Gå til innhold

Killzone 2, alt blir diskutert her før og etter releasedagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..ellers så blir jeg skutt hele tida, da, fordi jeg sitter å beundrer måten de rød lysene lager spor etter seg når du springer eller snur deg fort. ..du har skarpe lys som ikke flyter, mens lave lys som kommer igjennom tåke og slikt lager spor. (Inntil du blir skutt, da blir det grått og trist). Samme med lys som faller inn i gjennom taket, og slikt. Så forbasket stilig. Eller hvordan rommet pluss rustninger, og så videre, blir lyst opp av skudd- salver, og lager nye skygger..

 

Så det gikk litt seint med meg, men jeg kom frem til det brettet du går fremover på lastetoget tilslutt.. Og der var det stopp igjen, gitt..

 

Seriøst, har ikke sett noe så fullstendig og helhetlig før i cutscenes engang. ..Det var mye snakk om film- realisme før releasen.. men det er nok et poeng at når det går an å lage så komplekse sanntids- simuleringer som dette, gjør det at du kan lage "scener" på en helt annen måte enn før. Det blir vel en slags mellomting mellom å sitte med et kamera i et par timer for å få duggen på et blad til å bli riktig, og å lage stop- motion film..?

 

..Så film- realisme blir en litt svak beskrivelse. Ikke at folk kan slutte å lage spill nå, fordi KZ2 har gjort alt det går an å få til, eller noe sånt.. men dette er skikkelig stilig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Ingenting i spillet er grått og kjedelig.

 

Spillet har kanskje de mest levende omgivelsene jeg har sett siden Uncharted.

 

ikke ening, nesten alt ser likt ut, de fleste banene er kliss like, bortsett fra noen få som skiller seg ut, det er grått på grått, og blir litt kjipt i lengden.

var godt å få spilt ørken banen.

kunne ønske det var litt mer varierte omgivelser.

 

virker som du blir litt "blind" fordi du er så veldig glad i spillet, og det skjønner jeg, har gjort samme greie om andre spill som jeg falt helt pladask for.

 

KZ2 er et knakende bra spill, som har gjort mye riktig men også noen få feil.

 

når jeg tenker tilbake på SP delen til KZ2 er det ikke en spesiell ting som får meg til å tenke, wow eller dette var stilig.

det jeg husker er hvor bra det så ut bare, det synes jeg er litt dumt.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Om du synes omgivelsene i Killzone 2 er kjedelige så synes jeg det er du som virker blind.

 

Omgivelsene kan bli litt ensformige til tider. Men herregud så levende, dette spillet er!

Fra det første skuddet ble avfyrt, har Killzone 2 tatt meg med storm.

Spillet drar deg inn virkelig inn i handlingen, på en måte som jeg nesten ikke hadde trodd var mulig.

Lenke til kommentar

Så om de bytter ut grå vegger med si rosa vegger, vil spillet bli mindre kjedelig da?

 

Jeg har enda kun noen få minutter i spillet og skal ikke påstå det ike er grått hele veien, men alt som skjer i kulissene, fiender som flanker deg osv osv, gjør at jeg får inntrykk av en langt mer levende og spennende verden enn dataspill av typen FPS pleier å klare formidle, så får det heller være grått.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Ingenting i spillet er grått og kjedelig.

 

Spillet har kanskje de mest levende omgivelsene jeg har sett siden Uncharted.

 

ikke ening, nesten alt ser likt ut, de fleste banene er kliss like, bortsett fra noen få som skiller seg ut, det er grått på grått, og blir litt kjipt i lengden.

var godt å få spilt ørken banen.

kunne ønske det var litt mer varierte omgivelser.

 

virker som du blir litt "blind" fordi du er så veldig glad i spillet, og det skjønner jeg, har gjort samme greie om andre spill som jeg falt helt pladask for.

 

 

KZ2 er et knakende bra spill, som har gjort mye riktig men også noen få feil.

 

når jeg tenker tilbake på SP delen til KZ2 er det ikke en spesiell ting som får meg til å tenke, wow eller dette var stilig.

det jeg husker er hvor bra det så ut bare, det synes jeg er litt dumt.

Nei, jeg er verken blind eller forelska i Killzone 2. Jeg bare liker settingen akkurat slik den er, og kunne ikke tenkt meg det på en annen måte. Det er fordi omgivelsene tar utgangpunkt i slik Killzone-universet faktisk er. Det er trist, det er bombet og det er fallende. Det er slik jeg liker spillet.

 

Hvis du mener at spillet er kjedelig så må du for all del få lov til det. Kunne ikke brydd meg mindre.

 

Selv om verdenen i Killzone 2 er grå og bombet, så er omgivelsene dine mer levende enn i noe annet spill jeg har spilt. Jeg tror faktisk effekter, lyssetting, lyd og animasjoner som skjer rundt deg er såpass gode at mange går glipp av de. De er såpass blendet inn i spillet at folk ikke engang ser de - nettopp fordi mye av spillet ser ut som en film.

 

Men som nevnt tidligere, hvor mye variert kan man få det når spillet faktisk tar plass i en bombet by? Skal man male veggene rosa, og lage gressplen rundt hele visari square?

Endret av Haansi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

flott, hipp hurra for saklig diskusjon om ett spill.

kunne ikke ha brydd meg mindre.

 

men dere leser jo ikke, har ikke sagt det er kjedelig spill

det er LITT kjedelig i LENGDEN å se grått på grått og de samme omgivelsene

 

det er ikke for mye og be om litt variasjon i level design og fargepaletter

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...