Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at ekstremister skal ødelegge for seg selv på denne måten. Pøbler og uromakere får en unnskyldning til å gjøre hærverk og utøve vold, og gjør det i Palestinas navn. Det er disse som bidrar med å ødelegge fleres syn på muslimer.

 

Jeg håper dette ikke var folk fra fakkeltoget som var forhåndsarrangert ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Folk blir engasjert her. Så engasjerte at de skriver mindre smarte ting og får "forumferie".

 

Her er mitt bidrag:

 

Siv/FrP oppnådde akkurat det de ville idag.

Hvor planlagt det var skal være usagt.

 

Tipper FrP scorer høyt på neste gallup, og vi ser enda flere "godt skrevne" innlegg i diverse avisers debatt-centraler.

Om hva vi skal gjøre med "svina". :)

 

Tror det hjelper å bli litt eldre og litt mer kynisk vedrørende folkegrupper, demonstrasjoner og hvem som "har rett".

 

Hele problemet i Gaza, Staten Israel og Palestina er nå nærmest uløselig vil jeg si.

Dessverre. :(

Lenke til kommentar
Har bare to komentarer:

 

Kan alle sammen bare gjøre Norge en tjeneste å stemme på FRP? Og Israel, gjør verden en tjeneste, fortsett å bomb!

 

Hvordan kan du si noe sånt og fortsat sove om kvelden?

 

Fordi det er det jeg mener, jeg er så lei av det pissnakket om hvor ille israelerne er! Jeg er også ganske lei av holdningene til 90% av utlendingene. De kommer til Norge, får beskyttelse, (klisje) og dette er takken. Og tro meg, slik er det vært helg, bare i en mindre skala.

 

Så imorgen tidlig skal jeg slå på tven før jeg drar på skolen, og håper at Israelerne har fått inn noen fulltreffere!

 

Jeg synes verken israelere eller muslimer er ille. Men de som styrer i Palestina og i Israel nå, har jeg ingenting til overs for. Mens lederne krangler, lider sivilbefolkningen. Derfor trenger de beskyttelse, og jeg er veldig takknemlig over å bo i et land som kan tilby den hjelpen!

 

Du, og alle andre som er "lei holdningene til 90% av utlendingene" (som slik du skriver det sier at du er lei holdnigene til i underkant av 6 milliarder mennesker på jorden), må gjerne stemme FRP. Dessverre for deres del, heldigvis for oss andre, så forstår flertallet i landet at Siv Jensen og Fremskrittspartiet aldri ville klart å styre et land. De er veldig flinke opposisjonister, men noe mer enn det vil de forhåpentligvis aldri bli :)

Lenke til kommentar

Frp kan ikke styre dette landet tror nå jeg.

Og nå får de masse creeds.

Merket hvor samlet man blir når man står imot en "fysisk" "fiende"?

"La oss sende "svinene" ut av landet."

 

...

 

har det roet seg i Oslo nå?

 

Edit: Jeg ble kvalm av noe annet.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Har bare to komentarer:

 

Kan alle sammen bare gjøre Norge en tjeneste å stemme på FRP? Og Israel, gjør verden en tjeneste, fortsett å bomb!

 

Hvordan kan du si noe sånt og fortsat sove om kvelden?

 

Fordi det er det jeg mener, jeg er så lei av det pissnakket om hvor ille israelerne er! Jeg er også ganske lei av holdningene til 90% av utlendingene. De kommer til Norge, får beskyttelse, (klisje) og dette er takken. Og tro meg, slik er det vært helg, bare i en mindre skala.

 

Så imorgen tidlig skal jeg slå på tven før jeg drar på skolen, og håper at Israelerne har fått inn noen fulltreffere!

 

Jeg synes verken israelere eller muslimer er ille. Men de som styrer i Palestina og i Israel nå, har jeg ingenting til overs for. Mens lederne krangler, lider sivilbefolkningen. Derfor trenger de beskyttelse, og jeg er veldig takknemlig over å bo i et land som kan tilby den hjelpen!

