Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis de nå blir konkurrenter så kan det vel være et naturlig valg?

Hvorfor det? De reklamerer ikke for dette på diskusjon.no, de reklamerer det på sin EGEN side. De som da sender PM vet allerede om nye gamer.no, og det fungerer dermed ikke i deres disfavør. Ja, det setter kjepper i hjulene for Gamer, men på ingen måte noe kritisk. Det skaper bare et irritasjonsmoment for deres egne brukere. Jeg ønsker i utgangspunktet å bruke begge sidene, men med idioti som dette frister det mindre og mindre å være en del av diskusjon.no-communityet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

 

Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse. Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

Mulig reglene er slik, men jeg tror dette utelukkende skaper negative følelser hos de fleste brukerne. Det er jo ikke akkurat et tiltak som hindrer folk i å "flytte over". Edda burde heller ønske nye gamer.no lykke til, og sett på det som en motivasjon for å gjøre en sterk innsats med sin egen konkurrerende spillsatsing. Men men, business is business, kanskje..

Lenke til kommentar
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

 

Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

Er du seriøs nå? Jeg studerer også juss, og hvordan i all verden kan du mene at å bruke PM-funksjone på diskusjon.no som en ren praktisk måte å godkjenne at ikke brukernavn blir "stjålet" er innbefattet av ordlyden "reklamere" i retningslinjenes #7? Det er eksplisitt gitt:

 

#7: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.
(Min utheving.)

 

PM er ikke synlig for utenomforstående, reklameringen skjer UTELUKKENDE på nyegamer.wordpress.no. Ingen som ikke allerede kjenner til gamer.no/nyegamer.wordpress.no får kjennskap om siden gjennom godkjenningene over PM. Det er helt klart ingen form for reklamering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

Bruke diskusjon.no for å videreutvikle sine tjenester? Hvor i huleste har du det ifra? Det eneste gamer.no har igjen på diskusjon.no er brukerene sine, og de har såvidt postet noe her. De utvikler helt utenom diskusjon.no og har ikke reklamert eller videreutviklet sine tjenester på diskusjon.no. Dersom jeg ikke husker helt feil heller var det gamer.no som var først ute med sitt design på sider som alle de andre sidene fulgte opp med etterpå.

 

Den eneste tjenesten som gamer.no har for øyeblikket er den midlertidige bloggen deres som de bruker til å informere oss brukere også videreformidler vi det videre til dette forumet.

Lenke til kommentar
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

 

Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

I second that, dette er mer uprofesjonelt av gamer.no enn at edda ga advarsel og utestengelse.

 

Forøvrig lurer jeg på hvordan det står til med Erling Ellingsen om dagen i Funcom, hørt og sett lite fra ham på en del måneder nå. Han kom jo fra Gamer.no.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

 

Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

 

Hva annet svar kan man forvente av en forum administrator. Sier seg selv at du velger å si det der uansett om du mener det eller ei. Jeg på min side mener at det ikke er reklamering på forumet ettersom det ikke inngår å spamme tråder om nye gamer.no. Men whatever, jeg synes bare tek blir latterligere og svakere når de gjør slikt. Så om nye spillsatsingen til tek går til dundas får ikke akkurat den noe sympati av meg gitt.

 

What goes around comes around.

Lenke til kommentar
Det er jo for å gjøre overgangen lettere. Og synes godt Edda kunne gitt en advarsel først. Ja det er en regel.

Ja, en regel som deres fremgangsmåte overhodet ikke strider mot. Det er retningslinjene pkt 6 og 7 det blir vist til, og utelukkende disse. Når TST ikke gjør noe som strider mot disse, er det idioti å bruke dette som grunn.

 

Selv om det selvfølgelig ikke gjør seg gjeldende her, så er legalitetsprinsippet grunnleggende i norsk rett - inngrep i den private rettsfære (bøter, fengsel, begrensninger på ytringsfrihet osv) kan ikke skje uten hjemmel i lov, jf Grunnlovens § 96. Som sagt, jeg mener ikke at Edda Media er omfattet av dette, det er ikke snakk om straff fra Staten - men det uttrykker et viktig prinsipp for regelverk generelt, at man skal kunne forutse sin rettstilling. Hadde retningslinjene sagt at "ingen utenfor Edda Media og deres samarbeidspartnere kan bruke forumets PM-funksjon som ledd i å utvikle konkurrerende tjenester", så hadde det vært helt klart at de kunne ha stoppet TST. Sånn er ikke situasjonen nå, de kommer med en totalt uberettiget begrensning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
I second that, dette er mer uprofesjonelt av gamer.no enn at edda ga advarsel og utestengelse.

