Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv...

 

Jeg ble kalt inn -_- jeg hadde ikke noe valg i det hele tatt. Svarte helvette.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk denne her om dagen på e-post:

Hei Kristian!

 

Takk for at du har svart på sesjon del 1. Forsvaret skal nå behandle svarene og vurdere hvem som går videre til sesjon del 2.

 

Resultatet av sesjon del 1 sendes som brev i desember.

 

 

Da får du vite om du blir innkalt til sesjon del 2 eller ikke.

 

Vennlig hilsen

 

Forsvaret

Vernepliktsverket

 

Synes det var overraskende tidlig. Er ventetiden lang på fra de vil ha deg inn på Sesjon 2, til dagen du faktisk drar til Sesjon 2? Delvis når de gir deg brev til at du er innkalt til sesjon 2, til den dagen du møter opp på sesjon 2?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok :p

KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører)

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok :p

KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører)

KpC 2011-kontigent hadde da heller ikke BV-sjofører til Cold Response 2010? Hva er grunnen til at det er færre BV-sjofører i år?

Lenke til kommentar

Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok :p

KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører)

KpC 2011-kontigent hadde da heller ikke BV-sjofører til Cold Response 2010? Hva er grunnen til at det er færre BV-sjofører i år?

Jo, 2011 kontigenten rakk akkurat å utdanne sjoførene, herrunder f.eks meg.

 

Greia neste år er at tiden mellom inrykk og øvelsen er enda mindre, og dem har dermed ikke tid, + at kapteinen syns det ble for hektisk i år.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv...

 

Si at du ikke vil inn...

Lenke til kommentar

Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv...

 

Si at du ikke vil inn...

 

De sa at jeg ikke hadde noe valg. Jeg må inn, uansett hva jeg vil, sa de på sesjon.

Lenke til kommentar

Hvis jeg går inn som lærling i Forsvaret, blir førstegangstjenesten tatt i samme kjør da?

Lurer på om jeg skal gå inn som lærling nå etter VG2, istedenfor å gå Dataelektroniker VG3, men har lyst til å ta førstegangstjenesten utenom. (Tenker på Panser eller GSV).

Ja, det gjør den, men du får bare vanlig Menig lønn første året (150kr dagen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...