Gå til innhold

Velferdassistent på Sørreisa


Martz

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har kommet inn som velferdsassistent på Sørreisa (ja bare le :))

Tror dette faktisk kan bli litt gøy, men er det noen her inne som har vært på Sørreisa, og kanskje jobbet som velferdsass der? Har igrunn ikke fått noe særlig info hva angår tjenesten.

Siden det stilles så lave helsekrav til å være velferdsass virker det som om det er en utrolig slapp tjeneste, men jeg håper da det ikke er SÅ ille som folk skal ha det til.

Er det vanlig at velferdassistenter har beretløp sammen med de andre? Eller er jeg dømt til å gå med den stygge båtlua resten av tjenesten min? :)

Håper det er noen der ute som har erfaring og kan fortelle meg litt om tjenesten - vært ekstra kult om det er noen som har vært på Sørreisa som kan fortelle meg litt om miljøet der.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er usikker på om du får moglegheita til å få beret som velferdsassistent. Men det er nok noken av slappaste tjenestane du kan få. Dei velferdsassistentane som eg møtte på gjekk egentlig berre rundt og administererte velferden. Passa på at alle som ville fekk tilgang på pc i løpet av kvelden, arrangerte ting og tok opp bestilling på ting som skulle kjøpast inn (spel, film og liknande).

 

Så av det eg har fått med meg så krever det ingenting fysisk av deg, men det krever at du er litt organisert. Å være hyggelig og medhjelpelig ovanfor andre soldater er eit stort pluss (men tydelig vis ikkje noke krav :( )

Lenke til kommentar
Er usikker på om du får moglegheita til å få beret som velferdsassistent. Men det er nok noken av slappaste tjenestane du kan få. Dei velferdsassistentane som eg møtte på gjekk egentlig berre rundt og administererte velferden. Passa på at alle som ville fekk tilgang på pc i løpet av kvelden, arrangerte ting og tok opp bestilling på ting som skulle kjøpast inn (spel, film og liknande).

 

Så av det eg har fått med meg så krever det ingenting fysisk av deg, men det krever at du er litt organisert. Å være hyggelig og medhjelpelig ovanfor andre soldater er eit stort pluss (men tydelig vis ikkje noke krav :( )

 

Er klar over at det ikke kreves så mye fysisk, derfor enda større grunn til å trene på fritida =) Liker å holde meg aktiv også, så er jo LITT skuffa over at jeg ikke fikk noe anna enn velferd.

Men tror allikevel det kommer til å bli kult. Alltid hatt lyst til å være i Nord-Norge en tur også.

Skjønner hva du mener med slappe folk, er en del av de omkring også, og synes det er kjipt å se.

Jeg håper i det minste det blir NOE fysisk der, håper i alle fall på beret, å gå glipp av den muligheten må være utrolig kjipt :(

 

Men generelt sett, er Sørreisa en grei plass å tjenestegjøre på?

Har jo hørt det visstnok er landets beste velferd der, men er jo mye som blir sagt som ikke stemmer også =)

Lenke til kommentar

Takker for svar =)

Så blir ingen beret i det hele tatt på de som ikke tar beretløpet, er det slik å forstå?

Marinen er cheaters som får beret fra dag 1 på rekruttskolen :(

Synes den båtlua er så stygg å gå med men har vel ikke noe valg ser det ut som?

 

Fint å høre at det er lite og koselig, liker det sånn. Blir vel godt kjent med folk da =)

Men er litt nysgjerrig på det med Nord-Norge, er det slik at det er bekmørkt der 24/7 om vinteren?

Lenke til kommentar

Beretløp har man jo i rekrutten. Og etter rekrutten blir man sendt ut til diverse plasser. Velferdsassene hos oss hadde vært på skjold, og gikk med beret hele tiden. Bereten fikk de på skjold, så ble de sendt til værnes.

 

EDIT: Når jeg tenker meg om, så kommer det jo ann på HVOR du har rekrutt da. Har du rekrutten i hæren, så får du beret. Aner ikke hvordan det er med sjø og luft.

 

EDIT2: Du har mørketida, som varer i eh, 2-3 måender eller noe. Jeg er så vant til det at jeg legger ikke merke til det. Da er det lyst et par timer om dagen. Så det er mørkt når du står opp, og det er mørkt når tjenesten er ferdig. Lunchen er lys :p

 

Det positive er jo at det er lyst hele dagen om sommern da. Personlig elsker jeg det :)

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Du MÅ være søring. Neida.. :p

 

Liker ikke mørketida jeg, er så deprimerende når det er mørkt konstant. Men sommern i nord-norge.. Ahh :)

 

Nå har jeg ikke erfart mørketiden i Intre-Troms, men jeg har vært to vintre i Longyearbyen og det er en fantastisk periode. Hvertfall i den perioden rett før og rett etter mørketiden hvor himmelen får ett nydelig blått lys. Drar opp til Longyearbyen på torsdag for å få med starten på mørketia og gleder meg stort. For å ikke virke for sær, så er ikke det eneste grunnen til å dra dit ;) Gode venner og tollfri snus til 8 kroner boksen er også en viktig faktor!

Lenke til kommentar

Hehe, ble litt endring i planene, jeg fikk en gyllen sjanse igår som jeg takka ja til, så jeg har blitt omfordelt til V&S kurs på Rygge istedet (som var 1.valget mitt).

Men kan jo hende jeg havner på Sørreisa for det om, selv om sjansen egentlig er liten ifølge det jeg har hørt =)

Men om det skulle skje så høres jo Sørreisa ut som en ganske grei plass, og utfra det jeg veit så er det ganske bra turnusordning der også. Så jeg lider ingen nød.

Men takk for alle svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...