Gå til innhold

Døper om Geforce 9000-serien


Anbefalte innlegg

Pussig at de gjør det igjen - etter alle negative reaksjonene forrige gang de endret navn på eksisterende kort. Skjønner de ikke at forbrukerne blir forvirret over alle navn og versjoner? Ønsker de å miste kunder? Det hadde vært bedre om de kunne forbedre de kortene de hadde, f.eks. ved å lage dem mindre strømslukende og kaldere.

 

Men dette betyr jo bare at AMD får flere kunder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er fint at nVidia roter litt. Flere kunder til AMD =)

Kan jo alltids håpe de får orden på cpu-delen av selskapet også..

 

Men der syns jeg AMD gjorde en dum ting. De startet jo på 98xx-serien med dems nye 4kjerne-serie.. Hvorfor gjør de sånt? Det er jo bare å skyte seg selv i foten, for når de da får en ny serie, må de bytte hele produktnavnet, eller gjøre som nVidia, rote det skikkelig til...

Håpløst. De selskapene burde virkelig ansette folk som holdt orden på logikken

Lenke til kommentar
Syns det er fint at nVidia roter litt. Flere kunder til AMD =)

Kan jo alltids håpe de får orden på cpu-delen av selskapet også..

 

Men der syns jeg AMD gjorde en dum ting. De startet jo på 98xx-serien med dems nye 4kjerne-serie.. Hvorfor gjør de sånt? Det er jo bare å skyte seg selv i foten, for når de da får en ny serie, må de bytte hele produktnavnet, eller gjøre som nVidia, rote det skikkelig til...

Håpløst. De selskapene burde virkelig ansette folk som holdt orden på logikken

Det at de startet på 9xxx serien var vell fordi de regnet med at det var den siste slippen på den arkitekturen. Den heter jo AMD Phenom X4 9xxx (eller x3 med andre tall), og neste serie blir vell hetende noe annet enn Phenom, så da er det over hodet ingen mulighet for forvirring. Problemet er når selskapene begynner på nytt på tallserien med samme navn forran, eller bytter nummer på eksisterende produkter i stedet for å tillføye en notasjon på slutten (som en bokstav eller +).

 

Og AMD har jo også gått for å få eksisterende prosessorer og sokkler kompatible, så der er det jo heller ingen stor fare. Synes at sockets til AMD generellt også har bedre navn enn intels i form av enkelhet.

Lenke til kommentar

Hmm. Det har blitt gjort mye forunderlig på skjermkortfronten siden jeg sluttet å følge med for en del år siden. Så langt har jeg klart meg med et ATI Radeon 9800Pro, men nå, når jeg så smått begynner å føle meg klar for en oppgradering på maskinvarefronten har jeg nok samme følelsen som mange nybegynnere har: Hva er hva? ATI har innført ett annet system, og NVidia har inntil nylig holdt seg til sitt gamle system, og skal nå ha noe nytt. Det blir vel da bare å sortere ting etter prisene igjen.

 

Og som vi alle vet er ikke alltid det eneste saliggjørende eller veien til suksess.

Lenke til kommentar
Hmm. Det har blitt gjort mye forunderlig på skjermkortfronten siden jeg sluttet å følge med for en del år siden. Så langt har jeg klart meg med et ATI Radeon 9800Pro, men nå, når jeg så smått begynner å føle meg klar for en oppgradering på maskinvarefronten har jeg nok samme følelsen som mange nybegynnere har: Hva er hva? ATI har innført ett annet system, og NVidia har inntil nylig holdt seg til sitt gamle system, og skal nå ha noe nytt. Det blir vel da bare å sortere ting etter prisene igjen.

 

Og som vi alle vet er ikke alltid det eneste saliggjørende eller veien til suksess.

 

ATI/AMD har gått over til nytt system ja, dog mye enklere enn nVidia sitt nye system.

De gikk fra Radeon 9**0 til Radeon X**0/X1**0 til HD2**0/3**0/4**0. Altså, ATI sine skjermkort heter nå Radoen HD4650, HD4870 osv..

 

EDIT: Skal du har et nytt, kraftig skjermkort ville jeg gått for Radeon HD4850 eller HD4870. :)

Endret av Kong _Kake
Lenke til kommentar
ATI/AMD har gått over til nytt system ja, dog mye enklere enn nVidia sitt nye system.

De gikk fra Radeon 9**0 til Radeon X**0/X1**0 til HD2**0/3**0/4**0. Altså, ATI sine skjermkort heter nå Radoen HD4650, HD4870 osv..

 

EDIT: Skal du har et nytt, kraftig skjermkort ville jeg gått for Radeon HD4850 eller HD4870. :)

 

Ok! Takk skal du ha, da er jeg delvis oppdatert på hva ting heter igjen. Setter pris på dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...