Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har peiling på hvor jeg finner noe informasjon om fgtj. i Ebn? Jeg forstår dette er nytt av året (link) og finner veldig lite informasjon. Har innrykk i midten av juli og det hadde vært morsomt å vite hva man kom til. Hadde egentlig full kontroll over hva jeg var på vei til sist gang (ble da innkalt til SBBN, men legen utsatte det i 6mnd), men denne gangen finner jeg absolutt ingenting noe sted.

Lenke til kommentar

Generelt dårlig med info om det på forsvaret sine nettsider, regner med at du har lest hva som er å se der... Gamle jegerkompaniet dreide seg som navnet tilsier om jegertjenester. Kort og godt betyr dette lange marsjer med mye i sekken "bak fiendens linjer", hard patruljetjænest, mye OP tjeneste og generelt mye slit. Samtidig tror jeg du vil sitte igjen med enormt mye etterpå, samt et ypperlig utgangspunkt for en videre karriere i forsvaret dersom du får gjennomført førstegangstjenesten i Ebn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er født i 94, og får vel derfor innkalling til neste år (2012). Grunnet at jeg da fortsatt går VGS, må jeg søke utsettelse. Kan man søke utsettelse på Sesjon også, eller må man ta sesjon 1 & 2? Er ikke helt sikker på hvordan det ligger an.

Trening er nemlig det jeg ikke har stilt høyest dette året, og det vil jeg nok antageligvis heller ikke gjøre. Derfor ville det vært greit å få utsettelse på innkallingen til sesjon også, så jeg kan møte opp i en litt bedre form :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hvis du er født i 94 skal du teoretisk sett inn 2013.

Alle må ta sesjon del 1. Der kan forsvaret se når du vil være ferdig med din vidergående utdanning. Hvis du av en eller annnen grunn ikke skulle være ferdig med utdanningen din til da, kan det hende forsvaret vil be deg fullføre sesjon del 1 på nytt senere når det begynner å nærme seg. Er de fornøyd med resultatene fra del 1, får du beskjed om å komme på sesjon del 2 osv.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Del 1 foregår vel på PC, der man svarer på en diverse spørsmål? Er svært lysten på og komme meg inn i Forsvaret, men vil gå ferdig 3. VGS først.

Så hvis jeg svarer positivt på spørsmålene jeg får, så kan det hende at de vil ha meg inn på sesjon 2 også, selv om jeg ikke skal inn det året?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...