Gå til innhold

Anmeldelse: Killzone 2 (PS3)


Anbefalte innlegg

Må si jeg er overrasket over hvordan ellers seriøse forumdebattanter oppfører seg her. Makan til trangsynthet. Særlig de som går så langt at de faktisk mener Tek bør trekke tilbake anmeldelsen! Jada, det er greit å ikke like den, men da bør man holde debatten på et mer fornuftig nivå enn det der.

 

Anmeldelsen er helt grei den, verken mer eller mindre. Den er egentlig ikke spesielt oppsiktsvekkende. I form og innhold skiller den seg lite fra andre anmeldelser i arkivet uten at de har blitt utsatt for det samme hylekoret, men det er tydelig at det å rakke ned på en av PS3s store trumfkort vekker sterke følelser i Playstation-kirka.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg er overrasket over hvordan ellers seriøse forumdebattanter oppfører seg her. Makan til trangsynthet. Særlig de som går så langt at de faktisk mener Tek bør trekke tilbake anmeldelsen! Jada, det er greit å ikke like den, men da bør man holde debatten på et mer fornuftig nivå enn det der.

 

Anmeldelsen er helt grei den, verken mer eller mindre. Den er egentlig ikke spesielt oppsiktsvekkende. I form og innhold skiller den seg lite fra andre anmeldelser i arkivet uten at de har blitt utsatt for det samme hylekoret, men det er tydelig at det å rakke ned på en av PS3s store trumfkort vekker sterke følelser i Playstation-kirka.

 

Vanskelig for folk å skjønne hvem som tråkker over streken angående forumdebatten når du er såpass uspesifikk; mener du alle oss PS3-fans i hylekoret som synger ut for den hellige for playstation-kirka?

 

Hadde produkt-annmeldelsen stått på forumet, istedenfor artiklene, så er jeg sikker på at det ville blitt slettet relativt raskt av moderatorer - vi må kunne forvente at journalistene bør ha en høyere standard på arbeidet sitt enn oss forumtullinger som gjør dette gratis. :-/

Altså kunne skille mellom fanboy-følelsene sine og sakene de dekker. :-)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Jeg det er mangel på vesentlige og grunnleggende evner eller ønsket om å trolle som regjerer her. Jeg er litt usikker på om det er anmeldelsen i seg selv eller de som forsøker å forsvare den som er mest latterlig for øyeblikket. Jada, vi er sikkert latterlige vi også som er opptatt av kvalitet i slikt stoff :).

 

Vennligst stig ned fra den høye hesten din Theo.

 

Dere kan gjenta dere selv så mange ganger dere vil, det hindrer oss ikke i å se rett gjennom dere. "Det er ikke karakteren vi klager på, det er anmeldelsen" ... Tøys, av én enkel grunn. Hadde dere vært fornøyd med karakteren så hadde dere ikke brydd dere om hvordan anmeldelsen er. Og hvis jeg nå går et steg for langt og har feil vedr. akkurat deg Theo, som det er godt mulig jeg har, så vil jeg allikevel enkelt og greit be deg om å kutte ut ...! Det er da ingenting galt med denne omtalen! Selvsagt er den full av synsing, den er et uttrykk for en persons mening og må ikke forstås på noen annen måte. Det eneste som er litt tråkig i teksten er de litt for frekvente sammenligningene med andre spill, men det er da ikke noe stort minus. Argumentet om at omtalen ikke snakker om hvordan spillet virkelig er er også tull, bare se et par innlegg opp så får dere bekreftelse.

 

Folk er lei av denne diskusjonen nå ... Let it go.

Lenke til kommentar

Det er et lite avsnitt hvor han drar frem noe som kan gå over streken, alt etter hvordan man tolker det, og det er begynnelsen av omtalen. Det resterende er velbegrunnet og oppbyggende og han kommer med argumenter og synspunkter på spillet han har spillet.

 

At enkelte her leser første avsnitt og tolker resten av omtalen som fanboy pjatt får de heller stå for, det er ikke realiteten. Hadde den vært ubegrunnet, den resterende omtalen, kunne jeg skjønt det, men det er den ikke.

 

Min mening.

