Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det stå jo svart og hvitt i Koranen at de skal ta rotta på alle "ikke" troende.

Kapittel og vers, helst i en autorisert oversettelse. (Men jeg kan gjerne slå det opp for deg hvis du bare finner det på en av de vanlige anti-islam-sidene.) Så kan vi diskutere hva Koranen faktisk sier...

 

Geir :)

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

Lenke til kommentar
Det stå jo svart og hvitt i Koranen at de skal ta rotta på alle "ikke" troende.

Kapittel og vers, helst i en autorisert oversettelse. (Men jeg kan gjerne slå det opp for deg hvis du bare finner det på en av de vanlige anti-islam-sidene.) Så kan vi diskutere hva Koranen faktisk sier...

 

Geir :)

4.89 : They desire that you should disbelieve as they have disbelieved, so that you might be (all) alike; therefore take not from among them friends until they fly (their homes) in Allah's way; but if they turn back, then seize them and kill them wherever you find them, and take not from among them a friend or a helper.

 

Bare påpeker at det står diverse ting i Bibelen også som nok mer enn hinter om at enkelte grupepr skal drepes.

Lenke til kommentar

I min oversettelse står det:

 

Sura (4:89) - "They but wish that ye should reject Faith, as they do, and thus be on the same footing (as they): But take not friends from their ranks until they flee in the way of Allah (From what is forbidden). But if they turn renegades, seize them and slay them wherever ye find them; and (in any case) take no friends or helpers from their ranks."

 

Det dreier seg altså om desertører. (Renegades) Muhammed var hærfører, og dette var regler for hans soldater. Det står også i det neste verset at det bare gjelder de som søker tilflukt hos fiendtlige stammer, ikke stammer som søker fred. I den norske oversettelsen står det slik:

 

89 De vil at dere skal være vantro, som de selv er vantro, slik at dere blir like. Slutt dere ikke til noen av dem, før de drar ut for Guds sak! Hvis de snur seg bort, så pågrip dem og drep dem der dere finner dem, og ta ingen av dem til venn eller hjelper,

 

90 unntatt dem som drar hen til et folk dere har sluttet forbund med, eller de kommer til dere fordi de føler seg beklemt i hjertet ved å stride mot dere eller mot sitt eget folk. Hvis Gud hadde villet, kunne Han gitt dem makt over dere, og da ville de kjempet mot dere. Men hvis de holder seg unna dere og ikke kjemper mot dere, og tilbyr fred, så har Gud ikke anvist dere noen fremgangsmåte overfor dem.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

JEG var i byen i dag under opptøyene.. Jeg demonstrerte! Det var noe av det sykeste jeg har vært med på as.. :p haha.. Var hvertfall helt sinnsykt når folka begynte og løpe og knuse vinduer på Mcdonalds ved grenseveien.. Alle folka i Mcdonalds stod og så på, så plutselig ser de en hel haug av steiner komme mot dem!! 2 min seinere beveget mengden seg mot Estetiqe osv. På vei ned mot Oslo City dro flere av folka innom Dinsko og stjal sko der, også veskebutikken rett ved siden av.. Som sagt, helt sinnsykt!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest mange politisk ukorrekte forslag til hvordan vi kan unngå å måtte oppleve slike gateslag med jevne mellomrom.

Kan noen komme med politisk korrekte forslag til hvordan vi kan unngå Paris-tilstander (tenker da på gatekamper) i Norge? Eller må vi bare godta at gatekamper er kommet for å bli?

 

(Vet at dette er sleivete skrevet, men er trøtt og kom ikke på noen annen måte å si det på.)

Lenke til kommentar
JEG var i byen i dag under opptøyene.. Jeg demonstrerte! Det var noe av det sykeste jeg har vært med på as.. :p haha.. Var hvertfall helt sinnsykt når folka begynte og løpe og knuse vinduer på Mcdonalds ved grenseveien.. Alle folka i Mcdonalds stod og så på, så plutselig ser de en hel haug av steiner komme mot dem!! 2 min seinere beveget mengden seg mot Estetiqe osv. På vei ned mot Oslo City dro flere av folka innom Dinsko og stjal sko der, også veskebutikken rett ved siden av.. Som sagt, helt sinnsykt!

"Vi knuste ruter og stjal sko, haha!" Høres ut som pøbelstreker for meg. Hva var det dere demonstrerte mot da, årets skomote? :nei:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
JEG var i byen i dag under opptøyene.. Jeg demonstrerte! Det var noe av det sykeste jeg har vært med på as.. :p haha.. Var hvertfall helt sinnsykt når folka begynte og løpe og knuse vinduer på Mcdonalds ved grenseveien.. Alle folka i Mcdonalds stod og så på, så plutselig ser de en hel haug av steiner komme mot dem!! 2 min seinere beveget mengden seg mot Estetiqe osv. På vei ned mot Oslo City dro flere av folka innom Dinsko og stjal sko der, også veskebutikken rett ved siden av.. Som sagt, helt sinnsykt!

Jeg lurer på om du vet hva SKAM betyr?

Lenke til kommentar
JEG var i byen i dag under opptøyene.. Jeg demonstrerte! Det var noe av det sykeste jeg har vært med på as.. :p haha.. Var hvertfall helt sinnsykt når folka begynte og løpe og knuse vinduer på Mcdonalds ved grenseveien.. Alle folka i Mcdonalds stod og så på, så plutselig ser de en hel haug av steiner komme mot dem!! 2 min seinere beveget mengden seg mot Estetiqe osv. På vei ned mot Oslo City dro flere av folka innom Dinsko og stjal sko der, også veskebutikken rett ved siden av.. Som sagt, helt sinnsykt!

"Vi knuste ruter og stjal sko, haha!" Høres ut som pøbelstreker for meg. Hva var det dere demonstrerte mot da, årets skomote? :nei:

 

Geir :)

Ikke så rask på avtrekkeren nå da, Geir. Han sier han var og demonstrerte. Og så holder han seg i tredjeperson når han beskriver pøbelstrekene. Han sier aldri "vi".

Lenke til kommentar
JEG var i byen i dag under opptøyene.. Jeg demonstrerte! Det var noe av det sykeste jeg har vært med på as.. :p haha.. Var hvertfall helt sinnsykt når folka begynte og løpe og knuse vinduer på Mcdonalds ved grenseveien.. Alle folka i Mcdonalds stod og så på, så plutselig ser de en hel haug av steiner komme mot dem!! 2 min seinere beveget mengden seg mot Estetiqe osv. På vei ned mot Oslo City dro flere av folka innom Dinsko og stjal sko der, også veskebutikken rett ved siden av.. Som sagt, helt sinnsykt!

"Vi knuste ruter og stjal sko, haha!" Høres ut som pøbelstreker for meg. Hva var det dere demonstrerte mot da, årets skomote? :nei:

 

Geir :)

 

Næææ.. Jeg gjorde ingenting. Jeg bare fulgte folkemassen, var morro å se på så.. :p Selv om jeg ikke helt støtter slike ting.. Synes det er galt å knuse vinduer, demonstere mot politiet, stjele og slikt under en fredelig demonstrasjon. Det er jo tross alt ikke politiet eller butikkene sin feil at alt dette skjer (NOEN kjeder er med på greia, men dere skjønner hva jeg mener). Politiet prøver jo tross alt bare å gjøre jobben sin.. Det skjønner jeg jo godt. Men forsatt.. Det var morro å se på. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...