Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mist har jo noen egne vifter, deriblant en på 140mm? Men disse er kanskje ikke noe å trakte etter?

Når det gjelder vifter, hvilke 120mm anbefaler du? På min forrige Noctua ble den noen 120mm Papst vifter på meg, men de bråkte som et sant lite ******..

 

Har sett på Silenx som jeg har hørt litt positivt om? Men er disse pålitelige og gode?

Ser at Microplex oppgir "122,4m³/time, 14 dB(A)" og "153m³/time, 18 dB(A)", men det virker litt for godt til å være sant?

Jeg har ikke testet 14 cm'erne fra Mist og har heller ikke hørt noe nevneverdig om dem. Dog har jeg prøvd 12 cm'erne som noen priser høyt, men jeg synes de ikke flytter nok luft, men stille er den.

På min egen True så har jeg en 1600 omd Papst vifte, den flytter brukbart med luft, men det er ikke den beste føler jeg, Ourasi kjører ihvertfall en Nexus vifte (Ikke den svart/Hvite men den plastikk/gjennomsiktige), kan fåes hos komplett. Den kan reguleres fra 500 omd til 2000 omd (Husker jeg rett), og har visstnok veldige gode mottrykksegenskaper. :)

 

Jeg ville vurdert to Nexus vifte på lav hastighet i Push-pul metoden :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er vitsen med å "knote" med slike overprisede "monsterkjølere" på ett slikt entusiastkort/system?

 

Nei gotta!

Her må dere mikke til ett stilrent og høytyende vannkjølingskit, gjerne med stilrene blokker, radiatorer og slanger.

:)

 

PS@Ramguy:

3x140mm vifter på en stor heatpipekjøler som TRUE?

Hva er vitsen liksom?

En vifte er strengt tatt nok gitt at den blåser kald (ikke resirkulert varm) luft over ribbene.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Du bør ikke forslå "ett stilrent og høytyende vannkjølingskit" for folk som syter om å betale 3 høvdinger ekstra for et X58-oppsett, vettdu. Før eller senere vil de komme med lange innlegg med alt mulig forklaringer at "normale folk" har ikke behov for slike tullete og overflødige saker.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du bør ikke forslå "ett stilrent og høytyende vannkjølingskit" for folk som syter om å betale 3 høvdinger ekstra for et X58-oppsett, vettdu. Før eller senere vil de komme med lange innlegg med alt mulig forklaringer at "normale folk" har ikke behov for slike tullete og overflødige saker.

 

Det er langt mer økonomi i vannkjøling enn i X58-hk. F.eks. kan du bruke slanger, pumpe, radiator og vifter på alle andre systemer. Vannblokkene til CPU kan også flyttes mye rundt uten at man trenger bry seg så mye om kompatibilitetsproblemer. Vannblokker til chipset og GPU er verre, men disse er ikke så dyre at det er vanvidd å investere i slikt under en oppgradering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du bør ikke forslå "ett stilrent og høytyende vannkjølingskit" for folk som syter om å betale 3 høvdinger ekstra for et X58-oppsett, vettdu. Før eller senere vil de komme med lange innlegg med alt mulig forklaringer at "normale folk" har ikke behov for slike tullete og overflødige saker.

 

Hehe... det er ikke normale folk som henger i denne tråden her.

Og ett vannkjølingskit er ikke så dyrt når man først skal ha 1ste klasse. ;)

 

PS.

Hva med oss som har flere vannkjølingsrigger da?

Men likevel synes ci7-rigg er litt dyrt.. :hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Du bør ikke forslå "ett stilrent og høytyende vannkjølingskit" for folk som syter om å betale 3 høvdinger ekstra for et X58-oppsett, vettdu. Før eller senere vil de komme med lange innlegg med alt mulig forklaringer at "normale folk" har ikke behov for slike tullete og overflødige saker.

 

Hehe... det er ikke normale folk som henger i denne tråden her.

Og ett vannkjølingskit er ikke så dyrt når man først skal ha 1ste klasse. ;)

 

PS.

Hva med oss som har flere vannkjølingsrigger da?

