 

At andre presser har bedømt spillet med god karakter er deres mening, som det før er sagt, gamer.no dømmer ikke spill ut etter hva andre sider sier om spillet men hva den som anmelder synes om spillet.

 

Synes forøvrig at det er ironisk at jeg ser enkelte her som var veldig forbannet over at enkelte spillselskap blandet seg inn i anmelderes arbeid for å bevist endre deres syn slik at spillet solgte godt. Blant annet var det gamespot det var snakk om. Men nå roper de samme høyt om at man må se på hva andre sider sier og dømme etter dem. Er dere for eller mot subjektive meninger i omtaler?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...