Gå til innhold

Ansiktsløftning for Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Da slipper vi forhåpentligvis litt av støyen fra dvdspillern.

Det her har jeg alltid lurt på. Min Xbox360 er ikke spesielt ny (er vel ca. 3 år gammel), kanskje 2. generasjon, men ikke så ny at den har HDMI utgang hvertfall. Jeg har aldri hatt noe problem med sjenerende lyd fra Xbox360en. Så da lurer jeg på om dere enten sitter med den 10cm fra hodet mens dere spiller eller om dere spiller uten lyd? Jeg har hvertfall ikke nubbsjans til å høre noe fra Xbox360en mens anlegget mitt rumler i vei når jeg spiller. :p

 

Men denne oppdateringen ser snacksy ut. Må vel skaffe meg en ekstra hub for å få tilgang til internett på Xbox360en også.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen nyhet er The Community Games Channel, noe som ser ut til å være en videreutvikling av XNA-systemet. Her får man muligheten til å laste ned flust av spill og demoer skapt av vanlige folk fra hele verden.

 

 

 

Ikke for Europa...........

 

 

Får prøvd iallfall trial spill når jeg logger inn på US konto

 

Seriøst? Ser ut som de ligger på marketplace on the web, bortsett fra at den klikker hele tiden. Men Major Nelson jobber med det, så jeg forventer en fiks snart. Men kjipt hvis vi ikke får XNA-games, brude så absolutt ikke være noe lisenseringsproblemer der.

Lenke til kommentar
En annen nyhet er The Community Games Channel, noe som ser ut til å være en videreutvikling av XNA-systemet. Her får man muligheten til å laste ned flust av spill og demoer skapt av vanlige folk fra hele verden.

 

 

 

Ikke for Europa...........

 

 

Får prøvd iallfall trial spill når jeg logger inn på US konto

 

Seriøst? Ser ut som de ligger på marketplace on the web, bortsett fra at den klikker hele tiden. Men Major Nelson jobber med det, så jeg forventer en fiks snart. Men kjipt hvis vi ikke får XNA-games, brude så absolutt ikke være noe lisenseringsproblemer der.

 

det er fordi du går inn på US version og ikke NO

 

http://marketplace.xbox.com/nb-NO/games/default.htm

Lenke til kommentar
Da slipper vi forhåpentligvis litt av støyen fra dvdspillern.

Det her har jeg alltid lurt på. Min Xbox360 er ikke spesielt ny (er vel ca. 3 år gammel), kanskje 2. generasjon, men ikke så ny at den har HDMI utgang hvertfall. Jeg har aldri hatt noe problem med sjenerende lyd fra Xbox360en. Så da lurer jeg på om dere enten sitter med den 10cm fra hodet mens dere spiller eller om dere spiller uten lyd? Jeg har hvertfall ikke nubbsjans til å høre noe fra Xbox360en mens anlegget mitt rumler i vei når jeg spiller. :p

 

Men denne oppdateringen ser snacksy ut. Må vel skaffe meg en ekstra hub for å få tilgang til internett på Xbox360en også.

 

Støy er vel mere merkbart når det gjelder film.

Lenke til kommentar
Da slipper vi forhåpentligvis litt av støyen fra dvdspillern.

Det her har jeg alltid lurt på. Min Xbox360 er ikke spesielt ny (er vel ca. 3 år gammel), kanskje 2. generasjon, men ikke så ny at den har HDMI utgang hvertfall. Jeg har aldri hatt noe problem med sjenerende lyd fra Xbox360en. Så da lurer jeg på om dere enten sitter med den 10cm fra hodet mens dere spiller eller om dere spiller uten lyd? Jeg har hvertfall ikke nubbsjans til å høre noe fra Xbox360en mens anlegget mitt rumler i vei når jeg spiller. :p

 

Men denne oppdateringen ser snacksy ut. Må vel skaffe meg en ekstra hub for å få tilgang til internett på Xbox360en også.

 

Det kan jo være ganske stor forskjell på hvor vare folk er for støy, hvor høyt de har anlegget, og hvor kontinuerlig lyd det er i spillene de spiller.