Men likevel synes ci7-rigg er litt dyrt.. :hmm:

 

liten fortjeneste på i7 også.. ser amentio er hissig på grøten, ellers skulle du fått billig i7 av meg TL1000S :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Du bør ikke forslå "ett stilrent og høytyende vannkjølingskit" for folk som syter om å betale 3 høvdinger ekstra for et X58-oppsett, vettdu. Før eller senere vil de komme med lange innlegg med alt mulig forklaringer at "normale folk" har ikke behov for slike tullete og overflødige saker.

 

Hehe... det er ikke normale folk som henger i denne tråden her.

Og ett vannkjølingskit er ikke så dyrt når man først skal ha 1ste klasse. ;)

 

PS.

Hva med oss som har flere vannkjølingsrigger da?

Men likevel synes ci7-rigg er litt dyrt.. :hmm:

 

liten fortjeneste på i7 også.. ser amentio er hissig på grøten, ellers skulle du fått billig i7 av meg TL1000S :D

 

Ikke frist meg nå! :)

Hadde det ikke vært for det er jul, og man må være litt mindre ego, hadde jeg hatt både CPU, hk og RAM for lenge siden. :blush:

Lenke til kommentar
Jeg forsvare ikke dyre priser. Prisene bestemmes av konkurransen og la oss håpe at AMD klarer å levere noe dugelig som kan knuse prisene.

 

Ellers dette er "normal" pris for en teknologi som ligger minst 2 år foran AMD, og det hjelper lite at vi skal syte å betale ekstra for en overlegen teknologi, sånn er det bare med konkurranse, tenker jeg.

 

Det er ting som tyder på at AMD ikke er så helvete og utdatert som du tror.

Kan hende i7 ender opp med å være enormt overpriset. Forskjellen er rett og slett som himmel og helvete.

For prisen av et X58 får man kanskje både AM2+ hovedkort og en Phenom II X4.

 

http://www.pcgameshardware.com/aid,669910/...ame_benchmarks/

Lenke til kommentar

AM2+ ble hengende litt etter fordi Phenom ikke slo så godt ann, ellers er AM2+ kortene med DDR2 knallgode kort med mye ubrukt ytelse som vil forbedre seg med Deneb.

 

Jeg tror nok selv AM2+ populariteten vil vokse når Phenom II med støtte for både DDR2 og DDR3 kommer i butikkene. Da kan folk beholde sin DDR2(mange sitter med 4, 6 og 8GB av det) og matche med en rått ytende Phenom II og ha HTT3.0 ytelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men DDR2-minne er det nok fortsatt veldig mange som sitter på.

 

Er det engentlig noe vits i DDR3 minne? enda i alle fall viser jo tester at økningen i fps i spill er veldig liten når du kjører DDR2 på over 800mhz, vet ikke hvordan det er utenom spill da, men hvorfor skal spillere ha DDR3 på feks 1600mhz, når DDR2 funker fint enda?

Lenke til kommentar

Vell, mitt nye system ble seende slik ut:

 

Kabinett:

Lian Li PC-P80

 

Strømforsyning:

Corsair 1000HX

 

Hovedkort:

Foxconn BloodRage

 

Prosessor:

Intel Core i7 920

 

Minne (RAM):

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB, DHX+

 

Skjermkort:

Venter på 55nm nVIDIA GTXxxx

 

Lydkort:

Asus Xonar D2X

 

Nettverk (NIC):

Intel Pro/1000 PT Desktop

 

Lagring (harddisker):

Seagate Cheetah 15K.6 146GB SAS

2x Western Digital Black Edition 500GB

 

Optiske enheter (disk stasjoner):

Plextor PX-820SA

 

Mus / Tastatur:

Logitech Illuminated

Logitech G9

SteelSeries SX

 

Diverse:

Lian Li Minnekortleser

Lian Li Viftekontroll

 

 

Venter bare på hovedkortet fra Netshop nå.. Alt annet har jeg :p

Så må jeg bestille ny CPU-kjøling når neste lønning tikker inn tenker jeg :)

Sammen med et Z-5500 sett, har forøvrig en HP LP2475 H-IPS skjerm!

 

Innen TG'09 så må Sennheiser PC 320 være på plass også :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...