Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er litt forskjellige praksis på "forventet dato", noen pleier å oppgi "ekte" dato, og jeg har sett flere ganger at de får inn varen på den datoen, men jeg har også sett "fake" dato.

 

Nå har jeg følgt med Foxconn Bloodrage på 5 dager hos netshopp, hver gang jeg ser på den, det er forventet om 5 dager. Det virker at det er en "script" som forandrer datoen hver dag. Det kan hende at jeg tar feil, og forandringene gjøres basert på meldinger fra leverandøren, men for meg virker det som "fake". Men Netshopp er ikke alene om dette, jeg har sette flere som driver med samme på kurante og ettertraktet varer.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det er litt forskjellige praksis på "forventet dato", noen pleier å oppgi "ekte" dato, og jeg har sett flere ganger at de får inn varen på den datoen, men jeg har også sett "fake" dato.

 

Nå har jeg følgt med Foxconn Bloodrage på 5 dager hos netshopp, hver gang jeg ser på den, det er forventet om 5 dager. Det virker at det er en "script" som forandrer datoen hver dag. Det kan hende at jeg tar feil, og forandringene gjøres basert på meldinger fra leverandøren, men for meg virker det som "fake". Men Netshopp er ikke alene om dette, jeg har sette flere som driver med samme på kurante og ettertraktet varer.

 

Det jeg syns er plagsomt med disse datoene er at de gir et håp om at noe skal dukke opp, uten at det er veldig sannsynlig at det faktisk gjør det. Kanskje det beste hadde vært å ikke ha en dato, men bare ha "ubekreftet"?

 

Er vi enige om noe her, til en forandring? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Det jeg syns er plagsomt med disse datoene er at de gir et håp om at noe skal dukke opp, uten at det er veldig sannsynlig at det faktisk gjør det. Kanskje det beste hadde vært å ikke ha en dato, men bare ha "ubekreftet"?

 

Er vi enige om noe her, til en forandring? :p

 

Disse "forventet" datoene er bare juks og fanteri. Jeg er dritt lei dem og handler kun fra butikker som har varene lagerført selv om det ofte koster litt ekstra.

Lenke til kommentar

Btw sytemet mitt er Rampage II extreme pluss 3 x 2 GB corsair ram . En bundle jeg kjøpte fra komplett + i7 920 + ett lian li pcv1000z.

 

Resten av hardwaren er noe gamle greier jeg hadde fra før umm nvidia 8800gts og thermaltake 580 W psu.

 

Rakk ikke installere OS før jeg reiste på jobb men virket som om alt fungerte som det skulle. regner med at når lønna kommer så blir det nytt skjermkort og psu.

 

Har lukta litt på 4870x2. Muligens 2 x slike og da er jo 580 W litt smått. Sikkert overkill anyway. Kjøre herligheten på en 20" LaCie lcd med 1600x 1200 oppløsning

Lenke til kommentar

Jeg har sett flere tester hvor de klager på Gigabyte BIOS.

 

Bla. AnandTech sier at Gigabyte GA-EX58-UD5 kortet er veldig bra, men an av årsakene til ikke GOLD AWRD i roundup, er BIOSen som ikke er like informativt og funksjonelt og brukbart som andre.

"Vi nesten plasseres dette kortet i forkant av ASUS P6T-Deluxe. Det var bare noen få ting som vi føltes som Gigabyte kunne forbedre for å nå neste nivå. Vi ønsker Gigabyte kunne matche brukbarheten og informative funksjoner i ASUS BIOS " - Oversatt fra link

 

Men BIOS kan alltid forbedre seg over tid, og vi får se hvor den ender opp etterhvert.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Utrolig morsom tråd dette her. hehe

så mye drittslenging =)

 

Men etter litt lesing om I7 fikk jeg somla meg til å få opp et oppsett med 920 selv.

Mangler bare å ta en tur innom digital impuls å kjøpe Noctua NH-U12P SE1366, så får vi se om vi får noe fart på saken.

 

Den tusler og går på 3,6 på 1,22v på et Asus P6T Dlx kort nå, dog en maxtemp på 78 grader med boxedkjøleren da =)

Lenke til kommentar
Noen som har oversikt over tredjepartskjølermarkedet til LGA1366? Finnes det for eksempel braketter som gjør at en kan montere TRUE?

 

ja det gjør det.

eller så kommer jeg til å ha en noctua til overs når jeg får festere til den.

eller selger både komplett og digital impuls hverftfall noctua kjølere med 2 12 cm vifter.

 

Netshop selger festebrakett til true

Lenke til kommentar
Sier jo seg selv at når en dato er UBEKREFTET av leverandør så aner ikke butikken noe som helst om når den måtte dukke opp..

OG JA, JEG JOBBER I EN DATABUTIKK!!! (kunne ikke dy meg :p)

 

Har nå bestilt Foxconn BloodRage fra Netshop! Så får jeg heller bare mistet ansatt prisrabatten på dette kortet, kan jo eventuelt bare avbestille om det viser seg at vi (datakjeden) tar inn kortet allikevel :)

 

jobber du på datakjeden i Oslo?

Lenke til kommentar
Noen som har oversikt over tredjepartskjølermarkedet til LGA1366? Finnes det for eksempel braketter som gjør at en kan montere TRUE?

Dette er på lager hos Digital Impuls nå: Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm. Hvis du har en Noctua, da kommer 1366 Mounting Kit på lager snart også.

 

Ellers Netshop kommer til å få inn Thermalright CPU monteringssett, Core i7, idag, men du skal ta denne datoen med en klype salt, det virker at den vil komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Sier jo seg selv at når en dato er UBEKREFTET av leverandør så aner ikke butikken noe som helst om når den måtte dukke opp..

OG JA, JEG JOBBER I EN DATABUTIKK!!! (kunne ikke dy meg :p )

 

Har nå bestilt Foxconn BloodRage fra Netshop! Så får jeg heller bare mistet ansatt prisrabatten på dette kortet, kan jo eventuelt bare avbestille om det viser seg at vi (datakjeden) tar inn kortet allikevel :)

 

jobber du på datakjeden i Oslo?

 

Jobber på Datakjeden Stovner :)

 

Noen norske nettbutikker som har Thermalright Ultra-120 for LGA1366?

Lenke til kommentar
Hva er det som er blitt bedre på Balck ed. til TRUE?

Nei jeg vet ikke nøyaktig hva som har blitt bedre, men ifølge noen tester så er den 4-5 grader bedre, Ourasi her på forumet er også mektig imponert over sin true, og har konkludert med at den er 4-5 grader bedre. Har selv også både hatt vanlig og True Black, men kan ikke sammenligne da jeg har andre CPU'er på vær kjøler :)

Lenke til kommentar
Noen norske nettbutikker som har Thermalright Ultra-120 for LGA1366?

Du må kjøpe "Black"-Edition'en da, den er både penere og bedre :)

 

Jeg har nå aldri sett tester at black edition er bedre enn vanlig TRUE. Har noen link til en test som bekrefter dette? Har bare sett test av TRUE Cooper. Denne ER bedre enn TRUE iallefall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...