Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett på det jeg krysset av på sesjon del 1 begynte jeg å lure på en ting. Har krysset av for Studiespesialisering på utdanning, dette er jo egentlig riktig, men kom til å tenke tilbake på når vi skulle søke skole. Da krysset jeg av på Språk, samfunnsfag og Økonomi. Tror dere dette er noe å bry seg om?

En annen ting, når sånn ca kan man vente svar på om man blir innkalt til del 2 eller ikke? :)

Lenke til kommentar

På sesjon setter man opp ønsker for hvor man vil havne. Man har tre valg, og det er ingen garanti for at man får noen av valgene sine. Men la oss si at man har satt Panserbataljonen som førstevalg, og får dette. Man vil da etterhvert få innkalling, og møte opp på innrykksdagen. På innrykksdagen går man rundt på Sessvollmoen i det som føles som en evighet(og som faktisk også er det). Her vil man snakke med en offiser om hvor du vil, hvorfor du vil dit osv. Det er denne praten som er avgjørende for hvor du havner. Er du tidlig ute er det plass overalt, men sent (og da spesielt innrykksdag nr2) kan det være tomt for plasser i storm og kavesk, som er de mest 'populære' eskadronene. Vis at du er motivert for den avdelingen du ønsker å havne i, og gi et godt førsteinntrykk så er ingenting umulig.

Lenke til kommentar

På sesjon setter man opp ønsker for hvor man vil havne. Man har tre valg, og det er ingen garanti for at man får noen av valgene sine. Men la oss si at man har satt Panserbataljonen som førstevalg, og får dette. Man vil da etterhvert få innkalling, og møte opp på innrykksdagen. På innrykksdagen går man rundt på Sessvollmoen i det som føles som en evighet(og som faktisk også er det). Her vil man snakke med en offiser om hvor du vil, hvorfor du vil dit osv. Det er denne praten som er avgjørende for hvor du havner. Er du tidlig ute er det plass overalt, men sent (og da spesielt innrykksdag nr2) kan det være tomt for plasser i storm og kavesk, som er de mest 'populære' eskadronene. Vis at du er motivert for den avdelingen du ønsker å havne i, og gi et godt førsteinntrykk så er ingenting umulig.

 

Tusen takk for svar :) Har selv søkt meg inn i PBN. Men jeg vet så og si ingenting om eskadronene, storm og kavesk. Så lenge jeg ikke ender opp på et kontor så er jeg ganske fornøyd. Har lyst til og få noe ut av førstegangstjenesten. Som mange andre jeg kjenner er det fornøyde med og ikke gjøre en dritt. Jeg vil egentlig ha mest mulig action som det går ann og få i førstegangstjenesten hehe..

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg deg å lese deg opp på Pbn. Hva de enkelte eskadronene driver med osv. Les alt du kommer over. Jo mer du kan på inntrykket og jo mer motivert du er, jo lettere er det å havne i den eskadronen du vil. Personlig kan jeg anbefal BK-OP som en knall tjeneste.

. Gir så smått litt innføring.
Lenke til kommentar

Ehh, hvordan får du det til å bety at helikopter ikke er prioritert? Du kan ikke være helikopter-crew i førstegangstjenesten, og rekruttering til helikopteravdelingene skjer via andre kanaler enn mil.no. Intranett og bekjentskaper, gjerne.

 

Jeg bare lurte, ikke at det er planen i det heletatt. Det er liksom bare at når jeg leser på Forsvaret så har det ikke akkurat vært skrevet så veldig mye om akkurat helikopter.

 

Var bare et helt enkelt spørsmål siden det ikke er en av tingene som er mulig og gjøre. Jeg selv skal i PBN..

Lenke til kommentar

Intranett og bekjentskaper, gjerne.

 

Militære stillinger skal utslyses med mindre det er ifm forlengelse av kontrakt i en allerede besatt stilling. Ansettelse skal skje på grunnlag av faglig dyktighet, utdannelse og tjenestefartstid. Ikke bekjentskap....

Teori og praksis...

Du har i teorien helt rett, Lyspaere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...