Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

 

Hei, noen som vet hvordan det er hvis en tar portrett tatovering på øvre del del av armen, utsiden mtp på trening over lengre tid. Musklene vil jo bli betraktelig større over en lengre periode med mye trening. Noen erfaringer/meninger om dette vil gå bra eller man burde styre unna? :-)

Godt spørsmål, lurer på det samme selv. Jeg har hele armen dekket og det du bør unngå er samme ting som drastisk vekt nedgang/oppgang som strammer og strekker huden. Det har gått bra for meg og jeg har fått større armer. Men hvis noen vet, så si ifra !

 

Spurte om det samme på et amerikansk tattoo forum. Fikk til svar at det vil gå bra! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så jeg hadde en frenum piercing, så jeg endte opp med å ta 5 til på samme session.

 

Nå vurderer jeg å ta 3-4 til, selv om det ser rart ut når den er slapp.

 

Er det flere som må ta piercingene vekk før sex?

 

Piercinger i scrotum og glansen er uakseptabelt.

 

Lyst på en slik:

http://www.evilangeljewelry.com/product_images/6.jpg

 

For å feste i øverste hullet.

Så at ingen hadde svart deg. Har selv en 3,2mm tykk ring der.. og null problem med å ha den i mens ja... Men har lest at det kan by på problemer under akten om man har en barbell der. . så derfor er det mange som har ring isteden.. men e rvel mye smak og behag der også,.

Lenke til kommentar

post-292231-0-15340400-1406582232_thumb.jpg

 

Har tenkt å ta tatovering på brystet av ei ørn med ett flagg, usikker på hvordan flagget skal være i forhold til ørna, men blir nok i bakgrunnen. Har bilde av ørnen og flagget (sørstatsflagg). Om du bare er tegner eller om du faktiskt driver på med kunst og/eller tatoveringer er det bare flott. Legger ut bilde av ørn og flagg.

 

Tenke kanskje ørn i farger? Men usikker, om dere som vil tegne gjør det i svart hvitt (farge på flagg) og i farger på ørna hadde det vært supert!!)

Lenke til kommentar

Innsiden av leggen er ikke det beste stedet, men heller ikke det verste. Det verste er derimot valg av motiv. Kjedeligste motivet noen sinne, og ja jeg bryr meg ikke om folk alltid kommer til å like det ene eller det andre fotballaget. Driiiiit kjedelig og uinspirert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tar eventuelt bare ørna, hvorfor vente? Tenker du på at jeg kanskje angrer i ettertid?

Det er en viss fare for at du kommer til å angre på sørstatsflagget om ett, fem eller ti år, med tanke på at du bare er 18. En ørn alene vil være tryggere i første omgang, hvis du absolutt vil ha en tatovering nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å fullføre en halfsleeve egentlig? Jeg er nesten flau for å ringe å bestille time. :p Begynte på min i juli 2012, med streking, for så å farge det meste i november samme år. Har ikke hatt råd til å gjøre noe siden det, men håper jeg skal få gjort det i høst... Mangler ikke så mye, så gleder meg massivt til å bli ferdig.

 

Her er forøvrig resultatet så langt. Noen effekter er det på bildet, men fargene juger ikke så mye i forhold til virkeligheten. Det er på baksiden jeg mangler litt.

 

post-102350-0-68678000-1406769191_thumb.jpg

Endret av Knewt
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja tenkte ørna først, men akkurat var andre tror, syntes og mener gir jeg faen i. Men skjønner med angringsmomentet ;)

 

Ørn i amerikansk tradisjonell stil kan være ganske fett, men hva er grunnen til at du vil ha et sørstatsflagg?

 

Ellers så bør du lete etter en tattovør som er god på den stilen du vil ha, så tegner tattovøren det du vil ha

Lenke til kommentar

Hvor lang tid er det vanlig å bruke på å fullføre en halfsleeve egentlig? Jeg er nesten flau for å ringe å bestille time. :p Begynte på min i juli 2012, med streking, for så å farge det meste i november samme år. Har ikke hatt råd til å gjøre noe siden det, men håper jeg skal få gjort det i høst... Mangler ikke så mye, så gleder meg massivt til å bli ferdig.

 

Her er forøvrig resultatet så langt. Noen effekter er det på bildet, men fargene juger ikke så mye i forhold til virkeligheten. Det er på baksiden jeg mangler litt.

 

 

Jeg lurer på det samme. Samboer har en halfsleeve han aldri fikk fullført pga økonomi. Må han da farge opp hele greia på nytt når den fullføres?

Lenke til kommentar

 

Ja tenkte ørna først, men akkurat var andre tror, syntes og mener gir jeg faen i. Men skjønner med angringsmomentet ;)

 

Ørn i amerikansk tradisjonell stil kan være ganske fett, men hva er grunnen til at du vil ha et sørstatsflagg?

 

Ellers så bør du lete etter en tattovør som er god på den stilen du vil ha, så tegner tattovøren det du vil ha

 

Ja får høre med de som er i byen om jeg skal ta :p Men tror også jeg bare går for ørna.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå fått meg en tattoo for 4 dager siden.

Fikk beskjed om å ta av folie etter 2 timer,vaske og smøre. Dette har jeg gjort og ting ser ok ut.

Jeg har brukt folie om natta pga jeg er redd en ny fuktig tatovering skal feste seg i sengeklær,bli gnidd på lakenet.

 

I morges da jeg skulle vaske som vanlig,vasket jeg svært forsiktig men da begynte tynne hud-hinner/ myke flak å løsne.