 

Forøvrig er det skuffende at man må ha plata i for å spilel fra HD synes jeg. Sammen med de drøye prisene MS tar for større disk, så blir løsningen mindre god enn den kunne vært.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette med å installere er jo mer en gimmick enn noe annet.

Flere spill laster jo tregere, og viftene gjør at det uansett er langt fra en stille opplevelse.

Å kjøpe harddisk til overpris for dette er det ikke verdt i mine øyne.

 

Theme/bakgrunnsbilde funksjonen er jo også blitt totalt ødelagt med at man kun får toppen av et bilde som bakgrunn.

Hvem som har funnet ut at det var en god ide burde få et hardt spark et visst sted.

Lenke til kommentar
Forøvrig er det skuffende at man må ha plata i for å spilel fra HD synes jeg. Sammen med de drøye prisene MS tar for større disk, så blir løsningen mindre god enn den kunne vært.

 

AtW

 

Både MS og spillselskapene hadde jo tapt millioner. «Låne spill med kompis, installere, levere tilbake spillet, enjoy». Da hadde det vært nok at en person blant x antall venner kjøpte et spill og så kunne han låne bort spillet til alle vennene. Det burde dog ikke vær umulig å legge inn en slags kode i spillet som gjør at spillet bare kan spilles på èn konsoll, men dette ville skapt problemer dersom brukeren kjøpte ny konsoll eller selge spillet videre. Det syns det er helt greit at vi må ha i plata for å spille, selv om det kan være irriterende å måtte bytte plate for hver gang, men man kan ikke få både i pose og sekk. ;)

Lenke til kommentar

Det nye grensesnittet er utrolig pent, og mye kjappere enn det gamle. Stiller meg litt skeptisk til figurene som man kan lage, men det er alt. Det er litt synd at man må ha i plata når man spiller selv om spillet er installert, dog ikke ett stort problem. Min står såpass tett at dvd-rommen støyer omtrent like mye som viftene, men overdøver det med lyden.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med denna oppdateringa! :new_woot:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Dette med å installere er jo mer en gimmick enn noe annet.

Flere spill laster jo tregere, og viftene gjør at det uansett er langt fra en stille opplevelse.

Å kjøpe harddisk til overpris for dette er det ikke verdt i mine øyne.

 

Theme/bakgrunnsbilde funksjonen er jo også blitt totalt ødelagt med at man kun får toppen av et bilde som bakgrunn.

Hvem som har funnet ut at det var en god ide burde få et hardt spark et visst sted.

 

Seriøst? Hvis jeg går ut av et spill uten å ha installert det og dvden spinner ned hører jeg nesten ikke viftene fordi dvden har tatt livet av hørselen min.

 

Viftene er som du sier på langt nær musestille, men det er en ganske stor dB forskjell på viftene alene vs. dvden.

 

Det er mulig jeg ikke er en typisk gamer med anlegget kobla på såpass høyt at jeg ikke bryr meg om støyen heller, men jeg synes i alle fall det ble en stor forbedring når jeg slapp jetmotoren mens jeg spilte. Kan til og med spille med headset når madammen sover i naborommmet!

Lenke til kommentar
For min del er i alle fall forskjellen i støy med og uten DVD-spiller helt ekstrem. Jeg har ikke testet noe på endring i loade-tider ved kjøring fra DVD eller HD. 120Gb harddisken er visstnok raskere enn den lille og det er jo ganske normalt (høyere datatetthet).

 

Dette varierer ekstremt fra xbox til xbox. Min maskin er som din, så lenge DVD-spilleren er i bruk er det full spinning og full dur.

 

Broren min sin xbox derimot er det stort sett bare viftestøyen som høres ut som en normalt stille PC egentlig.

 

Etter oppdateringen installerte jeg Fable 2 på HDD, og da ble xboxen min like stille :) Loadetider merket jeg heller ikke noe på, men syns spillet fløt bedre - i enkelte områder tidligere måtte spillet søke og laste fra DVD'en, og da kunne det oppstå litt hakking. Dette har jeg ikke opplevd ennå ved HDD-installasjon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...