 

Du, og alle andre som er "lei holdningene til 90% av utlendingene" (som slik du skriver det sier at du er lei holdnigene til i underkant av 6 milliarder mennesker på jorden), må gjerne stemme FRP. Dessverre for deres del, heldigvis for oss andre, så forstår flertallet i landet at Siv Jensen og Fremskrittspartiet aldri ville klart å styre et land. De er veldig flinke opposisjonister, men noe mer enn det vil de forhåpentligvis aldri bli :)

 

ok så du mener at jeg skrev at underkant av 6 milliarder mennesker kommer til norge? :p

 

jeg er lei av lei 90% av alle innvandrere i Norge fra, Afrika og Midtøsten!

Endret av Nektard
Lenke til kommentar
Hele problemet i Gaza, Staten Israel og Palestina er nå nærmest uløselig vil jeg si.

Dessverre. :(

 

Det finner alltid en løsning, men utfordringen er alt det som står forran en.

 

Krig og vold har ikke løst så spesielt mye i gjennom årene, så det at noen fortsetter er et tegn på at noen ikke lærer i mine øyne.

Det at noen kriger er jo også et tegn på at de ikke stoler på hverandre og er redde.

 

Og for å være litt usaklig men rettferdig:

Shipp alle som bryr seg til hvert av partene der nede i østen, så kan de prøve gjøre det godt selv.

 

Sympati i seg selv hjelper ikke de trengende, man må ha handlekraft. Men når det er sagt så hjelper ikke å utøve den handlekraften her i Norge.

Lenke til kommentar

En ironisk vri mange antagelig ikke har fått med seg er at Israel hjalp til med å styrke Hamas for at Arrafat skulle få mindre kontroll over palestinerne.

Den var jeg faktisk ikke klar over. Godt poeng.

Og Mobarak sliter med mye av det samme i Egypt. Bare at hans islamister var noe han selv støttet på 80-tallet for å kverke kommunistene. :p

 

 

Har litt vanskelig for å kreve penger av disse organisasjonene.

 

Fordi de har innkalt til denne demoen. De har hengt opp hundrevis av flyers på masse postkasser til folk i Oslo i dag, inkl min postkasse.

*snip*

 

Liste;

Amnesty International Norge

Røde Kors

Røde Kors Ungdom

Kirkens Nødhjelp

Norsk Folkehjelp

Flyktningehjelpen

Redd Barna

CARE

Norges Idrettsforbund

Norges Fotballforbund

LO

Akademikerne

Unio

Utdanningsforbundet

YS

Norges Kristne Råd

Kirkens Bymisjon

Den norske helsingforskomité

Den norske Tibet-komité

Den norske Burmakomite

Health and Human Rights Info

Den norske Råd for Kurdernes Rettigheter

Norsk PEN

Human Rights House Foundation

Sykepleierforbundet

Mellomkirkelig råd for Den norske kirke

Palestinakomiteen

Norges Fredslag

Frivillighet Norge

KFUK-KFUM GLOBAL

Norges Judoforbund

Norges Basketballforbund

Norges Skiskytterforbund

Norges Friidrettsforbund

Norges Svømmeforbund

Norges Klatreforbund

Norges Orienteringsforbund

Norges Squashforbund

Norges Studentidrettsforbund

Norges Bedriftsidrettsforbund

Norges Basketballforbund

Norges Roforbund

Internasjonal helse- og sosialgruppe

Siviløkonomene

Right to Play

Oslosenteret for fred og menneskerettigheter

Norske kirkeakademier

Bondeungdomslaget i Oslo

x-plosiv

Legeforeningen

Human-Etisk Forbund

Skoleaksjonen Hei Verden

Norges Skytterforbund

NORGES GANG- OG MOSJONSFORBUND

Norges Rytterforbund

Norges Bordtennisforbund

Den internasjonale studentfestivalen i Trondheim (ISFiT)