Siden det kun har gått 4 dager er jeg usikker på om jeg fortsatt bør vaske når det løsner.

 

Tatoveringen har aldri vært tørr pga kremen,så noen skorpe har jeg ikke.

Og siden det konstant er krem på og alt er fuktig,hvordan skal tatoveringen i det hele tatt kunne flasse?

Slik jeg ser det er den eneste måten det skal flasse er med hjelp under vaskingen?

 

Er litt rådløs her da jeg nå ikke tør å vaske den mere,siden skinn og hud ruller av under veldig forsiktig vask.

Endret av odin7474
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nå fått meg en tattoo for 4 dager siden.

Fikk beskjed om å ta av folie etter 2 timer,vaske og smøre. Dette har jeg gjort og ting ser ok ut.

Jeg har brukt folie om natta pga jeg er redd en ny fuktig tatovering skal feste seg i sengeklær,bli gnidd på lakenet.

 

I morges da jeg skulle vaske som vanlig,vasket jeg svært forsiktig men da begynte tynne hud-hinner/ myke flak å løsne.

Siden det kun har gått 4 dager er jeg usikker på om jeg fortsatt bør vaske når det løsner.

 

Tatoveringen har aldri vært tørr pga kremen,så noen skorpe har jeg ikke.

Og siden det konstant er krem på og alt er fuktig,hvordan skal tatoveringen i det hele tatt kunne flasse?

Slik jeg ser det er den eneste måten det skal flasse er med hjelp under vaskingen?

 

Er litt rådløs her da jeg nå ikke tør å vaske den mere,siden skinn og hud ruller av under veldig forsiktig vask.

 

Rikitg. Etter de 3 første nettene trenger bør du ikke bruke plastikfolie, første natten er egentlig nok. Jeg legger meg i den stillingen hvor tatoveringen ligger urørt, men når jeg sover så vet jeg jo ikke om jeg ruller rundt osv, men det går bra.

 

Tatoveringen skal helst ikke bli tørr. Du smører veldig veldig tynt lag med krem, og med noen timer imellom smøringen så får tatoveringen luft. tatoveringen blir jo tørrere etter hvor lang tid imellom du smører. Noen kremer er gode i 5-6 timer og andre 4 timer før du må smøre igjen. Jeg merker flass etter 4-5 dager, dette kommer mest iløpet av natten, så når jeg våkner på dag 4/5 så har det begynt å flasse. Da vasker jeg den veldig forsiktig og ikke lenge fordi da merker jeg huden blir altfor fuktig og lettere detter av. Ikke gni, tapp tatoveringen med hånden/fingrene og tørk den. Bruk kjøkkentørkerull ikke dopapir og igjen ikke gni. Første 3 dagene vasker jeg den 3-4 ganger om dagen eller når jeg har fått noe på tatoveringen, også egentlig 2-3 ganger dagene etter det også. Ikke la vannet renne/dusje direkte på tatoveringen. Håper jeg var til hjelp.

 

Bruker Aquaphore 3 første dagene til jeg merker at huden blit stram/flasser, så går jeg over på vanlig hvit, uparfymert baby-lotion. Forrige tatovering var ferdig flasset etter 8-9 dager, den var 15x15 cm cirka, svart/grå/hvit og en del shading.

Vanlig er å bruke Bepanthen (funker ikke så bra for meg, i hvertfall ikke igjennom hele groperioden) Helosan (ikke prøvd enda, vurderer kanskje å bruke, tror den er fin) Spenol (brukt ett par ganger når jeg ikke har hatt andre ting tilgjenlig, helt ok å bruke når det har begynt å flasse. ville ikke brukt rett etter, da jeg vil si at den beskytter veldig lite)

 

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg bruker bepanthen og tatoveringen har enda ikke vært tørr.

Smører 2-3 ganger pr dag og den er hele tiden fuktig og jeg smører tynt. I dag har jeg kun smurt en gang pga da jeg i dag tidlig skulle vaske etter jeg sto opp ble jeg engstelig.

Som sagt,jeg tok parfymefri såpe og lunket vann på fingrene og begynte å vaske veeeldig lett som jeg har gjort i 4 dager nå,(tatoveringen er på underarmen). Selv om jeg vasker veldig lett,var det en del som løsner og vaskes bort. Jeg stoppet derfor vaskingen og smurte heller. Jeg har ikke blødd en eneste gang siden jeg tok den og har heller ikke hatt noen kløe eller smerter. Den ser ren og pen ut.

Men blir bekymret når bare en lett vask skal vaske bort store hudflak med farge men dette er kanskje noe som allerede er klart for å falle av uansett?

Skal prøve med en vask i kveld men hadde helst unngått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg får

Bare skyter inn dette;

Når jeg tok tattovering fikk jeg beskjed om å bruke Bepanthen, ikke Helosan. Var noe med at Helosan er for feit, så den tetter igjen porer osv slik at huden ikke får puste.

Ja, jeg får det selv og at plast skal brukes i 2-3dager.

Jeg fortalte jeg brukte annet, da sa han at da er det ikke på hans ansvar om tatoveringen får infeksjon!

Bepanthen er tykk, men holder lenge. Tror helosan er litt mindre tykk som spenol. Aquaphore er mest brukt i america, og er veldig bra. Men jeg har sett bra resultater av alle kremene. Man må etter hvert finne den måten som passer en selv best. Aquaphore er litt tykk samtidig litt oljete, men den skal bare ligge på i 3-4dager for å fukte og beskytte mot infeksjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...