Gå til innhold

Gamer.no forlater Tek.no-nettverket


Anbefalte innlegg

På en måte skjønner jeg Edda i saken. Men hvor bra det er, er jeg noe usikker på.

 

Birger :)

 

Ed1t: Trodde Dotten hadde spesifisert at Diskusjon.no ikke skulle ha noen inngrep fra utenforstående, er det ikke slik at Diskusjon.no skal være uavhengig?

 

For å si det ærlig så vet jeg ikke hvem som har sendt den pmen, men tror det neppe er noen vanlig moderator. Dette forsterkes av at han har blitt flyttet til en ny gruppe.

 

Diskusjon.no skal vel stå uavhengig fra redaktørene i de andre sidene ja, samt at det skal være mulig å kunne skrive negative ting om de som reklamerer på forumet.

 

Uansett så er det synd det som skjedde. Det er helt klart at det siste stuntet vil føre til mer vondt blod mellom brukerne våre.

 

Jeg vet ikke hvorfor det ble valgt å gjøre slik, men de har ihvertfall muligheten til å gjøre det i henhold til retningslinjene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamer.no er pr. dags dato en konkurrerende side med diskusjon.no, og da burde de være for gode til å bruke denne siden til å kapre brukere.

 

Idiotisk resonnement. Disse "kaprede" brukerne er folk som allerede har gitt beskjed, på gamer.nos egne forum/kommentarfelt (!), at de gjerne vil beholde brukernavnene som de er kjent for.

Om dette går gjennom har ingen betydning for om diskusjon.no taper eller får brukere, på noen måte.

 

Så jævla vanskelige Edda er da! Det neste blir vel at de prøver å få rettighetene til gamers artikkelarkiv ... ?! Ufyselige greier. Vurderer å boikotte hele nettverket, selv om det vil gjøre vondt å miste diskusjon.no.

Håper dere går konkurs og gamer.no redaksjonen på en mirakuløs måte plukker opp hele driten for en billig penge selv.

Lenke til kommentar
Håløst å viose til legalitetsprinsippet, dette er et privateid forum. Dessuten er legalitetsprinsippet litt mer nøyansert enn dette, det vet alle som har lest litt om den.

 

Det står da klart i retningslinjene at:

 

: Bedrifter og deres ansatte har ikke adgang til å reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet.

 

Ved å oppfordre brukerne på diskusjon.no til å sende han en pm på forumet som eies av Edda, så bruker han forumet vårt til å videreutvikle sine egne tjenester. Det er en videreutvikling at han lar brukerne kunne reservere sine brukernavn i deres nye forum.

 

Så sant skal sies, så har det blitt utestengt mange brukere pga. denne reglen. Det har også blitt slettet en del signaturer.

 

Gamer.no er pr. dags dato en konkurrerende side med diskusjon.no, og da burde de være for gode til å bruke denne siden til å kapre brukere.

Nå er du virkelig trangsynt her. Dette er et tilbud om å få sitt kjente brukernavn på det nye forumet og med PM på diskusjon.no kan han verifisere at brukerne faktisk er dem de er. At dere nå blokkerer denne muligheten for å "beskytte" deres interesser er bare dumt. Dere lager bare mer problemer ut av dette.

 

Jeg skjønner at dere nå ser på Gamer.no som en konkurrent, men det finnes da grenser for hvordan dere oppfører dere. Tror dere dette virkelig vil hindre at folk migrerer? Tvert imot dette vil heller gjøre vondt verre.

Lenke til kommentar

Det har blitt skrevet en artikkel på tek.no om at gamer.no har flyttet og hvor det er. Dermed vet alle brukerne hvor de skal henvende seg, man trenger da ikke diskusjon.no til videre reklame. Merkverdig at folk ikke forstår at dette er uønskelig, spesielt etter hvordan ting ser ut til å tilspisse seg i etterkant.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det rekruttering til en konkurrerende tjeneste. Og dette ville tydeligvis ikke ledelsen at skulle ske.

 

De har som sagt full dekning for dette i retningslinjene. Andre brukere har fått advarsel om dette før også uten at noen mente at Edda kunne brenne.

 

Hvorfor man valgte det man gjorde, vet jeg ikke. Men som jeg nevner så hadde de full mulighet til dette.

