Gå til innhold

Test: Intel Core i7 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei kanskje ikke, men det var det aller letteste synes nå jeg da.

 

Men kan noen forklare meg dette?

post-90235-1229557560_thumb.jpg

 

Det kan da umulig stemme?

 

Hvertfall. Kommer meg fint gjennom både 3DMark Vantage og 3DMark06 med cpuen på 3,5GHz og skjermkortene på disse frekvensene: http://www.techpowerup.com/gpuz/7v3bb/

 

Synes ikke det er for galt :)

 

Høyest sansynlig så kjører du med PhysX enablet, noe som fører til at GPU din tar seg av store deler av CPU testen. Dette er egentlig ikke lovlig å gjøre hvis man vil ha godkjente resultater, derfor kjører de fleste nå uten å ha PhysX enablet og derav får de mye lavere CPU socre enn deg som kjører med PhysX enablet.

Lenke til kommentar

har selv vært borti at maskinen ikke fungerer bra selv om man kjører prime i mange timer. husker at UT2004 var en KILLER på cpu. var maskinen bittelitt ustabil hang spillet seg.. nå fungerer alt UTMERKET, og cpuen min DREPER en deneb @ 4.2GHz i ALT.. ofte opptil 70% mer ytelse i cpu applikasjoner.. ja, jeg har testet ;)

Lenke til kommentar
Har ikke så god tid, skal på jobb nå. Etter ett minutt fikk jeg 1160KB/s

Er det bra? Aldri kjørt den testen før...

 

hihi.. jeg har 3800KB/s med 3.8Ghz I7 :D

 

evt kjør en Wprime 32M.. 6.5sek fikk jeg der.

Har du testet forskjellen på tri channel vs dual channel i winrar?

 

nope.. orker ikke dra ut noe ram.

Lenke til kommentar
Har ikke så god tid, skal på jobb nå. Etter ett minutt fikk jeg 1160KB/s

Er det bra? Aldri kjørt den testen før...

 

hihi.. jeg har 3800KB/s med 3.8Ghz I7 :D

 

evt kjør en Wprime 32M.. 6.5sek fikk jeg der.

Har du testet forskjellen på tri channel vs dual channel i winrar?

 

nope.. orker ikke dra ut noe ram.

:(

 

Winrar er vel en av de testene der trichannel vil skinne ift dualchannel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
har selv vært borti at maskinen ikke fungerer bra selv om man kjører prime i mange timer. husker at UT2004 var en KILLER på cpu. var maskinen bittelitt ustabil hang spillet seg.. nå fungerer alt UTMERKET, og cpuen min DREPER en deneb @ 4.2GHz i ALT.. ofte opptil 70% mer ytelse i cpu applikasjoner.. ja, jeg har testet ;)

 

Betyr det at du har hatt tilgang til en Phenom II (940)+ AM2+ hk med samme skjermkort..etc.et.. og testet? Samme klokk "Deneb" vs. ci7? :ohmy:

"Pleeze elaborate/document your findings.." (NDA går ut imorra):)

Lenke til kommentar
har selv vært borti at maskinen ikke fungerer bra selv om man kjører prime i mange timer. husker at UT2004 var en KILLER på cpu. var maskinen bittelitt ustabil hang spillet seg.. nå fungerer alt UTMERKET, og cpuen min DREPER en deneb @ 4.2GHz i ALT.. ofte opptil 70% mer ytelse i cpu applikasjoner.. ja, jeg har testet ;)

 

Her betyr "alt" et uber Intel optimalisert program eller to? som også er en av de ytterst få som tar i bruk 8 tråder og trippelchannel minne? ( som egentlig ingen har bruk for kankje? )

 

Unskyld men jeg vil i allefall ha bevis på det du sier før jeg tror på det uansett! :roll:

Lenke til kommentar

jaja, vi får se gutter. dere tror meg jo ikke.. egentlig driter jeg litt i det :D

 

Det er heller ikke noe nytt at Intel scorer bra i benchmarks. Så får vi se om det er 70% bedre ytelse for hvermannsen og de apps han/hun bruker. Jeg tviler.

 

det skulle vel jeg sagt når A64 herjet..? "ikke noe nytt at AMD scorer bra i benchmarks.." blir så teit å si sånne ting.

post-88790-1229641155_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
dp: Det hadde vært fint om du også kunne oppgitt resultatene som FPS/kr kB/s per krone osv, der prisen inkluderer CPU, hovedkort og ram.

 

Om du føler for å dokumentere det ennå bedre vil jeg gjerne se resultatene per watt også.

 

:)

 

hvem bryr seg om fps/kr? det er meg helt likegyldig (nesten). vil man ha det beste må man betale ekstra, sånn har det alltid vært.

 

jeg går utifra at du kjører toyota yaris med 1.0L bensin som i tillegg har automatgir? "gutter, dette ga klart mest for penga, angrer ikke ett sekund"

 

la folk kjøre "aston martin" i pcverden også, men ikke klag over prislappen!!

Lenke til kommentar

jaja, vi får se gutter. dere tror meg jo ikke.. egentlig driter jeg litt i det :D

 

Det er heller ikke noe nytt at Intel scorer bra i benchmarks. Så får vi se om det er 70% bedre ytelse for hvermannsen og de apps han/hun bruker. Jeg tviler.

 

det skulle vel jeg sagt når A64 herjet..? "ikke noe nytt at AMD scorer bra i benchmarks.." blir så teit å si sånne ting.

 

 

Hvor lenge skal WinRAR testen kjøres? Min bare går å går den..... :hmm:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

jaja, vi får se gutter. dere tror meg jo ikke.. egentlig driter jeg litt i det :D

 

Det er heller ikke noe nytt at Intel scorer bra i benchmarks. Så får vi se om det er 70% bedre ytelse for hvermannsen og de apps han/hun bruker. Jeg tviler.

 

det skulle vel jeg sagt når A64 herjet..? "ikke noe nytt at AMD scorer bra i benchmarks.." blir så teit å si sånne ting.

 

 

Hvor lenge skal WinRAR testen kjøres? Min bare går å går den..... :hmm:

 

du får en score (den øverste) etter 10 sek elns.. den andre bare går og går :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...