Gå til innhold

Anmeldelse: Gears of War 2 (X360)


Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mjah, mulig... Jeg er 26, men det begynner vel å bli gammelt egentlig. Poenget er at jeg aldri har vært noe stor fan av shoot'em'up, men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det.

 

Noen skytespill fenger, CoD4 var bra - og faktisk et av få jeg faktisk har rundet. Der var det faktisk en litt fengende story, interessant og variert gameplay.

 

GoW og Halo er ikke for meg. :)

Lenke til kommentar
Blir vel halshugd for å spørre, men når kommer dette til pc?

Sålangt har Cliff sagt at det ikke kommer til pc, men det er nok bare for å selge så mye som mulig på Xbox. Tipper våren tyve-ti, hvis du skal ha noe å forholde deg til som er basert på absolutt ingenting :p

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Mjah, mulig... Jeg er 26, men det begynner vel å bli gammelt egentlig. Poenget er at jeg aldri har vært noe stor fan av shoot'em'up, men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det.

 

Noen skytespill fenger, CoD4 var bra - og faktisk et av få jeg faktisk har rundet. Der var det faktisk en litt fengende story, interessant og variert gameplay.

 

GoW og Halo er ikke for meg. :)

 

OMG, jeg blir 28 i år, eller akkurat passert midten av tjueåra som jeg sier. Jeg vet ikke med deg, men jeg er i allefall ikke gammel...

 

Hvis du ikke liker skytespill eller blir svimmel av digitalt blod er kanskje ikke Gears riktig spill å satse på, jeg er også lei av skytespill av typen doom, men slik jeg ser det er det også ting i Gears som gjør det til noe annet. Personlig liker jeg cover funksjonen svært godt, du kan ikke bare løpe rundt og skyte vilt, og dermed ble spillet spillbart for min del.

 

Forstod det ikke som at det var tidenes beste spill uansett sjanger, det er ikke mulig å påstå noe slikt. Noen digger jo tekstbaserte rollespill, jeg kunne aldri tenkt meg å prøvd det en gang. Men i sin sjanger tviler jeg ikke på at Gears blir konge.

 

Enig med deg vedrørende CoD4, som beviser at FPS og en god storry er mulig samtidig som det er et strålende multiplayer spill. Har brukt litt tid på CoD5 Betaen, og er ikke helt overbevist enda der desverre. Men det er jo en Beta.

 

Har forhåndsbestilt både Gears2 og CoD5 samtidig som jeg har tre spill i skapet som jeg ikke har prøvd enda, og enda flere jeg ikke er ferdig med. Det kommer jo så alt for mange gode spill på en gang :(

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar
Sikkert årets beste spill dette blandt fjortiser.

Hehe måtte bare le av den der. Håpløst dårlig forsøk på hersketeknikk.

 

Blandt de jeg spilte Gears1 med så var nok gjennomsnittsalderen nærmere 30 enn 20, men hvis du vil leve i den oppfatning at du har vokst opp og blitt "bedre" enn oss andre så kjør på.

 

Jeg er nemlig også en kar som har bikket 28årringer og koste meg noe helt vilt med Gears1. Jeg teller derfor sekunder til fredag og har informert alle jeg kjenner om at jeg ikke er med på noe som helst hele helgen :innocent:

 

Hvis det gjør meg til en fjortiss så må jeg nesten si meg lettere beæret :p

Lenke til kommentar
Mjah, mulig... Jeg er 26, men det begynner vel å bli gammelt egentlig. Poenget er at jeg aldri har vært noe stor fan av shoot'em'up, men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det.

 

Noen skytespill fenger, CoD4 var bra - og faktisk et av få jeg faktisk har rundet. Der var det faktisk en litt fengende story, interessant og variert gameplay.

 

GoW og Halo er ikke for meg. :)

 

Veldig enig KriFos !

Lenke til kommentar
Gikk i fella og stolte på stort sett samtlige anmeldelser av det forrige GoW, det sugde nesten like mye som Halo-serien. Kommer ikke til å gå i fella denne gang. 10? Sikkert årets beste spill dette blandt fjortiser.