 

Mange har også glemt pkt. 15, som er en blankofullmakt:

 

#15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post.

 

Som alle andre brukere, har Tor Steinar full mulighet til å klage på denne avgjørelsen til [email protected].

 

Uansett så vil jeg bare understreke at jeg kun er brukermoderator, og har derfor ingenting med Edda å gjøre.

 

Men jeg skjønner selvfølgelig hvorfor dere brukere blir frustrerte. Gamer.no var en side som engasjerte dere. Men på den annen side så betyr det ikke at eierne har noen blankofullmakt fra retningslinjene.

Lenke til kommentar
For det er jo ikke gamer.no som kaprer brukerene her. Det er jo Edda som akuratt nå har stjålet dem fra gamer.no.

 

Hvordan mener du de har stjålet brukere?

 

Litt dum måte å gjøre overgangen på må jeg si, selv om jeg også til en viss grad forstår at Edda føler for å sette ned foten.

Som flere har påpekt tror jeg uansett det var en dårlig løsning å gjøre det slik, som igjen bare skaper mer splittelse blandt brukerene.

Lenke til kommentar

KVTL, kan ikke skjønne at du stiller deg på samme "side" (om vi skal gå så langt å kalle det det) i denne saken.

 

Retningslinjene sier jo klart å tydelig at forumet ikke skal brukes til å "reklamere for seg selv eller sine tjenester i forumet".

 

Hvordan er oppfordringen (som ikke ble skrevet på forumet, men på en privat blogg) til å sende PM til en bruker et brudd på retningslinjnene? Edda Media ville ikke oppført seg slik om det var noen som helst annen bedrift eller person som hadde gjort dette. De får åpenbart inn for å stikke kjepper i hjulene for nye gamer.no.

 

Og jeg kan jo skjønne at de ikke vil gjøre det lett for en konkurrent som de (åpenbart) frykter, siden de går til slike drastiske steg for å ødelegge.

 

Men hele poenget er jo at dette var noe TST gjorde utelukkende som en tjeneste for brukerne. Ikke for å "stjele" brukere fra diskusjon.no, men for å lette registreringen av brukernavnene våre på et nytt forum. Det er neppe så mange som hadde tenkt å "forlate diskusjon.no for godt", men heller bare bruke begge forumene...

 

Edit: Men som du sier, edda media kan gjøre hva de vil, da de eier dette forumet. MEN. De bryr seg åpenbart ikke om hva brukerne vil, og hva som er best for brukerne. Bare om å stikke kjepper i hjulene for brukerne og nye gamer.no

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Nå er du virkelig trangsynt her. Dette er et tilbud om å få sitt kjente brukernavn på det nye forumet og med PM på diskusjon.no kan han verifisere at brukerne faktisk er dem de er. At dere nå blokkerer denne muligheten for å "beskytte" deres interesser er bare dumt. Dere lager bare mer problemer ut av dette.

 

Jeg skjønner at dere nå ser på Gamer.no som en konkurrent, men det finnes da grenser for hvordan dere oppfører dere. Tror dere dette virkelig vil hindre at folk migrerer? Tvert imot dette vil heller gjøre vondt verre.

 

Seriøst TCi, du som har vært brukermoderator før vet utmerket godt at brukermoderatorene ikke er ansatt i Edda. Vi har ingenting med Edda å gjøre.

 

Men hvorfor kunne ikke Gamer.no brukt sine egne tjenester til å gjennomføre dette da? Det er få som har argumenert for dette.

 

Det er null problem at Tor Steinar hadde bedt brukerne sendt han en pm med brukernavnet de ønsket på mail, dette kunne han skrevet på bloggen som han har opprettet.

Lenke til kommentar
For det er jo ikke gamer.no som kaprer brukerene her. Det er jo Edda som akuratt nå har stjålet dem fra gamer.no.

 

Hvordan mener du de har stjålet brukere?

 

Brukerene registrerte seg i forumet til gamer.no, og var bare engasjert i gamer.no subforumene. Så forsvinner gamer.no, og Edda Media sin gamer side tar over.

Lenke til kommentar
Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det rekruttering til en konkurrerende tjeneste. Og dette ville tydeligvis ikke ledelsen at skulle ske.

