Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Sundby fikk i seg en dose som muligens kunne være prestasjonsfremmende.

Johaug fikk i seg en dose som var prestasjonshemmende.

 

Da er det egentlig den motsatte verden at S kun ble fradømt et par seire.

Mens J sin sak skaper et baluba minst på høyde med et Midtøsten i brann. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig det bare er nordmannen i meg som snakker nå, men jeg er litt skuffet av at utøvere fra Finland og enkelte andre land går ut og nærmest hoverer over dette.

 

At Diesel-Doris gjør det er forventet, men jeg er overrasket over Saarinen. Dette er altså land som har laaangt større dopingspøkelser hengende over seg enn Norge (neida, det gjør det ikke nødvendigvis bedre eller verre).

 

Igjen, mulig at det bare er nordmannen som prater nå, jeg kan ikke huske at Bjørgen, Johaug eller andre toppfolk på kvinnesiden har hovert og gjort narr av f.eks. finlendere når de har blitt tatt. Mulig jeg tar feil, da.

 

Verken Bjørgen eller Johaug var kjente namn i 2001, då finnane vart avslørte. Men at reaksjonane frå nordmenn som var aktive den gongen var kraftige, er det ingen tvil om. Angåande hovering og å gjera narr, så er det nettopp som ein "hemn" mot dei norske reaksjonane frå tidlegare, heilt naturleg.

Lenke til kommentar

 

Det er mulig det bare er nordmannen i meg som snakker nå, men jeg er litt skuffet av at utøvere fra Finland og enkelte andre land går ut og nærmest hoverer over dette.

 

At Diesel-Doris gjør det er forventet, men jeg er overrasket over Saarinen. Dette er altså land som har laaangt større dopingspøkelser hengende over seg enn Norge (neida, det gjør det ikke nødvendigvis bedre eller verre).

 

Igjen, mulig at det bare er nordmannen som prater nå, jeg kan ikke huske at Bjørgen, Johaug eller andre toppfolk på kvinnesiden har hovert og gjort narr av f.eks. finlendere når de har blitt tatt. Mulig jeg tar feil, da.

Verken Bjørgen eller Johaug var kjente namn i 2001, då finnane vart avslørte. Men at reaksjonane frå nordmenn som var aktive den gongen var kraftige, er det ingen tvil om. Angåande hovering og å gjera narr, så er det nettopp som ein "hemn" mot dei norske reaksjonane frå tidlegare, heilt naturleg.
Eg har lett etter eksempler på sånn hovering i tilfeller der slike ting har skjedd men finner lite slik "drittslenging" fra langrennsjentene?

 

Ser bare kommentarer om at det er synd og skuffende om det stemmer...?

 

Tenker da på utøvere imellom selvsagt.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Å klage på en annen for hun gjør samme feil som hun selv er ironisk.

 

Justyna ble dømt for bortimot identisk ting for mange år siden, for så å få redusert straffen kraftig fordi "det ikke var hennes feil" slik som Therese hevder nå.

Tror du Kowalczyk reagerer på at Johaug har gjort en feil, eller tror du kanskje hun heller tviler på forklaringen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å klage på en annen for hun gjør samme feil som hun selv er ironisk.

 

Justyna ble dømt for bortimot identisk ting for mange år siden, for så å få redusert straffen kraftig fordi "det ikke var hennes feil" slik som Therese hevder nå.

 

Poenget til Kowalczyk er at ho, som mange andre, ikkje trur på historia til Johaug og lækjaren. Som nemnd må dei enten vera idiotar begge to, eller så er ikkje historia heilt sann.

Lenke til kommentar

 

 

Det er mulig det bare er nordmannen i meg som snakker nå, men jeg er litt skuffet av at utøvere fra Finland og enkelte andre land går ut og nærmest hoverer over dette.

 

At Diesel-Doris gjør det er forventet, men jeg er overrasket over Saarinen. Dette er altså land som har laaangt større dopingspøkelser hengende over seg enn Norge (neida, det gjør det ikke nødvendigvis bedre eller verre).

 

Igjen, mulig at det bare er nordmannen som prater nå, jeg kan ikke huske at Bjørgen, Johaug eller andre toppfolk på kvinnesiden har hovert og gjort narr av f.eks. finlendere når de har blitt tatt. Mulig jeg tar feil, da.

Verken Bjørgen eller Johaug var kjente namn i 2001, då finnane vart avslørte. Men at reaksjonane frå nordmenn som var aktive den gongen var kraftige, er det ingen tvil om. Angåande hovering og å gjera narr, så er det nettopp som ein "hemn" mot dei norske reaksjonane frå tidlegare, heilt naturleg.
Eg har lett etter eksempler på sånn hovering i tilfeller der slike ting har skjedd men finner lite slik "drittslenging" fra langrennsjentene?

 

Ser bare kommentarer om at det er synd og skuffende om det stemmer...?

 

Tenker da på utøvere imellom selvsagt.