Herlig at du argumentere slik, før du i et senere innlegg innrømmer at shoot'em'ups ikke er noe for deg. Klapp klapp.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, eller jeg vet jævlig godt hva jeg skal gjøre mener jeg. Ra3, COD5, Wow og GOW, dillemaet er i hvilken rekkefølge? Spørs om jeg vil se normale mennesker den neste tiden?

Lenke til kommentar
Herlig at du argumentere slik, før du i et senere innlegg innrømmer at shoot'em'ups ikke er noe for deg. Klapp klapp.

 

Jeg forventet litt reaksjoner når jeg skrev som jeg skrev, men jeg forventer at man ikke plukker ut ord og limer dem sammen som man selv foretrekker for å komme med dårlig gjennomført sarkasme. Derfor velger jeg å kommentere din kommentar, og ikke tidligere kommentarer av andre på mitt innlegg, da disse var som forventet.

 

Men, når du påstår å ha lest begge innleggene blir sarkasme-klappingen din enda mer pinlig.

 

Nei, jeg har aldri *vært noen stor fan* av shoot'em'ups, men det betyr ikke at jeg ikke liker / spiller spill i denne sjangeren, ei heller at jeg ikke kan kose meg med et spill som faktisk er *bra*. Som jeg *også* nevner litt lengre ned, dersom du bare skrur av sarkasmebryteren din et lite øyeblikk, så nevner jeg at CoD4 var bra. Her nevner jeg også noen kriterier for hva jeg forventer av et slikt spill. Jeg skriver ikke at jeg *hater* sjangeren, hvilket faktisk betyr at jeg faktisk spiller slike spill. Hele poenget mitt kommer i de to setningene du ikke klarte å få med deg.

 

Jeg quoter meg selv litt slik at du skal få lov til å lese litt klarere:

men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det

 

Det samme kan, som jeg nevnte i første post, sies om hele Halo-serien. GoW og Halo er så til de grader overrated. Det eneste GoW egentlig hadde å skryte av var veldig bra grafikk.

Lenke til kommentar
Herlig at du argumentere slik, før du i et senere innlegg innrømmer at shoot'em'ups ikke er noe for deg. Klapp klapp.

 

Jeg forventet litt reaksjoner når jeg skrev som jeg skrev, men jeg forventer at man ikke plukker ut ord og limer dem sammen som man selv foretrekker for å komme med dårlig gjennomført sarkasme. Derfor velger jeg å kommentere din kommentar, og ikke tidligere kommentarer av andre på mitt innlegg, da disse var som forventet.

 

Men, når du påstår å ha lest begge innleggene blir sarkasme-klappingen din enda mer pinlig.

 

Nei, jeg har aldri *vært noen stor fan* av shoot'em'ups, men det betyr ikke at jeg ikke liker / spiller spill i denne sjangeren, ei heller at jeg ikke kan kose meg med et spill som faktisk er *bra*. Som jeg *også* nevner litt lengre ned, dersom du bare skrur av sarkasmebryteren din et lite øyeblikk, så nevner jeg at CoD4 var bra. Her nevner jeg også noen kriterier for hva jeg forventer av et slikt spill. Jeg skriver ikke at jeg *hater* sjangeren, hvilket faktisk betyr at jeg faktisk spiller slike spill. Hele poenget mitt kommer i de to setningene du ikke klarte å få med deg.

 

Jeg quoter meg selv litt slik at du skal få lov til å lese litt klarere:

men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det

 

Det samme kan, som jeg nevnte i første post, sies om hele Halo-serien. GoW og Halo er så til de grader overrated. Det eneste GoW egentlig hadde å skryte av var veldig bra grafikk.

 

Kan du vennligst forklare meg hvor i anmeldelsen det står at Gears of War 2 er tidenes beste spill :hmm: ??

