Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Hadde ikke dette vært noe for Gamer? Jeg hadde i alle fall vært veldig interessert i en artikkel som tar for seg dette temaet (både denne saken spesifikt, og pris/forsinkelse problematikken generelt). Det er vel også lettere for en publikasjon som Gamer å få en offisiell uttalelse fra Valve? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2) Billigere? Ikke nå lenger med Euro priser. Og hva har norge med EU å gjøre? Er ikke vi på lik linje med england som er heller ikke er med i EU??

 

UK så vel som Irland er EU-medlemmer. De er derimot ikke med i eurosonen, enda.

 

Nå har imidlertid Valve omdefinert mesteparten av den europeiske geografien ved å hevde at de britiske øyene ikke er en del av Europa, og inkludere hele fastlandet i eurosonen... :roll:

Lenke til kommentar

Er det slik at spill du kjøper fysisk og må han steam for å spille online/instalere slik som left 4 dead barekan instaleres på en account og ingen flere? Jeg vil ikke bruke steam, men spille left 4 dead... Hvordan funker egentlig dette?

 

Uansett så er det og gjøre forskjell på USA og andre deler av verden latterlig når det er en online tjeneste. Mister HOVEDARGUMENTET der. Det neste er vell prisen...

Lenke til kommentar

Ikke nok med at jeg følte at prisene hadde gått litt opp fra før av og at vi blir forskjelsbehandla i forhold til statene, men dette er jo sinsvakt.

 

$50 = 340,54kr 50€ = 479,38kr 479,38kr = $70,38

 

Et lite reinestykke som kammeraten min posta på steam forumet, er billigere andre steder nå, så da takker jeg heller ja til et fysisk produkt.

 

Jeg får vel sette meg ned og sende valve brev hvor jeg forteller dem hvor sint jeg er, team america style.

Lenke til kommentar

Jeg er utrolig skuffet over dette, helt latterlig. De burde skjønne at dette vil føre til at de mister masse kunder. Ikke bare har dollaren blitt høyere i det siste, men så tvinger de oss til å bruke euro. Det er sykt dårlig, jeg slutter fra nå av å kjøpe nye spill på steam. Helt til de bytter til dollar igjen, eller setter ned prisene.

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Dette var nok unngåelig og bare et tidsspørsmål. Selvfølgelig synd at vi nå ikke kan dra nytte av den lave dollaren. Liker reaksjonene nå i forhold til da Gabe da at DRM var idiotisk. Dere snur jammen fort.

 

Kjøpt en del spill jeg også via Steam men nå er det ingen fordel lenger, bare ulemper.

- "Alltid" tilgjengelig

- Ingen CD-plate for å spille

- Lage dine egen CD/DVD plater om du vil

- Automatisk patching

- Steam Works/ Steam Cloud

- Enormt community

 

1) Hvorfor må vi (europa) vente opptil flere dager etter US release på spill? Hadde det vært fysiske spill med cd/dvd, så hadde jeg forstått. Men digital distribuering?

At det får forskjellige lanseringsdager er noe utgiveren har valgt, ikke Valve/Steam. Ja, det er en ulogisk løsning, men ikke Steam som er problemet.

2) Billigere? Ikke nå lenger med Euro priser. Og hva har norge med EU å gjøre? Er ikke vi på lik linje med england som er heller ikke er med i EU??

Du kan alltids kjøpe spillet i butikken og aktivere produktet i Steam. Da kan du gjøre akkurat som før. UK bruker pund som da også er i Steam nå.

 

3) Et par av de siste spillene jeg har kjøpt fikk stadig opp feilmld om "error, please try again later" når jeg skulle starte spillet, og slik var det i de neste 2 ukene. Kjekt.

Hva har ditt problem med selve Steam å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja, de får jo gjøre som de vil. Men nå kommer jeg heller til å kjøpe retail. Og jeg regner med at steams kundebase vil svekkes grusomt den neste tiden.

 

TCi, mange av dine argumenter er jo direkte feil. Man kan kjøpe en retail box og så aktivere koden på steam. Ergo får man alle de fordelene også når man kjøper retail til en langt billigere pris.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
TCi, mange av dine argumenter er jo direkte feil. Man kan kjøpe en retail box og så aktivere koden på steam. Ergo får man alle de fordelene også når man kjøper retail til en langt billigere pris.

Det var vel det som var poenget... Og hvilke argumenter tenker du på var feil?

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Trodde du argumenterte for å fortsatt kjøpe på steam jeg da, må ha misforstått noe da.

 

et eksempel:

 

Empire total war koster 50 euro på steam. Du får bare en digital distribusjon på steam.

 

På Play.com får du Empire total war SPECIAL FORCES EDITION med kart,ekstra units etc for 35 pund. Dette kan du aktivere på steam og også få alle fordelene der. Dette er inkludert frakt.

 

50 EUR = 476,81 NOK

 

35 GBP = 359,84 NOK

 

7955041l.jpg

Endret av Kron
Lenke til kommentar
TCi, mange av dine argumenter er jo direkte feil. Man kan kjøpe en retail box og så aktivere koden på steam. Ergo får man alle de fordelene også når man kjøper retail til en langt billigere pris.

Det var vel det som var poenget... Og hvilke argumenter tenker du på var feil?

 

Jeg ville heller ha sammenlignet med ren butikkpris her i Norge enn utenlands webside man trolig må betale moms/toll på og.

 

Men ja, det fleste spill på Steam nå er faktisk dyrere enn hvis du skulle dratt på lefdal. Litt av argumentet til steam da de startet var at de skulle kutte mellommannen og derfor skulle spillene bli billigere enn i butikken. Liten titt på steam forumene og man tror kanskej dette retter seg opp, der er det mildt sagt mange forbanna kunder akkurat nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...