Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Det er jo nettop det Edda Media gjør. Nekter for noen verifisering for at brukernavnene forbli låst til de brukerene de har her!

 

Jeg vil vel ikke si de stjeler noe som helst, men de begrenser det de ser på som konkuranse.

Teit er jeg enig at det er, men de stjeler jo ingenting da det er de som til syvende og sist sitter som eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo nettop det Edda Media gjør. Nekter for noen verifisering for at brukernavnene forbli låst til de brukerene de har her!

 

Man har jo like fullt muligheten til å opprette en ny bruker på gamers nye sider. Jeg sier ikke at det ikke er praktisk å ha samme brukernavn, men det er da vitterlig ikke så ille at folk på noen som helst måte blir låst til å være her.

 

AtW

Lenke til kommentar

De nekter bare at Gamer.no bruker Edda sine tjenester (diskusjon.no) for å verifisere brukernavn, de mener sikkert at Gamer.no må finne på en annen måte å få dette verifisert på som ikke innebærer bruk av deres tjeneste.

 

Dette er noe ikke Gamer.no har klart pr. dags dato, selv den løsningen de benytter i dag går ut på at man benytter seg av Edda sine tjenester.

 

Det var dette som Edda så som et problem, og valgte å reagere mot. Men vi moderatorer hadde ihvertfall ikke fått noen informasjon om dette. Jeg fikk vite det først når jeg leste bloggen til Gamer.no.

Lenke til kommentar
Strengt talt har de reklamert for sine egne tjenester, og brukt forumet til sine egne tjenester. Du må forstå at det å be brukerne sende sitt brukernavn på pm for å få det overført til en konkurrerende tjeneste er bruke dette forumet til sine egne tjenester. Slik at vedtaket var helt legitimt. Det samme hadde skjedd andre bedrifter også hvis de hadde prøvd seg på noe liknende.

Få det overført? Brukeren tar selv kontakt med Gamer.no, brukeren registrerer seg selv på gamer.no, det skjer ingen "overføring". Det er en bekreftelse av at rett person reserverer rett brukernavn.

 

Igjen sier du "bruke dette forumet til sine egne tjenester". Men reglene sier at man ikke skal REKLAMERE for andre tjenester, dette er kun et praktisk anliggende. Det skjer ingen informasjonsspredning (reklame) her, som er det som er omfattet av ordlyden i regelen.

 

Det eneste argumentet jeg kan strekke meg til å se fra din side, er at det er "umoralskt" eller noe slikt å benytte seg av en konkurrerende tjeneste til det. At det ikke følger god kutyme eller lignende. Det er irrelevant i forhold til retningslinjene, og jeg er for øvrig enig med AtW - to parter som har samarbeidet så lenge burde greie et bedre brudd.

 

Faktisk så misbruker de tjenesten våres enda ved å be brukerne skrive "Ja, jeg har spurt" for å bekrefte at de er den brukeren de er. Om noen høyere i Edda velger å reagere på dette, for de velge.

Ja, de ber brukerne om det, men da er det i så fall den enkelte bruker som må straffes. Men "ja, jeg har spurt" er det INGEN reklame for gamer.no. En som leser den signaturen, uten å kjenne til saken på forhånd, vil forstå hva det betyr. Mener du at det også er omfattet av #6 og #7?

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
*Snip*

 

det er uomtvistelig at Gamer.no benytter seg av Eddas tjenester for å bekrefte brukernavnene til sine brukere på. Og da reguleres dette av retningslinjene pkt. 6 og 7.

 

Jeg har ikke gjort noe med brukerne som har noe i siganturen sin som bekrefter brukernavnet sitt, det ville også vært håpløst. Det straffer for det første feil individ, samt at det blir vanskelig å opprettholde. Om vi skulle få klare retningslinjer fra oven, så måtte jeg nok vurdert tingene litt nærmere.

 

Uansett så er dette noe man skulle forhandlet fram før, og ikke komme som en overraskelse. Akkurat som Tor Steinar skulle spurt om lov til å få brukt forumet til å få verifisert medlemmene. Dette er helt normal høfflighet.

Lenke til kommentar

Syns det blir for dumt når et nettsted som Gamer, som har vært under Hardware/Tek/Edda vinger i flere år, og som har vært en av de mest fremtrendende bidragsyterne til trafikkveksten ikke kan få gå til sitt uten voldsomme reaksjoner fra Eddas side.

Mener dette blir alt for dumt.

Vil uansett håpe Gamer finner noen nye samarbeidsparnere innen kort tid. Vi trenger gode spillanmeldelser!

Spill er jo kultur, men det er jo umulig å være kulturell når man er omgitt av ukultur! :thumbdown:

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Så hvis det blir ordre fra høyeste hold om at det ikke er lov å ha "Ja, jeg har spurt" i signaturen, vil alle signaturene bli redigert. Men mest sannsynlig vil alle bare redigere det inn igjen. Vil da Edda Media kommer til å banne alle brukerene som har lyst å ha samme nick på det nye forumet til gamer.no ?

Lenke til kommentar
*Snip*

 

det er uomtvistelig at Gamer.no benytter seg av Eddas tjenester for å bekrefte brukernavnene til sine brukere på. Og da reguleres dette av retningslinjene pkt. 6 og 7.

 

Jeg har ikke gjort noe med brukerne som har noe i siganturen sin som bekrefter brukernavnet sitt, det ville også vært håpløst. Det straffer for det første feil individ, samt at det blir vanskelig å opprettholde. Om vi skulle få klare retningslinjer fra oven, så måtte jeg nok vurdert tingene litt nærmere.

 

Uansett så er dette noe man skulle forhandlet fram før, og ikke komme som en overraskelse. Akkurat som Tor Steinar skulle spurt om lov til å få brukt forumet til å få verifisert medlemmene. Dette er helt normal høfflighet.

Retningslinjene #7: “Vi oppfordrer derimot firmaer til å registrere en offisiell bruker på forumet som de kan bruke for å f. eks svare på tiltale, kundeservice eller informering.”?

Endret av tineyoghurt
Lenke til kommentar

Så hvis jeg ber noen sende meg en PM her på forumet sånn at jeg kan skrive deres brukernavn ned på en liste jeg vil bruke senere til whatever egentlig så kan jeg forvente at dere tar fra meg rettighetene til å både motta, sende og lese mine tidligere PMer? Er jo greit å vite... Edda er jo helt fantastisk barnslige her og prøver jo så godt de kan å hindre litt sunn konkurranse, jeg misliker også måten de bruker diskusjon.no som en arena for å utrykke disse absurde meningene sine. Merker meg også at edda føler for å holde kjeft om dette til brukerene av diskusjon.no, og jeg må si det gjør meg regelrett forbanna. Kjenner at jeg skulle sagt et og annet hvis jeg hadde møtt sjefen sjøl ansikt til ansikt.

Lenke til kommentar

For å si det ærlig, så har jeg ikke vurdert den problemstillingen. Og om det kommer en slik ordre, så tror jeg neppe den går igjennom uten mange protester fra moderatorene.

 

Det er jo ikke noe problem for admin å bare slå av signaturer, eller at man bare nekter visse ord.

 

Uansett blir dette overdramatisering og krisemaksimering, så lenge Dotten er innholdsansvarlig så tror jeg neppe at det kommer noen slike "ordre". Han har mange gode poeng, og jobber mot et høyt nivå i hierarkiet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...