 

 

Dei finske skijentene har levd med dopstempel i 15 år frå nordmenn, at dei kjenner ein viss skadefryd når norske utøvarar vert tekne er berre naturleg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er mulig det bare er nordmannen i meg som snakker nå, men jeg er litt skuffet av at utøvere fra Finland og enkelte andre land går ut og nærmest hoverer over dette.

 

At Diesel-Doris gjør det er forventet, men jeg er overrasket over Saarinen. Dette er altså land som har laaangt større dopingspøkelser hengende over seg enn Norge (neida, det gjør det ikke nødvendigvis bedre eller verre).

 

Igjen, mulig at det bare er nordmannen som prater nå, jeg kan ikke huske at Bjørgen, Johaug eller andre toppfolk på kvinnesiden har hovert og gjort narr av f.eks. finlendere når de har blitt tatt. Mulig jeg tar feil, da.

Verken Bjørgen eller Johaug var kjente namn i 2001, då finnane vart avslørte. Men at reaksjonane frå nordmenn som var aktive den gongen var kraftige, er det ingen tvil om. Angåande hovering og å gjera narr, så er det nettopp som ein "hemn" mot dei norske reaksjonane frå tidlegare, heilt naturleg.
Eg har lett etter eksempler på sånn hovering i tilfeller der slike ting har skjedd men finner lite slik "drittslenging" fra langrennsjentene?

 

Ser bare kommentarer om at det er synd og skuffende om det stemmer...?

 

Tenker da på utøvere imellom selvsagt.

 

 

Dei finske skijentene har levd med dopstempel i 15 år frå nordmenn, at dei kjenner ein viss skadefryd når norske utøvarar vert tekne er berre naturleg.

 

Har de fått kommentarer fra skijentene?

 

Eller snakker du om oss her inne? For det må da være fullstendig irrelevant. 

Klarer som sagt ikke finne særlig mye fra de norske jentene mot hverken finnene eller justyna. Så hvorfor de skal "hevne seg" mot de norske gir ikke noe mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å klage på en annen for hun gjør samme feil som hun selv er ironisk.

 

Justyna ble dømt for bortimot identisk ting for mange år siden, for så å få redusert straffen kraftig fordi "det ikke var hennes feil" slik som Therese hevder nå.

 

Poenget til Kowalczyk er at ho, som mange andre, ikkje trur på historia til Johaug og lækjaren. Som nemnd må dei enten vera idiotar begge to, eller så er ikkje historia heilt sann.

 

Ja, er ikke umulig at på seg selv kjenner man andre nei. Det har du helt rett i....

 

Justyna: – Jeg er besatt av å sjekke innholdet i alle medikamenter jeg tar. Og det har jeg vært de siste ti årene.

 

Dette var ETTER soning. Så om therese snakker mot seg selv, hva gjør da hun? Hun sjekket jo heller ikke hva den betennelsesdempende kremen bestod av. Så da er jo det også bare et dekke for den virkelige dopingen.

Og DETTE er hvorfor eg mener justyna av alle burde holde kjeft i denne saken.

 

Hvorfor Finnene føler en trang aner eg ikke, for eg kan som sagt ikke huske at jentene våre har uttalt seg spesielt hardt bortsett fra skuffelse og sjokk når finner har blitt tatt. 

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er ikke umulig at på seg selv kjenner man andre nei. Det har du helt rett i....

 

Justyna: – Jeg er besatt av å sjekke innholdet i alle medikamenter jeg tar. Og det har jeg vært de siste ti årene.

 

Dette var ETTER soning. Så om therese snakker mot seg selv, hva gjør da hun? Hun sjekket jo heller ikke hva den betennelsesdempende kremen bestod av. Så da er jo det også bare et dekke for den virkelige dopingen.

Og DETTE er hvorfor eg mener justyna av alle burde holde kjeft i denne saken.

 

Hvorfor Finnene føler en trang aner eg ikke, for eg kan som sagt ikke huske at jentene våre har uttalt seg spesielt hardt bortsett fra skuffelse og sjokk når finner har blitt tatt.

Kowalczyk sa at hun er besatt av å sjekke innholdet i alt hun tar, på grunn av det som skjedde i 2005. Hun sa også at hun følte seg som en komplett amatør på grunn av denne saken. Dette sa hun i fjor, og har ingenting med Johaug å gjøre.

 

I Johaug-saken så har hun postet et bilde av den veldig tydelig merkede pakken, og skrevet "fin pakke".

 

Så, hva er kritikken din her? Du hinter til at det vil være hyklersk av Kowalczyk å tvile på forklaringen til Johaug, fordi man da også burde tvile på forklaringen til Kowalczyk. Hvis forklaringen til Johaug er et skalkeskjul, så er forklaringen til Kowalczyk det samme. Korrekt? Vel, for det første er det så klart ingen automatikk i det. Men, for det andre, og dette er mye viktigere: det er umulig. En kan ikke ta deksametason for å skjule annen dopingbruk, og med mindre en konkurrerer så høyt over havet at høydesyke er en reell fare, så kan en ikke ta deksametason for å prestere bedre.

