Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare å konstatere at vi har hatt rett, vi som syns det hele virket som falskt skuespill.

For en helt utrolig person. Framstår som nasjonalprektigheten selv, gjør noe sånt, og på toppen bedyrer sin uskyld

i verste stil.
Får nesten medlidenhet for henne også. Det går jo knapt an å drite seg mer ut enn dette vel.  :(

Lenke til kommentar

Merkingen i seg selv er jo helt latterlig. En logisk forståelse av DOPING med kryss over er jo at det ikke er doping.

 

Kan det tenkes at de begge har sett merket men trodde at det betød at det ikke var noe i kremen som kunne regnes for doping, og at det vil være så pinlig å gå ut med dette at de lar være?

Endret av coffeee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkingen i seg selv er jo helt latterlig. En logisk forståelse av DOPING med kryss over er jo at det ikke er doping.

 

Kan det tenkes at de begge har sett merket men trodde at det betød at det ikke var noe i kremen som kunne regnes for doping, og at det vil være så pinlig å gå ut med dette at de lar være?

 

Nei, det ser jeg på som det mest utenkelige scenarioet. Dette er folk / støtteapparat som jobber med slike legemidler hver eneste dag, og de er kjent med merkingen og hvordan den fungerer gjennom mange, mange år.

 

Dersom dette derimot skulle stemme så håper jeg hele skilandslaget legges ned, fordi da har vi ikke nok hjernekapasitet til å drive toppidrett i Norge - siden våre beste menn/kvinner er ansatt i skisporten og ikke evner å forstå merking av preparater. 

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Når hun fikk esken som har det merket, så har hun garantert sett det.

Johaug sitt beste forsvar er å hevda at ho rett og slett er dum, slik at ho ikkje har hjernekapasitet til å verken lesa det som står på pakken eller å søkja opp kremen på nettet. For alt me veit kan det jo vera nettopp slik. Hev Johaug gått på skule etter grunnskulen? Kanskje er ho analfabet? Når ho seier ho sjekker 1, 2 og 3 gonger når ho får salver, så kan det bety at ho spør lækjaren 3 gonger, av di ho er ute av stand til å sjekka sjølv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, det ser jeg på som det mest utenkelige scenarioet. Dette er folk / støtteapparat som jobber med slike legemidler hver eneste dag, og de er kjent med merkingen og hvordan den fungerer gjennom mange, mange år.

 

Dersom dette derimot skulle stemme så håper jeg hele skilandslaget legges ned, fordi da har vi ikke nok hjernekapasitet til å drive toppidrett i Norge - siden våre beste menn/kvinner er ansatt i skisporten og ikke evner å forstå merking av preparater.

Er dette merket et standardmerke som brukes på andre preparater og som er velkjent?

 

Men du er vel enig i at selve merket er litt spesielt. Hadde det stått "PARKERING" med rød strek over hadde jeg neppe tenkt at her er det parkering.

Lenke til kommentar

Rett meg hvis jeg er helt på villspor her....

 

Men Sundby ble fratatt resultatene sine for siste sessongen og 2 måneder utestengelse? Riktig?

Utifra det så tenker jeg at Johaug bør utestenges nå og rett og slett si takk for denne kommende sessongen og bedre lykke neste sessong.

 

Nå er ikke sakene akkurat like, men synes den astma saken er enda værre enn Johaug saken, men det med Johaug igjen er jo bare så latterlig teit med tanke på hvor lett det hele kunne hvert unngått! Men fortjener man værre straff enn Sundby bare fordi man er så ekstremt teit i nøtta?

 

Kan jo være at både legen og Johaug egentlig skulle hatt briller, men er redde for å bli mobba :p Og under normale omstendigheter så har det dårlige synet dems klart seg meget bra hehe

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

 

Nei, det ser jeg på som det mest utenkelige scenarioet. Dette er folk / støtteapparat som jobber med slike legemidler hver eneste dag, og de er kjent med merkingen og hvordan den fungerer gjennom mange, mange år.

 

Dersom dette derimot skulle stemme så håper jeg hele skilandslaget legges ned, fordi da har vi ikke nok hjernekapasitet til å drive toppidrett i Norge - siden våre beste menn/kvinner er ansatt i skisporten og ikke evner å forstå merking av preparater.

Er dette merket et standardmerke som brukes på andre preparater og som er velkjent?

 

Men du er vel enig i at selve merket er litt spesielt. Hadde det stått "PARKERING" med rød strek over hadde jeg neppe tenkt at her er det parkering.