Norges Håndballforbund

Norges Kristelige Studentforbund

Muslimske ungdom Rogaland

Norsk Fredssenter

Radio Orakel

Norske billedkunstnere

Oslo og Akershus Eiendomsmeglerforening

Svømmeforbundet

Orienteringsforbundet

Fri-idrettsforbundet

Kampsportforbundet

Rådet for Kurdernes rettigheter

Den norske Helsingforskomité

Det norske Menneskerettighetshuset

Norges Tyrkiske Ungdomsforening

Norges Skiforbund

KFUK- og KFUM- speiderne

Studentersamfunnet i Bergen

FN-sambandet

Støttekomiteen for Vest-Sahara

Antirasistisk Senter

Norsk Målungdom

Reform-ressurssenter for menn

Noregs Ungdomslag

Norges Kickboxing Forbund

Noregs Mållag

Noregs ungdomslag

De jeg sliter med er uthevet. Det er altså de gruppene jeg kjenner igjen eller klare å resonnere meg frem til å forstå hva er, og selv om det sikkert er noen her som misliker Norges Mållag, tviler jeg litt på om de aktivt støtter opp om opptøyer. Kanskje et par slagsmål på et sjenkested under målstriden, men ikke opptøyer.

 

nei høyere straffer, og mer synlige straffer i avisen som skremselspropaganda er kanskje måten å vise at dette ikke aksepteres på. Står det tre kittet ut pga vold på forsiden i vg i morgen så skjerper nok folk seg, men flesteparten er nok 2. gen innvandrere som ikke kan sendes ut.

Så vidt meg bekjent eksisterer ingen eksempler på at strengere straffer faktisk virker almennpreventivt på den måten at det fører til mindre kriminalitet i et samfunn.

 

Denne situasjonen har blitt ypperlig håndtert av politiet. Honnør til dem.

Det skal jeg være den tredje? til å si meg enig i. Dette er et godt stykke unna Göteborg, for å si det slik.

 

Det hadde nok vært andre boller om det hadde vært nynazister som gjorde opprør.

Enig!

Det er et problem at den ekstreme venstresiden slipper så lett unna med det meste. Det er jo like ille å få

en brostein i hodet enten det er en venstreekstrem eller høyreekstrem person som kaster.

Off topic: Det har jeg for faktisk opplevd tilbake i min ungdom, altså for drøyt 30 år siden. Da gikk en liten gjeng høyreekstreme banditter løs på fredelige demonstranter fra den motsatte side med murstein og andre andre kaste- og slagvåpen. Politiet? De sto og så på. Det var vel kanskje andre tider...

 

Det var om jeg husker rett ca 50 av bøllene mot noen tusen demonstranter. Om det viser vågemot eller dumdristighet kan diskuteres. De løp i alle fall fort når demonstrantene bestemte seg for å ta igjen...

 

Geir :)

Det tror jeg faktisk at jeg hadde satt pris på å se. Det høres svært morsomt ut. Mindre hyggelig for en bekjent som kom labbende inn med langt hippie-hår i en bar i Brummundal i 1991. De to var de eneste med hår på hodet, og de løp en halvtime i strekk. Slik kan det gå, antar jeg. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke fatte at "demonstrantene" ikke skjønner at dette skaper deres sak. Grunnen til at jeg bruker anførselstegn er fordi jeg mener at når man bryter loven og angriper sivile mister man retten til å kalle seg demonstrant. For min del kan norsk politi sette hardt mot hardt og arrestere de som organiserer dette + de mest aggressive på ubestemt tid. Og så klart må de fortsette å utvise de som utøver vold mot sivile og ordensmakten hvis dette er mulig.

Lenke til kommentar

Jeg ble sjokkert over å se resultatene fra i dag. Jeg støtter ikke Israel, men jeg støtter heller ikke noe slikt som skjedde i Oslo i dag. Det er poengløst å ta en missledet form for hevn utover Oslo og det vil bare få folk til å se negativt på demonstrasjonene.

 

Som sagt tidligere, kudos til Politiet for å ha gjort en så god jobb.

Lenke til kommentar
Har bare to komentarer:

 

Kan alle sammen bare gjøre Norge en tjeneste å stemme på FRP? Og Israel, gjør verden en tjeneste, fortsett å bomb!