Lenke til kommentar
Må si jeg er overrasket over hvordan ellers seriøse forumdebattanter oppfører seg her. Makan til trangsynthet. Særlig de som går så langt at de faktisk mener Tek bør trekke tilbake anmeldelsen! Jada, det er greit å ikke like den, men da bør man holde debatten på et mer fornuftig nivå enn det der.

 

Anmeldelsen er helt grei den, verken mer eller mindre. Den er egentlig ikke spesielt oppsiktsvekkende. I form og innhold skiller den seg lite fra andre anmeldelser i arkivet uten at de har blitt utsatt for det samme hylekoret, men det er tydelig at det å rakke ned på en av PS3s store trumfkort vekker sterke følelser i Playstation-kirka.

 

Vanskelig for folk å skjønne hvem som tråkker over streken angående forumdebatten når du er såpass uspesifikk; mener du alle oss PS3-fans i hylekoret som synger ut for den hellige for playstation-kirka?

Jeg orker ikke gå over 44 sider og kritisere enkeltpersoner, men det er en del totalt usaklige kritikker her som tydelig er skrevet av PS3-eiere som ikke bare er fans, men som er dedikert til PS3 på en emosjonell og fanatisk måte. Den enkleste måten å gjenkjenne disse personene på er at de ofte går i forsvarsposisjon når det skrives noe negativt om PS3 og i dette tilfellet et kommende storspill.

 

F.eks. det å beskylde Gamer.no for å være fans/fanboys av X360 framfor PS3 gjør nok at jeg vil plassere en som PS3-religiøs. Det er en typisk forsvarsmekanisme. Tror dere helt ærlig at Gamer.no bevisst favoriserer en konsoll framfor enn annen? Hvorfor i all verden skulle de ha interesse av det?

Lenke til kommentar

Det vittige her, er at jeg sitter å spiller fable 2, imens utifra hva visse folk sier, så havner jeg under hylekoret til PS3 fansen... :D Det trur jeg de fleste som kommer med saklige innlegg gjør også. ^_^

 

Rart det greiene her... haha : )

 

Og det verste er at favoritt spillene mine er Zelda og mario.. sitter med N64,gamecube,Wii,NDS osv.

 

Trur de fleste av oss her er fan av alle konsollene.. så er så tragisk å lese om at vi bare kritiserer denne anmedelsen pågrunn av at vi er PS3 fanboys.

 

Edit: Trur folk må bare akseptere det at folk kritiserer denne anmeldelsen fordi den er skrevet med møkk..

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
Dere kan gjenta dere selv så mange ganger dere vil, det hindrer oss ikke i å se rett gjennom dere. "Det er ikke karakteren vi klager på, det er anmeldelsen" ... Tøys, av én enkel grunn. Hadde dere vært fornøyd med karakteren så hadde dere ikke brydd dere om hvordan anmeldelsen er

Fint at vi har noen her som vet bedre hvilke meninger andre har :)

 

Grunnen til at jeg bikket på det var at jeg har sett frem til dette spillet en stund og hadde større forventninger til anmeldelsen. Jeg var raskt ute med å stusse på karakteren, men det at det har fått lav kritikk har lite å si da det også er positivt å lese for å se personer som ikke liker spillet sin mening, og det vil alltid være noen som ikke liker et spill som ellers flertallet ser ut til å like.

 

Hadde spillet fått tilsvarende det andre har gitt spillet som blir anmeldt, ville jeg ikke brydd meg så mye da man ikke trenger å forsvare karakteren sin så mye. Tilfellet blir noe annet her. Mener å ha lest at en del som har slengt inn kommentarer også påpeker at de ikke har PS3.

Lenke til kommentar
Nok en gang, en verdig anmeldelse og som ikke bærer preg av å være blenda av PR jippoen fra Sony og dens fanskare, men tatt alt i alt en anmeldse er kun skribentens personlige mening om det han/hun anmelder.

 

Du får det til å høres ut som alle anmeldere som faktisk har gitt god kritikk er farget av PR-hypen.

En anmeldelse er dog ikke mer verdig kun fordi den IKKE ligner resten av flokken. Enig med at skribenten har all rett til å ytre sin egen mening, og ingen kan ta han på hva som er rett eller galt, men han kan like mye være farget av en motstand mot hypen. Individualisten/mavericken står høyt i kurs i dagens samfunn og det å skille seg ut er nettopp et ønske man finner spesielt i den vestlige kulturen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...