 

 

Jeg bor tilfeldigvis i Italia og kjøpte forkjølelsesmedisin i forrige uke. Den hadde eksakt samme merke som på merket på Johaugs pakke. Det er i hvertfall standard her, 

 

Bildet er helt identisk.

Lenke til kommentar

 

Når hun fikk esken som har det merket, så har hun garantert sett det.

Johaug sitt beste forsvar er å hevda at ho rett og slett er dum, slik at ho ikkje har hjernekapasitet til å verken lesa det som står på pakken eller å søkja opp kremen på nettet. For alt me veit kan det jo vera nettopp slik. Hev Johaug gått på skule etter grunnskulen? Kanskje er ho analfabet? Når ho seier ho sjekker 1, 2 og 3 gonger når ho får salver, så kan det bety at ho spør lækjaren 3 gonger, av di ho er ute av stand til å sjekka sjølv?

 

Hun er jo blond da  :wee: Jeg synes selvfølgelig synd på henne dersom historien hennes er sann, men det er fortsatt noen ubesvarte spørsmål igjen som kan tyde på at historien ikke har rot i virkeligheten. Jeg ville gjerne sett et videobevis med landslagslegen på apoteket ettersom de ansatte ikke kan huske å ha sett eller snakket med han. I tillegg så har hun løyet tidligere, hun påsto at hun var veldig nøye med å sjekke slike medikamenter noe som svekker troverdigheten hennes betydelig. Også har hun jo fått astmamedisin selv om hun ikke har astma da  :nei:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Nei, det ser jeg på som det mest utenkelige scenarioet. Dette er folk / støtteapparat som jobber med slike legemidler hver eneste dag, og de er kjent med merkingen og hvordan den fungerer gjennom mange, mange år.

 

Dersom dette derimot skulle stemme så håper jeg hele skilandslaget legges ned, fordi da har vi ikke nok hjernekapasitet til å drive toppidrett i Norge - siden våre beste menn/kvinner er ansatt i skisporten og ikke evner å forstå merking av preparater.

Er dette merket et standardmerke som brukes på andre preparater og som er velkjent?

 

Men du er vel enig i at selve merket er litt spesielt. Hadde det stått "PARKERING" med rød strek over hadde jeg neppe tenkt at her er det parkering.

Mja. Idéen er nok at man skal se varselsymbolet med en rød strek over. Dette vekker ens oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Johaug fikk hele esken. Esken har blitt solgt med doping-merket. Grovt uaktsomt. Plutselig fremstår Johaug som litt kynisk, da hun kastet legen under bussen. 

 

Det stemmer nok at formålet ikke var å dope seg, men regelverket må være strengt, slik at risikoen for dem som doper seg også blir høy. 

Denne saken ser plutselig svært uheldig ut for Johaug selv, i mine øyne. Samtidig mener jeg fortsatt at astma-saken er langt verre for skiforbundet i sin helhet. Der har man vel fortsatt ikke innrømmet at det har vært en særdeles uheldig praksis i gråsonen? 

Lenke til kommentar

Samtidig mener jeg fortsatt at astma-saken er langt verre for skiforbundet i sin helhet. Der har man vel fortsatt ikke innrømmet at det har vært en særdeles uheldig praksis i gråsonen? 

 

Helt enig.

I den saken har man jo spekulert i at den lovlige medisinen skulle gi prestasjons-økning hos friske individ.

 

Så bortforklarer de det med at det var forskning!

 

Da spør jeg: Hvorfor var man nødt til å forske på det norske skilandslaget???

Hadde man ikke nok vanlige sivile mosjonister å ta av?

Lenke til kommentar

 

Når hun fikk esken som har det merket, så har hun garantert sett det.

Johaug sitt beste forsvar er å hevda at ho rett og slett er dum, slik at ho ikkje har hjernekapasitet til å verken lesa det som står på pakken eller å søkja opp kremen på nettet. For alt me veit kan det jo vera nettopp slik. Hev Johaug gått på skule etter grunnskulen? Kanskje er ho analfabet? Når ho seier ho sjekker 1, 2 og 3 gonger når ho får salver, så kan det bety at ho spør lækjaren 3 gonger, av di ho er ute av stand til å sjekka sjølv?

 

 

Er landslagslegen også dum da, eller? 36 års erfaring, i tillegg sitter han i Olympiatoppens legeteam. Ingen hvem som helst.

 

Hun har fått esken, det er det som er bekreftet. Men har noen bekreftet at denne esken er merket? Ingen av de to har sett dette merket.

 

Utøverne sitter ikke og googler innholdsfortegnelser selv, de har faktisk folk ansatt for seg som skal gjøre den slags. Her har en av disse dyrt betalte hjelperne bommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...