 

Hvordan kan du si noe sånt og fortsat sove om kvelden?

 

Fordi det er det jeg mener, jeg er så lei av det pissnakket om hvor ille israelerne er! Jeg er også ganske lei av holdningene til 90% av utlendingene. De kommer til Norge, får beskyttelse, (klisje) og dette er takken. Og tro meg, slik er det vært helg, bare i en mindre skala.

 

Så imorgen tidlig skal jeg slå på tven før jeg drar på skolen, og håper at Israelerne har fått inn noen fulltreffere!

 

Jeg synes verken israelere eller muslimer er ille. Men de som styrer i Palestina og i Israel nå, har jeg ingenting til overs for. Mens lederne krangler, lider sivilbefolkningen. Derfor trenger de beskyttelse, og jeg er veldig takknemlig over å bo i et land som kan tilby den hjelpen!

 

Du, og alle andre som er "lei holdningene til 90% av utlendingene" (som slik du skriver det sier at du er lei holdnigene til i underkant av 6 milliarder mennesker på jorden), må gjerne stemme FRP. Dessverre for deres del, heldigvis for oss andre, så forstår flertallet i landet at Siv Jensen og Fremskrittspartiet aldri ville klart å styre et land. De er veldig flinke opposisjonister, men noe mer enn det vil de forhåpentligvis aldri bli :)

 

ok så du mener at jeg skrev at underkant av 6 milliarder mennesker kommer til norge? :p

 

jeg er lei av lei 90% av alle innvandrere i Norge fra, Afrika og Midtøsten!

 

Jeg prøvde bare å si at om en rik lege fra Australia er på forretningsreise i Norge, så er han en utlending. En somalier som har fått oppholdstilatelse og et norsk statsborgerskap er ikke i mine øyne lenger en utlending. At du mente alle mørkhudede som søker asyl i Norge (enten de får det eller ikke), tviler jeg ikke en sekund på ;) Denne gangen var du til og med så ærlig og droppet "holdningene", og har gått over til at du rett og slett er lei 90 % av alle mørkhudede personer i Norge.

 

FRP er for og av personer som deler dine holdniger. Så for all del. La oss gjøre Norge en tjeneste og stemme FRP, så kan vi bli kvitt alle disse "pakkisene" som bare snylter på staten uansett..

Lenke til kommentar
Mye morsomt i disse filmene nettavisene har lagt ut. Det jeg hørte mest av fra de voldelige demonstrantene var "jævla jøder" og "jævla nazister". :wee:

På slutten her deles det mange meninger verbalt.

Jeg kjenner jeg blir litt irritert over de som bare er ute etter å lage bråk, og roper Allah Akbar i gatene. De ødelegger for så mange.

 

 

Stakkars, en del av demonstrantene har kanskje vokst opp med volden og hatet fra de var bittesmå.

De burde legge det på hylla straks, kommer ikke til å hjelpe noen.

 

Er ganske enig med han som sier:

"Det hjelper ikke stå her, dra til Gaza."

 

Gjentar for andre gang:

Sympati i seg selv hjelper ikke de trengende, man må ha handlekraft. Men når det er sagt så hjelper ikke å utøve den handlekraften her i Norge. (Tviler også på at det hadde hjulpet i Gaza-området, men det er der det skjer.)

Lenke til kommentar
Jeg ble sjokkert over å se resultatene fra i dag. Jeg støtter ikke Israel, men jeg støtter heller ikke noe slikt som skjedde i Oslo i dag. Det er poengløst å ta en missledet form for hevn utover Oslo og det vil bare få folk til å se negativt på demonstrasjonene.

 

Som sagt tidligere, kudos til Politiet for å ha gjort en så god jobb.

+1

Lenke til kommentar

Kan man legge legge ut youtube-linker hvis det kommer flere filmer utover i natt og i morgen?

 

Isåfall vil jeg oppfordre folk til å gjøre dette, kanskje det er noen som har filmet midt inne i dette, og ikke som nrk (sto på et tak langt borte fra der det skjedde). Og jada, jeg vet at det er noen filmer allerede :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...