Lenke til kommentar

Jeg quoter meg selv litt slik at du skal få lov til å lese litt klarere:

men på anmeldelsene av GoW (og nå GoW2) virker det som om det er tidenes beste spill uansett sjanger, og at alle bare MÅ prøve det. Derfor kjøpte jeg også GoW, da samtlige sa det var så fett, og at man bare MÅTTE like det

 

 

Kan du vennligst forklare meg hvor i anmeldelsen det står at Gears of War 2 er tidenes beste spill :hmm: ??

 

Kan du vennligst forklare hvor i innlegget hans han skriver at det står ordrett i anmeldelsen?

 

AtW

Lenke til kommentar
Herlig at du argumentere slik, før du i et senere innlegg innrømmer at shoot'em'ups ikke er noe for deg. Klapp klapp.

 

Jeg forventet litt reaksjoner når jeg skrev som jeg skrev, men jeg forventer at man ikke plukker ut ord og limer dem sammen som man selv foretrekker for å komme med dårlig gjennomført sarkasme. Derfor velger jeg å kommentere din kommentar, og ikke tidligere kommentarer av andre på mitt innlegg, da disse var som forventet.

Jeg skrev vel et like hodeløst innlegg som ditt første. Du har forøvrig også en sarkasmebryter :)

 

Det samme kan, som jeg nevnte i første post, sies om hele Halo-serien. GoW og Halo er så til de grader overrated. Det eneste GoW egentlig hadde å skryte av var veldig bra grafikk.

Som alle andre storspill har det sine elskere og hatere, om det er bitterhet for at man ikke finner glede i spillene som driver folk til å skrive tildels veldig negative innlegg vet jeg ikke. Jeg personlig HATET doom3, å gjorde akkurat likedan. Å jeg var pissesur for at jeg hadde ventet i flere år på en forbanna avansert tech-demo av doom3 motoren.

Lenke til kommentar
GoW var elendigt i forhald til Resident Evil 4, og eg tipper neppe det har blitt SÅ MYKJE betre.

Folk seier enda historien er tynn i nummer 2. Nummer ein hadde vell ikkje historie.

Og hopper glatt over og plukker det kanskje opp for ein hundrelapp om 2 års tid.

To helt forskjellige spill, der det ene krever historie mens det andre nesten bare vil bli hemmet av for mye av det. Å GOW foregår over hva? 2 dager? Resident evil serien har foregått over hva, nesten et tiår. Ser man ene og alene på Resident evil 4 er det ikke mye man får av forhistorien til Leon. Å plottet til Resident evil er ikke mye dypere enn Gow sitt. Eneste forskjellen er at den ene tar seg mer høytidlig.

 

Nå skal du ikke misforstå, jeg ser nesten like mye frem til Resi5 som Gow2.

Lenke til kommentar
Jeg skrev vel et like hodeløst innlegg som ditt første. Du har forøvrig også en sarkasmebryter :)

 

Den bryteren ble skrudd på i går natt men er av i dag ;)

 

Det samme kan, som jeg nevnte i første post, sies om hele Halo-serien. GoW og Halo

er så til de grader overrated. Det eneste GoW egentlig hadde å skryte av var veldig bra grafikk.

Som alle andre storspill har det sine elskere og hatere, om det er bitterhet for at man ikke finner glede i spillene som driver folk til å skrive tildels veldig negative innlegg vet jeg ikke. Jeg personlig HATET doom3, å gjorde akkurat likedan. Å jeg var pissesur for at jeg hadde ventet i flere år på en forbanna avansert tech-demo av doom3 motoren.

 

Der har du en bit av poenget mitt - Doom var heller ikke noe annet enn et spill som alle forventet skulle være bra fordi alle snakket om det - og, det var jo "Doom". Likevel scoret det usannsynlig høyt på anmeldelser, slik at man fikk inntrykket at det var et kanonspill. Heldigvis "lånte" jeg bare dette i ca 30 minutter før jeg fant ut at det ikke var noe for meg.

 

Så klart er jeg sur for å ha kastet vekk 500 kroner - det er vel normalt :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...