Jeg merker jeg blir regelrett frustrert over slike innlegg, ingen av de som jobber hos gamer.no har reklamert overhodet om den nye siden her på diskusjon.no, det har vi brukere stått for, i såfall burde vi straffes, ikke dem.

 

Og samtidig så har han kun informert via deres midlertidigere nettsted at vi kan ta kontakt med han via PM for å reservere brukernavnene våre, igjen, ingen bruk av diskusjon.no for reklamering, kun kontakt. I tilegg regnes ikke PMer for "forumet".

Lenke til kommentar
Jeg synes det også er problematisk at Gamer.no velger å bruke diskusjon.no til å videreutvikle sine tjenester. Det er som sagt ikke lov for andre firmaer å bruke forumet til reklamering for sine egne tjenester, med mindre de har tillatelse.

 

Dette er regler som har vært siden tidenes morgen, og TST har tross alt sittet i forumstyret som har styrt med disse reglene. Så han er med andre ord full klar over de retningslinjer som gjelder for dette forumet.

I second that, dette er mer uprofesjonelt av gamer.no enn at edda ga advarsel og utestengelse.Forøvrig lurer jeg på hvordan det står til med Erling Ellingsen om dagen i Funcom, hørt og sett lite fra ham på en del måneder nå. Han kom jo fra Gamer.no.

Sondrizle:

Forutsatt at Edda har fulgt reglementet som er opplyst og vedtatt er jeg enig, har de brutt dette støtter jeg gamer.no i dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Håløst å viose til legalitetsprinsippet, dette er et privateid forum. Dessuten er legalitetsprinsippet litt mer nøyansert enn dette, det vet alle som har lest litt om den.

 

Det står da klart i retningslinjene at:

 

: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

 

Ved å oppfordre brukerne på diskusjon.no til å sende han en pm på forumet som eies av Edda, så bruker han forumet vårt til å videreutvikle sine egne tjenester. Det er en videreutvikling at han lar brukerne kunne reservere sine brukernavn i deres nye forum.

 

Så sant skal sies, så har det blitt utestengt mange brukere pga. denne reglen. Det har også blitt slettet en del signaturer.

 

Gamer.no er pr. dags dato en konkurrerende side med diskusjon.no, og da burde de være for gode til å bruke denne siden til å kapre brukere.

Lenke til kommentar
Håløst å viose til legalitetsprinsippet, dette er et privateid forum. Dessuten er legalitetsprinsippet litt mer nøyansert enn dette, det vet alle som har lest litt om den.

Jeg gjentok jeg to ganger at den ikke gjelder her, men at jeg viste til det prinsipielle i at de gjerne kan stoppe TST, men da må de i så fall endre retningslinjene for å kunne vise til dem.

 

Det står da klart i retningslinjene at:

 

: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

 

Ved å oppfordre brukerne på diskusjon.no til å sende han en pm på forumet som eies av Edda, så bruker han forumet vårt til å videreutvikle sine egne tjenester. Det er en videreutvikling at han lar brukerne kunne reservere sine brukernavn i deres nye forum.

Ja, han "bruker forumet [deres] til å videreutvikle sine egne tjenester". Hvilken del av det du siterte forbyr det? Reklameringen foregår på deres midlertidige blogg. Det foregår ingen rekruttering på diskusjon.no, kun en kontroll av at brukernavnene stemmer. Det er akkurat det samme de fremdeles gjør, ved at man sender mail til TST om at man vil beholde brukernavnet - men det er en mer tungvint løsning. Det er verken mer eller mindre (les: ingen) reklamering her.

 

Gamer.no er pr. dags dato en konkurrerende side med diskusjon.no, og da burde de være for gode til å bruke denne siden til å kapre brukere.

Jeg gjentar - på hvilken måte reklamerer/kaprer han brukere gjennom dette? Det eneste han gjør er å forsikre seg er at de som ønsker seg brukernavn X også har dette brukernavnet på diskusjon.no. PMene er skjult for alle andre, og rekrutteringen skjer på deres side.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...