Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har brukt Noctua NH-U12P og effektivitet er nesten ikke bra som ULTRA, men er veldig stillegående pga. den medfølgende NF-P12 viften.

 

Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm for 595 må være et bra og billig kjøp, mener jeg. Den kommer med 2 stk. NF-P12 vifter og bare disse 2 koster ca. 400 hvis man kjøper dem løs.

Men den er stygg, og det er en viktig faktor (igjen for min del).

Stygg? Første gang jeg har hørt noen kalle denne gode kjøleren for stygg. Men ja.. noen liker bedre plastic fantastic look som yter elendig.

 

Yter elendig? TRUE yter vell strengt tatt bedre enn Noctua kjøleren?

Lenke til kommentar
Jeg har brukt Noctua NH-U12P og effektivitet er nesten ikke bra som ULTRA, men er veldig stillegående pga. den medfølgende NF-P12 viften.

 

Noctua NH-U12P Socket 1366 120mm for 595 må være et bra og billig kjøp, mener jeg. Den kommer med 2 stk. NF-P12 vifter og bare disse 2 koster ca. 400 hvis man kjøper dem løs.

Men den er stygg, og det er en viktig faktor (igjen for min del).

Stygg? Første gang jeg har hørt noen kalle denne gode kjøleren for stygg. Men ja.. noen liker bedre plastic fantastic look som yter elendig.

 

Yter elendig? TRUE yter vell strengt tatt bedre enn Noctua kjøleren?

Hvor sa jeg noe om True?
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig Thermalright IFX-14 kontra TRUE?

Når det gjelder TRUE så er vell kobber-utgaven "best", men er vell ikke akkurat noe å betale dobbelpris for?

 

Den sorte utgaven er jo veldig snasen da! Jeg kan vell likså greit bare kjøpe LGA775 utgaven så jeg har kjøleren klar ettersom Foxconn BloodRage har både LGA775 og LGA1366 fester? For utenom festene så er jo LGA775 og LGA1366 utgavene helt identiske?

Lenke til kommentar
Utifra denne testen så er den vel 1-2 grader bedre, men med tanke på at de testet vanlig True og ikke True black (som jeg fortsatt mener er best, ved siden av Kobber-kjøleren) så ville jeg ikke gått for den :)

 

Forskjellene mellom TRUE, TRUE Black og TRUE Copper er minimale. Leste en test på XS her om dagen av en som hadde alle 3 liggende. Resultatene var så like at han mente det like godt kunne være forskjellen i hvordan pastaen la seg utover kjernene som utgjorde forskjellene ( tror det var 1 eller 2 grader ) like mye som at den ene var bedre enn den andre.

Lenke til kommentar
Hmm.. IFX-14 ser da ut til å gjøre det "best"? Men det med knappest mulig margin da.. Ikke akkurat verdt 200kroner ekstra?

Tja, altså nå er vle Xiga som er vinnern på Pris/ytelse når det gjelder Kjøling (?), den "gode" koster vell 350 kroner på netshop og er ikke mange grader dårligere enn vanlig True :)

 

Men noe må man koste på seg :p

Lenke til kommentar
Jeg har ingen test å vise til så jeg skal ikke være så stor i kjeften, men blant annet Ourasi mener det er forskjell på de to, noe jeg et eller annet sted har sett før.

 

Eneste av TRUE'ene jeg har testet er "orginalen" så jeg skal ikke si noe sikkert. Sier bare hva jeg har lest.

 

Her er foresten en fin test fra HardOCP

 

For our stock testing our QX9650 will be kept at 3.0GHz with a minimal 1.25v. For overclocked CPU testing we will be running our QX9650 at 3.8GHz with 1.4625v. Idle temperatures will be recorded after a fifteen minute period of inactivity

 

Link til hele testen: HardOCP review of TRUE Copper

 

Kan legge til at tepraturene du ser under er målt med en målesensor som var limt på toppen av CPU.

post-6770-1228912444_thumb.jpg

post-6770-1228912449_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er liten vits å vise til eller lese tester på sites som bare sammenlikner akkurat de kjølere dere allerede har bestemt dere for.

Søk litt rundt på flere sites.

F.eks følge med på Frostytech og se at man ikke nødvendigvis må kjøpe kjølere+vifter som koster mer enn en rimelig S775 CPU.

Blir litt latterlig å svi av så mye for så lite egentlig.

Selv de av oss som overklokker med luft/vann som kjølemedium får så godt som ingen ting ekstra i max stabil klokk med ekstremt dyre/tunge kjølere.

Stock Intel holder fint for de som skal *bruke* PC'en og ikke klokker. :)

Lenke til kommentar
Det er liten vits å vise til eller lese tester på sites som bare sammenlikner akkurat de kjølere dere allerede har bestemt dere for.

Søk litt rundt på flere sites.

F.eks følge med på Frostytech og se at man ikke nødvendigvis må kjøpe kjølere+vifter som koster mer enn en rimelig S775 CPU.

Blir litt latterlig å svi av så mye for så lite egentlig.

Selv de av oss som overklokker med luft/vann som kjølemedium får så godt som ingen ting ekstra i max stabil klokk med ekstremt dyre/tunge kjølere.

Stock Intel holder fint for de som skal *bruke* PC'en og ikke klokker. :)

 

Helt enig her. For de aller fleste holder faktisk en orginal kjøler. Jeg gjør ikke noe av å kjøpe en litt dyr kjøler, for jeg klokker endel, og liker at ting er stillegående. TRUE Copper derimot, er rett å slett latterlig dyr. Så lite ekstra å hente er ikke verdt den syke prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg mail fra importøren vår i Datakjeden om at han kunne få tak i alt jeg var ute etter! :D

Eneste var at noen greier jeg ønsket til Lian Li kabinettet mitt og Foxconn BloodRage må via Netshop, og de skal visst være EVIG TREGE sa han :(

 

Foxconn har lovet at BloodRage skal være i butikkhyllene før Jul, la oss nå håpe at det er tilfellet her i Norge også!

Har en splitter ny fiberlinje som skal tynes her neste uke! :D

Lenke til kommentar

Mist har jo noen egne vifter, deriblant en på 140mm? Men disse er kanskje ikke noe å trakte etter?

Når det gjelder vifter, hvilke 120mm anbefaler du? På min forrige Noctua ble den noen 120mm Papst vifter på meg, men de bråkte som et sant lite ******..

 

Har sett på Silenx som jeg har hørt litt positivt om? Men er disse pålitelige og gode?

Ser at Microplex oppgir "122,4m³/time, 14 dB(A)" og "153m³/time, 18 dB(A)", men det virker litt for godt til å være sant?

Lenke til kommentar
Helt enig her. For de aller fleste holder faktisk en orginal kjøler. Jeg gjør ikke noe av å kjøpe en litt dyr kjøler, for jeg klokker endel, og liker at ting er stillegående. TRUE Copper derimot, er rett å slett latterlig dyr. Så lite ekstra å hente er ikke verdt den syke prisforskjellen.

TRUE Copper er, IMHO, mer et samlerobjekt enn et konkurransedyktig alternativ blant high-end-kjølere (koster over 1000 kroner hos Netshop). Thermalright trenger å lage et nytt design, helst ikke noe "wild fire"-tull, da det hooker ledninger (samt at det gjør et stilrent design harry).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...