Dette er brukere som allerede vil registrere seg på nye Gamer.no. Altså ingen rekruttering. Formålet er å gi disse de samme brukernavnene, ikke å skaffe nye brukere.

 

Seriøst TCi, du som har vært brukermoderator før vet utmerket godt at brukermoderatorene ikke er ansatt i Edda. Vi har ingenting med Edda å gjøre.

Jeg ser ingen fra Edda her, så du får selvsagt svarene tilbake. Forventet du noe annet?

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Uansett hvordan man vrir og vender på det så er det rekruttering til en konkurrerende tjeneste. Og dette ville tydeligvis ikke ledelsen at skulle ske.

På hvilken måte er det en rekruttering? Igjen, rekrutteringen skjer på http://nyegamer.wordpress.com/. Det er eksplisitt gitt i retningslinjene at det ikke er lov til å reklamere i forumet. Hvor gjør de det? Ja, de bruker forumet som er praktisk ledd, men ikke som reklameringsarena.

 

De har som sagt full dekning for dette i retningslinjene. Andre brukere har fått advarsel om dette før også uten at noen mente at Edda kunne brenne.

Når ble rettsvillfarelse et godt argument?

 

Mange har også glemt pkt. 15, som er en blankofullmakt:

 

#15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post.

Ja, de kan stenge tråder eller utestenge brukere for andre grunner. Men det er ikke gjort, så..relevans?

 

Men hvorfor kunne ikke Gamer.no brukt sine egne tjenester til å gjennomføre dette da? Det er få som har argumenert for dette.

Det var - som gjentatt mange ganger før, og som du stadig overser - kun av praktiske årsaker, for å forhindre at jeg stjeler ditt eller Dottens brukernavn. De som ønsket å holde av brukernavnet sitt, kunne gjennom en PM til TST her bekrefte at det faktisk var de som framsatte ønsket. Det var alt.

Lenke til kommentar
For det er jo ikke gamer.no som kaprer brukerene her. Det er jo Edda som akuratt nå har stjålet dem fra gamer.no.

 

Hvordan mener du de har stjålet brukere?

 

Brukerene registrerte seg i forumet til gamer.no, og var bare engasjert i gamer.no subforumene. Så forsvinner gamer.no, og Edda Media sin gamer side tar over.

 

Du har da aldri registrert deg hos Gamer.no for å bruke forumene, men du godtok en avtale med Diskusjon.no da du ble medlem.

Gamer.no benyttet seg bare av forumets muligheter ettersom de var på samme nettverk, men eide ingenting av det.

Derfor er brukerene og dens poster eiendeler av Diskusjon.no, som igjen nå er eid av Edda Media.

Lenke til kommentar

TCi: Det blir det samme som om du skulle ha fått svarene. Jeg har like mye med Edda å gjøre som deg.

 

Jeg gjorde bare rede for retningslinjene.

 

En annen ting er selvfølgelig at den som valgte det å gjøre det på denne måten burde visst at han skapte en farse som kunne skade forumet og forholdet enda mer.

Lenke til kommentar
For det er jo ikke gamer.no som kaprer brukerene her. Det er jo Edda som akuratt nå har stjålet dem fra gamer.no.

 

Hvordan mener du de har stjålet brukere?

 

Brukerene registrerte seg i forumet til gamer.no, og var bare engasjert i gamer.no subforumene. Så forsvinner gamer.no, og Edda Media sin gamer side tar over.

 

Du har da aldri registrert deg hos Gamer.no for å bruke forumene, men du godtok en avtale med Diskusjon.no da du ble medlem.

Gamer.no benyttet seg bare av forumets muligheter ettersom de var på samme nettverk, men eide ingenting av det.

Derfor er brukerene og dens poster eiendeler av Diskusjon.no, som igjen nå er eid av Edda Media.

Ja, men de ble bare med fordi gamer.no brukte deres forum. Det er ingen som bestrider at diskusjon.no har rett på postene.

 

 

En annen ting er selvfølgelig at den som valgte det å gjøre det på denne måten burde visst at han skapte en farse som kunne skade forumet og forholdet enda mer.

Det er jo faktisk Edda Media som skader forholdet mellom brukerene og forumet _enda_ mer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...