Gå til innhold

AMD kutter prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forresten kommer 940 og 920 med vifte ?

Etter en rask sjekk i prisguiden ser jeg det står BOX på slutten av produktnummeret. Det betyr at de kommer med kjøler inkludert i prisen.

 

Jeg ser bare en god grunn til å vente med Phenom II nå: Disse er 125W-versjoner. I midten av februar kommer 95W-versjonene (med samme hastighet), samt noen billigere firekjerner og trippelkjerner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
AMD kunne gjerne ha solgt disse som 95wattere for de bruker faktisk ikke mere, men de selger de som 125wattere for da sender de med heatpipe kjølere og de får mye mer god omtale for de er kjøligere og klokker bedre med de en med de vanlige kjølerne.

 

Korrekt.

Har en X4 920 (X4 940 i bestiling) og bare kjøleren er verdt en 300kr. (Og kjøler meget bra)

Dette er ikke de vanlige "aluminiums-klumpene" :)

Lenke til kommentar
Simen1, tror du 95W versonenene vil klokke bedre?

 

Jeg vil tro de klokker bittelitt lenger, mest fordi AMD har fått mer tid til å finjustere ting ved produksjonsprosessen. Som nevnt før så kunne nok de nåværende quad'ene lett bli solgt som 95w anyway, så de MÅ jo faktisk ikke gjøre mer for å fikse det kravet.

 

Noen som vet om Phenom I 95w'erne klokker bedre enn 125w'erne av tilsvarende modell? Jeg har ikke fulgt med i timen på de der, hehe.

Lenke til kommentar

dette er gode nyheter. jeg oppgraderte til phenom x4 i høst, men cpuen klokker dårlig og jeg fikk ikke tak i det hovedkortet jeg hadde mest lyst på, så nå går jeg å vurderer å bytte så snart jeg får litt kr til overs.

 

så nå skal jeg vente på 95 watterene som kommer i februar, så får jeg se om jeg bytter hk i mellomtida eller venter til jeg kjøper cpuen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hvilke priser har intel satt ned? har noe gått meg hus forbi?

 

De fleste Core2 Quad er satt ned, men det er nok først og fremst prisnedsettelsen på Q9550 som gjør at AMD må senke prisene.

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=88310

 

Tja.

Den eneste Quad jeg ville vurdert fra Intel nå (for S775) er Q9650 som *virkelig* er satt ned.

Rett under 3k for denne er mye ytelse for penga.

Bør være greit å klokke denne til 4Ghz på "vettug" Vcore, og da må man opp på 4.5 med PhenomII (940) for å henge med (ihvertfall mtp multitasking).

Men, akkurat nå får Intel ikke ei krone fra meg på en liten stund.

Her skal det testes PhenomII (920 og 940). :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...