 

Er det ikke litt spesielt at du kan insinuere at Kowalczyk dekker over doping, selv når dette er umulig, mens du reagerer så sterkt på at noen ikke kjøper verdens vanligste unnskyldning?

Endret av Sheasy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Johaug fikk i seg en dose som var prestasjonshemmende.

 

Denne saken handler ikke om hva hun kan ha fått i seg fra leppekremen som hun påstår er årsaken til at dopingforbundet fant testosteronet Clostebol i urinen hennes.

 

Det handler om hun lyver, og om funnet egentlig er rester etter systematisk doping for å vinne konkurranser tidligere!

 

Og testosteronet Clostebol er prestasjonsfremmende i store mengder! Ikke hemmende. La det være klart.

Lenke til kommentar

Tipper på flere gull til Heidi Weng denne sesongen  :)

Yes...kommer til å heie ekstra på Heidi i år :D Måtte hun knuse både Bjørgen og Johaug og alle andre nasjoner hehe :D

 

Men hvem av herrene skal man heie på i år? Sundby...nei....Northug...Nei og så merker jeg det stopper litt opp på navn når det gjelder herrene :p

Lenke til kommentar

Sheasy: tror du har misforstått meg litt. Eg har ikke kjøpt noe som helst. Eg har vanskelig for å se for meg at hun har dopet seg. Og eg er sjokkert hvis de er så sløve som det fremstår i denne saken.

 

Eg sier derimot at teoriene om at legen har dopet henne uten at hun visste det for så å oppdage at det kom til å bli avslørt for deretter å ha fått Johaug til å føre på salven som brukt (og ikke bare det, men har planlagt det opp mot et kjent munnsår (også planlagt?)) for å dekke over den systematiske muskeldopinga av Johaug, er på nivå med andre syke konspirasjonsteorier.

 

Konkludere om hun har dopet seg har eg ikke. Men eg finner det ufattelig at folk kan akseptere en ovennevnt teori men samtidig ikke svelger forklaringen om en sløv lege. For den ene er vesentlig mer usannsynlig.

 

Den andre diskusjonen om justyna er fordi eg syns det er rart når hun selv dreit seg ut ikke klarer å holde kjeft i en lik sak.. Men hun har jo aldri klart å holde kjeft. Og dette er selv om nordmennene knapt har uttalt seg negativt om hu selv etter gjentatte angrep når det gjelder den andre saken.

Lenke til kommentar

 

Tipper på flere gull til Heidi Weng denne sesongen :)

Yes...kommer til å heie ekstra på Heidi i år :D Måtte hun knuse både Bjørgen og Johaug og alle andre nasjoner hehe :D

 

Men hvem av herrene skal man heie på i år? Sundby...nei....Northug...Nei og så merker jeg det stopper litt opp på navn når det gjelder herrene :p

Skal vi tro flertallet her inne er ikke Heidi Weng eller Bjørgen det spøtt bedre enn Johaug og mjs....

 

Vi må heie på svenskene....

Lenke til kommentar

Sheasy: tror du har misforstått meg litt. Eg har ikke kjøpt noe som helst. Eg har vanskelig for å se for meg at hun har dopet seg. Og eg er sjokkert hvis de er så sløve som det fremstår i denne saken.

 

Eg sier derimot at teoriene om at legen har dopet henne uten at hun visste det for så å oppdage at det kom til å bli avslørt for deretter å ha fått Johaug til å føre på salven som brukt (og ikke bare det, men har planlagt det opp mot et kjent munnsår (også planlagt?)) for å dekke over den systematiske muskeldopinga av Johaug, er på nivå med andre syke konspirasjonsteorier.

 

Konkludere om hun har dopet seg har eg ikke. Men eg finner det ufattelig at folk kan akseptere en ovennevnt teori men samtidig ikke svelger forklaringen om en sløv lege. For den ene er vesentlig mer usannsynlig.

 

Den andre diskusjonen om justyna er fordi eg syns det er rart når hun selv dreit seg ut ikke klarer å holde kjeft i en lik sak.. Men hun har jo aldri klart å holde kjeft. Og dette er selv om nordmennene knapt har uttalt seg negativt om hu selv etter gjentatte angrep når det gjelder den andre saken.

Hvis jeg har misforstått, hva betyr følgende?

 

"Så om therese snakker mot seg selv, hva gjør da hun? Hun sjekket jo heller ikke hva den betennelsesdempende kremen bestod av. Så da er jo det også bare et dekke for den virkelige dopingen."

Lenke til kommentar

"Skal vi tro flertallet her inne er ikke Heidi Weng eller Bjørgen det spøtt bedre enn Johaug og mjs..."

 

Enkelte mener sågar Norge går russerne en høy gang i systematisk doping(svindel).

 

Nå er det enkelte som mener "Er du på pallen, er du dopet".

Da kunne vi få noen interessante fellesstarter dersom denne regelen ble innført:

 

De tre første i mål fradømmes resultatet og dømmes til ett års konkurranseforbud.

Pallplassene går til nr 4, 5 og 6 i mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...