Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Har vore på sesjon..

 

Fekk toppkarakterar på dei fysiske prøvene, med unntak av eit lite "-" for allergi.

 

edit: trur kanskje du svarte feil, at du meinte å svare nokon andre?

 

Ah, det var meg som ikke gadd å lese ditt tidligere innlegg. Så ikke at det var FOS det var snakk om.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går på Vg1 nå og lurte litt på om noen svare meg på et spørsmål om den synstesten på sesjon.

Er VELDIG motivert til å gjennomføre førstegangstjenesten, men fant ut for noen måneder siden at jeg var litt nærsynt. -1 og -1.25 tror jeg det var (det kunne hende at de måtte justeres opp til 1-50 og -1.75). Vet det fortsatt er en liten stund til jeg får innkallese, men dette har irretert meg noe sykt etter jeg fikk vite det, og som sagt er jeg veldig motivert for å gjennomføre førstegangstjenesten. Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar

Noen her som har vært gjennom toårig befalsskole og har noe å fortelle om opplevelsen? Jeg lurer spesielt på hvordan det første året er. Jeg går førstegangstjenesten nå og vurderer befalsskolen til sommeren, men jeg er vel ikke særlig begeistret for feltøvelser generelt. Særlig ikke en uke eller lenger. Regner med at det blir mye av dette det første året? Det har kanskje noe å gjøre med stillingen man utdanner seg i og?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Man vil nok ikke komme unna feltøvelser uansett hvilken befalsskole man går på. Det er såklart mindre feltøvelser noen steder enn andre, men selv på mer administrative linjer vil det være felt. Innenfor hvilken retning har du tenkt å søke?

Lenke til kommentar

Første tanke var Kontroll og Varsling. Nogenlunde samme greia som jeg driver med i førstegangstjenesten nå (Wing Ops) og som jeg trives med.

 

Men hvordan er det med mulighetene for å tjenestegjøre med eller i nærheten av enkeltpersoner jeg kjenner fra før? Jeg søker samtidig som broren min, og såvidt jeg vet søkte han Hærens befalsskole, mens jeg da vil søke Luft om det blir Kontroll og Varsling.

Endret av Saft Suse
Lenke til kommentar

Hvem du tjenestegjør med avhenger av hvilken gren du søker, og ikke minst hvilken stilling du søker. Jeg regner med det er broren din du har lyst til å tjenestegjøre i nærheten av? I så fall er dere da avhengig av å få et tjenestested som er nærme hverandre. For å få til dette må dere komme inn på de retningene som er på de forskjellige stedene. Jeg vet ikke hvor i landet Kontroll og Varsling foregår, men regner med at noe av utdanning i alle fall er på Kjevik?! Hvis din bror da har søkt Hæren, vil han mest sannsynlig dra til nord. Om ikke han har søkt Garden.

 

Derfor; om du har lyst til å være i nærheten av han, må du prøve å få tjenestestilling i nord, om dette er mulig.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Noen som vet om PBN, 2BN eller KAMPESK er fullt for august, evt. januar?

Sånn hvis du tenker på videre tjeneste, type TMBN, så kan det være at Kesk ikke er en like attraktiv bakgrunn som PBn og 2Bn. Dette har jeg fra en gammel rekrutteringstråd på milforum.net. Dette trenger selvfølgelig ikke å være gjeldende i dag, men tenkte det kunne være verdt å vite det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...